Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Sztem csak el van rakva egy foggal az a lemez, ami a motor tengelyére megy. Én is bohóckodtam vele egy kicsit, mire a Caravanon megcsináltam.

Nyertél. :)

Elküldve
Nemrég találtam, Hátha valakinek hasznos lehet.(bár lehet ti ezt már láttátok)

http://www.tipushiba.hu/autok/opel_astra_f.htm

Ha ez így lenne, az Opel már rég becsukhatta volna az összes üzemét!

Az viszont igaz, hogy egy 8-10 éves autón, amelyik már az X-edik gondatlan gazdáját szenvedi el, (jellemzően csak a garanciális időben látott szervízt) az produkálhatja az egyik vagy másik felsorolt hibát.

Ehhez hasonló listát annak idején a szoci autókról könnyen fel lehetett volna venni, de a kutyát sem érdekelte a gyártók és a szervízek részéről. :)

  • Like 1
Elküldve
Megnéztem az olaj beöntő nyílást, és lőn mit látok a kupakon? Sárga, Habos, Trutyit, - erre azt mondta valaki, hogy a hab természetes télen mert jobban lecsapódik a vizgőz.Vagy ez is a hengerfelytömités jele?vagy az inkább a HENGER TALP tömítés?Mondjuk ez nem is annyira igazán fontos,(bár lehet az lesz majd).

Üdv.: Morpheus

A sárga hab az szerintem a hengefej tömítés problémát jelzi.

Azt hogy hengerfejes -e az autó nekem egyszer egy szakszervízben Soroksáron, bontás nélkül, egy műszerrel nézték meg (ingyen), amit a kiegyenlítő tartály kupak helyére csavartak fel. Nekem akkor (még) nem volt problémás, de a szakik azt mondták várható lesz rövidesen. Ez kb. 50 000 km-el később lett aktuális, de akkor már nekem is sárga hab volt, meg gőz, no és erősen fogyott a hűtővizem.

Hűtő javítással szerintem nem érdemes vacakolni. Amikor vettem az autót 3 éve, nekem is hűtő folyás volt. Elmentem hűtő javítóhozm azt mondta kb 8-10 ezer a javítás, és ő csak az oldalán lévő tömítést cseréli, ha máshol van hiba azzal nem tud mt kezdeni. Aztán 10 ezer körül kaptam rá új utángyártottat, ami azóta is tökéletes. Ezt persze C14NZ motorra mondom, állítólag dieselen már húzósabb egy hűtő ára.

Elküldve
A sárga hab az szerintem a hengefej tömítés problémát jelzi.

Azt hogy hengerfejes -e az autó nekem egyszer egy szakszervízben Soroksáron, bontás nélkül, egy műszerrel nézték meg (ingyen), amit a kiegyenlítő tartály kupak helyére csavartak fel. Nekem akkor (még) nem volt problémás, de a szakik azt mondták várható lesz rövidesen. Ez kb. 50 000 km-el később lett aktuális, de akkor már nekem is sárga hab volt, meg gőz, no és erősen fogyott a hűtővizem.

50000km-el előre kimutattak hengerfejhibát? :)

Nekem is volt már ilyen habosodásom, semmi gond nem lett belőle. Tavaszra/olajcserekor elmúlt.

Elküldve
Nekem is volt már ilyen habosodásom, semmi gond nem lett belőle. Tavaszra/olajcserekor elmúlt.

Szerintem nem meglepő, hiszen a habosodás olajfüggő is lehet, az olaj habosodásgátló adalékaitól függhet.

Elküldve
Szerintem nem meglepő, hiszen a habosodás olajfüggő is lehet, az olaj habosodásgátló adalékaitól függhet.

Meg a sok rövid út miatt kicsapódó párától :)

Elküldve
50000km-el előre kimutattak hengerfejhibát? :)

Nekem is volt már ilyen habosodásom, semmi gond nem lett belőle. Tavaszra/olajcserekor elmúlt.

Igazából nem azt muttaták ki hogy 50.000 múlva lesz hengerfejes, hanem azt, hogy akkor még nem volt az és ebben igazuk lett. Akkor vettem a kocsit, a hűtővíz elég dzsuvás volt benne ezért aggódtam nem -e hengerfejes. Rátekertek egy műszert amiben két csőben valami folyadék volt. Járatták a motort aztán a folyadékok elkezdtek zöldülni. Aztán hümmögtek, majd azt mondták még nem vészes, de számítsak rá, hogy rövidesen hengerfejes lesz. Nem tudom mit értettek rövidesen alatt mert mint írtam ez most decemberben következett be, 3 évvel és kb. 50.000 km-el a mérés után.

A hűtőfolyadékom meg mint később rájöttem azért volt trutyis amikor vettem, mert folyt a hűtő és vagy a kereskedő, vagy az előző tulaj gondolom öntött bele valami tömítő csodaszert, hogy el tudja adni. Hozzáteszem ettől függetlenül az autóval meg vagyok elégedve, csak kopó alkatrészeket kellett eddig cserélnem. Amióta meg én szervizelem azóta nagyjából képben vagyok az állapotával.

Ami a barna habot llleti, biztos igazatok van, de én ebbe az autóba mindig gyári olajat töltöttem amit a Csergőben vettem, és eddig soha nem volt hab, se télen se nyáron, se hosszú út után se rövid utak során, csak most amikor hengerfejes lett.

Elküldve
Igazából nem azt muttaták ki hogy 50.000 múlva lesz hengerfejes, hanem azt, hogy akkor még nem volt az és ebben igazuk lett. Akkor vettem a kocsit, a hűtővíz elég dzsuvás volt benne ezért aggódtam nem -e hengerfejes. Rátekertek egy műszert amiben két csőben valami folyadék volt. Járatták a motort aztán a folyadékok elkezdtek zöldülni. Aztán hümmögtek, majd azt mondták még nem vészes, de számítsak rá, hogy rövidesen hengerfejes lesz. Nem tudom mit értettek rövidesen alatt mert mint írtam ez most decemberben következett be, 3 évvel és kb. 50.000 km-el a mérés után.

Én kétlem (legalábbis nekem nagyon furcsa), hogy ilyen hosszú idővel/sok kilométerrel a hiba előtt lenne valami biztos jele a hengerfejességnek.

Elküldve
Én kétlem (legalábbis nekem nagyon furcsa), hogy ilyen hosszú idővel/sok kilométerrel a hiba előtt lenne valami biztos jele a hengerfejességnek.

Elképzelhető, hogy egy hajszálrepedésnél már kémiailag ki lehet mutatni a hűtőközegbe távozó gázokat,

még ha nagyon kis mennyiségben vannak is... bár ehhez én nem értek :)

Elküldve
A sárga hab az szerintem a hengefej tömítés problémát jelzi.

Karácsony előtt én is beparáztam,hogy hengerfejes lett,hetente megivott majd' 1 liter vizet,és nekem is ott figyelt a hab.Elmentem a szerelőmhöz,és megnyugtatott hogy nem az,csak a rövid távok miatt van, lecsapódik a pára, és nem tud elpárologni.Pedig nem kérdezte,mennyit megyek vele,de ebből tudta.A vizet továbbra is iszogatta,bár akkor kicserélt valami csövet,mondván hogy ott folyt.Hát nem.Ma munkába menet piros lámpánál megálltam,és gőz előttem,gőz utánam... Motorház felnyit.Áááá,minden tiszta víz.Visszahuzattam magam a mesterhez (délelőtt voltam nála féltengely cserén :) ).Végigtaperolta a csöveket,végül meglett a ludas.A tűzfal felől megy egy érdekesen hajlogatott,kb. 40-50 cm-es cső,ami derékszögbe van hajlítva mielőtt a motorhoz csatlakozna.Na,az adta meg magát végleg.Remélem emiatt fogyott a vizem.

Elküldve
Szerintem nem meglepő, hiszen a habosodás olajfüggő is lehet, az olaj habosodásgátló adalékaitól függhet.

És akkor mi van ha "MOBIL 1" olaj van bennt plussz, Prolong. ? akkor is olaj függő?vagy a prolongtól is habosodhat?

Elküldve
És akkor mi van ha "MOBIL 1" olaj van bennt plussz, Prolong. ? akkor is olaj függő?vagy a prolongtól is habosodhat?

Az olajadalékokkal kapcsolatban éppen az szokott lenni az egyik ellenérv, hogy képesek megbontani a motorolajban eleve meglévő adalékok kényes egyensúlyát. A Mobil olajait bátran ajánlom, a Prolong használatától inkább óva intek mindenkit.

Elküldve

A hűtőfolyadékom meg mint később rájöttem azért volt trutyis amikor vettem, mert folyt a hűtő és vagy a kereskedő, vagy az előző tulaj gondolom öntött bele valami tömítő csodaszert, hogy el tudja adni. Hozzáteszem ettől függetlenül az autóval meg vagyok elégedve, csak kopó alkatrészeket kellett eddig cserélnem. Amióta meg én szervizelem azóta nagyjából képben vagyok az állapotával.

A hűtőtömítő folyadékkal meg vigyázzatok, mert én is ezzel faragtam be!

beleöntöttem a löttyöt mivel szivárgott a hűtő (mint utóag kiderült Hengerfelyes lett, és az nyomta szét)

aztán azzal jártam kb 2 hónapot.

Mikor meghallotta a szerelő finoman le ba...tt, hogy az a lötty csak arra jó, ha kilukad a hűtő és olyan helyen járunk, ahol nincs a közelben szervíz, akkor csak addik kell amig szervizbe nem visszük utána egyböl le kell engedni a vizet aztán újjat bele, mert eltömit "mindent"(termosztátot, lerakódik olyan helyen ahol kicsi az áramlás:pl fűtő radiátor).

Meg azt is hallottam hogy nem baj ha sok bennt a fagyálló, mondván az keni a vízpumpát!?

Meg ha régi a fagyálló az autóba megkezdi a blokkot belülről, akkor látni azt, hogy olyan rosdás a víz.

Vajon ezek igazak?

Elküldve
Az olajadalékokkal kapcsolatban éppen az szokott lenni az egyik ellenérv, hogy képesek megbontani a motorolajban eleve meglévő adalékok kényes egyensúlyát. A Mobil olajait bátran ajánlom, a Prolong használatától inkább óva intek mindenkit.

mért, inkább árt, mint használ? vajon akkor mért kerül 5dl 10000Ft-ba? csak nem a márka?

Elküldve

Képzeljétek!

Szétkapták a szerelők az opelomat!-majd sírva fakadtam! Ebből még lesz autó?!

Mivel nagyon hengerfejtömítés gyanús volt!És lám az is lett!

Örültem is!Hogy nem hiába szedtük szét!Bementem a műhelybe(IDEGENEKNEK BELÉPNI TILOS)tábla mellett, aztán csináltam pár képet, ahogy darabokban hever a hengerfej. Ha valaki kíváncsi rá pár képet küldhetek, vagy rakhatok fel, hogy hol is szakadt át a tömítés, meg hogy néz ki belülről pl.: egy vezérlés, szelepek, dugattyú teteje, stb.

Bár nem tom hogy hogyan kell képet felrakni ide, de mindegy.

Aztán elötte elmentem egy boltba, megkérdeztem mi mennyibe kerül, kijött anyag ár 36.000Ft-ra, aztán kérdeztem a szakit, megvegyem én a cuccot? Vagy majd ő beszerzi.

Majd ő beszerzi, mert így tud rá garanciát vállalni, meg ha rossz, vissza tudja küldeni. JÓ, akkor mehet a dolog. Lehet itt csesztem el. Aztán elkezdtem a dolgoknak titokban utánajárni. Tudtam, hogy a szaki hol veszi az anyagot, így bementem a boltba, ott is megkérdeztem mi mennyibe kerül, és kijött 50.000Ft-ra. Na most ilyenkor mit tudok tenni? Reklamálhatok a szerelőnél?

Üdv.

Elküldve
Képzeljétek!

.....

Azért ha megkérdezted volna, szerintem megmondta volna hogy mibe kerül az anyag + mibe a munka, ha sokallod akkor keresni kell másik szerelőt, de így hogy már szét van szedve meg jóváhagytad hogy szerezze be ő a cuccot elég ci-gány munka reklamálgatni.... :)

Szerintem...

Elküldve
Aztán elötte elmentem egy boltba, megkérdeztem mi mennyibe kerül, kijött anyag ár 36.000Ft-ra, aztán kérdeztem a szakit, megvegyem én a cuccot? Vagy majd ő beszerzi.

Majd ő beszerzi, mert így tud rá garanciát vállalni, meg ha rossz, vissza tudja küldeni. JÓ, akkor mehet a dolog. Lehet itt csesztem el. Aztán elkezdtem a dolgoknak titokban utánajárni. Tudtam, hogy a szaki hol veszi az anyagot, így bementem a boltba, ott is megkérdeztem mi mennyibe kerül, és kijött 50.000Ft-ra. Na most ilyenkor mit tudok tenni? Reklamálhatok a szerelőnél?

Meg kell kérdezni mennyiért tudja beszerezni utána meg rábólintani. Egyébként a szerelő valószínű olcsóbban tudja beszerezni ugyanarról a helyről mint te.

Elküldve
...megkérdeztem mi mennyibe kerül, kijött anyag ár 36.000Ft-ra, aztán kérdeztem a szakit, megvegyem én a cuccot? Vagy majd ő beszerzi.

Majd ő beszerzi, mert így tud rá garanciát vállalni, meg ha rossz, vissza tudja küldeni. JÓ, akkor mehet a dolog. Lehet itt csesztem el. Aztán elkezdtem a dolgoknak titokban utánajárni. Tudtam, hogy a szaki hol veszi az anyagot, így bementem a boltba, ott is megkérdeztem mi mennyibe kerül, és kijött 50.000Ft-ra. Na most ilyenkor mit tudok tenni? Reklamálhatok a szerelőnél?

Üdv.

Nem lehet, hogy Te a legolcsóbb utángyári cuccokat nézted, a szaki meg minőségibbet, mert tudja, melyiket érdemes megvenni? :)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.