Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

a pill sebesség csak 53 km/h- ig mutat, felett csak +53-at mutat

Lehet hülyeséget mondok, de lehet hogy nem.. bár lehet hogy ti a "kisebb" bc-röl beszéltetek.

Viszont a kétsorosnál van átlag seb. nah ha az nullázod, akkor igy kiderül h mennyi a pil. sebed.. ha jól okoskodom.

És ha az nem csal, (R15 195/50) akkor nekem kb. óra szerint 105km/h-nál van meg a 100.

Link to comment
Megosztás:

Szi Gyurka!

Hol vetted a bowdwnedet,mert Pécsen van egy király Opel alk.bolt Uránvárosban Jakab Gyuláé.Én Mohácsról járok fel hozzá,akármilyen apróság kell,mert mindent tud és korrekt árai vannak.

Igaz jó lenne vmilyen hivatalos engedményt kialkudni nála :)

Link to comment
Megosztás:

Esetleírás:

Nem tom, hogy más rendelkezik-e hasonló motorral, mint én (ill. egyvalakirôl tudok), de tanulságos lehet.

Nemrég kikönyökölt a verdában a kilométeróra-spirál. Vettem egy újat (gyárit, természetesen, 7860 Ft)

az alváz- és motorszám alapján, de 10-12 cm-rel rövidebb volt, mint kellett volna (szépen körbevezetve arra,

amerre a régi is ment).

Kicseréltettem egy hosszabbra, ami ugyancsak rövid volt, "légvonalban" is 4-5 centi hiány mutatkozott.

A katalógusban nem volt Astra-hoz hosszabb, ezért egy másik katalógusból sikerült kiválasztani egy

megfelelô hosszúságút, ami eredetileg Omega-hoz való. Ez egy egyrészes kivitel, szemben az eredeti

és a két beszerzett példánnyal, amelyek két részbôl álltak... De e legutóbbi végre-végre passzol, a BC

és Gyurka nagy-nagy örömére.

Szal figyeljetek, nehogy ingázó legyen Belôletek (is)....

Nekem is volt nem túl régen cserélve ez az alkatrész, szintén kétrészes, és az opelboltos ismerős nekem ideadta az utolsót hatezerpárszázért. A többi boltban, meg a márkakereskedőnél is csak ígérték, hogy majd hoznak, 8000 körül.

Mi csak az alsó részt cseréltük ki de ott nem volt gond a mérettel.

Link to comment
Megosztás:

Én kuplungbovdennel jártam ugy, elszakadt a kicsike, mire rendeltem egyet!Mondta az eladó, hogy csak 1 fajta van az Astrakhoz, jó mondom kérem. Másnapra meg is jött, de rövid is volt meg a pedálhoz csatlakozo vege is mas forma volt.Visszaviszem modnom Neki nem jo, azt mondja pedig a program csak egy fajtat hozott neki.Mondom azért nézzük meg katalógusban.Na ott már 2 fajtát írt, mire az jó is lett.

Happy End! :)

Link to comment
Megosztás:

A Szigeti tanyások nagy kóklerek, ha lehet kerülöm ôket...

Gólyalábat kellett cserélnem, mert még az elôzô tulaj elgörbítette. Megkérdeztem Jakab Gyuszit (Pécs, Páfrány u.),

mennyi lenne a gyári -> 96 eFt, utángyárott -> 63 eFt... Mivel a szigeti-tanyásokat akkor még dícsérte valaki,

megkérdeztem ôket is -> 35 eFt...

Aztán hozattam a haverommal Pestrôl egyet 11 eFt-ért...

Szal a szigetisek is Pestrôl hozzák... :?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Kb 1 hónapja vettem egy astrát,és olyan problémám lenne,hogy a fűtéskonzolnál lévő izzók közül egy sem működik,próbáltam szétszedni,de nem igazán sikerült leszednem. Ha valaki igy neten keresztül tudna segíteni,hogy hogy tudom leszedni a fütésgombok körüli burkolatot,aznnak örülnék..

Köszi Attila

Link to comment
Megosztás:

Tudna nekem segíteni valaki hogy F Astrához milyen Torx kulcsok kellenek a leggyakrabban?? Pl. 5 ajtós kaszni 5. ajtóborításának leszedésére (hátsó ablaktörlő gyógyítás), meg ilyen hasonló helyekre, ahol olyan dolgok vannak, amiknek a javítása otthon is, kis szakértelemmel (vagy anélkül :) ), elvégezhető. Azért egy 100 darabos készeletet nem vennék emiatt... Obiban, Praktikerben vannak ilyen cuccok, nem?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Kb 1 hónapja vettem egy astrát,és olyan problémám lenne,hogy a fűtéskonzolnál lévő izzók közül egy sem működik,próbáltam szétszedni,de nem igazán sikerült leszednem. Ha valaki igy neten keresztül tudna segíteni,hogy hogy tudom leszedni a fütésgombok körüli burkolatot,aznnak örülnék..

Köszi Attila

Először is le kell venned a három gombot! Ha már esetleg el volt törve, akkor könnyen lejön, ha nem akkor kicsit nehezebben!

Az alsó két sarkában két csavar fogja!

Felül ki kell pattintani a két középső szellőzőt, (csavarhúzóval óvatosan, mert elég hamar nyomot hagy a feszegetés... :idea: ) ezt leszedve már látni fogod a csavarokat a felső íven is...

A konzold még 2 db pici csillagcsavar fogja hozzá a fűtéskapcsolós konzolhoz...

Remélem így érthető...

Ha nem, szólj... :wink:

Üdv.: Atommanó

Link to comment
Megosztás:

Tudna nekem segíteni valaki hogy F Astrához milyen Torx kulcsok kellenek a leggyakrabban?? Pl. 5 ajtós kaszni 5. ajtóborításának leszedésére (hátsó ablaktörlő gyógyítás), meg ilyen hasonló helyekre, ahol olyan dolgok vannak, amiknek a javítása otthon is, kis szakértelemmel (vagy anélkül :) ), elvégezhető. Azért egy 100 darabos készeletet nem vennék emiatt... Obiban, Praktikerben vannak ilyen cuccok, nem?

Ajánlom a 12 darabos készletet erre a célra, a fenti helyek bármelyikén beszerezhető és nem is túl drága. Abban tuti megtalálod ami kell.

Link to comment
Megosztás:

Tudna nekem segíteni valaki hogy F Astrához milyen Torx kulcsok kellenek a leggyakrabban?? Pl. 5 ajtós kaszni 5. ajtóborításának leszedésére (hátsó ablaktörlő gyógyítás), meg ilyen hasonló helyekre, ahol olyan dolgok vannak, amiknek a javítása otthon is, kis szakértelemmel (vagy anélkül :) ), elvégezhető. Azért egy 100 darabos készeletet nem vennék emiatt... Obiban, Praktikerben vannak ilyen cuccok, nem?

A hátsóajtóhoz T25-ös kell. Én vettem egy ilyen fejet 500-ért, ami szerintem jobban bírja mint a 6 darabos készlet (600-ért). :wink:

Én azt hiszem Baumax-ban vettem, de mindenhol megtalálható.

Amúgy vészhelyzetben használható a T20-as is. Ha nem túl erősen van becsavarva akkor kihozza, de hosszútávon nem ajánlott.

Link to comment
Megosztás:

Tudna nekem segíteni valaki hogy F Astrához milyen Torx kulcsok kellenek a leggyakrabban?? Pl. 5 ajtós kaszni 5. ajtóborításának leszedésére (hátsó ablaktörlő gyógyítás), meg ilyen hasonló helyekre, ahol olyan dolgok vannak, amiknek a javítása otthon is, kis szakértelemmel (vagy anélkül :) ), elvégezhető. Azért egy 100 darabos készeletet nem vennék emiatt... Obiban, Praktikerben vannak ilyen cuccok, nem?

És a tescoban vettem egy narancssárga blekkendekker készletet 3000 körül abban van 6 torx kulcs is, és szerintem teljesen megfelel.

Link to comment
Megosztás:

Először is le kell venned a három gombot! Ha már esetleg el volt törve, akkor könnyen lejön, ha nem akkor kicsit nehezebben!

Az alsó két sarkában két csavar fogja!

Felül ki kell pattintani a két középső szellőzőt, (csavarhúzóval óvatosan, mert elég hamar nyomot hagy a feszegetés... :idea: ) ezt leszedve már látni fogod a csavarokat a felső íven is...

A konzold még 2 db pici csillagcsavar fogja hozzá a fűtéskapcsolós konzolhoz...

Remélem így érthető...

Ha nem, szólj... :wink:

Üdv.: Atommanó

Meg ki kell szedni szinte mindent, a kardánboxot (1-1 csavar a jobb és a bal oldali lábtérnél, 1 csavar a kézifék alatti kis tároló alatt (a bal oldalról kezdve könnyen kijön), kettő a hátsó hamutartó alatt) is hogy hozzáférj az alsó részhez és ki tudd venni a fűtésszabályzó részt. (ügyelni kell a szivargyújtó csatlakozóira, ki kell húzni) A kézifék és a váltószoknya alsó része szintén könnyen kipattintható.

Utána leszeded a a kormány burkolatát (3 csavar alul, 1-1 a kormány jobb és baloldalán egy fekete kis takaró műanyag alatt, hogy ehhez hozzáférj el kell tekerned a kormányt az egyenes állásból 90 fokkal).Ezután kiveszed a csavarokat a műszerfal burkolatának felső (1-1)és alsó(1-1) részéből (addig nehezen megy amíg a bajuszkapcsolókat ki nem szeded egy egy pöcköt kell benyomni alul és felül akkor ki lehet húzni őket)

A szellőzők alatti 2 csavart ahogy Anti is mondta.

Aztán kiveszed a TID előtti kis műanyag lapot oldalról alá lehet nyúlni ( könnyen kijön) alatta kicsavarsz két csavart, kijön a TID, még két csavart és meglazult a felső rész. A TID kivétele könnyebb ha kiveszed a kesztűtartót két csavar alul, kettő belül a felső részen, amikor kijön itt is le kell venni a csatlakozót a világításról.

ki kell vennyi a rádiót, ha gyári akkor nem muszáj

alul kicsavarsz két csavart (látszik a helye)

Leveszed a kapcsolókat a középsőt kihúzod, mint amikor a hátsóablakfűtést bekepcsolod és a fehér csíkkal ellentétes oldalon benyúlva egy kis csavarhúzóval benyomsz egy kis pöcköt közben húzod lefelé a kapcsolót. A két szélső nálam könyenn lejött csak húzni kell hátra.A két szélső levétele után látsz még két csavart ezek kivétele után elvileg kijön a cucc. A magnónál egy kicsit buzerálni kell de kijön.

Nem árt ha van segítség főleg ennél a résznél a burkolat kijön és alatta látható lesz a fehér bazár amit kerestél ha ezt is ki akarod venni akkor a bowdeneket le kell pattintani a helyükről, kis műanyag bizbaszok tartják ezek kipattintása után le kell húzni a drótot a tengelyéről, ezekután már kijön az egész fűtésszabályzó és lehet játszani vele. De előbb még a belső levegő keringetés kapcsoló hátuljáról le kell húzni a két kis csövet is.

Egésznapos munka, én ma kékítettem be, még nem tökéletes, de alakul.

Kicsit igazgatni kell még a ledeket utána jó lesz.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.