Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Köszi szépen!

Szerintem a rádiót nem kell kivenni, én legalábbi amikor évekkel ezelőtt cseréltem izzókat nem nyúltam a rádióhoz. Pláne ha gyári, akkor nem is egyszerű.

Itt egy leírás.

http://www.opel-magazin.hu/index.php?optio...&Itemid=105

Itt is írják ugyan a rádió kiszerelését, de szerintem azzal ne bajlódj.

Valahol emlékszem még egy részletesebb leírásra is, de azt nem találom.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Először is ki kell venned a rádiót és a beépítő keretét de előtte győződj meg hogy ha gyári meg van hozzá minden kód mert különben nagyobb kárt csinálsz anyagilag!

Régen csináltam de de rádió és a beépítőkeret etávolítása után már látod a megoldást!!

Sziasztok!

Nekem sem müködik a világitás a középkonzolon.Elolvastam a bevágott linkett, de én -egyelőre- nem szeretnék mást, csak visszaállítani a világítást a középkonzolra és km/h mutatójára.

Este elég zavaró, hogy nem látom mit állítok. +első ránézésre a azt sem tudom mennyivel megyek.

SZóval a kérdésem az lenne, hogy középkonzolon hány izzó van és mivel semmi sem világít nem lehet-e hogy nem is az izzókkal van baj, hanem valahol valamilyen vezetékszakadás vagy biztiolvadás?

És a km/h mutató izzójának kicserélésének :huh: menetét ha valaki mellékeli, azt megköszönöm.

Sőt... előre is köszi!

Üdv: Pott R

Link to comment
Megosztás:

Tudom, hogy sok a bajom, de na... :huh:

Még az is az előzőeken kívül, hogy rettenetesen párásodik az autó belülről.

Tudtok valami jó megoldást a párásodás elkerülése érdekében?

(Nehogy azt mondjátok, hogy húzzam le az ablakot :lol: )

Link to comment
Megosztás:

Tudom, hogy sok a bajom, de na... :huh:

Még az is az előzőeken kívül, hogy rettenetesen párásodik az autó belülről.

Tudtok valami jó megoldást a párásodás elkerülése érdekében?

(Nehogy azt mondjátok, hogy húzzam le az ablakot :lol: )

Pollenszűrőcsere.

Link to comment
Megosztás:

középkonzolban 4 izzó van, műszerfalban szintén

kk: t5-ös foglalat, mf: b8,5d típus

a szokásos rizsszemizzók hamar kiégnek, ezért javallott ledes cuccot berakni helyette

vagy ha van kedved, akkor forrasztgathatsz is, ezzel el lehet kerülni a foltos megvilágítást

Link to comment
Megosztás:

Tudom, hogy sok a bajom, de na... :huh:

Még az is az előzőeken kívül, hogy rettenetesen párásodik az autó belülről.

Tudtok valami jó megoldást a párásodás elkerülése érdekében?

(Nehogy azt mondjátok, hogy húzzam le az ablakot :D )

Esetleg még :Afrikába költözés? :D :D :lol:

Link to comment
Megosztás:

SZóval a kérdésem az lenne, hogy középkonzolon hány izzó van és mivel semmi sem világít nem lehet-e hogy nem is az izzókkal van baj, hanem valahol valamilyen vezetékszakadás vagy biztiolvadás?

És a km/h mutató izzójának kicserélésének :huh: menetét ha valaki mellékeli, azt megköszönöm.

Sőt... előre is köszi!

Üdv: Pott R

2db izzó van benne a boltban "foglalatos"-t kérjél, mert ha nem foglalatost veszel, akkor még forrasztanod is kell bele a régi foglalatába. Vezetékszakadás kizárt, mert erősen kötegelt, bandázsolt kábelköteg megy hozzá valószínűbb az égő elhalálozása. Nekem is az volt.

Hát nem 1szerű !!!

Le kell szedned a kormány burkolatot elsőként alul 3db csavar, majd inditókulcs a helyére kormány elfordít 90fokkal jobbra és a kormányküllők közt, ahol találkozik az alsó-felső műanyag ott van kis műanyag takarókkal elrejtett csavar takarók lapos hegyű csavarhúzóval aláfeszítve kiugranak, másik kezedet tedd oda, nehogy az "elugrott takarókat kelljen keresni :D Ugyanez balra is ! Kulcs ki, ekkor a kormány burkolat tetejét is le tudod venni magadfelé+felfelé mozgatva.

Mos már az alsó is elengedi magát, de azt meg át kell fűzni a kulcs foglalatának gumi harangján.

Következő lépés lehet a műszerfal napellenző alá benézel ott 2 csavar vár lazításra, majd a kezedbe esik. most már csak 3db csavar, de ezek máár a műszerfalat fogják !! Fönt 1db és a 2db a műszerfal felszabadult részénél alul. Mocitető nyit, kilométer óra spirál kinyomoz, ha 2 részes akkor szerencsés vagy mert szét tudod csavarni, ennyi elég is vissza a kormány mögé műszerfal mozgat, óvatosan magadfelé lazul annyit, hogy mögé tudsz nyúlni 2db elektromos csati megy hozzá ezeket leszeded, majd még kintebb húzva a műszerfalat már el tudod annyira fordítani, hogy lásd az izzókat kb 90fokot kell rajtuk csavarni és ki tudod venni őket. Ha nem megy akkor vedd le a kilométer óra spirált a műszerfalról (1 rugós fémlap fogja csak meg kell nyomnod és érzed, hogy lazul) és tiéd a műszerfal. Lehet barkácsolni :D

a 2db izzó kb a km óra 2 oldalán van

Szóval kb ennyiiii !! Tudom így elsőre qva bonyolultnak tűűnik, de hamar belejön az ambéér :lol: Harmadjára már sötétben is menni fog :D Bár vezetés közben nem javaslom főőleg elsőőre ! :P :P

Link to comment
Megosztás:

Szerintem a rádiót nem kell kivenni, én legalábbi amikor évekkel ezelőtt cseréltem izzókat nem nyúltam a rádióhoz. Pláne ha gyári, akkor nem is egyszerű.

Itt egy leírás.

http://www.opel-magazin.hu/index.php?optio...&Itemid=105

Itt is írják ugyan a rádió kiszerelését, de szerintem azzal ne bajlódj.

Valahol emlékszem még egy részletesebb leírásra is, de azt nem találom.

Még nem rég vagyok fórumos ezért érdeklődök ilyen apróságok felől.

Köszi a segítségeteket.

Link to comment
Megosztás:

Szóval szerinted valahol víz folyt a pollenszűrőre és ezt felmelegítve páradús levegő kering az autóban, amikor feltekerem a fűtést?

Hol van a pollenszűrő? :huh:

Igen, álltalában a szélvédő rossz tömítésénél szokott aláfolyni a víz. A fűtőventi pedig kiszívja a megázott papírszűrőből. Ha jó a tömítés a szélvédőnél, akkor az is lehet, hogy a szűrő feletti két műanyag rosszul van összeillesztve. Én is így jártam egy pollenszűrő csere után. :lol:

A pollenszűrő a szélvédő előtti műanyag takarólemez alatt van.

Link to comment
Megosztás:

2db izzó van benne a boltban "foglalatos"-t kérjél, mert ha nem foglalatost veszel, akkor még forrasztanod is kell bele a régi foglalatába. Vezetékszakadás kizárt, mert erősen kötegelt, bandázsolt kábelköteg megy hozzá valószínűbb az égő elhalálozása. Nekem is az volt.

Hát nem 1szerű !!!

Le kell szedned a kormány burkolatot elsőként alul 3db csavar, majd inditókulcs a helyére kormány elfordít 90fokkal jobbra és a kormányküllők közt, ahol találkozik az alsó-felső műanyag ott van kis műanyag takarókkal elrejtett csavar takarók lapos hegyű csavarhúzóval aláfeszítve kiugranak, másik kezedet tedd oda, nehogy az "elugrott takarókat kelljen keresni :D Ugyanez balra is ! Kulcs ki, ekkor a kormány burkolat tetejét is le tudod venni magadfelé+felfelé mozgatva.

Mos már az alsó is elengedi magát, de azt meg át kell fűzni a kulcs foglalatának gumi harangján.

Következő lépés lehet a műszerfal napellenző alá benézel ott 2 csavar vár lazításra, majd a kezedbe esik. most már csak 3db csavar, de ezek máár a műszerfalat fogják !! Fönt 1db és a 2db a műszerfal felszabadult részénél alul. Mocitető nyit, kilométer óra spirál kinyomoz, ha 2 részes akkor szerencsés vagy mert szét tudod csavarni, ennyi elég is vissza a kormány mögé műszerfal mozgat, óvatosan magadfelé lazul annyit, hogy mögé tudsz nyúlni 2db elektromos csati megy hozzá ezeket leszeded, majd még kintebb húzva a műszerfalat már el tudod annyira fordítani, hogy lásd az izzókat kb 90fokot kell rajtuk csavarni és ki tudod venni őket. Ha nem megy akkor vedd le a kilométer óra spirált a műszerfalról (1 rugós fémlap fogja csak meg kell nyomnod és érzed, hogy lazul) és tiéd a műszerfal. Lehet barkácsolni :P

a 2db izzó kb a km óra 2 oldalán van

Szóval kb ennyiiii !! Tudom így elsőre qva bonyolultnak tűűnik, de hamar belejön az ambéér :lol: Harmadjára már sötétben is menni fog :D Bár vezetés közben nem javaslom főőleg elsőőre ! :P :P

köszönöm a választ

Azt hiszem teljesen kimeríti az izzócsere helyes menetét

Én adnék rá egy ötöst. :P

Ami azt illeti Kadettemben már szedtem szét a műszerfalat -nem is egyszer- de ez a 13 éves astra nekem még új technika :huh: és félek, hogy valami törik-reped, akkor több kárt csinálok, mint hasznot.

De a választ mégegyszer köszi és lehet hogy amikor lesz szabad 3-4 órám és az izzadságom nem rámfagy, hanem lefolyik akkor nekiállok. :D

Link to comment
Megosztás:

köszönöm a választ

Azt hiszem teljesen kimeríti az izzócsere helyes menetét

Én adnék rá egy ötöst. :D

Ami azt illeti Kadettemben már szedtem szét a műszerfalat -nem is egyszer- de ez a 13 éves astra nekem még új technika :huh: és félek, hogy valami törik-reped, akkor több kárt csinálok, mint hasznot.

De a választ mégegyszer köszi és lehet hogy amikor lesz szabad 3-4 órám és az izzadságom nem rámfagy, hanem lefolyik akkor nekiállok. :lol:

Írdd már be légyszi, hogy honnan írsz, meg az aláírásba a motorkódodat, hátha úgy könnyebb segíteni más esetekben is.

Link to comment
Megosztás:

Tudom, hogy sok a bajom, de na... :huh:

Még az is az előzőeken kívül, hogy rettenetesen párásodik az autó belülről.

Tudtok valami jó megoldást a párásodás elkerülése érdekében?

(Nehogy azt mondjátok, hogy húzzam le az ablakot :lol: )

Ha kicserélted a pollenszürőt és mégsem jó próbáld ki amit én.

Igaz egy kicsit hoszadalmas meló.

Kiszedtem mindent a kocsibol(ülések, padlókárpit)és az alatta lévő szivacsréteg.

Az alvázba vannak tömitő dugók amin belső mosáskor kifolyik a víz.

Ezeket kiszedve kitakarítottam a belsejét, majd tömitő szilikonnal körbenyomtam és igy tettem vissza őket.

Lesz majd amire valami gyári lapocska van ragasztva de alulról megnézed pontosan látszik a helye.

A szivacsra 1 napot vártam mig kiszárad,de szerintem bevált.

Mielőtt még összeraktam volna a szélvédőre nagy mennyíségü vizet öntöttem ami enyhén csepegett az utastérbe.

végül kiderült hogy ahol a pollenszürő van alatta van egy müanyag keret, elvileg van rajta gyári tömitő gumi de már nem az igazi.

Ezalá is nyomtam azt a tömitő szilikont és igy raktam vissza a müanyag keretet.

Ott elvileg van alatta egy kis lemez perem de a nagy menyiségü vizet már nem birta olyan gyorsan elvezetni.

Link to comment
Megosztás:

köszönöm a választ

Azt hiszem teljesen kimeríti az izzócsere helyes menetét

Én adnék rá egy ötöst. :D

Ami azt illeti Kadettemben már szedtem szét a műszerfalat -nem is egyszer- de ez a 13 éves astra nekem még új technika :huh: és félek, hogy valami törik-reped, akkor több kárt csinálok, mint hasznot.

De a választ mégegyszer köszi és lehet hogy amikor lesz szabad 3-4 órám és az izzadságom nem rámfagy, hanem lefolyik akkor nekiállok. :D

Hát több időőbe tellt ide beirni, mint +csinálni!! Xeerinteem nekd is csúcs 40' !! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Jah olvasgass vissza az elektromos topikban ott ki lett belezve a tema.

EPC-t skacok le lehet tolteni torrent utjan a mullerauto honlapjan talaltok hozza elerest.(pl.)

na ehun e:

Muller

utana daemon tools mert bevan "dobozolva"

A letöltés sikeres volt megvan a program csak a deamon tools om lehet hogy régi.

Neked milyennel sikerült a telepítés.

Előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

Nekem is lejött, műxik is. A Daemon Toolsom 4.10-es. Van egy kis progi is az imagek mellett, miután a Daemonba betöltöd az imaget, azt indítsd el, és nyomj neki egy Hide gombot, aztán mehet a telepítés. A Daemon Toolsban ne legyen bekapcsolva semmi amuláció (piros az ikonja). Ha kéri a másik lemezt, a kis progin Restore gomb, aztán Daemonból image kivesz, másik betölt, kis progiban Hide, és mehet tovább.

Első telepítésnél nekem is elszállt valami hibával, és szépen uninstallálta magát :huh: De másodikra simán felment.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is lejött, műxik is. A Daemon Toolsom 4.10-es. Van egy kis progi is az imagek mellett, miután a Daemonba betöltöd az imaget, azt indítsd el, és nyomj neki egy Hide gombot, aztán mehet a telepítés. A Daemon Toolsban ne legyen bekapcsolva semmi amuláció (piros az ikonja). Ha kéri a másik lemezt, a kis progin Unhide gomb, aztán Daemonból image kivesz, másik betölt, kis progiban Hide, és mehet tovább.

Első telepítésnél nekem is elszállt valami hibával, és szépen uninstallálta magát :huh: De másodikra simán felment.

Mikor megnyomom a HIDE gombot akkor átvált a RESTORE gombra

Rákatintok és visszavált a hide gombra.

Igaz az én daemonom 3.45. Lehet hogy ez a probléma

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.