Balfék Elküldve December21, 2007 Megoszt Elküldve December21, 2007 Nem húzták meg annyira, csak összerohadt ;) A szelep meg valszeg el van tömődve az aktívszenes szutyokkal, és nem kizárt hogy máshol is van a rendszerben, ami nem használ éppen neki. Szeerinted nézzek bontóban másikat? Vagy eccerűen vegyem elő a kreativitásom? :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December21, 2007 Megoszt Elküldve December21, 2007 Szeerinted nézzek bontóban másikat? Vagy eccerűen vegyem elő a kreativitásom? :( Mindenekelőtt szedd szét, és nézd meg mi a helyzet ;) A többi vákumcsövet is nézd meg, van-e benne trutyi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Balfék Elküldve December21, 2007 Megoszt Elküldve December21, 2007 Mindenekelőtt szedd szét, és nézd meg mi a helyzet :( A többi vákumcsövet is nézd meg, van-e benne trutyi. Hát onnan már csak a befúvóház alá megy a cső a zsaluhoz dugattyújához, bár áramlással szemben nemhinném, hogy menne az aktív szén. De a másik irányba viszont egn. Jajj az megy a motorhoz oda a szervó izéhez, de ha azon érzem a vákumot, gondolom eldugulva nincs. De majd estee leszaggatom azt a 2 qva anyááát... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
dzsiferi Elküldve December29, 2007 Megoszt Elküldve December29, 2007 Köszönöm a segítséget! Szia! Csatlakozva az előttem szólókhoz. Váltót 20-25 ezerért kapsz, én nemrég vettem a csepeli bontóban (www.opelbonto.hu) A csere nem olyan vészes dolog, de csak jó szerszámokkal érdemes otthon nekiállni. Nem árt egy légkulcs, jó grova (krova?) készlet, nyomatékkulcs, gömbfej kinyomó. Ezekkel, plusz az általam készített motor függesztővel 1 nap alatt megvolt, egyedül. A légkulcsot leginkább csak a kuplung szerekezet és a lendkerék leszereléséhez használtam, amit a főtengely szimering csere miatt vettem le. A váltó cserénél érdemes elgondolkozni az összes útba eső szimering, tömítés, futómű berendezések cseréjén. Futómű kopogás: Nekem egy - másfél éve kezdődött ezzel a mizériám. Ahány szerelő, annyi ötlet, hogy mi zörög. Legvégül a kormány gömbfej csere oldotta meg a kérdést, de előtte már minden más ki lett cserélve, beleértve a differenciál művet és féltengelyeket, csuklókat is (de ezek bontottakra lettek cserélve). A kormány lógását egyébként egy szerelő sem mondta, az a műszaki vizsgán derült ki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve December29, 2007 Megoszt Elküldve December29, 2007 grova (krova?) Króm-vanádium. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve December29, 2007 Megoszt Elküldve December29, 2007 Króm-vanádium. Tehát krova,mert nem hiszem,hogy te is így szólsz ki a kocsi alol: -Add már ide a 21-es króm-vanádium-ot! :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve December29, 2007 Megoszt Elküldve December29, 2007 Tehát krova,mert nem hiszem,hogy te is így szólsz ki a kocsi alol: -Add már ide a 21-es króm-vanádium-ot! :huh: Sztem T.szecső cartárs is erre célzott. :lol: Amúgy dugókulcs a becsületes neve, de mindenki csak így hívja, ugye. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve December30, 2007 Megoszt Elküldve December30, 2007 Tehát krova,mert nem hiszem,hogy te is így szólsz ki a kocsi alol: -Add már ide a 21-es króm-vanádium-ot! Ha nem tudja mi az lehet legközelebb is összekeveri. Egyébként én is dugókulcsnak vagy villáskulcsnak hívnám. Link to comment Megosztás: More sharing options...
dzsiferi Elküldve December30, 2007 Megoszt Elküldve December30, 2007 Ha nem tudja mi az lehet legközelebb is összekeveri. Egyébként én is dugókulcsnak vagy villáskulcsnak hívnám. Mindenkinek kösz a felvilágosítást. Így már világos az elnevezés. :-) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Loretta Elküldve Január1, 2008 Megoszt Elküldve Január1, 2008 Sziasztok! :huh: Honnan tudnám lelesni azt, hogy milyen alkatrészeket mennyi megtett km után javasoltak lecserélésre? Kaptam pár papírt az autóhoz, de az nem írja ezeket.. Köszönöm előre is a segítséget. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Január1, 2008 Megoszt Elküldve Január1, 2008 Sziasztok! :huh: Honnan tudnám lelesni azt, hogy milyen alkatrészeket mennyi megtett km után javasoltak lecserélésre? Kaptam pár papírt az autóhoz, de az nem írja ezeket.. Köszönöm előre is a segítséget. Van Astra F "Így csináld" könyvem, amit kölcsön tudok adni. De addigra úgyis le fogják írni mi mennyi, vagy prezentálnak egy letölthető verziót :lol: :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Január1, 2008 Megoszt Elküldve Január1, 2008 igy van pl ott van maci oldalán is :huh: de ha közel vagytok, és megoldható a könyv átadása, és megigéred neki, hogy vigyázol rá, akkor fogadd el tőle Lori, mert én is szivesebben lapozgatnám a könyvet, monitoron nézve fárasztóbb.... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Loretta Elküldve Január1, 2008 Megoszt Elküldve Január1, 2008 igy van pl ott van maci oldalán is :huh: de ha közel vagytok, és megoldható a könyv átadása, és megigéred neki, hogy vigyázol rá, akkor fogadd el tőle Lori, mert én is szivesebben lapozgatnám a könyvet, monitoron nézve fárasztóbb.... :lol: Köszi szépen! Neked főleg Pista! Gondoltam itt az ideje egy kis művelődéshez :D Ez lesz az én bibliám... Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január1, 2008 Megoszt Elküldve Január1, 2008 Majd Lurdynál okosítunk :huh: Amúgy itt a fórumon is le volt írva párszor listaszerűen, mit mikor érdemes ill. kötelező. Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Január1, 2008 Megoszt Elküldve Január1, 2008 nem lehetne ezeknek nyitni egy külön topicot, illetve gyűjtőhelyet, ahol fel lennének sorolva az ilyen közérdekű információk? és akkor mindenki könnyedén átláthatná, nem kellene keresgélni 80 oldalon keresztül :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelastras Elküldve Január1, 2008 Megoszt Elküldve Január1, 2008 nem lehetne ezeknek nyitni egy külön topicot, illetve gyűjtőhelyet, ahol fel lennének sorolva az ilyen közérdekű információk? és akkor mindenki könnyedén átláthatná, nem kellene keresgélni 80 oldalon keresztül :huh: Kedves Cartársak! Az ötletet én maximálisan támogatom, de ezt csak közös együttműködéssel tudjuk megcsinálni úgy, hogy az pontos és szakszerű legyen. (Ebbe beleírhatnánk azokat a megjegyzéseket is, amelyek egy eltérésre utalnak a gyárilag előírt csereintervallumtól.) Elfogadható az Nektek, hogy 20-30 perc múlva felrakok ebbe a fórumba egy listát, amit mindenki kommentálhat, amihez mindenki hozzászólhat, és akkor a végleges listát pedig elküldenénk Ambrus Hemi Zsoltnak azzal a kéréssel, hogy tegye fel a magazinba? Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Január1, 2008 Megoszt Elküldve Január1, 2008 Kedves Cartársak! Az ötletet én maximálisan támogatom, de ezt csak közös együttműködéssel tudjuk megcsinálni úgy, hogy az pontos és szakszerű legyen. (Ebbe beleírhatnánk azokat a megjegyzéseket is, amelyek egy eltérésre utalnak a gyárilag előírt csereintervallumtól.) Elfogadható az Nektek, hogy 20-30 perc múlva felrakok ebbe a fórumba egy listát, amit mindenki kommentálhat, amihez mindenki hozzászólhat, és akkor a végleges listát pedig elküldenénk Ambrus Hemi Zsoltnak azzal a kéréssel, hogy tegye fel a magazinba? OK Link to comment Megosztás: More sharing options...
gergolabs Elküldve Január1, 2008 Megoszt Elküldve Január1, 2008 Kedves Cartársak! Az ötletet én maximálisan támogatom, de ezt csak közös együttműködéssel tudjuk megcsinálni úgy, hogy az pontos és szakszerű legyen. (Ebbe beleírhatnánk azokat a megjegyzéseket is, amelyek egy eltérésre utalnak a gyárilag előírt csereintervallumtól.) Elfogadható az Nektek, hogy 20-30 perc múlva felrakok ebbe a fórumba egy listát, amit mindenki kommentálhat, amihez mindenki hozzászólhat, és akkor a végleges listát pedig elküldenénk Ambrus Hemi Zsoltnak azzal a kéréssel, hogy tegye fel a magazinba? Tuti az ötlet :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Január1, 2008 Megoszt Elküldve Január1, 2008 A Cali fórumon van egy topik,aminek az a címe azt hiszem,hogy: Csináld magad! Ezt csak modik szerkeszthetik,de klubtagok írnak bele képes beszámolókat,pl: olajcsere,pollenszürőcsere stb. Itt is van vagy volt ilyen,csak nehezen bővült. Fel kellene támasztani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Január1, 2008 Megoszt Elküldve Január1, 2008 A Cali fórumon van egy topik,aminek az a címe azt hiszem,hogy: Csináld magad! Ezt csak modik szerkeszthetik,de klubtagok írnak bele képes beszámolókat,pl: olajcsere,pollenszürőcsere stb. Itt is van vagy volt ilyen,csak nehezen bővült. Fel kellene támasztani. Ilyesmire gondoltam én is, ne lehessen összevissza beleírni, csak modik tudjanak hasznos dolgokat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Január1, 2008 Megoszt Elküldve Január1, 2008 átnéztem cali fórumra, de nem látok ilyen topicot nem csak tagok tekinthetik meg? mert ha igen, akkor nem sok értelmét látom :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Január1, 2008 Megoszt Elküldve Január1, 2008 átnéztem cali fórumra, de nem látok ilyen topicot nem csak tagok tekinthetik meg? mert ha igen, akkor nem sok értelmét látom :lol: Van egy bizonyos szint,amit csak az adminok engedélyeznek neked,hogy lásd. Én megkaptam ezt,mert az admin jóbarátom! :huh: Nálunk másképp kell akkor csinálni,ennyi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelastras Elküldve Január1, 2008 Megoszt Elküldve Január1, 2008 Kedves Cartársak! Íme a lista. Várom a konstruktív hozzászólásokat. Kérem, hogy ne csak kritizáljátok az összeállítást, hanem írjátok le azt is, hogy hogyan lehetne jobban csinálni, pontosabban fogalmazni, mi hiányzik, mi felesleges stb. Tehát azt kérem, hogy ne csak a hibákat keressétek, hanem írjátok le azt is pontosan és világosan, hogy mi a helyes vagy mit kellene másként írni. (Ja, és a dízelt abszolút nem tudom, azt hiszem 7500 km-enként van a motorolaj csere, illetve van még üzemanyagszűrő víztelenítés és hasonlók. Dízelesek, segítsetek!) Benzines Opel Astra F szervízintervallumok Az Opel Astra F szervízfüzete háromféle átvizsgálási tervet tartalmaz. Az A terv az átlagos futásteljesítményű járművekre vonatkozik, a B terv az évente több, mint 30 ezer kilométert futó gépkocsikra, a C terv pedig a kiegészítő munkákat összegzi (például fékfolyadék vagy vezérműszíj csere), amelyet az A vagy a B típusú átvizsgálással együtt végeznek el. Az alábbi összeállítás szerelési kézikönyvek és felhasználói tapasztalatok alapján készült, ezért nemcsak felépítésében, hanem néhány konkrét ponton eltér a gyárilag előírt intervallumoktól. Egyes motortípusoknál, illetve évjárattól függően más intervallumok is érvényesek lehetnek. Állandó vizsgálatok: - a motorolaj szintjének ellenőrzése, utántöltése - a hűtőfolyadék szintjének (és télen a fagyáspontjának) ellenőrzése, utántöltése - a fékfolyadék szintjének ellenőrzése, utántöltése - a szervokormány olajszintjének ellenőrzése, utántöltése - az automata sebességváltó olajszintjének ellenőrzése, feltöltése - a szélvédőmosó folyadék szintjének ellenőrzése, utántöltése - a szélvédőmosó és fényszóró berendezés ellenőrzése - a világítás és jelzőberendezés ellenőrzése - a hangkürt ellenőrzése - a gumiabroncsnyomás ellenőrzése - fékpróba A 15 ezer kilométerenként vagy (legkésőbb) egy esztendő elteltével elvégzendő karbantartási műveletek: - a motor szemrevételezése - a motorolaj és motorolajszűrő cseréje - az akkumulátor savszintjének ellenőrzése - a hűtőrendszer tömítettségének ellenőrzése - a légszűrőház kitisztítása - az utastérlevegő szűrő cseréje - az ékszíjak, lapos ékszíjak ellenőrzése, utánfeszítése - a gázrudazat zsírzása - a motor, sebességváltó, klíma kompresszor, hátsótengely tömítések ellenőrzése - a csuklóvédő karmantyúk ellenőrzése - a nyomtávrúdfejek és a porsapkák ellenőrzése - a kipufogó rendszer ellenőrzése - a tengelykapcsoló pedál útjának ellenőrzése - az üzemanyagellátó rendszer tömítettségének ellenőrzése - az üzemanyagkódoló csatlakozó ellenőrzése (csak egyes motortípusoknál) - a fékvezetékek és hajlékony fékcsövek ellenőrzése - a féktárcsák és fekbetétek vastagságának ellenőrzése - a dobfékbetétek vastagságának ellenőrzése - a kézifék ellenőrzése - a fékerőszabályzó ellenőrzése - a kormány holtjátékának ellenőrzése - a gumiabroncsok állapotának ellenőrzése (sérülés, kopás, profilmélység) - a kerékrögzítő csavarok ellenőrzése - a karosszéria festékbevonatának ellenőrzése - az ajtócsuklópánt, ajtókitámasztók, motorháztető és csomagtér fedél csuklópántjának zsírzása - az alvázvédelem ellenőrzése - a vízcsatornák kitisztítása - az ablaktörlőgumik ellenőrzése - a fényszoróbeállítás ellenőrzése A 30 ezer kilométerenként vagy (legkésőbb) két esztendő elteltével elvégzendő karbantartási műveletek: - a levegőszűrő cseréje - a gyújtógyertyák cseréje (8 szelepes autóknál) - az üzemanyagszűrő cseréje - a fékfolyadék cseréje - a távirányító elemcseréje A 60 ezer kilométerenként vagy (legkésőbb) négy esztendő elteltével elvégzendő karbantartási műveletek: - az ATF-olaj cserejé - a gyújtógyertyák cseréje (16 szelepes autóknál) - a vezérműszíj cseréje Megjegyzések: - Gyakori városi közlekedés vagy sok hidegindítás esetén a motorolaj és motorolajszűrő csereintervallumra rövidül. Javasolt csereintervallum: 10 ezer km / 1 év. - Gyakori poros környezetben való közlekedés esetén a levegőszűrő és az utastérszűrő csereintervallum rövidül. - Egyes motortípusoknál és évjáratoknál a vezérműszíj csereintervalluma eltérő lehet. Egyes motortípusoknál a vezérműszíjjal együtt ajánlatos cseréli a görgőket és a vízpumpát is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január1, 2008 Megoszt Elküldve Január1, 2008 Ezekhez annyit tennék hozzá így elsőre, hogy a kötelező szervízintervallum ajánlottan 10e km, csak a nagyobb futásteljesítményű autóknál (évi >30000km) ajánlott a 15e km (pontosítva a leírást). Továbbá ezeknél a szervizeknél ajánlott mindig levegőszűrőt is cserélni, és pollenszűrőt is. valamint minden vezérműszíj cserével görgőket, feszítőt és vízpumpát is illik cserélni, mert legtöbb esetben nem bírnak ki két intervallumot :huh: A gyertyák csereintervallumát a gyártók (gyertyagyártók) 30-40e km-ben határozták meg, ezért ajánlott ehhez igazítani inkább a cserét (a vezérműszíj is legkésőbb 60e km-nél, bármit is ír az autó könyve!). Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Január1, 2008 Megoszt Elküldve Január1, 2008 Ha jól emlékszem az eredeti kérdés valami olyasmi volt, hogy "mit mokor kell / érdemes CSERÉLNI". Persze a fenti ellenőrzések igen hasznosak, de szerintem kevesen végeztetnek pl: festék ellenőrzést évente, inkább alkalomszerűen, ha már gyanús valami, vagy pl: fékbetét vastagság mérést sem intervallumonként, hanem a műszai vizsgára való felkészülés során. Ezért én a saját tapasztalatomat tenném itt hozzá a fentiekhez (annak jogosságát nem kétségbe vonva). Ki szeretném hangsúlyozni, hogy ezek az én vezetési és autótartási stílosom melletti szükségszerű cserék voltak. - ékszíjjak 60 - 70000 km, (generátor, szervó....) - szilentek generátorhoz, szervóhoz 120000 km, - gyári kipufogó dob 100000 km vagy 4 év, - féktárcsa 100000 km. - fékbetét ~ 70000 km, - fékpofa ~ 140000 km, - fékdob ~220000 km, - fék munkahenger ~ 200000 km vagy 8 év, - lengéscsillapítók ~ 180000 km, - kuplung szerkezet, kinyomó csapággyal + szimmeringek a környéken 180000 km, - féltengely gömbcsukló 180000 km, (sérült gumiharang miatt!) - termosztát 160000 km, - lambda szonda 180000 km, - hátsó ablaktörlő szerkezet (5 ajtóson) 50000 km, - hátsó ajtó teleszkópok (5 ajtóson) 180000 km - hátsó ajtó teleszkópok caravánon 205000 km. Kb ennyi ami most eszembe jut. Ebből is látszik, hogy ha valaki egy tizenéves autót vesz, nagy valószínűséggel belefut a fenti felsorolás egészébe mint aktuális elvégzenő csere. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts