Laci4 Elküldve December12, 2007 Megoszt Elküldve December12, 2007 Nos lekövettem a vákumcsövet. A jobb első ajtó előtti oszlophoz megy a kesztűtartó mögé, ott van 1 kis hengeres valami (az A oszlophoz csavarozva) tetejére és az aljából jön 1 másik cső az vissza a befúvóház alá 1 nagyobb hengerre ami a zsalukat mozgatja. A kapcsolótól 2 szál vezeték megy a kesztyűtartónál lévő hengerhez. Ahogy néztem nekem mindíg nyitva van. A megoldás erősen G astrát modellez. :( Jééé majdneem gé asztrámvon ;) Ez érdekes.. akkor valszeg két megoldás van, mert az enyém ha leveszem a gyújtást akkor is nyitja zárja..(amig van vákum.. egyszer még amikor megvettem a kocsit, utána azthittem pont elromlott.. mutatom faternak nézd.. milyen mókás hangja van.. szuszogott egyet.. akartam mégegyszer.. már semmi.. nah mondom.. frankó :) ) Nah de ez rizsa.. szóval vagy nekem csöves, vagy elektronyos, de akkor gyújtás nélkül is megy.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laci4 Elküldve December12, 2007 Megoszt Elküldve December12, 2007 Nos lekövettem a vákumcsövet. A jobb első ajtó előtti oszlophoz megy a kesztűtartó mögé, ott van 1 kis hengeres valami (az A oszlophoz csavarozva) tetejére és az aljából jön 1 másik cső az vissza a befúvóház alá 1 nagyobb hengerre ami a zsalukat mozgatja. A kapcsolótól 2 szál vezeték megy a kesztyűtartónál lévő hengerhez. Ahogy néztem nekem mindíg nyitva van. A megoldás erősen G astrát modellez. :( Jééé majdneem gé asztrámvon ;) Ez érdekes.. akkor valszeg két megoldás van, mert az enyém ha leveszem a gyújtást akkor is nyitja zárja..(amig van vákum.. egyszer még amikor megvettem a kocsit, utána azthittem pont elromlott.. mutatom faternak nézd.. milyen mókás hangja van.. szuszogott egyet.. akartam mégegyszer.. már semmi.. nah mondom.. frankó :) ) Nah de ez rizsa.. szóval vagy nekem csöves, vagy elektronyos, de akkor gyújtás nélkül is megy.. Szerintem is mérj a kapcsolóra.. megy rá, jön le fesz? illetve a vákum kütyün is mérhetsz.. vagy ha oldható a kötés, húzd le a csatiját.. történik e valami..hátha mindig kap feszt.. (nem tom hogy nyit zár.. feszre zár, nincs fesz nyit.. vagy...) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Balfék Elküldve December13, 2007 Megoszt Elküldve December13, 2007 Szerintem is mérj a kapcsolóra.. megy rá, jön le fesz? illetve a vákum kütyün is mérhetsz.. vagy ha oldható a kötés, húzd le a csatiját.. történik e valami..hátha mindig kap feszt.. (nem tom hogy nyit zár.. feszre zár, nincs fesz nyit.. vagy...) Okcs. Akkor megmérem a kapcsolót ;) Azért cce, hogy +lested :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabesz8307 Elküldve December14, 2007 Megoszt Elküldve December14, 2007 Sziasztok! Nekem az lenne a problémám (92-es Astra F Caravanom van), hogy a hűtővíz hőmérséklet visszajelzője csak a kék és a 90 fokos vonal közötti vonalra megy fel (amúgy az hány fokot jelent?), esetleg egy kicsit feljebb kúszik (de 90 közelében sem jár), ezután kapcsol be a hűtőventillátor. Termosztát, jeladó, hűtőben hőgomba cserélve volt nyáron. Tud valaki segíteni, hogy mi lehet a baj? Sajnos a fűtést még nem tapasztaltam, mert nem működik a fűtőúmotor és lyukas a fűtőradiátor, de ma viszem a szerelőhöz, ő kicseréli. Segítségeteket előreis köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December14, 2007 Megoszt Elküldve December14, 2007 Lyukas a radiátor? És akkor le lett dugózva a fűtéskör? Amúgy ha kapcsol a venti, akkor 96 fokos a víz, ebben szinte biztos lehetsz, és így a műszered vagy a műszer jeladója tűnik rossznak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabesz8307 Elküldve December14, 2007 Megoszt Elküldve December14, 2007 Lyukas a radiátor? És akkor le lett dugózva a fűtéskör? Amúgy ha kapcsol a venti, akkor 96 fokos a víz, ebben szinte biztos lehetsz, és így a műszered vagy a műszer jeladója tűnik rossznak. Köszönöm a segítséget! Ledugózni? Erről még nem hallottam! Nem tanácsolta egyik szerelő sem eddig! Lehet, hogy le kellett volna... ?! Az az igazság, hogy ezt az autót nyáron vettem. Akkor úgy elsőre jónak tűnt minden, szeretem az Opelt, előtte 1.3-as Asconám volt. Azt mondták a kereskedésben, hogy semmi baja. Elindultam vele haza, épp esős idő volt, bekapcsoltam a fűtést, hogy lecsapassam a párát az ablakról. A fűtés elindult, kb 2 perc után leállt a fűtőmotor. Lekapcsoltam és gondoltam cseppet megeresztem az ablakot, hogy ne párásodjon. Mire beértem miskolcra, valami füst féleség jött a szellőzőkon, és az ablakra is valami olajos folyadék párolgott, mintha fagyálló lett volna. Konkrétan égett szagot nem éreuzem, inkább csak büdös volt. Ekkor elzártam a rostélyokat, meg tekergettem valamit a fűtésen, ekkor a gőzölgés megszűnt. Hazaértem, kederült, hogy a venti nem megy, a víz majdnem felforrt. Elvittem a kereskedés szerelőjéhez, ő kicserélte a hőgombát, de úgy, hogy egyfolytában járt a venti hidegen is gyújtásban. Erre elmentem haverhoz (apja autószerelő), na a srác kiderítette, hogy a szerelő diesel hűtőgombát tett be, ezért kicserélte és mostmár akkor kapcsol amikor kell. Ugye ezzel egyidejűleg kicserélte a srác a vezérműszíjat és ha már ott matatott, a termosztátot is. Én kicseréltem a jeladót. Ezek után úgy 3.000km-nél felmentem pestre, Gyöngyösnél a kuplunk megadta magát. Kederült, hogy elnyírta a kinyomócsapágyat a szerkezet. Kicseréltük a csapágyat mert a kuplung többi része jónak tűnt. De kb 2.000km után elnyírta az új csapágyat is. Ekkor szerkezetet és tárcsát, na meg csapágyat is cseréltünk kompletten. Ekkor a srác felhívta a figyelmem arra, hogy továbbra is cirippelni fog a kuplungom, mert sajnos az autó törött volt és a váltóból is letörhetett egy darab, mert látszik a hegesztés, na meg nincs fent a porvédő a lennkeréknél, továbbá valami tengely el lehet ferdülve a váltó és a kuplung környékén, ezért cirippel, mert nem fekszik fel rendesen a csapágy a szerkezetre. Valószínűleg a régi törés miatt, amiről, engem nem tájékoztattak a kereskedésben! Azt a tanácsot kaptam, hogy ha nem akarok fél évente kuplungot cserélni, vegyek egy váltót. Ugyebár nem állok olyan jól anyagilag és ezen hibák miatt sajnos nem volt pénz a fűtőradiátorra. Most sikerült szereznem egyet 5.500-ért németből bontott, na ezt próbálom berakatni a sráccal ma. Továbbá első fékbetétet is cseréltetek, mert sajna már az is karistol. De vennek még kisebb problémái is, pl. az ablaktörlő csak egy fokozatban megy, de ha útközben visszakapcsolom a kapcsolót, akkor ott megáll ahol van... :( A kézifék sem a leg tutibb, és valami zörög a jobb első kerékben, áll. törönycsapágy... Tehát van mit költenem a kocsira. Ha valamivel kapcsolatban tudsz/tudtok adni tanácsot, azt megköszönném! További szép napot! Gabi Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December14, 2007 Megoszt Elküldve December14, 2007 Fűtőradiátort én is adtam volna egyet 3000-ért :( A motor hőjeladója és a műszer jeladója nem ugyanaz, ezért mondtam, hogy az még lehet gond. bontott váltót találsz 20-25-ért is már. a cseréje viszonylag húzós, le kell engedni hozzá a bölcsőt. Ha 1.4-1.6 motorod van, és vársz márciusig, én tudok neked adni váltóházat és komplett belet is olcsón, azzal kizárhatod a ferdülésekből adódó hibát. Az ablaktörlő mocid szar, azért áll meg. De lehet kompletten bontva szerkezetestül 3-4 ezerért azt is kapni ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve December14, 2007 Megoszt Elküldve December14, 2007 Köszönöm a segítséget!... Hát, sajna úgy néz ki, sikerült kifognod egy olyan darabot, amit már csak bontásra lett volna szabad felhasználni. De ne keseredj el, apránként mindent meg lehet csinálgatni. Az a jó ebben a tipusban, hogy a bontók is tele vannak hozzájuk alkatrésszel (kivéve nálunk). Egyébként merre lax? Milyen motor van benne pontosan (forgalmiból, zöldkártyáról motorkód kéne)? Ablaktörlőmotort szerkezettel valóban lehet 3-5e Ft között kapni, ajánlom a Vaterát, láttam ott párat, ha a közeletekben nincs. Amúgy mentem egyszer én is olyan autóval, aminek a fűtőradiátora lyukas volt, és telenyomta gőzzel az utasteret (ráadásul a sztrádán), de az egy OFF Ford volt. Nagy élmény :( Hogyha valami olajos víz ment az ablakra a fűtésből, az viszont elgondolkodtató, lehet hogy hengerfejprobléma is van vele ;) Át kéne nézetni valami tényleg profi emberkével, írd meg merre lax, lehet van Opelklubos társaság a környéken :) Váltó ügyben megnézheted itt a fórumon is az Eladó alkatrészek topicot, szokott lenni bontott váltó, persze előtte nézd meg, milyen van benne, általában a tetején rá van írva, F13, F15... ilyesmi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December14, 2007 Megoszt Elküldve December14, 2007 A fagyálló hűtővíz is ilyen olajos szerű lerakódást tud produkálni, a benne levő anyagok miatt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gergolabs Elküldve December14, 2007 Megoszt Elküldve December14, 2007 A fagyálló hűtővíz is ilyen olajos szerű lerakódást tud produkálni, a benne levő anyagok miatt. Vagy, hogy rosszmájú legyek, lehet, hogy hengerfejes és a vízbe megy az olaj, onnan meg az utastérbe. Gabesz sztem add el és vegyél 1 kevésbé problémásat!Ki tudja mi derül még ki róla?!Annyi pénzt rákölthetsz a dologra, hogy sztem jobban jársz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December14, 2007 Megoszt Elküldve December14, 2007 Nem kell ennyire rosszul látni a dolgot :( Azért csak jobban meg kéne nézni azt a verdát. ;) Az olaj a vízben rögtön látszana a kiegyenlítőben. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabesz8307 Elküldve December14, 2007 Megoszt Elküldve December14, 2007 Sziasztok! Kész a fűtésem! Tegnap megvettem a radiátort 5.500Ft-ért. Ugyebár a fűtőmotor sem ment... A srác szétszedte az egész boxot a váltó körül, hogy hozzáférjen a radiátorhoz. Kiszedte, letesztelte és semmi repedés, lyuk rajta, egy csepp víz sem folyt belőle! Ekkor felhívtam a boltot, mert ugye adtak beszerelési garanciát! Elmondtam a helyzetet, hogy a radiátorom jó, ezért nincs szükség arra amit vettem. Mondtam, hogy ki lehetne e cserélni valamire, ekkor még nem tudtuk, hogy most a következ lépés a motor, vagy az ellenállás. Felhívtam a szerelőt, hogy sikerült e leellenőrizni a motort, mondta, hogy a motor működik! Ezért a radiátort becáltottam egy használt ellenállásra. Sőt, még visszakaptam egy ezrest, mert az ellenállás csak 4.500 volt! Rendes volt a tulaj a boltban! A srác összerakta az autót, ugye a munka nagy része fölö9sleges volt... Most frankóul megy a fűtésem, olyan mint a szauna... :( Úgyhogy már melegben autóztam hazafelé! Az autóm típusa 92-es Astra 1.6 GL Caravan benzines (de ezt az 1.6 ból kikövetkeztettétek... ;) ) semmi extra nincs benne... Motorkódom: WOL000051NS Még maradt hátra 1-2 probléma, de remélem sikrül majd mihamarabb kiküszöbölni (a küszöbölésről jut eszembe, hogy a hátsó sárvédőívekre is rájár már a rozsda...) Tényleg lehetséges, hogy a hőfok mutató műszer a rossz, mert mikor még kékben van, akkor már meleget fúj... Hát a váltóm szerintem bírja márciusig, úgyhogy megbeszélhetjük a dolgot! Miskolcon lakok, nem tudom van e erre valamilyen klub?! Annyit szeretnék még kérdezni, mert én nem értek annyira a kocsik műszaki dolgaihoz, hogy az első kereskedős szerelő, aki rossz hőgombát tett be, azt mondta nekem, hogy kell majd cserélni a kocsiban egy pár relét... na most mi az a relé? Mihez kell az? Mi van, ha nem jók? Ha erre tudtok válaszolni, az jó lenne, mert így tudnám, hogy mennyire sürgető... :) Hát köszönök szépen minden választ, remélem ha lesz még problémám, fordulhatok hozzátok! Szép estét! Gabi Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabesz8307 Elküldve December14, 2007 Megoszt Elküldve December14, 2007 ... még annyit, hogy kiderült, hogy a kezdeti füst a kocsiban, a vizes pollenszűrőből jöhetett, mert most nyoma sincs! :( Sziasztok! Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December14, 2007 Megoszt Elküldve December14, 2007 A pollenszűrőből nem jöhet füst :( párásodás igen ;) relé az elektromos rendszerben van, kapcsoló funkciója van. amíg minden elektromos dolog működik, addig kétlem hogy bármelyiket is cserélni kéne. átverés szagú a dolog. Link to comment Megosztás: More sharing options...
1.6 16v Elküldve December14, 2007 Megoszt Elküldve December14, 2007 [quote name='gabesz8307' date='2007-12-14 - 21:25' post='314472 Motorkódom: WOL000051NS Ez az alváz száma a kocsidnak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve December15, 2007 Megoszt Elküldve December15, 2007 ... még annyit, hogy kiderült, hogy a kezdeti füst a kocsiban, a vizes pollenszűrőből jöhetett, mert most nyoma sincs! :( Sziasztok! A vizes pollenszűrőt okozhatja, hogy a felette levő műanyeg nincs rendesen a helyén és a víz ráfolyik a betétre. A motorkódod C16-tal, vagy X16-tal kezdődi. De az előbbi sanszosabb ('92-es évjárat). Link to comment Megosztás: More sharing options...
C16SE Elküldve December15, 2007 Megoszt Elküldve December15, 2007 Sziasztok! Olvasgattam a múlt héten a topicot, a hengerfejes problémát. Hétvégén meg kiderült hogy nálam is aktuális a dolog. Átgondolva a tanácsaitokat én most csak a tűzoltást választottam. Tömítés és csavar csere. Úgy néz ki rendben van a dolog. Tavasszal majd szétszedem megint, akkor jobban rendberakom. Addig is, valaki tud -e javasolni műhelyt a hengerfej gépmunkáira, lehetőleg Budapest déli része vagy környéke (Csepel, Budafok, XI. ker. Soroksár)? Kösz. Nekem személy szerint velük kapcsolatban van tapasztalatom. Korrekt munkát végeztek (hengerfej hegesztés, síkolás, szelepek becsiszolása). Sikerült megnéznem az üzemet. Komoly felszerelésük van. Engem meggyőzött, amit láttam. Minden gépmunkát megcsinálnak, amit egy motoron csak lehet. Emellett alkatrészeket is árulnak. Hungary Szakál-MET-AL Kft. H-2040 Budaörs Iparos utca 14. Tel.: +36 23/431-000 Fax: +36 23/430-017 e-mail: kozpont@szakalmetal.hu Link to comment Megosztás: More sharing options...
C16SE Elküldve December15, 2007 Megoszt Elküldve December15, 2007 sziasztok olyan problémám van hogy az alapjárat valamikor csak egy 30 perc járás után áll be a normálisra addig pedig olyan 1300-1400 jár de nem mindig !!!! alapjárati motor már volt cserélve,lamdaszonda is de ugyan azt csinálja az ujj is meg a régi is hibakódot nem hoz a kocsi (astra f 1.4i c14nz ,központi inyektoros) tanácsokat kérek mitt nézzek meg ???? Mivel a NIVA-n is GM befecskendező van, ezért tudom, hogy egy alapos tisztítás csodákra képes. A javítóműhelyben "nem tudták" megcsinálni az alapjárat ingadozását, én 1 óra alatt helyrevágtam a vasat. Nem bonyolult a rendszer, a beállításokat megváltoztatni nem tudod. Ennyi idő alatt teljesen szétszedtem, minden járatot kipucoltam. A kartergáz visszavezetés miatt elég sok dzsuva lerakódik a házban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gepard Elküldve December15, 2007 Megoszt Elküldve December15, 2007 Ugyebár a fűtőmotor sem ment... .... Felhívtam a szerelőt, hogy sikerült e leellenőrizni a motort, mondta, hogy a motor működik! Ezért a radiátort becáltottam egy használt ellenállásra. Sőt, még visszakaptam egy ezrest, mert az ellenállás csak 4.500 volt! Rendes volt a tulaj a boltban! A srác összerakta az autót, ugye a munka nagy része fölö9sleges volt... Most frankóul megy a fűtésem, olyan mint a szauna... :( Úgyhogy már melegben autóztam hazafelé! De az is lehet, hogy csak a hőbizti ment ki, az meg 2-300 Ft-os dolog. Legközelebb azt próbáljátok először. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Norbi1983 Elküldve December15, 2007 Megoszt Elküldve December15, 2007 Sziasztok! Az lenne a kérdésem hogy hogy lehet ugy visszarakni azt a müanyag részt a polenszürő felett van ami a szélvédőhöz van rakva, hogy ne érje víz a pollenszürű ne ázzón el? Mert nekem teljesen elvan válva a szélvédőtől és a müanyag is sztem elvan már deformálodva. Mennyibe kerül esetleg egy bontott vagy műgyantával meglehet csinálni mert amugy szertnék egy karos ablaktörlöt is. :( Köszönöm a segítségeteket! Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve December15, 2007 Megoszt Elküldve December15, 2007 Sziasztok! Az lenne a kérdésem hogy hogy lehet ugy visszarakni azt a müanyag részt a polenszürő felett van ami a szélvédőhöz van rakva, hogy ne érje víz a pollenszürű ne ázzón el? Mert nekem teljesen elvan válva a szélvédőtől és a müanyag is sztem elvan már deformálodva. Mennyibe kerül esetleg egy bontott vagy műgyantával meglehet csinálni mert amugy szertnék egy karos ablaktörlöt is. :( Köszönöm a segítségeteket! A bontottnál sincs gari rá, hogy tökéletesen illeszkedni fog.Bár drága mulaccság, de célszerű újat venni.Sajnos ez típusbetegség...... Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December15, 2007 Megoszt Elküldve December15, 2007 A bontottnál sincs gari rá, hogy tökéletesen illeszkedni fog.Bár drága mulaccság, de célszerű újat venni.Sajnos ez típusbetegség...... Egyik bontott sem lesz jó... ahogy leveszik az autóról, megvetemedik mindenképpen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Norbi1983 Elküldve December15, 2007 Megoszt Elküldve December15, 2007 Egyik bontott sem lesz jó... ahogy leveszik az autóról, megvetemedik mindenképpen. akkor milyen lehetőség van a megoldásra?? mert igy aztán párásodik is az autó, de most kivettem belőle mert teljesen elvolt ázva, most nincs benne és nem párásodik annyira... az baj hogy nincs benne? mert most akkor ott betud folyni a víz vagy nem?? :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December15, 2007 Megoszt Elküldve December15, 2007 Nekem nem sikerült megoldanom a sajátomon szilikontömítéssel sem. Tehát szerintem a megoldás csak az új műanyag lehet, de brutál drága. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve December16, 2007 Megoszt Elküldve December16, 2007 Én kiszedtem mind a két műanyagot, és sikerült úgy visszarakni, hogy semmi nem folyik a szűrőre. Úgy emlékszem a szélvédő felőlin mintha lennének olyan rögzítő fülek, azoknak az üveg alá kell bemenniük, az elsőnek meg ennek az elején levő vályatba kéne befeküdni. Ezt egyszer nekem se sikerült rendesen beillesztenem, na akkor nem csak párásodott, hanem szabályosan fújta be a ventillátor a vizet, el is ázott a szőnyegem, de rendesen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts