Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Levente

Azt áruld el, hogy a külső kilincs rugójáról van-e szó, és ha a külső, akkor hol vetted?

Hali

Ez engem is érdekelne mert egy ideje már lötyög a kilincs a törött rugó miatt.

Opelék kompletten árulják csak.

Sziasztok a külső kilincsről van szó és annak a visszahúzó rugójáról www.opeldaewoo.hu oldalon megtaláljátok a bontó illetve alkatrész boltot a BP XVIII. ker szélén (06-1-294-2694 )van pestimrén. Ez egyébként ez tipus hiba vagy törik a rugó vagy kitágul és már nem tart!

Egyébként ha majd kicserélem akkor teszek fel képet róla de ez valószínüleg melegebb időben lesz a kollégák javaslata alapján.

A kilincset belülről két csavar tartja 10 kulccsal lelehet szedni. a kilincset egybe kilehet szedni és a benne lévő tengelyt kilehet tolni azon van ez a rúgó! Ugyanolyan kilincs mint a VECtra A és a Calibra modelleken és ugyan úgy van felfogatva természetesen a F Astra első kiadásairól tudom biztosan!

Nekem is elvolt törve az a rugó, de én nem tudtam kitolni a tengelyt, mert volt rajta olyan összenyomás, amitől két irányban kitágult, vagy mi. És ettől a kitüremkedéstől nem lehetett a tengelyt kinyomni. Bontóban vettem egy komplett külső kilincset és kicseréltem. Mondjuk így biztos drágább volt, mintha csak a rugót vettem volna meg.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is elvolt törve az a rugó, de én nem tudtam kitolni a tengelyt, mert volt rajta olyan összenyomás, amitől két irányban kitágult, vagy mi. És ettől a kitüremkedéstől nem lehetett a tengelyt kinyomni. Bontóban vettem egy komplett külső kilincset és kicseréltem. Mondjuk így biztos drágább volt, mintha csak a rugót vettem volna meg.

köszönöm , hát megpróbálom szétszedni lebontani és akkor kiderül milyen. ahogy nézem majd csak jővőre fogom megpróbálni de majd beszámolok.

Éppen egyébként car 400 rádiót buherálok bele a régi blau sc 202 helyére és gond nélkül becsusszant és müködteti a 8 szegmenses kijezőt! Csodás!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A motor topikban írt probléma miatt hogy eszi a vizet, megszeretném nézni még a radiátornál is.

Hogy lehet ahhoz hozzáférni?Illetve a burkolatoknál mit kell leszedni, esetleg valakinek képek róla? :(

Felhívtam egy szervízet hengerfej tömítés csere anyaggal 13k ez sok? kevés? jó ár?

Érdemes hengerfej felújításban gondolkodni?VAgy az akkor derül ki ha megbontják?

Köszi előre is.

Ehhez vagy ehhez van e még valakinek hozzáfűzni valója?

Link to comment
Megosztás:

Meg kell nézni a szőnyeget, hogy nedves-e.

A hf levételével mindenképpen érdemes megcsinálni a felújítását is (~20-25ezer),

és egy csomó minden kell hozzá, amit szerintem a szervíz el akart sunnyogni.

Mint pl új tömítések a szívó és kipufogósorhoz, szelepfedéltömítés is kellhet, és

a hf csavarokat is kötelező cserélni!

Ja és ne a legolcsóbb hf tömítést... :(

Link to comment
Megosztás:

13???? anyám, mivel akarnak átverni?

csak egy tömítés minimum 3-4e Ft, és az még lehet hogy valami egyszerűbb utángyártott.

Csavarok megint pár ezer, esetleg olaj és fagyálló, vezérlésedben mint írtad, már van 40000.

Szóval lehet meg lehetne egy füst alatt ejteni, bár tudom, ez pénztárca függő, pláne kari előtt.

De úgyis le kell bontani azt is.

hengerfejet illik rendberakni, az is 20-25.

Nem mellékesen meg nem egy 2 órás művelet. Szóval vagy valamit benéztek, és szelepfedélre gondoltak, vagy úgy vannak vele, hogy majd sorolják, mi kell, te meg úgyis kénytelen leszel fizetni, ha már szétkapták.

Szóval készülj fel, hogy 40-50(ez nagyon optipista számítás) inkább, de akkor rendben lesz.

Link to comment
Megosztás:

Ez csak és kizárólag a hengerfej tömítés cseréjének a költsége lenne.Nem tudtam hogy csavarokat is kell cserélni.Azt miért is?

Felhivtam a szerelőt és ő azt mondta hogy a tömítés 4-5000ft a csere meg 8K.

Nem értek hozzá.

:(

Ez így a minimalista változat.Lehet, hogy nem jó szerelőt választottál. :P

Nekem is lesznek cserélve a HF csavarok(16db~8000Ft).

Link to comment
Megosztás:

Ez csak és kizárólag a hengerfej tömítés cseréjének a költsége lenne.Nem tudtam hogy csavarokat is kell cserélni.Azt miért is?

Felhivtam a szerelőt és ő azt mondta hogy a tömítés 4-5000ft a csere meg 8K.

Nem értek hozzá.

:(

én sem értek hozzá, de az én autóm is hengerfejezve volt, a HF síkoltatva, szelepek becsiszolva, szelepfészek bemarva, ahogy Gabi mondta, szívósor-kipufsor tömítés, hengerfejtömítés, olajcsere ( ! ), olajszűrő, munkadíj stb stb olyan 70 körül. Enyém konkrétan egy százas volt, de ott cseréltek termosztátot, gombákat, stb meg egy kicsit le is húztak :P

amúgy én is azt javaslom, ha már leszedeted a hengerfejet, akkor csináltasd is meg, ne kelljen 10.000 km után megint hengerfejezni...

üdv

Link to comment
Megosztás:

Ez csak és kizárólag a hengerfej tömítés cseréjének a költsége lenne.Nem tudtam hogy csavarokat is kell cserélni.Azt miért is?

Megnyúlnak. Ezen már nem éri meg spórolni. Bár ezt illett volna a szerelődnek említeni. Én a helyedben érdeklődnék nála tudja-e a lehúzási nyomatékokat, és a sorrendet. Ha nem, akkor lehet mást kellene keresni.

Tűzoltásra tömítés és csavarok (esetleg síkolás), ha jót akarsz, akkor meg fentebb leírták.

Link to comment
Megosztás:

Mondtam. Legegyszerűbb, ha a szőnyeget (nehéz felhajtani, de könnyebb mint szétszedni a szellőztetőt)

megnézed, nedves-e :( Ha igen, akkor már neki lehet feküdni a szellőztetőnek, aminek az alját kell leszedni,

4 csavar fogja a 4 sarkában, de nagyon hozzáférhetetlen, és asszem a váltórudat is ki kell alóla húzni,

hogy leszedd.

Link to comment
Megosztás:

Hy

Ma voltam hibakódkiolvasáson, mert világít a visszajelző. 2 hibát találtak, 1ik a 38-as: (Lambdaszonda túl alacsony jel/a szabályzófeszültség kicsi) másik a 91-es (Lambdaszonda fűtés/hibás feszültségellátás)

Amúgy a hibajelenség az, hogy ingadozik az alapjárat 800-1500 között, olyan mintha gázfröccsöket adnék. Nem mindig, de azért elég sűrűn csinálja...

Mondták is hogy 90%, hogy a lambdaszonda csere.

Az lenne a kérdésem, hogy volt már vkinek ilyen hibája? Biztos, hogy a lambdaszonda szar, vagy esetleg lehet valami más a hiba?

Csőváz!

Még mielőtt cserélnél, próbáld meg a következőket: tisztítsd meg a lambdaszonda csatlakozóját megtisztítinai (lehet, hogy csak kontakthiba), valamint tisztítsd ki a folytószelepházat. Különös tekintettel az alapjárati motorra és járataira,k elrontani nem tudsz semmit, csak arra figyelj, hogy mit honnan veszel le. Egyébként a lambdaszondát valahogy ki lehet méri kiszerelt állapotában. A motor topikban találsz róla írást.

Remélem segítettem!

Szesz! :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olvasgattam a múlt héten a topicot, a hengerfejes problémát. Hétvégén meg kiderült hogy nálam is aktuális a dolog. Átgondolva a tanácsaitokat én most csak a tűzoltást választottam. Tömítés és csavar csere. Úgy néz ki rendben van a dolog. Tavasszal majd szétszedem megint, akkor jobban rendberakom. Addig is, valaki tud -e javasolni műhelyt a hengerfej gépmunkáira, lehetőleg Budapest déli része vagy környéke (Csepel, Budafok, XI. ker. Soroksár)?

Kösz.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.