Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

viszont ha a peltier-t rákötnénk a hűtőre, akkor elég jó kis levegőt lehetne csinálni vele

60-70 fok eltérés simán lehet a két oldala között

elméleti szinten persze, mivel elég komoly méretű kellene :(

computer hűtésére viszont tökéletes

Ez igaz, de nézzük a gyakorlati oldalát!

Mondjuk, hová szereled bele, mert annak ha eredményt szeretnél elérni mindkét oldalát elég rendesen el kell látni hűtőbordával, és nem árt mindkétoldalt ventivel fújatni, ráadásul a meleg oldal levegőjének kifelé a szadadba kellene hogy távozzon...

Link to comment
Megosztás:

Emberek! A kivehető teljesítményt is figyelembe kellene venni! :(

A peltier elem nagyon kicsi teljesítményű, és rossz hatásfokú.

Ha beraknál egy tekintélyes méretűt a szellőztető ventihez, akkor már csak

pár fok különbséget tudna tartani, mert légköbméterenkénti teljesítménye

nagyon pici :P

Link to comment
Megosztás:

Egy '97 1.6 8V motorka, aminek indításkor néha diesel hangja van de remélem csak "morcos". Sajnos muszáj járjak vele de legkésőbb pénteken megy szervízbe uh remélem nem adja fel addig :(

Az a dieseles hang indításkor valószínűleg a hidrotőkéktől származik, ami vagy attól van, amitől az olajnyomás lámpa világít (tehát nincs rendes olajkenés), vagy már annyira kopottak. Utóbbi esetben cserélni lehet őket, darabja ~2500Ft, ha jól tudom (8 db kell).

Link to comment
Megosztás:

Az nem a klímát működteti, hanem peltier-elemeket, amik tudnak hűteni, de elég rossz a hatásfokuk, és csak kis teljesítményre

képesek. Tehát csak egy nem túl nagy hőmérsékletkülönbséget tudnak tartani külső-belső hőmérséklet között. Mellesleg a

napelem aranyárban van, ami nem éppen a kommersz autók barátja :( No gondolom ezért nem terjedt el :P

Tényleg peltier van benne? Nem csak a ventillátort működteti?

Én volvoban találkoztam ilyennel, hogy napon hagyott autóban időnként be-be kapcsolt a szellőző ventillátor. Már ez is elég lehet, hogy ne 50 hanem csak 35-40fok legyen a kocsiban.

Link to comment
Megosztás:

másik dolog, hogy ugyanezen autó ( 528 ) eső után, párásságban szintén nem akart menni, sógorom szerint ez modellbetegség, csökken a levegő oxigéntartalma, vagy valami ilyesmi :P

Melegben elképzelhető, de az eső általában lehűti a levegőt, emiatt jobban kell mennie.

A pára, (víz) hidegben több oxigént köt meg ezáltal plusz oxigénhez juttatja a motort, emiatt aztán inkább jobban kellene mennie a kocsinak. Mondjuk eddig én csak ezt tapasztaltam, persze BMW-t nem vezettem még. :(

Link to comment
Megosztás:

Hmmm...A mérés kimaradt...pótolni kellene szerintetek? Az új gombának jeleznie kellene ha baj van nem? na nem baj azon nem sok múlik uh leméretem. Akkor a dieseles hang meg hidrotőke...ha tudnám mi az :( de akkor majd javaslom a szerelőnek nézze meg azt is...

Link to comment
Megosztás:

Hmmm...A mérés kimaradt...pótolni kellene szerintetek? Az új gombának jeleznie kellene ha baj van nem? na nem baj azon nem sok múlik uh leméretem. Akkor a dieseles hang meg hidrotőke...ha tudnám mi az :( de akkor majd javaslom a szerelőnek nézze meg azt is...

Na az nem lesz olyan egyszerű mint a gomba csere.

Link to comment
Megosztás:

Az lenne a kérdésem, mitől lehet az, hogy gyorsulásnál :( fütyülő hangot hallat valami a váltó felől? Először még poénnak tűnt, hogy turbós hangja van a gépnek, de gépészként valami csapágyproblémára tippelnék, csak gondoltam megkérdezem, kinek van esetleg tapasztalata ilyen téren. A kuplung kinyomócsapágya amúgy is zörög már eléggé, úgyhogy tavasszal valószínűleg szét lesz szedve a gép.

Link to comment
Megosztás:

Esélyes a difi támcsapágya. Illetve ha valami szemét beszorult a difi fogaskerek alá.

Szerinted egy kis GT adalékot érdemes önteni bele (ugye ez való a váltóba)?

Más: ma reggel a hideg időnek volt egy pozitívuma: észrevettem, hogy lyukas a hátsó dobom :( Szépen jött a gőz a lyukon.

Link to comment
Megosztás:

Szerinted egy kis GT adalékot érdemes önteni bele (ugye ez való a váltóba)?

Más: ma reggel a hideg időnek volt egy pozitívuma: észrevettem, hogy lyukas a hátsó dobom :( Szépen jött a gőz a lyukon.

Mint mondani szoktam, az adalék nem tesz csodákat, így pl nem javítja meg a megmurdált csapágyakat sem.

Tehát nem megoldás. Majd ha lesz bele újabb váltó, vagy ez meg lesz csinálva, utána érdemes :P

Hátsó dob csere, mert annak már belseje sincs akkor. Hegesztgetni nem érdemes.

Link to comment
Megosztás:

Motorkódból lehet megtudni.

Forgalmiban motorszám.

Akkor ezek szerint '97 X16SZR

Ezek szerint :(

Korábban volt szó - bár nem emlékszem melyik topikban - a motorszám és alvázszám értelmezéséről is, ha bővebben érdekel.

közben megtaláltam

http://www.opel-magazin.hu/index.php?optio...&Itemid=106

http://www.opel-magazin.hu/index.php?optio...&Itemid=106

alváz-, motorszám, így sorrendben

üdv

Link to comment
Megosztás:

Az lenne a kérdésem, mitől lehet az, hogy gyorsulásnál :( fütyülő hangot hallat valami a váltó felől? Először még poénnak tűnt, hogy turbós hangja van a gépnek, de gépészként valami csapágyproblémára tippelnék, csak gondoltam megkérdezem, kinek van esetleg tapasztalata ilyen téren. A kuplung kinyomócsapágya amúgy is zörög már eléggé, úgyhogy tavasszal valószínűleg szét lesz szedve a gép.

wohooo anyukám ugyanilyen szinű és motorú csapásmérője is fütyül....pedig nincs benne 90e km :P

szal ha kiderül valami ne tartsd magadban :cry:

Link to comment
Megosztás:

Már olyan rég meg akartam Tőletek kérdezni az alábbi dolgot. Ha elég tisztességesen esik az eső, akkor 5 ajtós kocsim csomagtartója beázik, a zárhíd bal oldalán, a gumiszigetelésnél. Valami bevezeti a vizet, pont rá a gumiszigetelésre és az nem kifelé, hanem befelé folyik. Úgy tűnt, mintha a víz a hátsó csomagtér ajtó és belső műanyagkárpitja között jönne be, de nem az üvegtől, hanem a külső műanyagtól, amin a rendszám is van. De ott nincs nyílás a hátsó ajtón, csak szerintem a másik oldalon, a zárnál. Tapasztalt már valaki ilyet?

Link to comment
Megosztás:

Már olyan rég meg akartam Tőletek kérdezni az alábbi dolgot. Ha elég tisztességesen esik az eső, akkor 5 ajtós kocsim csomagtartója beázik, a zárhíd bal oldalán, a gumiszigetelésnél. Valami bevezeti a vizet, pont rá a gumiszigetelésre és az nem kifelé, hanem befelé folyik. Úgy tűnt, mintha a víz a hátsó csomagtér ajtó és belső műanyagkárpitja között jönne be, de nem az üvegtől, hanem a külső műanyagtól, amin a rendszám is van. De ott nincs nyílás a hátsó ajtón, csak szerintem a másik oldalon, a zárnál. Tapasztalt már valaki ilyet?

A hátsó ajtón több lyuk is van, ebből 2 a rendszámtartó mögött van, abba megy bele 2 műanyag "tipli" amihez csavarok fogják a rendszámtábla tartót. Lehet, hogy ott ázik be. 1 kis sziloval kendd körbe, és már jó is.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.