pjoc Elküldve November7, 2007 Megoszt Elküldve November7, 2007 viszont ha a peltier-t rákötnénk a hűtőre, akkor elég jó kis levegőt lehetne csinálni vele 60-70 fok eltérés simán lehet a két oldala között elméleti szinten persze, mivel elég komoly méretű kellene :( computer hűtésére viszont tökéletes Ez igaz, de nézzük a gyakorlati oldalát! Mondjuk, hová szereled bele, mert annak ha eredményt szeretnél elérni mindkét oldalát elég rendesen el kell látni hűtőbordával, és nem árt mindkétoldalt ventivel fújatni, ráadásul a meleg oldal levegőjének kifelé a szadadba kellene hogy távozzon... Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November7, 2007 Megoszt Elküldve November7, 2007 Emberek! A kivehető teljesítményt is figyelembe kellene venni! :( A peltier elem nagyon kicsi teljesítményű, és rossz hatásfokú. Ha beraknál egy tekintélyes méretűt a szellőztető ventihez, akkor már csak pár fok különbséget tudna tartani, mert légköbméterenkénti teljesítménye nagyon pici :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November7, 2007 Megoszt Elküldve November7, 2007 Egy '97 1.6 8V motorka, aminek indításkor néha diesel hangja van de remélem csak "morcos". Sajnos muszáj járjak vele de legkésőbb pénteken megy szervízbe uh remélem nem adja fel addig :( Az a dieseles hang indításkor valószínűleg a hidrotőkéktől származik, ami vagy attól van, amitől az olajnyomás lámpa világít (tehát nincs rendes olajkenés), vagy már annyira kopottak. Utóbbi esetben cserélni lehet őket, darabja ~2500Ft, ha jól tudom (8 db kell). Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve November8, 2007 Megoszt Elküldve November8, 2007 Az nem a klímát működteti, hanem peltier-elemeket, amik tudnak hűteni, de elég rossz a hatásfokuk, és csak kis teljesítményre képesek. Tehát csak egy nem túl nagy hőmérsékletkülönbséget tudnak tartani külső-belső hőmérséklet között. Mellesleg a napelem aranyárban van, ami nem éppen a kommersz autók barátja :( No gondolom ezért nem terjedt el :P Tényleg peltier van benne? Nem csak a ventillátort működteti? Én volvoban találkoztam ilyennel, hogy napon hagyott autóban időnként be-be kapcsolt a szellőző ventillátor. Már ez is elég lehet, hogy ne 50 hanem csak 35-40fok legyen a kocsiban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gepard Elküldve November8, 2007 Megoszt Elküldve November8, 2007 másik dolog, hogy ugyanezen autó ( 528 ) eső után, párásságban szintén nem akart menni, sógorom szerint ez modellbetegség, csökken a levegő oxigéntartalma, vagy valami ilyesmi :P Melegben elképzelhető, de az eső általában lehűti a levegőt, emiatt jobban kell mennie. A pára, (víz) hidegben több oxigént köt meg ezáltal plusz oxigénhez juttatja a motort, emiatt aztán inkább jobban kellene mennie a kocsinak. Mondjuk eddig én csak ezt tapasztaltam, persze BMW-t nem vezettem még. :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November8, 2007 Megoszt Elküldve November8, 2007 Tényleg peltier van benne? Nem csak a ventillátort működteti? Ja, végig a szélvédő alatti levegőfúvókáknál. Ventilátorral nem sokra mész hűtés szempontjából egy zárt kaszniban a napon :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
NeoN Elküldve November13, 2007 Megoszt Elküldve November13, 2007 Nos, sikerült orvosolni a problémát. Az olaj gomba volt a hibás...De a dieseles hang nem változik :( majd úgyis készül műszakira uh majd azt is megkell oldjam.De szerencsére nem az olajjal volt a baj. Üdv, NeoN Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November13, 2007 Megoszt Elküldve November13, 2007 Az már a hidrotőkék miatt van szerintem akkor. Viszont olajnyomást méretni továbbra sem ártana... Link to comment Megosztás: More sharing options...
mackosajt Elküldve November13, 2007 Megoszt Elküldve November13, 2007 nem árulta el NeoN, de lehet, hogy mértek, és abból derült ki a gomba hibája. Remélhetőleg még jön majd, és felfedi a titkot. :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
NeoN Elküldve November13, 2007 Megoszt Elküldve November13, 2007 Hmmm...A mérés kimaradt...pótolni kellene szerintetek? Az új gombának jeleznie kellene ha baj van nem? na nem baj azon nem sok múlik uh leméretem. Akkor a dieseles hang meg hidrotőke...ha tudnám mi az :( de akkor majd javaslom a szerelőnek nézze meg azt is... Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve November13, 2007 Megoszt Elküldve November13, 2007 Hmmm...A mérés kimaradt...pótolni kellene szerintetek? Az új gombának jeleznie kellene ha baj van nem? na nem baj azon nem sok múlik uh leméretem. Akkor a dieseles hang meg hidrotőke...ha tudnám mi az :( de akkor majd javaslom a szerelőnek nézze meg azt is... Na az nem lesz olyan egyszerű mint a gomba csere. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gepard Elküldve November13, 2007 Megoszt Elküldve November13, 2007 Akkor a dieseles hang meg hidrotőke...ha tudnám mi az .... Elvileg 2-3000 Ft körül van darabja. Milyen a mocid? C16NZ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November13, 2007 Megoszt Elküldve November13, 2007 Az lenne a kérdésem, mitől lehet az, hogy gyorsulásnál :( fütyülő hangot hallat valami a váltó felől? Először még poénnak tűnt, hogy turbós hangja van a gépnek, de gépészként valami csapágyproblémára tippelnék, csak gondoltam megkérdezem, kinek van esetleg tapasztalata ilyen téren. A kuplung kinyomócsapágya amúgy is zörög már eléggé, úgyhogy tavasszal valószínűleg szét lesz szedve a gép. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November14, 2007 Megoszt Elküldve November14, 2007 Esélyes a difi támcsapágya. Illetve ha valami szemét beszorult a difi fogaskerek alá. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November14, 2007 Megoszt Elküldve November14, 2007 Esélyes a difi támcsapágya. Illetve ha valami szemét beszorult a difi fogaskerek alá. Szerinted egy kis GT adalékot érdemes önteni bele (ugye ez való a váltóba)? Más: ma reggel a hideg időnek volt egy pozitívuma: észrevettem, hogy lyukas a hátsó dobom :( Szépen jött a gőz a lyukon. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November14, 2007 Megoszt Elküldve November14, 2007 Szerinted egy kis GT adalékot érdemes önteni bele (ugye ez való a váltóba)? Más: ma reggel a hideg időnek volt egy pozitívuma: észrevettem, hogy lyukas a hátsó dobom :( Szépen jött a gőz a lyukon. Mint mondani szoktam, az adalék nem tesz csodákat, így pl nem javítja meg a megmurdált csapágyakat sem. Tehát nem megoldás. Majd ha lesz bele újabb váltó, vagy ez meg lesz csinálva, utána érdemes :P Hátsó dob csere, mert annak már belseje sincs akkor. Hegesztgetni nem érdemes. Link to comment Megosztás: More sharing options...
NeoN Elküldve November14, 2007 Megoszt Elküldve November14, 2007 Elvileg 2-3000 Ft körül van darabja. Milyen a mocid? C16NZ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve November14, 2007 Megoszt Elküldve November14, 2007 Elvileg 2-3000 Ft körül van darabja. Milyen a mocid? C16NZ? Jó kérdés...ha megmondod hol nézzek utána megmondom milyen...igen, ennyire nem értek még hozzá.. :( Motorkódból lehet megtudni. Forgalmiban motorszám. üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
NeoN Elküldve November14, 2007 Megoszt Elküldve November14, 2007 Motorkódból lehet megtudni. Forgalmiban motorszám. Akkor ezek szerint '97 X16SZR Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve November14, 2007 Megoszt Elküldve November14, 2007 Motorkódból lehet megtudni. Forgalmiban motorszám. Akkor ezek szerint '97 X16SZR Ezek szerint :( Korábban volt szó - bár nem emlékszem melyik topikban - a motorszám és alvázszám értelmezéséről is, ha bővebben érdekel. közben megtaláltam http://www.opel-magazin.hu/index.php?optio...&Itemid=106 http://www.opel-magazin.hu/index.php?optio...&Itemid=106 alváz-, motorszám, így sorrendben üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
NeoN Elküldve November14, 2007 Megoszt Elküldve November14, 2007 Köszi, megint okosabb lettem kicsit :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gepard Elküldve November14, 2007 Megoszt Elküldve November14, 2007 Akkor ezek szerint '97 X16SZR Unixnál 2782Ft/db, az onlány' katalógusuk szerint. (persze ez nem gyári) Link to comment Megosztás: More sharing options...
redline Elküldve November14, 2007 Megoszt Elküldve November14, 2007 Az lenne a kérdésem, mitől lehet az, hogy gyorsulásnál :( fütyülő hangot hallat valami a váltó felől? Először még poénnak tűnt, hogy turbós hangja van a gépnek, de gépészként valami csapágyproblémára tippelnék, csak gondoltam megkérdezem, kinek van esetleg tapasztalata ilyen téren. A kuplung kinyomócsapágya amúgy is zörög már eléggé, úgyhogy tavasszal valószínűleg szét lesz szedve a gép. wohooo anyukám ugyanilyen szinű és motorú csapásmérője is fütyül....pedig nincs benne 90e km :P szal ha kiderül valami ne tartsd magadban :cry: Link to comment Megosztás: More sharing options...
RobesPierre Elküldve November15, 2007 Megoszt Elküldve November15, 2007 Már olyan rég meg akartam Tőletek kérdezni az alábbi dolgot. Ha elég tisztességesen esik az eső, akkor 5 ajtós kocsim csomagtartója beázik, a zárhíd bal oldalán, a gumiszigetelésnél. Valami bevezeti a vizet, pont rá a gumiszigetelésre és az nem kifelé, hanem befelé folyik. Úgy tűnt, mintha a víz a hátsó csomagtér ajtó és belső műanyagkárpitja között jönne be, de nem az üvegtől, hanem a külső műanyagtól, amin a rendszám is van. De ott nincs nyílás a hátsó ajtón, csak szerintem a másik oldalon, a zárnál. Tapasztalt már valaki ilyet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve November15, 2007 Megoszt Elküldve November15, 2007 Már olyan rég meg akartam Tőletek kérdezni az alábbi dolgot. Ha elég tisztességesen esik az eső, akkor 5 ajtós kocsim csomagtartója beázik, a zárhíd bal oldalán, a gumiszigetelésnél. Valami bevezeti a vizet, pont rá a gumiszigetelésre és az nem kifelé, hanem befelé folyik. Úgy tűnt, mintha a víz a hátsó csomagtér ajtó és belső műanyagkárpitja között jönne be, de nem az üvegtől, hanem a külső műanyagtól, amin a rendszám is van. De ott nincs nyílás a hátsó ajtón, csak szerintem a másik oldalon, a zárnál. Tapasztalt már valaki ilyet? A hátsó ajtón több lyuk is van, ebből 2 a rendszámtartó mögött van, abba megy bele 2 műanyag "tipli" amihez csavarok fogják a rendszámtábla tartót. Lehet, hogy ott ázik be. 1 kis sziloval kendd körbe, és már jó is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts