Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

ECU tápcsatija is lehet ludas... az is már előfordult itt embereknél ennél a típusnál.

Ott van az elosztófedél mögött valahol ez a csati.

Így van, az elosztófedél mögött egy lemez fülre van rögzítve. Két vezeték megy bele (oldalanként), az egyik az ECU tápvezetéke, a másik az injektor vezetéke.

Bármelyik kh-s, ilyen az eredmény. De nekem már volt olyan is, hogy a gyújtáselosztó alján a Hall jeladó csatija volt kontakthibás. Legegyszerűbb, ha alapjáraton megy a motor, Te pedig megmozgatod a csatlakozásokat. Amelyiknél leáll a motor, az a ludas.

Link to comment
Megosztás:

Így van, az elosztófedél mögött egy lemez fülre van rögzítve. Két vezeték megy bele (oldalanként), az egyik az ECU tápvezetéke, a másik az injektor vezetéke.

Bármelyik kh-s, ilyen az eredmény. De nekem már volt olyan is, hogy a gyújtáselosztó alján a Hall jeladó csatija volt kontakthibás. Legegyszerűbb, ha alapjáraton megy a motor, Te pedig megmozgatod a csatlakozásokat. Amelyiknél leáll a motor, az a ludas.

Az injektoré vékony fekete. Az ECU-é vastag piros.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Talán valaki tudna segíteni. Astra F sima 8 szelepes 1,4 olyan dolgot művel,hogy néha berángat a motor és van úgy hogy le is áll.Lett cserélve gyergya,gyújtókábel,elosztófedél,rotor benzinszűrő. Valaki azt mondta hogy a 95 96 évjáratokon a HALL jeladó is el szokott romlani. A gyújtó modul már pár éve lett cserélve eredeti GM angol változatura. Lehet hogy tényleg a Hall jeladó a ludas?

lehet igen . esetleg nézd meg a stekkert nem-e kontaktos vagy laza az érintkezője .

az ac relé is hasonlókat tud produkálni .

Link to comment
Megosztás:

Egy régebbi kiadású, Opeles szakkönyvben azt olvastam, hogy a desztillált/ioncserélt víz jobban elősegíti a korróziót, mint a normál csapvíz. A könyv ezért azt ajánlotta, hogy a fagyállóhoz normál csapvizet keverjen az ember. Jól sejtem, hogy ma már azért meghaladott ez a szemlélet, mert 1. a csapvíz jobban vízkövesíti a hűtőt, illetve 2. mert a fagyálló megfelelő korrózióvédelmet biztosít?

Link to comment
Megosztás:

Egy régebbi kiadású, Opeles szakkönyvben azt olvastam, hogy a desztillált/ioncserélt víz jobban elősegíti a korróziót, mint a normál csapvíz. A könyv ezért azt ajánlotta, hogy a fagyállóhoz normál csapvizet keverjen az ember. Jól sejtem, hogy ma már azért meghaladott ez a szemlélet, mert 1. a csapvíz jobban vízkövesíti a hűtőt, illetve 2. mert a fagyálló megfelelő korrózióvédelmet biztosít?

Pontosan ahogy mondod. Plusz még a fagyálló keni a vízpumpát is, ezért célszerű mindig fagyállóval közlekedni, nemcsak télen.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem van egy 93-as évjáratú 1.4-es astrám.

Az egyik gondom az, hogy hiába tankolom tele, a mutató kb csak 40 litert mutat. Mi lehet a probléma? Mit lehet vele tenni?

A másik gond az az, hogy mikor hideg a motor, és elindítom, akkor az utastérben a fűtőradiátor környékéről olyan hang hallatszik, mintha valaki az egyik pohárból a másikba öntögetné a vizet. A héten szétkaptam, és a fűtőradiátor el volt repedve. Ki is lett cserélve. De sajnos a hang az továbbra is megmaradt. Lehet hogy tele van levegővel? Vagy esetleg hengerfejes a kocsi? Kérlek adjatok tippet.

Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem van egy 93-as évjáratú 1.4-es astrám.

Az egyik gondom az, hogy hiába tankolom tele, a mutató kb csak 40 litert mutat. Mi lehet a probléma? Mit lehet vele tenni?

A másik gond az az, hogy mikor hideg a motor, és elindítom, akkor az utastérben a fűtőradiátor környékéről olyan hang hallatszik, mintha valaki az egyik pohárból a másikba öntögetné a vizet. A héten szétkaptam, és a fűtőradiátor el volt repedve. Ki is lett cserélve. De sajnos a hang az továbbra is megmaradt. Lehet hogy tele van levegővel? Vagy esetleg hengerfejes a kocsi? Kérlek adjatok tippet.

Előre is köszi.

Sztem vagy a tankszintjelző a problémás (rossz, vagy csak elakad valamiben), vagy a műszerfalban a feszültségstabilizátor halódik, ekkor a hőmérő is kevesebbet mutat, mint kéne, esetleg maga a műszer hibás, vagy a szintmérőtől a műszerfalig menő vezetéknek nagy az ellenállása (hibás csatlakozás, kábeltörés).

Hasonló hangokat nekem is hallat a fűtőradiátor hidegen, valszeg levegő van benne, de problémát nem okoz.

Link to comment
Megosztás:

Sztem vagy a tankszintjelző a problémás (rossz, vagy csak elakad valamiben), vagy a műszerfalban a feszültségstabilizátor halódik, ekkor a hőmérő is kevesebbet mutat, mint kéne, esetleg maga a műszer hibás, vagy a szintmérőtől a műszerfalig menő vezetéknek nagy az ellenállása (hibás csatlakozás, kábeltörés).

Esetleg még előfordulhat,hogy a rossz szellőző miatt az AC összeszívta tankot 40lityósra,de ez elég extrém eset!

Link to comment
Megosztás:

Nekem van egy 93-as évjáratú 1.4-es astrám.

Az egyik gondom az, hogy hiába tankolom tele, a mutató kb csak 40 litert mutat.

Nem tartozik ide, de a fent leírtak kapcsán jut eszembe a következő történet múlt hétről. Az egyik családtagom üresre fogyasztotta a tankot a Fiat Pandájában, de az utolsó cseppel még éppen begurult a garázsba. Elment egy másik családtaggal egy tankállomásra a műanyag benzinkannával (az országos hálózattal rendelkező világcég neve nem érdekes, a lényeg, hogy nem egy kicsi és eldugott, hanem egy központi helyen lévő, nagy tankállomásról van szó), és a pontosan 5 litert tankolt. A kannába azonban furcsa módon csak 4,5 liter ment bele. Mikor ezt szóvá tették, a kutas azt mondta, hogy biztosan rossz a műanyag kanna beosztása. Fizettek, majd betöltötték a benzint, és vízzel "kimérték" a kannát. A kanna beosztása teljesen jó volt, tehát fél literrel kevesebb benzint kaptak, mint amennyit a gép mutatott. Mit lehet ilyenkor tenni?

Link to comment
Megosztás:

Érdekes ez a shell elleni hadjárat. :lol:

El kéne gondolkodni, kinek az érdeke lehet ez :lol:

Ugyanis 12 éve járok shell kútra, és nem sok rossz tapasztalatom van velük.

Ha meg nem sikerül kagylós kutat találnom, akkor OMV lesz belőle. Ez a két

kúthálózat, ahol eddig minimális bosszankodás ért. Ellenben más kutakkal,

ahol az esetek többségében nálam is bepróbálkoztak, vagy rosszul adtak

vissza "véletlenül". És az említett két kútnál sosem volt panaszom a benzinek

minőségére.

Az OMH sajtóközleménye pedig egy szóval sem említi, hogy a shellnél találtak

volna rosszul mérő kútfejet. Ezt csak valaki ügyesen rájuk ferdíti.

Azt már megszoktam, hogy a médiának nem, inkább a Grimm tesóknak vagy

az Andersennek hiszek. Így rosszabb tapasztalatokig nem tántorodok el a

kagylós kutaktól :lol:

Link to comment
Megosztás:

Érdekes ez a shell elleni hadjárat. :lol:

El kéne gondolkodni, kinek az érdeke lehet ez :lol:

Nem állt szándékomban a vélt vagy valós hadjárathoz hozzájárulni, mert magam is csak a Shellnél tankolok az utóbbi másfél esztendőben (95-ös V-Power szigorúan vasárnap). Valóban kagylós kútról volt szó a fenti történetben, és éppen azért szóltak a családtagok, mert én is tankoltam már ott számos esetben. A franchise rendszer megléte vagy nem léte egyébként valóban számos alapkérdésre választ adhat, de nem pontosan úgy, ahogy a kutas leírta a levelében.

Link to comment
Megosztás:

A franchise rendszer ide vagy oda, a kutasok akkor sincsenek megfizetve, ergo tök mindegy.

Az a fél liter meg maradhatott a csőben is. Az ugyanúgy 50L tankolása esetén is ott marad. :lol:

Nemtom hányszázszor tankoltam már életemben, de eddig a legkellemesebb élményeim a

kagylóshoz kapcsolódnak, főleg a személyzet segítőkészsége terén. Ezt most hétvégén is

megtapasztaltam, amikor a kutas srác jószándékkal segített az omegánál, a hátsó kerékkel

volt egy kis bajom. A legrosszabb élményeim eddig a mol kutakon voltak, ahol cseppet sem

igyekeztek megkönnyíteni a dolgom, és a többi vásárló dolgát...

Link to comment
Megosztás:

Ha ezt kitekerem, akkor nincs is más dolgom??

Nah, szóval ezt akkor kell megcsinálni, amikor feltöltöd a renszert. Vízszintes talajon állsz, kitekered az adót, és feltöltöd fagyállóval, amikor buborékmentesen kezd kifolyni a hűtőfolyadék, akkor betekered. Ezután feltöltöd a max jelig (kiegy tartályon jelölve). :lol: Majd beindítod, és felmelegíted a motort (hűtő meleg). Ha ezek után kell még, akkor szintén jelig töltessz. (meleg motoron a hűtősapkával óvatosan)

Link to comment
Megosztás:

Hiába légtelenítettem, a vízfröcsögés továbbra is folytatódik.

Az mire utalhat, ha a kipufogóból csöpög a víz? Hengerfejes a kocsi?

Meleg motoron nem túl kemények a hűtő gumicsövei? Lehet, hogy hengerfejes, meg az is lehet, hogy nem sikerült a légtelenítés.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.