FPepe Elküldve Szeptember28, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2007 ECU tápcsatija is lehet ludas... az is már előfordult itt embereknél ennél a típusnál. Ott van az elosztófedél mögött valahol ez a csati. Így van, az elosztófedél mögött egy lemez fülre van rögzítve. Két vezeték megy bele (oldalanként), az egyik az ECU tápvezetéke, a másik az injektor vezetéke. Bármelyik kh-s, ilyen az eredmény. De nekem már volt olyan is, hogy a gyújtáselosztó alján a Hall jeladó csatija volt kontakthibás. Legegyszerűbb, ha alapjáraton megy a motor, Te pedig megmozgatod a csatlakozásokat. Amelyiknél leáll a motor, az a ludas. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Szeptember28, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2007 Így van, az elosztófedél mögött egy lemez fülre van rögzítve. Két vezeték megy bele (oldalanként), az egyik az ECU tápvezetéke, a másik az injektor vezetéke. Bármelyik kh-s, ilyen az eredmény. De nekem már volt olyan is, hogy a gyújtáselosztó alján a Hall jeladó csatija volt kontakthibás. Legegyszerűbb, ha alapjáraton megy a motor, Te pedig megmozgatod a csatlakozásokat. Amelyiknél leáll a motor, az a ludas. Az injektoré vékony fekete. Az ECU-é vastag piros. Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Szeptember28, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2007 nem. :lol: tényleg 0,7L az határ 1000km-ként :lol: Az piszok magas......... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opzsolt Elküldve Szeptember28, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2007 Sziasztok. Talán valaki tudna segíteni. Astra F sima 8 szelepes 1,4 olyan dolgot művel,hogy néha berángat a motor és van úgy hogy le is áll.Lett cserélve gyergya,gyújtókábel,elosztófedél,rotor benzinszűrő. Valaki azt mondta hogy a 95 96 évjáratokon a HALL jeladó is el szokott romlani. A gyújtó modul már pár éve lett cserélve eredeti GM angol változatura. Lehet hogy tényleg a Hall jeladó a ludas? lehet igen . esetleg nézd meg a stekkert nem-e kontaktos vagy laza az érintkezője . az ac relé is hasonlókat tud produkálni . Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelastras Elküldve Szeptember28, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2007 Egy régebbi kiadású, Opeles szakkönyvben azt olvastam, hogy a desztillált/ioncserélt víz jobban elősegíti a korróziót, mint a normál csapvíz. A könyv ezért azt ajánlotta, hogy a fagyállóhoz normál csapvizet keverjen az ember. Jól sejtem, hogy ma már azért meghaladott ez a szemlélet, mert 1. a csapvíz jobban vízkövesíti a hűtőt, illetve 2. mert a fagyálló megfelelő korrózióvédelmet biztosít? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Szeptember29, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember29, 2007 Egy régebbi kiadású, Opeles szakkönyvben azt olvastam, hogy a desztillált/ioncserélt víz jobban elősegíti a korróziót, mint a normál csapvíz. A könyv ezért azt ajánlotta, hogy a fagyállóhoz normál csapvizet keverjen az ember. Jól sejtem, hogy ma már azért meghaladott ez a szemlélet, mert 1. a csapvíz jobban vízkövesíti a hűtőt, illetve 2. mert a fagyálló megfelelő korrózióvédelmet biztosít? Pontosan ahogy mondod. Plusz még a fagyálló keni a vízpumpát is, ezért célszerű mindig fagyállóval közlekedni, nemcsak télen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Elküldve Szeptember30, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2007 Sziasztok! Nekem van egy 93-as évjáratú 1.4-es astrám. Az egyik gondom az, hogy hiába tankolom tele, a mutató kb csak 40 litert mutat. Mi lehet a probléma? Mit lehet vele tenni? A másik gond az az, hogy mikor hideg a motor, és elindítom, akkor az utastérben a fűtőradiátor környékéről olyan hang hallatszik, mintha valaki az egyik pohárból a másikba öntögetné a vizet. A héten szétkaptam, és a fűtőradiátor el volt repedve. Ki is lett cserélve. De sajnos a hang az továbbra is megmaradt. Lehet hogy tele van levegővel? Vagy esetleg hengerfejes a kocsi? Kérlek adjatok tippet. Előre is köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Szeptember30, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2007 Sziasztok! Nekem van egy 93-as évjáratú 1.4-es astrám. Az egyik gondom az, hogy hiába tankolom tele, a mutató kb csak 40 litert mutat. Mi lehet a probléma? Mit lehet vele tenni? A másik gond az az, hogy mikor hideg a motor, és elindítom, akkor az utastérben a fűtőradiátor környékéről olyan hang hallatszik, mintha valaki az egyik pohárból a másikba öntögetné a vizet. A héten szétkaptam, és a fűtőradiátor el volt repedve. Ki is lett cserélve. De sajnos a hang az továbbra is megmaradt. Lehet hogy tele van levegővel? Vagy esetleg hengerfejes a kocsi? Kérlek adjatok tippet. Előre is köszi. Sztem vagy a tankszintjelző a problémás (rossz, vagy csak elakad valamiben), vagy a műszerfalban a feszültségstabilizátor halódik, ekkor a hőmérő is kevesebbet mutat, mint kéne, esetleg maga a műszer hibás, vagy a szintmérőtől a műszerfalig menő vezetéknek nagy az ellenállása (hibás csatlakozás, kábeltörés). Hasonló hangokat nekem is hallat a fűtőradiátor hidegen, valszeg levegő van benne, de problémát nem okoz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Szeptember30, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2007 Sztem vagy a tankszintjelző a problémás (rossz, vagy csak elakad valamiben), vagy a műszerfalban a feszültségstabilizátor halódik, ekkor a hőmérő is kevesebbet mutat, mint kéne, esetleg maga a műszer hibás, vagy a szintmérőtől a műszerfalig menő vezetéknek nagy az ellenállása (hibás csatlakozás, kábeltörés). Esetleg még előfordulhat,hogy a rossz szellőző miatt az AC összeszívta tankot 40lityósra,de ez elég extrém eset! Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Szeptember30, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2007 Esetleg még előfordulhat,hogy a rossz szellőző miatt az AC összeszívta tankot 40lityósra,de ez elég extrém eset! Akkor fordítva lenne nem? Telinek mutatná, de csak 40L menne bele... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Szeptember30, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2007 Akkor fordítva lenne nem? Telinek mutatná, de csak 40L menne bele... :lol: igen Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Szeptember30, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2007 Akkor fordítva lenne nem? Telinek mutatná, de csak 40L menne bele... :lol: Ez igaz!Tévedtem! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Elküldve Szeptember30, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2007 A fűtőradiátort légteleníteni nem lehet valahogy?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Szeptember30, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2007 A fűtőradiátort légteleníteni nem lehet valahogy?? Azt külön nem, a hűtőrendszert igen. A szívósor generátor felőli oldalán felül van a hőfok jeladó. Azt kitekerve lehet a rendszert légteleníteni. 1 kék szinű vezeték csatlakozik rá. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelastras Elküldve Szeptember30, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2007 Nekem van egy 93-as évjáratú 1.4-es astrám. Az egyik gondom az, hogy hiába tankolom tele, a mutató kb csak 40 litert mutat. Nem tartozik ide, de a fent leírtak kapcsán jut eszembe a következő történet múlt hétről. Az egyik családtagom üresre fogyasztotta a tankot a Fiat Pandájában, de az utolsó cseppel még éppen begurult a garázsba. Elment egy másik családtaggal egy tankállomásra a műanyag benzinkannával (az országos hálózattal rendelkező világcég neve nem érdekes, a lényeg, hogy nem egy kicsi és eldugott, hanem egy központi helyen lévő, nagy tankállomásról van szó), és a pontosan 5 litert tankolt. A kannába azonban furcsa módon csak 4,5 liter ment bele. Mikor ezt szóvá tették, a kutas azt mondta, hogy biztosan rossz a műanyag kanna beosztása. Fizettek, majd betöltötték a benzint, és vízzel "kimérték" a kannát. A kanna beosztása teljesen jó volt, tehát fél literrel kevesebb benzint kaptak, mint amennyit a gép mutatott. Mit lehet ilyenkor tenni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelastras Elküldve Október1, 2007 Megoszt Elküldve Október1, 2007 A témával kapcsolatban lásd: http://www.mtv.hu/magazin/cikk.php?id=90544 http://auto2.hu/print.php?id=139 http://www.automotor.hu/index.php?apps=cikk&cikk=2741 http://totalcar.hu/magazin/velemeny/benzin...ain&rnd=443 (a kutas levele érdekes) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Október1, 2007 Megoszt Elküldve Október1, 2007 Mit lehet ilyenkor tenni? Feljelenteni őket, mint a huzat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október1, 2007 Megoszt Elküldve Október1, 2007 Érdekes ez a shell elleni hadjárat. :lol: El kéne gondolkodni, kinek az érdeke lehet ez :lol: Ugyanis 12 éve járok shell kútra, és nem sok rossz tapasztalatom van velük. Ha meg nem sikerül kagylós kutat találnom, akkor OMV lesz belőle. Ez a két kúthálózat, ahol eddig minimális bosszankodás ért. Ellenben más kutakkal, ahol az esetek többségében nálam is bepróbálkoztak, vagy rosszul adtak vissza "véletlenül". És az említett két kútnál sosem volt panaszom a benzinek minőségére. Az OMH sajtóközleménye pedig egy szóval sem említi, hogy a shellnél találtak volna rosszul mérő kútfejet. Ezt csak valaki ügyesen rájuk ferdíti. Azt már megszoktam, hogy a médiának nem, inkább a Grimm tesóknak vagy az Andersennek hiszek. Így rosszabb tapasztalatokig nem tántorodok el a kagylós kutaktól :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelastras Elküldve Október1, 2007 Megoszt Elküldve Október1, 2007 Érdekes ez a shell elleni hadjárat. :lol: El kéne gondolkodni, kinek az érdeke lehet ez :lol: Nem állt szándékomban a vélt vagy valós hadjárathoz hozzájárulni, mert magam is csak a Shellnél tankolok az utóbbi másfél esztendőben (95-ös V-Power szigorúan vasárnap). Valóban kagylós kútról volt szó a fenti történetben, és éppen azért szóltak a családtagok, mert én is tankoltam már ott számos esetben. A franchise rendszer megléte vagy nem léte egyébként valóban számos alapkérdésre választ adhat, de nem pontosan úgy, ahogy a kutas leírta a levelében. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október1, 2007 Megoszt Elküldve Október1, 2007 A franchise rendszer ide vagy oda, a kutasok akkor sincsenek megfizetve, ergo tök mindegy. Az a fél liter meg maradhatott a csőben is. Az ugyanúgy 50L tankolása esetén is ott marad. :lol: Nemtom hányszázszor tankoltam már életemben, de eddig a legkellemesebb élményeim a kagylóshoz kapcsolódnak, főleg a személyzet segítőkészsége terén. Ezt most hétvégén is megtapasztaltam, amikor a kutas srác jószándékkal segített az omegánál, a hátsó kerékkel volt egy kis bajom. A legrosszabb élményeim eddig a mol kutakon voltak, ahol cseppet sem igyekeztek megkönnyíteni a dolgom, és a többi vásárló dolgát... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Elküldve Október2, 2007 Megoszt Elküldve Október2, 2007 Ha ezt kitekerem, akkor nincs is más dolgom?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Október3, 2007 Megoszt Elküldve Október3, 2007 Ha ezt kitekerem, akkor nincs is más dolgom?? Nah, szóval ezt akkor kell megcsinálni, amikor feltöltöd a renszert. Vízszintes talajon állsz, kitekered az adót, és feltöltöd fagyállóval, amikor buborékmentesen kezd kifolyni a hűtőfolyadék, akkor betekered. Ezután feltöltöd a max jelig (kiegy tartályon jelölve). :lol: Majd beindítod, és felmelegíted a motort (hűtő meleg). Ha ezek után kell még, akkor szintén jelig töltessz. (meleg motoron a hűtősapkával óvatosan) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Elküldve Október7, 2007 Megoszt Elküldve Október7, 2007 Hiába légtelenítettem, a vízfröcsögés továbbra is folytatódik. Az mire utalhat, ha a kipufogóból csöpög a víz? Hengerfejes a kocsi? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Október7, 2007 Megoszt Elküldve Október7, 2007 Az mire utalhat, ha a kipufogóból csöpög a víz? Hengerfejes a kocsi? Az kondenzvíz. Indulás után tapasztalható álatlában, főleg ha sok rövidtávot megy az autó. Hosszabb távon, vagy ha kicsit odalépsz neki akkor "kiürül". Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Október7, 2007 Megoszt Elküldve Október7, 2007 Hiába légtelenítettem, a vízfröcsögés továbbra is folytatódik. Az mire utalhat, ha a kipufogóból csöpög a víz? Hengerfejes a kocsi? Meleg motoron nem túl kemények a hűtő gumicsövei? Lehet, hogy hengerfejes, meg az is lehet, hogy nem sikerült a légtelenítés. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts