Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Hellósztok Sose Elkopósok!

Pont a fordulatszámmérővel vacakolok én is. 1,4 16V-be kellene, 97-es évjárat, de amit beletettem egy 6000-ig skálázott dieselé. Hát épp csak megmoccan a mutató. Milyen kell bele pontosan? Szeretném visszavinni a bontóba cserélni. A benzinesé 7000-ig van?

Köszönettel!

Link to comment
Megosztás:

Hellósztok Sose Elkopósok!

Pont a fordulatszámmérővel vacakolok én is. 1,4 16V-be kellene, 97-es évjárat, de amit beletettem egy 6000-ig skálázott dieselé. Hát épp csak megmoccan a mutató. Milyen kell bele pontosan? Szeretném visszavinni a bontóba cserélni. A benzinesé 7000-ig van?

Köszönettel!

A benzines "simáé" 7000-ig, a GSI 8000-ig.

Link to comment
Megosztás:

Ilyen kell bele, mint az enyém.

A w számra ügyelj, hogy megegyezzen az eredetileg benne levővel.

Ezt a képet ma csináltad? Látom fáztál... :lol:

Úgy látom, a Tiéd az a fajta műszerfal, aminek a hőmérő része az enyémben is pontos lenne, nálam a második osztás a 90-es, de mindig csak az elsőig megy fel a mutató menet közben. Lehet, hogy ez a műszerfal dolog is motorkódfüggő?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kb 1,5 hónapja vettem egy 95' évjáratú 1,6 ECO 16 V - astrát. 148000km-t futott(végig vezetett szervízkönyvvel) Az elmúlt 6 évben egy hölgy használta egy kisvárosban(tőle vettem) és nem nagyon hajtotta. Az olajcsere után arra lettem figyelmes, hogy eszi az olajat (1000 km/ 4dl), továbbá melegen induláskor és alacsony fordulatszámon nem húz csak 3000ford után és még az is problémám, hogy néha reggel nem akar elindulni csak 3.-4. indítózásra ill. a fogyasztása átlag(több országúti menet) 7,5l (szerintem sok). Kérlek benneteket, ha hasznos tanáccsal tudnátok segíteni ezen problémák elhárítását illetően akkor köszönettel várom javaslataitokat illetve a már megszerzett tapasztalataitokra szívesen támaszkodnék!

A fokozott olajfogyást okozhatja a gyakori hidegindítás, v. nem megfelelő minőségű olaj.(Pl. gyári GM).Amúgy a gyári olajfogyija 0.01L/100km.Az alacsony fordulaton nem húz dolgot meg kell szokni, ez a motor 3000rpm körül éled igazán, alul az ECOTEC funkció miatt, amikor is részterhelésnél kipufogógáz jut a szívótorokba, bizony ott lusta.Olykor meg kell kisit taposni, és nem fogsz ráismerni.Nem állandóan, de olykor nem árt.Pl. tartósabb, nagyobb sebesség.Tapasztalatom szerint 10-12km alatt helyre szokott állni.

Városban max. 8.5L volt az átlagom, hosszútávon pedig a rekord, amikor is csak 70km/h-val mentem óra szerint, akkor 5.8L.De a 6-6.2L volt a nagyátlag.

Tehát úgy gondolom, összeségében egy nagyon jó kis motor.....

Link to comment
Megosztás:

alu ötvözet, és kis eséllyel lehet javítani. bontóból ritkán, csak motorral szokták adni általában.

Valami spéci ipari ragasztóval megdolgoztam, most úgy túnik minden OK.

Majd ha a -20 fokot is gond nélkül bírja, akkor azt mondom, hogy minden rendben.

Valamivel csak ehet hegeszteni? AWI.val fordított polarítással.

Csak az anyagminőség kérdéses.

Azét köszi.

Link to comment
Megosztás:

A fokozott olajfogyást okozhatja a gyakori hidegindítás, v. nem megfelelő minőségű olaj.(Pl. gyári GM).Amúgy a gyári olajfogyija 0.01L/100km.Az alacsony fordulaton nem húz dolgot meg kell szokni, ez a motor 3000rpm körül éled igazán, alul az ECOTEC funkció miatt, amikor is részterhelésnél kipufogógáz jut a szívótorokba, bizony ott lusta.Olykor meg kell kisit taposni, és nem fogsz ráismerni.Nem állandóan, de olykor nem árt.Pl. tartósabb, nagyobb sebesség.Tapasztalatom szerint 10-12km alatt helyre szokott állni.

Városban max. 8.5L volt az átlagom, hosszútávon pedig a rekord, amikor is csak 70km/h-val mentem óra szerint, akkor 5.8L.De a 6-6.2L volt a nagyátlag.

Tehát úgy gondolom, összeségében egy nagyon jó kis motor.....

Szerintem egy tizedest tévedtél...mert 0,8-1 litert adnak meg 1000 km-re, ami még nem minősül hibának.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem egy tizedest tévedtél...mert 0,8-1 litert adnak meg 1000 km-re, ami még nem minősül hibának.

1000km-ként 1dl.Ennyi a normál fogyás X16XEL esetén.Lehet több is, de akkor v. forszírozva használtad, v. sokat hidegindítottál, v. xar az olaj, v. kopottak a szelepszárszimeringek v. gatya v.melyik lehúzógyűrű...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Talán valaki tudna segíteni. Astra F sima 8 szelepes 1,4 olyan dolgot művel,hogy néha berángat a motor és van úgy hogy le is áll.Lett cserélve gyergya,gyújtókábel,elosztófedél,rotor benzinszűrő. Valaki azt mondta hogy a 95 96 évjáratokon a HALL jeladó is el szokott romlani. A gyújtó modul már pár éve lett cserélve eredeti GM angol változatura. Lehet hogy tényleg a Hall jeladó a ludas?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Talán valaki tudna segíteni. Astra F sima 8 szelepes 1,4 olyan dolgot művel,hogy néha berángat a motor és van úgy hogy le is áll.Lett cserélve gyergya,gyújtókábel,elosztófedél,rotor benzinszűrő. Valaki azt mondta hogy a 95 96 évjáratokon a HALL jeladó is el szokott romlani. A gyújtó modul már pár éve lett cserélve eredeti GM angol változatura. Lehet hogy tényleg a Hall jeladó a ludas?

ECU tápcsatija is lehet ludas... az is már előfordult itt embereknél ennél a típusnál.

Ott van az elosztófedél mögött valahol ez a csati.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.