Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

El tudja valaki nekem magyarázni, hogy hol van a motor hömérséklet érzékelője C14NZ ???

Az órán csak negyedig megy fel a mutató (nem az órával van baj, mert ez már a második) és ha jól gondolom van valami érzékelő, és az mehetett tönkre "ha jól hiszem" :lol: .

....Nagyon megköszönném ha valaki elmagyarázná... :lol:

miért gond, ha nem fő meg a motor? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítség kéne!

A jobb első lámpabúrát kéne cserélnem,de valamiért nem akar kijönni.

AZ index-et leveszem az oké! Majd három csavart is leszedek, de ezután elakadunk.

Tudna valaki segíteni?

Köszi!

Lehet csak búrát cserélni? :lol:

Maszkot leszedtétek? Ha az megvan, akkor még a lámpán van alul egy fül, ami beleakad a lökhárítóba. (vagy fordítva)

Link to comment
Megosztás:

El tudja valaki nekem magyarázni, hogy hol van a motor hömérséklet érzékelője C14NZ ???

Az órán csak negyedig megy fel a mutató (nem az órával van baj, mert ez már a második) és ha jól gondolom van valami érzékelő, és az mehetett tönkre "ha jól hiszem" :lol: .

....Nagyon megköszönném ha valaki elmagyarázná... :lol:

Sztem ez ennél a motortipusnál tipushibának tekinthető, akivel eddig beszéltem, mindenkinek így műxik. Sztem egyszerűen rossz helyre tervezték a szenzort. Valahol a termosztát környékén pontosabb lehetne. Egyébként nézegettem plazmaszámlapokat, és ott láttam egy olyat, hogy a hőmérsékletmérő műszer skáláján a legalsó vonal volt a 90-es. Ezzel pontos lenne a hőmérsékletérték, mivel nekem is az első vonal fölé megy egy kicsivel a mutató menet közben, ami kb. megfelel a termosztát 92 fokos nyitási hőmérsékletének.

Link to comment
Megosztás:

Sztem ez ennél a motortipusnál tipushibának tekinthető, akivel eddig beszéltem, mindenkinek így műxik. Sztem egyszerűen rossz helyre tervezték a szenzort. Valahol a termosztát környékén pontosabb lehetne. Egyébként nézegettem plazmaszámlapokat, és ott láttam egy olyat, hogy a hőmérsékletmérő műszer skáláján a legalsó vonal volt a 90-es. Ezzel pontos lenne a hőmérsékletérték, mivel nekem is az első vonal fölé megy egy kicsivel a mutató menet közben, ami kb. megfelel a termosztát 92 fokos nyitási hőmérsékletének.

Dízelnél közvetlen a termosztátházba van lógatva a jeladó.Amióta kicseréltem a jeladót és a termosztátot 92fok halálpontosan!

Link to comment
Megosztás:

Dízelnél közvetlen a termosztátházba van lógatva a jeladó.Amióta kicseréltem a jeladót és a termosztátot 92fok halálpontosan!

Jaja, miénken is így van, teljesen pontos.

Ennél a C14NZ-nél a szívósornál van hátul, sztem a vízzel nem is nagyon érintkezik, inkább a motorblokk hőmérsékletét méri.

Link to comment
Megosztás:

Mi köze ennek a levegőhöz? :lol:

Mikor beleöntöd a hűtőfolyadékot a hengerfejben maradnak légbuborékok. Ezeket úgy tudod eltávolítani, hogy kitekered a hőfok jeladót és akkor teszed vissza, mikor már nem jön levegő a helyéből, vagyis a hűtőfolyadék elkezd kifolyni.

Link to comment
Megosztás:

Mikor beleöntöd a hűtőfolyadékot a hengerfejben maradnak légbuborékok. Ezeket úgy tudod eltávolítani, hogy kitekered a hőfok jeladót és akkor teszed vissza, mikor már nem jön levegő a helyéből, vagyis a hűtőfolyadék elkezd kifolyni.

:lol: :lol: :lol:

Tudtommal a hűtőrendszer lelégteleníti önmagát ha rövid ideig járatod alapjáraton miután feltöltötted hűtőfolyadékkal. Olyankor látni is hogy csökken a szint a kiegyenlítő tartályban. Sztem nem kell kitekergetni semmit se...

Link to comment
Megosztás:

:lol: :lol: :lol:

Tudtommal a hűtőrendszer lelégteleníti önmagát ha rövid ideig járatod alapjáraton miután feltöltötted hűtőfolyadékkal. Olyankor látni is hogy csökken a szint a kiegyenlítő tartályban. Sztem nem kell kitekergetni semmit se...

Egészen pontosan a feltöltéskor kell a jeladót kivenni, majd a hűtőfolyadékot beönteni, míg ki nem folyik a likon. Míg ha ezt nem csinálod meg, addig amíg ki nem nyit a termosztát a hengerfej egyes részei nem kapnak hűtést. Én inkább légtelenítek.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Két kérdésem is lenne.

1. 1,4 16V astra-ban ha olyan műszerfal van amiben nincs fordulatszámmérő, akkor azt ki lehet-e cserélni olyan műszerfalra, amiben van. Ha igen, akkor mennyibe kerülhet ez és márkaszervíz csinál-e ilyet?

2. elektromos ablak beszerelése mennyibe kerül?

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Két kérdésem is lenne.

1. 1,4 16V astra-ban ha olyan műszerfal van amiben nincs fordulatszámmérő, akkor azt ki lehet-e cserélni olyan műszerfalra, amiben van. Ha igen, akkor mennyibe kerülhet ez és márkaszervíz csinál-e ilyet?

2. elektromos ablak beszerelése mennyibe kerül?

Köszönöm

2. Bontóból:

http://www.opelbonto.hu/

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Lenne egy kérdésem. Az autóm motorterében a blokk tetején ( 1996. 1.6 16V x16xel ) helyet foglal egy műanyag burkolat, ecotec felirattal. 2 imbuszcsavar fogja.

Na ez a burkolat nekem istentelenül zörög, centis "kilengései" vannak. Ismerős szerelő szerint valami tömítés hiányzik alóla.

Most a kérdésem az lenne, hogy ott ugye, ahol a tömítéseknek kellene lennie, nem ritka a 100-150 ( talán több is ) fok, így valami speckó ragasztó kellene a tömítések rögzítéséhez ( én az FBS-re gondoltam amúgy ).

Kicsit egyszerűbb megoldás lenne ennek a műanyag borításnak az eltávolítása. Ehhez azonban tudni szeretném, hogy ez a borítás csak esztétikai funkciót tölt be, vagy valmai mást is ?

Azért akarom levenni, mert zörög, zavar, kattog, és pár hónap alatt kivágja a menetet az olajbeöntő sapkámról, így már az is zörög ( kb 3 hónapos... ).

Tudtok ebben segíteni ?

Köszi és üdv

Link to comment
Megosztás:

Levehető, mert semmi célt nem szolgál.

De meg lehet oldani enélkül is. Van két gumi szilentje a hengerfejen, amibe kapaszkodik elöl.

Na neked valószínű az hiányzik. Csergőben egykétszáz HUF árban beszerezhető. Meg az

olajbeöntő sapkára is a tömítés.

Nem is tudtam, hogy az olajbeöntő sapkára is szerezhető tömítés... Ha tudom, nem veszek újat 1800 pezóért Grrrr....

a Csergőről már sokat hallottam, sajnos szegedi / hódmezővásárhelyi vagyok, így nincs a közelben...

Max Debrecen, ott szoktam járni átutazóban...

De megoldom valahogy, köszi a segítséget !

Link to comment
Megosztás:

Nem is tudtam, hogy az olajbeöntő sapkára is szerezhető tömítés... Ha tudom, nem veszek újat 1800 pezóért Grrrr....

a Csergőről már sokat hallottam, sajnos szegedi / hódmezővásárhelyi vagyok, így nincs a közelben...

Max Debrecen, ott szoktam járni átutazóban...

De megoldom valahogy, köszi a segítséget !

ha október végéig nem sikerül megoldani, akkor viszek neked, csak szólj előtte

Link to comment
Megosztás:

ha október végéig nem sikerül megoldani, akkor viszek neked, csak szólj előtte

éppen most vagyok azon, hogy megoldjam...

bardiékkel akarok beszélni, itt szegeden ők szoktak ügyesen mindent beszerezni..

ha nem megy, akkor majd szólok Neked,

előre is köszi, üdv

__________________-

gyors update :lol:

Voltam boltban, van kis gumiszilentjük, 150 Ft / db, gyorsan meg is rendeltem.

köszi a segítségeket !

üdv

Módosítva : szobikari
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.