Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Sziasztok. Olyan gondom van 8 szelepes F astra néha berángat kihagy a motor 1-1 másodpercre. A gyanú a benzinszűrő mert már jó rég nem volt kicserélve. Valaki azt mondja elektromos probléma.. Ki tudja??

Sztem nézd át az elektromos csatlakozásokat a motortérben, legegyszerűbben úgy, hogy alapjáraton megy a motor, Te pedig megmozgatod a kábeleket, csatlakozásokat (a gyújtókábelek kivételével!). Amelyik kábel vagy csatlakozás mozgatásakor leáll, vagy kihagy a motor, ott a hiba. De a benzinszűrő cseréje nem szokott ártani ettől függetlenül :unsure:

Elküldve
kezdek az akssira vagy az indítómotorra gyanakodni ebben a nehéz hidegindításos dologban ...

vélemény, ötletek?

Ha az önindító pörög rendesen, akkor az nem okozhat problémát, meg az akksi sem sztem...

Elküldve
Ha az önindító pörög rendesen, akkor az nem okozhat problémát, meg az akksi sem sztem...

őszinte leszek, nem tudom eldönteni

3-4 másodpercig pörgeti, utána indul csak el

Elküldve
őszinte leszek, nem tudom eldönteni

3-4 másodpercig pörgeti, utána indul csak el

Hideg a motor mikor indítod? Úgy értem, hogy aznap először indítod?

Elküldve
Hideg a motor mikor indítod? Úgy értem, hogy aznap először indítod?

igen, ez csak reggeli indításnál van

(érzékelő cserélve)

riasztó nincs, erősítő nincs, rádió nem gyújtásra van kötve

Elküldve
igen, ez csak reggeli indításnál van

(érzékelő cserélve)

riasztó nincs, erősítő nincs, rádió nem gyújtásra van kötve

Az enyém is így indul. Szerintem ez normális, mert több órás állás alatt az üzemanygrendszerben leesik a nyomás, amit indításkor létre kell hozni. Tudom hogy a szivattyú elektromos működésű, de csak akkor működik, ha forog a motor valamiféle elektronikai reteszelésnek köszönhetően.

Elküldve
régebben pöccre indult, csak nem tudom, mi miatt változott meg

Az enyém is ilyen, hidegen kell kb. 2mp indítózás, utána már 2 fordulat is elég.

Dieseles tapasztalatok alapján azt mondanám, hogy állás közben lelevegősödik a benzinrendszer. Lehet be kéne tenni a fojtószelepház elé a benzincsőbe egy olyan visszacsapószelepet, mint a dieseleknél szoktak... :unsure:

Elküldve
Az enyém is ilyen, hidegen kell kb. 2mp indítózás, utána már 2 fordulat is elég.

Dieseles tapasztalatok alapján azt mondanám, hogy állás közben lelevegősödik a benzinrendszer. Lehet be kéne tenni a fojtószelepház elé a benzincsőbe egy olyan visszacsapószelepet, mint a dieseleknél szoktak... :unsure:

Én tavaly vettem az astra-t, mindíg ilyen volt. Régebben volt dízelem is, nem volt benne visszacsapó szelep. Se gyári, se házi. :wacko:

Elküldve

Sziasztok!

Classic 1 Astrában szeretném kivenni a gyújtáskapcsoló hengerzárát, de az indításgátló érzékelője nagyon útban van hozzá.(asszem!).

ha tudja valaki hogy hogyan kell kiműteni, kérlek jelezzen, mert nagyon akadozva lehet csak elfordítani és félek, hogy beletörjük a kulcsot.

Köszi előre is!

G

Elküldve

Sziasztok!

Nekem olyan kérdésem lenne 92-es 1.6i-s astrámnál az mitől lehet, hogy néha nagyobb gázadásra(nem feltétlenül padlógáz) kigyorsításoknál megfullad a kocsi 1-2 másodpercre. De hangsúlyozom csak néha van ez a jelenség, máskor meg szépen akár le is lehet padlózni, felveszi a fordulatot.

Köszi!

Elküldve
Sziasztok!

Nekem olyan kérdésem lenne 92-es 1.6i-s astrámnál az mitől lehet, hogy néha nagyobb gázadásra(nem feltétlenül padlógáz) kigyorsításoknál megfullad a kocsi 1-2 másodpercre. De hangsúlyozom csak néha van ez a jelenség, máskor meg szépen akár le is lehet padlózni, felveszi a fordulatot.

Köszi!

Annyit tennék még hozzá az előttem szóló tanácsához, hogy ha ez a megtorpanás elsősorban hideg motornál jelentkezik, akkor esetleg a komputer hőmérsékletjeladóját is érdemes lehet kicserélni (a kétvezetékest!).

Elküldve
régebben pöccre indult, csak nem tudom, mi miatt változott meg

Nekem a C14nz annakidején összel-télen reggelente, azaz hidegben mindig hamarabb beindult mind nyári reggeleken. Gondolom az ECU látván a nagobb hideget bővebben mérte az anyagot. Számodra a régebb nem igy volt az nem valami télies időjárást takar?

Elküldve
Nekem a C14nz annakidején összel-télen reggelente, azaz hidegben mindig hamarabb beindult mind nyári reggeleken. Gondolom az ECU látván a nagobb hideget bővebben mérte az anyagot. Számodra a régebb nem igy volt az nem valami télies időjárást takar?

tavasszal például

Elküldve
Classic 1 Astrában szeretném kivenni a gyújtáskapcsoló hengerzárát, de az indításgátló érzékelője nagyon útban van hozzá.(asszem!).

Próbáld a kormány bal oldalán, (az immoval átellenes oldalon) megnézni a kapcsoló modulját. Nekem máskor azzal volt gond, és kb 2000Ft-ból ki is cseréltük.

Ez csak 1 tipp.

Elküldve

Sziasztok!!

Segítséget szeretnék kérni.

Három kérdésben

Nem húz úgy a vas mint régen. a motordiagnosztika is frankón kigyúllad egy idő után.

Kivilogtattam és ezek voltak:

13 Lambda szonda – nincs feszültségváltozás

24 Sebesség érzékelõ

35 Alapjárati vezérlõszelep

- Lambda szonda kicserélve (használtra)

- Alapjárati szelep kicserélve (újra)

1-es: Sebesség érzékelő az nem tudom mi.

2-es: Hogyan kell kiolvasás után lenullázni? mert a két említett dolog már ki van cserélve és kivillogásnál mégis jelzi.

3-as: ha a lambdaszonda a ludas a dologbab (használtat vettem), hogy nem húz a gép. Hogyan kell leelenőrizni, hogy jó -e a szonda?

Elekromossan ki lehet mérni, hogy jó? Esetleg ellenálást mérni hidegen és üzemi hőmérsékleten? mi az a két pont ahol ezt meg lehet tenni?

Előre is köszönöm a válaszokat!!!!

Egyébként a vas: Asztra 92-es C14NZ karaván

Elküldve
1-es: Sebesség érzékelő az nem tudom mi.

2-es: Hogyan kell kiolvasás után lenullázni? mert a két említett dolog már ki van cserélve és kivillogásnál mégis jelzi.

3-as: ha a lambdaszonda a ludas a dologbab (használtat vettem), hogy nem húz a gép. Hogyan kell leelenőrizni, hogy jó -e a szonda?

Elekromossan ki lehet mérni, hogy jó? Esetleg ellenálást mérni hidegen és üzemi hőmérsékleten? mi az a két pont ahol ezt meg lehet tenni?

Előre is köszönöm a válaszokat!!!!

Egyébként a vas: Asztra 92-es C14NZ karaván

2: ha minden igaz, vedd le pár percre az akkusarut...

3: elképzelhető.Lemérni legjobban osciloszkoppal lehet(igazival, vagy notin ...) sima ellenállásméréssel max a szakadását lehet mérni szvsz..

mondjuk a nincs feszültség változás az sztem szakadásra utalhat.. vagy arra, hogy bedöglött a szonda és nem ad jelet..

Elküldve

Szondát csak szkóppal lehet mérni, mivel kapacitív elven működik, fűrészfogas jelet kell adnia, megfelelő jelmeredekséggel.

Sebesség jeladó a km órában van, mostanság sok embernél problémás...

Kódot törölni nem biztos hogy tudsz áramtalanítással, lehet hogy tech műszer kell hozzá.

De azért érdemes megpróbálni az áramtalanítást is.

Elküldve

Ok, értem, köszönöm. De jó hejen kapizsgálok? Összefüghet a teljesítmény csökkenése a rossz lambdaszondával?

Nem értek hozzá, és senki nem magyarázta még el, hogy mit is csinál az a szonda....

Elküldve
Ok, értem, köszönöm. De jó hejen kapizsgálok? Összefüghet a teljesítmény csökkenése a rossz lambdaszondával?

Nem értek hozzá, és senki nem magyarázta még el, hogy mit is csinál az a szonda....

Összefügghet vele. A Lambda-szonda a kipufogógáz oxigéntartalmát figyeli, ez alapján változtatja a komputer a befecskendezett üzemanyag mennyiségét, hogy mindig a legoptimálisabb legyen az égés (kevés károsanyag-kibocsátás). Ha a komputer nem kap jelet a Lambdától meleg motornál (mivel csak melegen nézi), akkor produkál egy hibakódot, amit ki is olvastál, és ráadásul vészüzemmódba kapcsol, ami azt jelenti, hogy előre beprogramozott értékekkel kezeli a motort, nem korrigál az éppen szükséges mértékben, ettől gyengébbnek tűnhet a motor. Ugyanez vonatkozik a sebességjeladóra is, ami a kilométerórában található, annak a hibája is hibakódot és vészüzemmódot produkál. Mind a Lambdánál, mind a sebességjeladónál okozhat ilyen problémát kontakthiba is, úgyhogy először a csatlakozásokat nézd át, pucold meg. Lambdából nem érdemes használtat és utángyártottat se venni, csakis a gyárit. Nem olcsó ugyan, de biztosabb, hogy hosszú távon is jó lesz.

Mivel a Lambdát most cserélted, inkább a sebességjeladó problémáját keresd meg, valószínűleg az lesz a ludas.

Elküldve

Köszi a kimerítő választ...

A teljesítmény csökkenése úgy jelentkezik, hogy beidítás után amíg a motor hideg, jól húz. De ha bemelegszik már nem.

Nem rögtön gyullad ki a motordiagnosztika hanem hosszabb motorfékezésnél.

A sebességjeladót lehet külön cserélni, vagy az egész órát kell? Hogyan néz az ki?

Lehet, hogy akkor már beteszek egy fordulatszámmérőset (annak cseréjét valahol olvastam már régebben).

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.