FPepe Elküldve Augusztus19, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus19, 2007 Sziasztok. Olyan gondom van 8 szelepes F astra néha berángat kihagy a motor 1-1 másodpercre. A gyanú a benzinszűrő mert már jó rég nem volt kicserélve. Valaki azt mondja elektromos probléma.. Ki tudja?? Sztem nézd át az elektromos csatlakozásokat a motortérben, legegyszerűbben úgy, hogy alapjáraton megy a motor, Te pedig megmozgatod a kábeleket, csatlakozásokat (a gyújtókábelek kivételével!). Amelyik kábel vagy csatlakozás mozgatásakor leáll, vagy kihagy a motor, ott a hiba. De a benzinszűrő cseréje nem szokott ártani ettől függetlenül :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Augusztus19, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus19, 2007 kezdek az akssira vagy az indítómotorra gyanakodni ebben a nehéz hidegindításos dologban ... vélemény, ötletek? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Augusztus19, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus19, 2007 kezdek az akssira vagy az indítómotorra gyanakodni ebben a nehéz hidegindításos dologban ... vélemény, ötletek? Ha az önindító pörög rendesen, akkor az nem okozhat problémát, meg az akksi sem sztem... Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Augusztus19, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus19, 2007 Ha az önindító pörög rendesen, akkor az nem okozhat problémát, meg az akksi sem sztem... őszinte leszek, nem tudom eldönteni 3-4 másodpercig pörgeti, utána indul csak el Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Augusztus19, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus19, 2007 őszinte leszek, nem tudom eldönteni 3-4 másodpercig pörgeti, utána indul csak el Hideg a motor mikor indítod? Úgy értem, hogy aznap először indítod? Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Augusztus19, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus19, 2007 Hideg a motor mikor indítod? Úgy értem, hogy aznap először indítod? igen, ez csak reggeli indításnál van (érzékelő cserélve) riasztó nincs, erősítő nincs, rádió nem gyújtásra van kötve Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Augusztus19, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus19, 2007 igen, ez csak reggeli indításnál van (érzékelő cserélve) riasztó nincs, erősítő nincs, rádió nem gyújtásra van kötve Az enyém is így indul. Szerintem ez normális, mert több órás állás alatt az üzemanygrendszerben leesik a nyomás, amit indításkor létre kell hozni. Tudom hogy a szivattyú elektromos működésű, de csak akkor működik, ha forog a motor valamiféle elektronikai reteszelésnek köszönhetően. Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Augusztus19, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus19, 2007 régebben pöccre indult, csak nem tudom, mi miatt változott meg Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Augusztus19, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus19, 2007 régebben pöccre indult, csak nem tudom, mi miatt változott meg Az enyém is ilyen, hidegen kell kb. 2mp indítózás, utána már 2 fordulat is elég. Dieseles tapasztalatok alapján azt mondanám, hogy állás közben lelevegősödik a benzinrendszer. Lehet be kéne tenni a fojtószelepház elé a benzincsőbe egy olyan visszacsapószelepet, mint a dieseleknél szoktak... :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Augusztus19, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus19, 2007 Az enyém is ilyen, hidegen kell kb. 2mp indítózás, utána már 2 fordulat is elég. Dieseles tapasztalatok alapján azt mondanám, hogy állás közben lelevegősödik a benzinrendszer. Lehet be kéne tenni a fojtószelepház elé a benzincsőbe egy olyan visszacsapószelepet, mint a dieseleknél szoktak... :unsure: Én tavaly vettem az astra-t, mindíg ilyen volt. Régebben volt dízelem is, nem volt benne visszacsapó szelep. Se gyári, se házi. :wacko: Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Augusztus19, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus19, 2007 nos, akkor belenyugszom, hogy így is normális :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
g24 Elküldve Augusztus20, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus20, 2007 Sziasztok! Classic 1 Astrában szeretném kivenni a gyújtáskapcsoló hengerzárát, de az indításgátló érzékelője nagyon útban van hozzá.(asszem!). ha tudja valaki hogy hogyan kell kiműteni, kérlek jelezzen, mert nagyon akadozva lehet csak elfordítani és félek, hogy beletörjük a kulcsot. Köszi előre is! G Link to comment Megosztás: More sharing options...
Petya_1106 Elküldve Augusztus20, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus20, 2007 Sziasztok! Nekem olyan kérdésem lenne 92-es 1.6i-s astrámnál az mitől lehet, hogy néha nagyobb gázadásra(nem feltétlenül padlógáz) kigyorsításoknál megfullad a kocsi 1-2 másodpercre. De hangsúlyozom csak néha van ez a jelenség, máskor meg szépen akár le is lehet padlózni, felveszi a fordulatot. Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
gergolabs Elküldve Augusztus20, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus20, 2007 Nézd meg a gyertyákat első körben. Aztán a többit:pipák, kábelek, ha van akkor a gyújtáselosztót. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Augusztus20, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus20, 2007 Sziasztok! Nekem olyan kérdésem lenne 92-es 1.6i-s astrámnál az mitől lehet, hogy néha nagyobb gázadásra(nem feltétlenül padlógáz) kigyorsításoknál megfullad a kocsi 1-2 másodpercre. De hangsúlyozom csak néha van ez a jelenség, máskor meg szépen akár le is lehet padlózni, felveszi a fordulatot. Köszi! Annyit tennék még hozzá az előttem szóló tanácsához, hogy ha ez a megtorpanás elsősorban hideg motornál jelentkezik, akkor esetleg a komputer hőmérsékletjeladóját is érdemes lehet kicserélni (a kétvezetékest!). Link to comment Megosztás: More sharing options...
istván Elküldve Augusztus21, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus21, 2007 régebben pöccre indult, csak nem tudom, mi miatt változott meg Nekem a C14nz annakidején összel-télen reggelente, azaz hidegben mindig hamarabb beindult mind nyári reggeleken. Gondolom az ECU látván a nagobb hideget bővebben mérte az anyagot. Számodra a régebb nem igy volt az nem valami télies időjárást takar? Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Augusztus21, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus21, 2007 Nekem a C14nz annakidején összel-télen reggelente, azaz hidegben mindig hamarabb beindult mind nyári reggeleken. Gondolom az ECU látván a nagobb hideget bővebben mérte az anyagot. Számodra a régebb nem igy volt az nem valami télies időjárást takar? tavasszal például Link to comment Megosztás: More sharing options...
istván Elküldve Augusztus22, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus22, 2007 Akkor lehet, hogy a tél megoldja a problémádat :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gepard Elküldve Augusztus22, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus22, 2007 Classic 1 Astrában szeretném kivenni a gyújtáskapcsoló hengerzárát, de az indításgátló érzékelője nagyon útban van hozzá.(asszem!). Próbáld a kormány bal oldalán, (az immoval átellenes oldalon) megnézni a kapcsoló modulját. Nekem máskor azzal volt gond, és kb 2000Ft-ból ki is cseréltük. Ez csak 1 tipp. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kontárgyerek Elküldve Augusztus26, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus26, 2007 Sziasztok!! Segítséget szeretnék kérni. Három kérdésben Nem húz úgy a vas mint régen. a motordiagnosztika is frankón kigyúllad egy idő után. Kivilogtattam és ezek voltak: 13 Lambda szonda – nincs feszültségváltozás 24 Sebesség érzékelõ 35 Alapjárati vezérlõszelep - Lambda szonda kicserélve (használtra) - Alapjárati szelep kicserélve (újra) 1-es: Sebesség érzékelő az nem tudom mi. 2-es: Hogyan kell kiolvasás után lenullázni? mert a két említett dolog már ki van cserélve és kivillogásnál mégis jelzi. 3-as: ha a lambdaszonda a ludas a dologbab (használtat vettem), hogy nem húz a gép. Hogyan kell leelenőrizni, hogy jó -e a szonda? Elekromossan ki lehet mérni, hogy jó? Esetleg ellenálást mérni hidegen és üzemi hőmérsékleten? mi az a két pont ahol ezt meg lehet tenni? Előre is köszönöm a válaszokat!!!! Egyébként a vas: Asztra 92-es C14NZ karaván Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laci4 Elküldve Augusztus26, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus26, 2007 1-es: Sebesség érzékelő az nem tudom mi. 2-es: Hogyan kell kiolvasás után lenullázni? mert a két említett dolog már ki van cserélve és kivillogásnál mégis jelzi. 3-as: ha a lambdaszonda a ludas a dologbab (használtat vettem), hogy nem húz a gép. Hogyan kell leelenőrizni, hogy jó -e a szonda? Elekromossan ki lehet mérni, hogy jó? Esetleg ellenálást mérni hidegen és üzemi hőmérsékleten? mi az a két pont ahol ezt meg lehet tenni? Előre is köszönöm a válaszokat!!!! Egyébként a vas: Asztra 92-es C14NZ karaván 2: ha minden igaz, vedd le pár percre az akkusarut... 3: elképzelhető.Lemérni legjobban osciloszkoppal lehet(igazival, vagy notin ...) sima ellenállásméréssel max a szakadását lehet mérni szvsz.. mondjuk a nincs feszültség változás az sztem szakadásra utalhat.. vagy arra, hogy bedöglött a szonda és nem ad jelet.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Augusztus26, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus26, 2007 Szondát csak szkóppal lehet mérni, mivel kapacitív elven működik, fűrészfogas jelet kell adnia, megfelelő jelmeredekséggel. Sebesség jeladó a km órában van, mostanság sok embernél problémás... Kódot törölni nem biztos hogy tudsz áramtalanítással, lehet hogy tech műszer kell hozzá. De azért érdemes megpróbálni az áramtalanítást is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kontárgyerek Elküldve Augusztus26, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus26, 2007 Ok, értem, köszönöm. De jó hejen kapizsgálok? Összefüghet a teljesítmény csökkenése a rossz lambdaszondával? Nem értek hozzá, és senki nem magyarázta még el, hogy mit is csinál az a szonda.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Augusztus27, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus27, 2007 Ok, értem, köszönöm. De jó hejen kapizsgálok? Összefüghet a teljesítmény csökkenése a rossz lambdaszondával? Nem értek hozzá, és senki nem magyarázta még el, hogy mit is csinál az a szonda.... Összefügghet vele. A Lambda-szonda a kipufogógáz oxigéntartalmát figyeli, ez alapján változtatja a komputer a befecskendezett üzemanyag mennyiségét, hogy mindig a legoptimálisabb legyen az égés (kevés károsanyag-kibocsátás). Ha a komputer nem kap jelet a Lambdától meleg motornál (mivel csak melegen nézi), akkor produkál egy hibakódot, amit ki is olvastál, és ráadásul vészüzemmódba kapcsol, ami azt jelenti, hogy előre beprogramozott értékekkel kezeli a motort, nem korrigál az éppen szükséges mértékben, ettől gyengébbnek tűnhet a motor. Ugyanez vonatkozik a sebességjeladóra is, ami a kilométerórában található, annak a hibája is hibakódot és vészüzemmódot produkál. Mind a Lambdánál, mind a sebességjeladónál okozhat ilyen problémát kontakthiba is, úgyhogy először a csatlakozásokat nézd át, pucold meg. Lambdából nem érdemes használtat és utángyártottat se venni, csakis a gyárit. Nem olcsó ugyan, de biztosabb, hogy hosszú távon is jó lesz. Mivel a Lambdát most cserélted, inkább a sebességjeladó problémáját keresd meg, valószínűleg az lesz a ludas. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kontárgyerek Elküldve Augusztus27, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus27, 2007 Köszi a kimerítő választ... A teljesítmény csökkenése úgy jelentkezik, hogy beidítás után amíg a motor hideg, jól húz. De ha bemelegszik már nem. Nem rögtön gyullad ki a motordiagnosztika hanem hosszabb motorfékezésnél. A sebességjeladót lehet külön cserélni, vagy az egész órát kell? Hogyan néz az ki? Lehet, hogy akkor már beteszek egy fordulatszámmérőset (annak cseréjét valahol olvastam már régebben). Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts