Handbrake Elküldve Július20, 2007 Megoszt Elküldve Július20, 2007 Ooks, meglesz... Namármost, ez a gyújtás izé mizé, hol is kell ennek állítódnia, és mi is állítja ezt tulajdonképpen? Hátha télleg az, bár én is ezt a táblát találtam, amiben a 42 kód, ezt a sebességjeladós dolgot mondja...... THX Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Július20, 2007 Megoszt Elküldve Július20, 2007 Ooks, meglesz... Namármost, ez a gyújtás izé mizé, hol is kell ennek állítódnia, és mi is állítja ezt tulajdonképpen? Hátha télleg az, bár én is ezt a táblát találtam, amiben a 42 kód, ezt a sebességjeladós dolgot mondja...... THX Én megnéztem Itt, ha C16NZ motorról van szó, akkor valami gyújtáshibát mond a 42-re (DIS modul)... Ráadásul nem is logikus a sebességjeladó hiba, attól még nem lehetne indulási probléma, sztem az csak menet közben okozna hibát :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Július20, 2007 Megoszt Elküldve Július20, 2007 Többféle multec vezérlő van. Amit te néztél, az DIS gyújtásos, és a C16NZ-n nem volt ilyen. :) Tehát a hibakód a sebességjeladóra vonatkozik. Az indítási probléma meg valszeg más lesz, ami nem generál hibakódot. B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Július20, 2007 Megoszt Elküldve Július20, 2007 ...Az indítási probléma meg valszeg más lesz, ami nem generál hibakódot. B) Erre mondtam azt neki, hogy mozgassa meg járó motornál a motortérben a kábeleket, ha elosztós gyújtása van, annak az alján van a Hall-egység csatija, nekem legutóbb az okozott ilyen hibát, és nem generált hibakódot. De volt régebben, hogy az ECU tápcsatija volt KH-s, az se generált hibát (nem tudott :) ). De ha hagyományos gyújtása van, akkor gyanúsítható még a gyújtásmodul is, ami a trafó alatt van, annak a lemezéhez rögzítve. Annak is van csatija, ami lehet KH-s, ill. maga a modul is, ha öregszik, csinálhat ilyet. Írta, hogy nehezen indul, és indulás után benyaszag van a kocsi mögött. Sztem ez gyújtáshiba, üzemanyagot a szag alapján kap a motor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ebihal Elküldve Július20, 2007 Megoszt Elküldve Július20, 2007 Ooks, meglesz... Namármost, ez a gyújtás izé mizé, hol is kell ennek állítódnia, és mi is állítja ezt tulajdonképpen? Hátha télleg az, bár én is ezt a táblát találtam, amiben a 42 kód, ezt a sebességjeladós dolgot mondja...... THX Üdv Handbrake! Nézd meg a motorszámod első 5 karakterét, és az autó gyártási évét, mert az hogy 92' 1,6i kevés, az lehet C16NZ vagy C16SE. Utánna megtalálod itt http://www.topbuzz1.carenthusiasts.co.uk/i...lt_codes.htm#gm milyen hibakódok tatoznak az ECU -dhoz. Szurkolok!! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Július20, 2007 Megoszt Elküldve Július20, 2007 Nézd meg a motorszámod első 5 karakterét, és az autó gyártási évét, mert az hogy 92' 1,6i kevés, az lehet C16NZ vagy C16SE. Utánna megtalálod itt Ez a lista elég hiányos, ugyanis a multec-ből sokkal több fajta volt, az itt említett motortípusoknál is, valamint évjáratok között is volt sok eltérés (pl 96 után a multecek is a simtec kódokat adják). :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Toro Elküldve Július20, 2007 Megoszt Elküldve Július20, 2007 Hi! 1.6-os Astra Caravan ominózus hol nem indul, hol indul téma. Jeladót kicseréltük, hiba elöjött ismét. Segített megint az ÚJ jeladóról a kábel lehúz, indít, leállít, kábel visszadug, indít és megy lépéssorozat. Ha valóban attól indul be, hogy lehúzza (és nem véletlen) akkor ez azt is jelentheti, hogy a motorvezérlő végtelen ellenállást, vagyis nagyon hideg motort érzékel, és ezért bedúsít rendesen. Vagy lehet, hogy pont akkor lesz megfelelő a keverék, mert valami mástól egyébként szegény. Esetleg gyengélkedő AC-től. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Handbrake Elküldve Július21, 2007 Megoszt Elküldve Július21, 2007 Hi! Látom sikerült mindenkinek az érdeklődését felkelteni. :) Hal jeladót a gyújtásnál, már cseréltünk, gyújtótrafót is. Tegnap a kompit is kibontottuk a helyéről, a csatikat megpuccoltuk, és próbáltunk ezt azt méregetni, nagyjából eltérést nem tapasztaltunk Autodata-hoz képest. Érdekes, hogy hibakód kivillogtatásnál az AC többször is nyom. Gondoltam már az AC-ra én s, azért egy 15 éves autóban lehet szar már..... de elég drága ahogy hallottam. c16nz a motorkód első fele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ebihal Elküldve Július21, 2007 Megoszt Elküldve Július21, 2007 Szerintem nézz bontóban ugyanolyan órát mint a tied. 5-8e Ft körül szokott menni egy komplett óracsoport. Abból külön is átrakható a sebességmérő óra része, ha azonos gyártmány (kétféle van). Üdv! Nekem is valszeg az óra csere lesz a megoldás, de én ennél sokkal barátságtalanabb árakat hallottam. Esetleg néhany címet, telszámot, tudtok ajánlani ahol ennyiért nem vernek át, ja és monjuk Fejér-megyéhez közel. Esetleg valakinek elfekvőbe ilyen óracsoport, valami más hiba miatt kiszerelve? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ebihal Elküldve Július21, 2007 Megoszt Elküldve Július21, 2007 Ez a lista elég hiányos, ugyanis a multec-ből sokkal több fajta volt, az itt említett motortípusoknál is, valamint évjáratok között is volt sok eltérés (pl 96 után a multecek is a simtec kódokat adják). :) Üdv opel16v! Úgy látom Te otthon vagy ezekben az ECU dolgokban.Öszinte elismerésem! Ha felteszem ide az én ECU-m adatait, megtudod mondani pontosan milyen hibakódok tartoznak hozzá, v hogy hol találom ezt a listát meg? Hátha ezzel én is közelebb kerülök a problémám megoldásához, meg hát kitudja mikor lesz ezekre még szükségem. Előre is kösssssz! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Elküldve Július21, 2007 Megoszt Elküldve Július21, 2007 Üdv mindenkinek! Még új vagyok a fórumon és lehet hogy nem olvastam még el mindakétszázötvenezer vagy tudom is én mennyi hozzászólást, úgyhogy bocs ha már máshol szerepel a kérdésemre válasz! Az a gondom hogy az izomerővel hajtott ablakemelőm nagyon nyikorog, és be szeretném olajozni, csak nem sikerült lekapnom az ajtóról a borítást! Tudna nekem valaki segíteni benne!? Mit, hol, hogy merre... (az alsó 3 csavart megtaláltam meg egyet a kapaszkodó alatt... ja és láttam ilyen mindenféle kis csapokat amik tartják, na azokat nem akartam letörni... B) ) Ja és 98 szeptemberi Astra F-ről van szó, kemény 60 lóval az istállóban!!! :) Kösz előre is! Link to comment Megosztás: More sharing options...
B_Csaba Elküldve Július21, 2007 Megoszt Elküldve Július21, 2007 Üdv mindenkinek! Még új vagyok a fórumon és lehet hogy nem olvastam még el mindakétszázötvenezer vagy tudom is én mennyi hozzászólást, úgyhogy bocs ha már máshol szerepel a kérdésemre válasz! Az a gondom hogy az izomerővel hajtott ablakemelőm nagyon nyikorog, és be szeretném olajozni, csak nem sikerült lekapnom az ajtóról a borítást! Tudna nekem valaki segíteni benne!? Mit, hol, hogy merre... (az alsó 3 csavart megtaláltam meg egyet a kapaszkodó alatt... ja és láttam ilyen mindenféle kis csapokat amik tartják, na azokat nem akartam letörni... :) ) Ja és 98 szeptemberi Astra F-ről van szó, kemény 60 lóval az istállóban!!! B) Kösz előre is! Szerintem azok a csapok simán csak patentok, lehúzod és kész, :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Elküldve Július21, 2007 Megoszt Elküldve Július21, 2007 Szerintem azok a csapok simán csak patentok, lehúzod és kész, :) Az lehet! Csak félek mert elég erősek! Gondolod csak rántsam le? És az ablaktekerő meg az ajtónyitó kilincs? Azoktól lejön? Köszkösz! oxyd Link to comment Megosztás: More sharing options...
B_Csaba Elküldve Július21, 2007 Megoszt Elküldve Július21, 2007 Az lehet! Csak félek mert elég erősek! Gondolod csak rántsam le? És az ablaktekerő meg az ajtónyitó kilincs? Azoktól lejön? Köszkösz! oxyd Azt már nem tudom, nekem nincs ablaktekerő, remélem jön majd valami hozzáértő és segít :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lujdzsi Elküldve Július21, 2007 Megoszt Elküldve Július21, 2007 Hali! Én már többször leszedtem a kárpitot úgyhogy már rutinszerűen megy a dolog.A könyöktámasz alatt 2 csavarnak kell lennie és ha esetleg van elektromos tükröd akkor annak a kapcsolója alatt is van még csavar.Azt csak úgy tudod kicsavarni ha előbb kipattintod a kapcsolót a fészkéből, nyugi nem lesz semmi baja de azért ne egy vésővel ess neki.Az ablakemelőt egy zégergyűrű szerűség úgynevezett huzalkapocs tartja a tengelyén az kicsit macerás de ha kissé kifeszíted a tekerőt akkor látszik a kis kapocs és egy vékony de erős eszközzel /én bicikli küllőből barkácsoltam/ ki tudod húzni. Itt vannak a csavarok és ez a kép mutatja hogy ha lenne speciális OPEL KM-317 es szerszámod akkor mit kellene tenned az emelővel. A rögzítőbolhák amik még tarják a kárpitot engednek ha erősebben húzod őket és általában egy-kettő tuti törik is de sebaj mert a legtöbb autósboltban kapható pár forintért.Ajánlom vegyél előre belőle párat és akkor nem fox bosszankodni ha esetleg eltörik.Az első képen egyébbként azoknak is láccik a helye.Az ajtókilincs enged de amikor levenni készülsz a kárpitot segít ha úgy teszel mint amikor ki akarod nyitni és akkor könnyebb. Sok sikert. Ui. J a és ne olajozd hanem zsírozd az emelőt, mer az olaj előbb utóbb lecsöpög és kezdheted előlről.Kapni motorosboltba nem tul drága lánczsírzó spray-t van hozzá kis csövecske bárhová be lehet juttatni és ott is marad én azt használom de már régóta megvan és sok dologra jó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Elküldve Július21, 2007 Megoszt Elküldve Július21, 2007 OK! Holnap neki is esek a dolognak! Örök hála a részletes leírásért! peace, oxyd Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lujdzsi Elküldve Július21, 2007 Megoszt Elküldve Július21, 2007 Ugyan már hisz ezért vagyunk :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
ebihal Elküldve Július22, 2007 Megoszt Elküldve Július22, 2007 Üdv! Találtam valamit az útszakaszjeladó kontaktus témához. Leírom mert asszem elég érdekes, tanulságos. Másik forumon is feltettem a kérdést, hátha kapok vmi értelmes tanácsot. Nos "soldi3r" azt mondta nem az utfrekvencia jeladó a hibás, valahol máshol "akad el" a jel. Átböngésztem a rendelkezésemre álló kapcsolási rajzokat, követve jel utját a vezérlőegység felé. Felfedeztem, hogy a jeladóból elinduló piros-kék vezeték, ha van beépítve immobilaser akkor ebbe is be van kötve, majd innen megy tovább az ECU-ba. Hanincs imo akkor egyenesen az ECU-ba megy. Na most nézzűk, gyakorlatilag ez hogy néz ki? Ez a valóságban úgy van megoldva, hogy gyujtáskapcsolóig, a hengerzár felöli oldalon, ki van vezetve a műszerfalból 7db kábel, melyek közül 2 db az a bizonyos piros-kék, a többi most nem lényeges. Ez a 7 kábel egy 7 pin-es lengőcsatlakozóval végződik, amibe ha van imo akkor az ide csatlakozik be. ( persze az eredeti GM imo) Ha viszont nincs imo akkor a lengő csatlakozóba 1 "vakdugó" van bedugva, amiben viszont a két piros-kék vezeték pin-jei át vannak hidalva, tehát ha kilazul a vakdugó, vagy a pin-ek az ajzatból, akkor megszűnik a híd, nincs kapcsolat a jeladó és az ECU között. A 2 vezetékeket a lengőcsati előtt elvágtam, megblankoltam, csokival összekötöttem. Lehet, hogy brutálisnak tűnik a megoldásom, de asszem célra vezető, kíváncsi vagyok most lesz-e hibajelzésem. Így néz ki most: http://www.keptar.net/images/9914IMAG0018.JPG Link to comment Megosztás: More sharing options...
istván Elküldve Július22, 2007 Megoszt Elküldve Július22, 2007 Na, megy? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Handbrake Elküldve Július23, 2007 Megoszt Elküldve Július23, 2007 Hi All! Pénteken este szétszedtük a Kompit, kábelcsatlakozásokat megpucoltuk, kontaktspray.... Összerak, pöc röff, simán jó. Aztán Tegnap reggel indítás után folyamatosan világító check engine lámpa. :) Megnézem majd ezt az immós dolgot, bár asszem fateréba nincs, de majd megnézem azért. THX az ötletet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
istván Elküldve Július23, 2007 Megoszt Elküldve Július23, 2007 Ki köll pisolyogtatni, hátha kiderül, mit nem raktatok jól a helyére Link to comment Megosztás: More sharing options...
ebihal Elküldve Július23, 2007 Megoszt Elküldve Július23, 2007 Ha viszont nincs imo akkor a lengő csatlakozóba 1 "vakdugó" van bedugva, amiben viszont a két piros-kék vezeték pin-jei át vannak hidalva, tehát ha kilazul a vakdugó, vagy a pin-ek az ajzatból, akkor megszűnik a híd, nincs kapcsolat a jeladó és az ECU között. A 2 vezetékeket a lengőcsati előtt elvágtam, megblankoltam, csokival összekötöttem. Lehet, hogy brutálisnak tűnik a megoldásom, de asszem célra vezető, kíváncsi vagyok most lesz-e hibajelzésem. Üdv! Tegnap teszteltem a gépet. Délelőtt autózgattam a városban 30km-t, kapóra jött dolgom volt, semmi gond nem történt. Aztán délután elindultam és 4km után hibajelzés, kivillogtattam: 24; útszakaszjeladó, nics impulzus. B) Ma tettem 1 nagy elhatározást elkunyeráltam a haveromtól az ő komplett műszercsoportját, miután kikotyogta véletlenül, hogy az övében is W 1102 kmóra van.Nem volt egy szerű "tárgyalás", szerencsére segítettem már én is sokszor rajta, s gondolta most itt az alkalom hogy törlesszen, így belement. Szóval most 2 napig kölcsön órával "szaladgálok". Most aztán nagyon kíváncsi vagyok lesz-e hibajelzésem! Egyébként az útszakaszjeladó piros-kék vezetéke az imo-n kívül elmeyg még a RÁDIÓ-ba, és a TÖBB FUNKCIÓS KIJELZŐ-be is, legalábbis a kapcsolási rajz szerint. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
mackosajt Elküldve Július23, 2007 Megoszt Elküldve Július23, 2007 nincs is abban semmi hiba, mert a rádióba azért megy, hogy az olyan készülék, ami képes rá, az a sebesség növelésekor kicsit ráad a hangerőre, a kijelző meg ki tudja írni azt hiszem 55 km/h-ig a sebességet, ha mind a 2 gombot egyszerre, sokáig nyomják. Persze csak 1 értéket ír, nem frissíti. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ebihal Elküldve Július23, 2007 Megoszt Elküldve Július23, 2007 nincs is abban semmi hiba, mert a rádióba azért megy, hogy az olyan készülék, ami képes rá, az a sebesség növelésekor kicsit ráad a hangerőre, a kijelző meg ki tudja írni azt hiszem 55 km/h-ig a sebességet, ha mind a 2 gombot egyszerre, sokáig nyomják. Persze csak 1 értéket ír, nem frissíti. Üdv! Legalább most már ezt is tudjuk, kösssz! Olyan nem fordulhat elő, hogy e kettő kőzül valamelyik "belekever" a jel továbbításba? Gondolom azt pl lecsökkenti v "elszívja" annyira a jelet, hogy az ECU-ba nem jut el? Link to comment Megosztás: More sharing options...
mackosajt Elküldve Július23, 2007 Megoszt Elküldve Július23, 2007 elvileg nem kéne ilyennek előfordulnia. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts