FPepe Elküldve Július18, 2007 Megoszt Elküldve Július18, 2007 Üdv! ...Szedte már valamelyőtök azt ki?Metr így kilóméterórával együtt igen borsos ára van (62 000 FT) Ha ki lehet szerelni, meg lehet javítatni ezt a hibáját? Ki lehet cserélni csak magát a jeladót? Várom az észerű ötleteket, javaslatokat! Igen, én már szedtem ki. Nem nagy ördöngősség: 2 csav tartja, ha jól emléxem, meg egy fém szorítóelem nyomja rá a műanyag fóliát a jeladó nyákjára (ezt érdemes megtisztítani, lehet, hogy ott a kontakthiba), azt kell lehúzni (legalábbis nálam így van). Kiszedve egy optokaput láthatsz, amit érdemes megtisztítani, a helyére benézve pedig egy forgó tárcsát láthatsz ezüst foltokkal, ez veri vissza a fényt az optokapu vevőjére. Ki lehet cserélni magát a jeladót. Műszerfalat vehetsz használtan is (pl. Vaterán), csak ki kell próbálni előtte, és figyelni a W= számra. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ebihal Elküldve Július18, 2007 Megoszt Elküldve Július18, 2007 Igen, én már szedtem ki. Nem nagy ördöngősség: 2 csav tartja, ha jól emléxem, meg egy fém szorítóelem nyomja rá a műanyag fóliát a jeladó nyákjára (ezt érdemes megtisztítani, lehet, hogy ott a kontakthiba), azt kell lehúzni (legalábbis nálam így van). Kössz az infót!! Szerintem nálam nem így van.Az én órám GM száma:90 519 091, katalogus szerint ez, "km óra integrált utszakasz frekvencia jeladóval". Nem látszik a "hátulján" semmilyen csavar vagy rögzítőelem csak a spirál rögzítője.A jeladó nyákjához csak a km óra számlapja felöl lehetne hozzáférni, ennek lebontása után, és akkor még ott van a km számláló mechanizmus is. Szóval ilyen típusú órát bontott már szét valaki? OK, hogy veszek bontottat, de az utszakasz jeladót hogyan teszteljem beszerelés előtt? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Július18, 2007 Megoszt Elküldve Július18, 2007 Mindegyik óráról leszedhető a sebességjeladó hátulról. Link to comment Megosztás: More sharing options...
afonya Elküldve Július18, 2007 Megoszt Elküldve Július18, 2007 Ha feszt figyel akkor lehet akár gyenge akku is indítózáskor? Már kb 7 éves az akksi benne de eddig jól bírta. Csak télen nagy hidegben éreztem eddig, hogy gyengébben teker. Gondolom az nem ac relé hivával jönne ki. Na mindegy veszek egy relét és beteszem a kesztyűtartóba :) Ha megáll vagy ha lesz időm cserélem. Lehet csak az én bogaram, de én az aksit is alaposan megnézném. Nekem mindíg azt monták az idősebb autósok, hogy egy három éves aksinál már minden nap ajándék. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Július18, 2007 Megoszt Elküldve Július18, 2007 Tény hogy az akku is okozhat gebaszt, de ebben az esetben nem hiszem hogy az lenne a ludas. Indításkor ugyanis minden áramkörben leesik a fesz, és így a komparátorok sem érzékelnek eltérést, hacsak nem a kontaktus rossz a relén. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Handbrake Elküldve Július18, 2007 Megoszt Elküldve Július18, 2007 Hi! 1.6-os Astra Caravan ominózus hol nem indul, hol indul téma. Jeladót kicseréltük, hiba elöjött ismét. Segített megint az ÚJ jeladóról a kábel lehúz, indít, leállít, kábel visszadug, indít és megy lépéssorozat. Megcsináltam a kód kivillogtatást 42-es kód ez a jeladós ló######. Na még jó hogy itt pont ma volt róla szó. Lementem faterral, kiszedtük az órát, ki a jeladót, és láss csodát a testen a nyomtatot áramkörbven volt egy kis kontakthiba. Kipucoltuk, a kereket is ami belül van. Vissza minden pöcc röff, Kocsi indul. Teszt Holnap..... majd beszámolok! THX a segítséget.....:) Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Július19, 2007 Megoszt Elküldve Július19, 2007 Tény hogy az akku is okozhat gebaszt, de ebben az esetben nem hiszem hogy az lenne a ludas. Indításkor ugyanis minden áramkörben leesik a fesz, és így a komparátorok sem érzékelnek eltérést, hacsak nem a kontaktus rossz a relén. Tegnap megint csinálta. Meleg motort leállítva 5 perc mulva ujraindítás és megint dobta az ac relé hibát úgyhogy ma veszek és csere mielőtt ottmaradok valahol. Ja, az akksi. mindenki mondja ezt a 3 évet de érdekes nekem 6 évnél előbb egy sem nyiffant eddig ki. Régen szüleim wartburgjában 7 évet bírt a perion utána a Ladámban 9 évet !! bírt valami noname és ez is csak azért halt meg mert égve felejtettem a fényszórút és amikor teljesen lemerült az akksi akkor lett cellazárlatos. Igaz vége felé egyik sem volt ereje teljében de el elindult vele az autó. Most ami az astrában van lehet ez az utolsó nyara mert a telet már nem fogja bírni de addig had szolgáljon :) Ja hozzá kell még tennem, hogy a régi savas olom akkuknál használtam mindig az akkuvit nevű szert. Lehet ezért bírták. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Július19, 2007 Megoszt Elküldve Július19, 2007 A ladában még nem volt terhelése az akkunak. :) Azért egy astrában már elég sok elektromos kütyü van, és fényévekkel nagyobb kompresszió, mint egy ladában (ezért indítóáramra rendesen megterheli az akkut). Lényeg a lényeg, régen más világ volt, most meg cserélheted az akkut hamarabb B) Egyébként az én bannerem az astrában elég jól bírja, még extrém körülmények között is már 5 évet lehúzott, és semmi baja :) Mondjuk nem is volt olcsó, és 80A-s :omg: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Silver79 Elküldve Július19, 2007 Megoszt Elküldve Július19, 2007 ÜDv mennyibe kerülhet egy hengerfej tömítés csere 14xe mocinál tömítéssel együtt és esetleges sikolással ( ha kell ) ÜDv Link to comment Megosztás: More sharing options...
zsvladika Elküldve Július19, 2007 Megoszt Elküldve Július19, 2007 Egy olyan kérdésem lenne, hogy van nekem egy GSi-ből származó bontott ablakemelőm, amit szeretnék berakni az F astrámba, de sajnos nincs előkábelezve semmi (legalábbis az ajtóban nincs)! Szoval nézegettem az Opel könyvben lévő kapcsolási rajzot, de nem igazán paszolnak a dolgok! Pl a motoron 6 szál jön ki (csatlakozón), a kapcsolási rajzon meg csak négy!! Nincs valakinel tapasztalata ez ügyben??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Július19, 2007 Megoszt Elküldve Július19, 2007 ÜDv mennyibe kerülhet egy hengerfej tömítés csere 14xe mocinál tömítéssel együtt és esetleges sikolással ( ha kell ) ÜDv Kell. Sőt, ha már lekerül a hengerfej, érdemes kicsit felújítani. Ugyanis az egy fél motorgenerál, és aprópénzből megvan. Szelepfészkek marrása, szelepek becsiszolása, síkolás, szelepszárszimmeringek és vezműtengely szimmeringek cseréje, hidrotőkék és olajjáratok pucolása, nyomáspróba. Ezért itt nálunk Szuromi 25-30-at szokott kérni, ebben már az anyag is benne van. Plusz felső tömítésgarnitúra (szívósor, kipufogósor, hengerfej, szelepfedél) és hengerfejcsavar garnitúra (mindenképpen csere!). Utána új erőre kap a motor, és ha a dugók+hengerek+gyűrűk nincsenek szétkopva, akkor elég sokáig kitart majd ez az élmény :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Július19, 2007 Megoszt Elküldve Július19, 2007 Egy olyan kérdésem lenne, hogy van nekem egy GSi-ből származó bontott ablakemelőm, amit szeretnék berakni az F astrámba, de sajnos nincs előkábelezve semmi (legalábbis az ajtóban nincs)! Szoval nézegettem az Opel könyvben lévő kapcsolási rajzot, de nem igazán paszolnak a dolgok! Pl a motoron 6 szál jön ki (csatlakozón), a kapcsolási rajzon meg csak négy!! Nincs valakinel tapasztalata ez ügyben??? Kétféle ablakemelő rendszer létezett a GSi-kben. Nekem is csak 4 pólusú motorhoz van kapcsrajzom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Július19, 2007 Megoszt Elküldve Július19, 2007 Egy olyan kérdésem lenne, hogy van nekem egy GSi-ből származó bontott ablakemelőm, amit szeretnék berakni az F astrámba, de sajnos nincs előkábelezve semmi (legalábbis az ajtóban nincs)! Szoval nézegettem az Opel könyvben lévő kapcsolási rajzot, de nem igazán paszolnak a dolgok! Pl a motoron 6 szál jön ki (csatlakozón), a kapcsolási rajzon meg csak négy!! Nincs valakinel tapasztalata ez ügyben??? Lehet hüle kérdés, de ha van egy komplett bontott rendszered, ahhoz minek a rajz? Vagy a vezetékeket nem bontottad ki hozzá? Azzal sok plusz munkát okozol magadnak... Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Július19, 2007 Megoszt Elküldve Július19, 2007 A GSi ablakemelő szerkezte bepasszol a sima astrába? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ebihal Elküldve Július19, 2007 Megoszt Elküldve Július19, 2007 Mindegyik óráról leszedhető a sebességjeladó hátulról. Üdv! Néhány kép az én km órámról. Szerintetek erről az óráról hogy lehet leszerelni a jeladót "hátúlról"? Nem b@s zogatásból kérdezem, komolyan érdekel! Előre ls kössz a tnácsokat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Július19, 2007 Megoszt Elküldve Július19, 2007 Na ez egy érdekes megoldás, ilyet se láttam még. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Július19, 2007 Megoszt Elküldve Július19, 2007 Üdv! Néhány kép az én km órámról. Szerintetek erről az óráról hogy lehet leszerelni a jeladót "hátúlról"? Nem b@s zogatásból kérdezem, komolyan érdekel! http://www.keptar.net/images/8103IMAG0004.JPG http://www.keptar.net/images/331IMAG0009.JPG http://www.keptar.net/images/170IMAG0010.JPG Előre ls kössz a tnácsokat. Sztem a középső képen látható a jeladón két lyuk aszimmetrikus elrendezéssel, abba kéne belenyúlni vmi vékony csavarhúzóval, az sztem két fül akar lenni, azokat kiakasztva hátrafelé lejön a jeladó. Az enyém valóban nem ilyen, nálam két csavar tartja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Handbrake Elküldve Július19, 2007 Megoszt Elküldve Július19, 2007 Hi! beszámolok: '92-es Astra Caravan 1.6i megy nem megy. Csapó 2 Jeladó csere megvolt, ezt a sebességes izét is kiszedtük, pucoltuk, tisztítottuk. Az autó mégis ugyanazoka a jelenségeket nyomja. Nem indul, csak ha lehúzod a jeladó vezetéket....... Aztán vissza és úgy megy. Holnap átnézem a kompiba menő vezetékét, lehet valahol testel.... de utánna nincs több ötletem.... ja és még mind 42-es hibakód..... 42 Sebesség érzékelő - feszültség túl magas Lehet kapni ilyen szenzort külön? Mennyi az ára? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Július19, 2007 Megoszt Elküldve Július19, 2007 Hi! beszámolok: '92-es Astra Caravan 1.6i megy nem megy. Csapó 2 Jeladó csere megvolt, ezt a sebességes izét is kiszedtük, pucoltuk, tisztítottuk. Az autó mégis ugyanazoka a jelenségeket nyomja. Nem indul, csak ha lehúzod a jeladó vezetéket....... Aztán vissza és úgy megy. Holnap átnézem a kompiba menő vezetékét, lehet valahol testel.... de utánna nincs több ötletem.... ja és még mind 42-es hibakód..... 42 Sebesség érzékelő - feszültség túl magas Lehet kapni ilyen szenzort külön? Mennyi az ára? Nem lehet ott valami zárlat a kábelkötegben? Ha a feszültség túl magas, akkor nem testel, hanem inkább tápfeszt kap valahonnan. Vagy esetleg a műszerfal testelése nem jó, azt még nézzétek meg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Minoalovag Elküldve Július20, 2007 Megoszt Elküldve Július20, 2007 Egy kérdésem lenne! 1.4-es ECOtech astráról lenne szó! Indításkor akár 5 mp-ig is kell indítózni hogy benduljon. Az indítómotor egyből indul. aksi feszko alapon 13.2, járáskor 14 fölött. Beindulás után írtózatos benzin szag a kocsi fara mögött. Ha még jó meleg a motor, akkor egyből hajlandó indulni, 1 mp-n belül, de amint jobban meghül, mondjuk 20-30 perc után már megint járatni kell. A gyertyacsere nem segített. Ha tudtok ötleteket mondani megköszönöm! Minden jót! És még valami, nem olyan veszett kanyarban ha csak gurul az autó ritmusos döcögés hallatszik az első futóműből. Ha alászedem, és gyorsítok, akkor semmit nem hallani.Szerintem a feltengely meghibásodás kilőve. Szerintetek? Erre a problémára az injektor tiszító megoldást jelenthet? Mert írtátok, hogy lehet, hogy az injektor szelepek rosszalkodnak. Csak olcsóbb nem? És még egy kérdés az injektortisztító képes máshol valami galibát okozni? kiold valamit a benzinből, vagy ilyesmi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ebihal Elküldve Július20, 2007 Megoszt Elküldve Július20, 2007 Hi! beszámolok: '92-es Astra Caravan 1.6i megy nem megy. Csapó 2 42 Sebesség érzékelő - feszültség túl magas Üdv! Nekem van 1 hibakódtáblázatom amin a 42 -es hibakód "nincs elektronikus gyujtásállítás" -t jelent. http://www.keptar.net/images/5883multec.JPG Próbáld meg innen "megközelíteni" a problémát! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zsvladika Elküldve Július20, 2007 Megoszt Elküldve Július20, 2007 Lehet hüle kérdés, de ha van egy komplett bontott rendszered, ahhoz minek a rajz? Vagy a vezetékeket nem bontottad ki hozzá? Azzal sok plusz munkát okozol magadnak... Neked van igazad, bontok egy ajtó kábelköteget is hozzá! Viszont nem tudom, hogy az ajtóig be van-e kábelezve gyárilag?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Július20, 2007 Megoszt Elküldve Július20, 2007 Nekem van 1 hibakódtáblázatom amin a 42 -es hibakód "nincs elektronikus gyujtásállítás" -t jelent. Azt a táblázatot biztos más számrendszerben írták :) 42 sebességjeladó - magas fesz Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Július20, 2007 Megoszt Elküldve Július20, 2007 Erre a problémára az injektor tiszító megoldást jelenthet? Mert írtátok, hogy lehet, hogy az injektor szelepek rosszalkodnak. Csak olcsóbb nem? És még egy kérdés az injektortisztító képes máshol valami galibát okozni? kiold valamit a benzinből, vagy ilyesmi. Nem hiszem, de ki lehet próbálni a piros protecet, ha nagyon akarod. Semmi galibát nem okozhat, de a használata után nem árt benzinszűrőt cserélni, mert a tankból is kiold szennyeződést. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Július20, 2007 Megoszt Elküldve Július20, 2007 42 Sebesség érzékelő - feszültség túl magas Lehet kapni ilyen szenzort külön? Mennyi az ára? Szerintem nézz bontóban ugyanolyan órát mint a tied. 5-8e Ft körül szokott menni egy komplett óracsoport. Abból külön is átrakható a sebességmérő óra része, ha azonos gyártmány (kétféle van). Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts