Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Egy kérdésem lenne!

1.4-es ECOtech astráról lenne szó!

Indításkor akár 5 mp-ig is kell indítózni hogy benduljon. Az indítómotor egyből indul. aksi feszko alapon 13.2, járáskor 14 fölött.

Beindulás után írtózatos benzin szag a kocsi fara mögött.

Ha még jó meleg a motor, akkor egyből hajlandó indulni, 1 mp-n belül, de amint jobban meghül, mondjuk 20-30 perc után már megint járatni kell.

A gyertyacsere nem segített.

Ha tudtok ötleteket mondani megköszönöm!

Minden jót!

És még valami, nem olyan veszett kanyarban ha csak gurul az autó ritmusos döcögés hallatszik az első futóműből. Ha alászedem, és gyorsítok, akkor semmit nem hallani.Szerintem a feltengely meghibásodás kilőve.

Szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

Meg kell nézni az injektorhídon levő szelepen, hogy van-e nyomás a rendszerben hidegen.

Ha nincs, akkor megvan a ludas, vagy a nyomásszabályzó, vagy az injektorszelepek valamelyike

elereszti a nyomást.

A hang szerintem vagy gumi, vagy kerékcsapágy lesz, ha nem féltengely.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Sky69!

Én Fehérváron nem tudok mondani neked szervízt, én személy szerint Velencére szoktam vinni a gépet egy ismerőshöz szervízelni, max oda tudnálak elvinni, de elég elfoglalt, úgyhogy nem tudok most időpontot mondani. Ha így is érdekel a dolog, jelezd, és próbálok egyeztetni vele. Egyébként írhatnál nekünk pár részletet a kocsiról (motortípus, évjárat, stb...) :o Remélem azóta azért már öntöttél bele valami normális olajat (ezügyben olvasgasd kicsit az olajos topicot).

Hehe, Sanyi ez azért kicsit túlzás B) Inkább csak igyekszem :omg:

Astra F caravan, 95-ös, 1,6 benzines, nyócszelepes ha minden igaz. Olajat már kapott, csendesebb is lett picit. A szerelőd érdekel, mindenképen!!! Most már fehérváron lakom, bármikor adhat időpontot, csak protezsálj be légyszi! De ha egyszer ráérsz, összefuthatnánk ezen kívül is. Valszeg te is többet tudnál mondani róla, mint én.... :)

Ja, és hátsódob cserés lesz a kidörgőm is... Ez már tuti. :)

Link to comment
Megosztás:

Hi All!

Érdekes hibajelenséget tapasztaltam Fater '92-es Astráján. Eddig nem talált rá senki megoldás, pedig már többen is nézték. Kíváncsi vagyok ti mit mondotok rá.

Szal adott 1992-es Opel Astra Caravan 1.6i 305 000 km-el.

Az autó nagyon tuti, fogyasztás valami elképzelhetetlen, főleg ahogy fater hajtja, sehogy nem tud vele megetetni 7 litert. kb. 250 000-nél volt egy motorgenerál az autón.

A hibajelenség a következő:

Az autó tökéletesen működik, megy indul stb. Viszont, ha gondol 1-et nem indul el. nincs hibakód meg semmi. Néha segít az, ha a hőfokjeladót, ami a szívótorokban van, a vízkörben lehúzzuk. Akkro döcögve elindul, ilyenkor leállítjuk csati vissza és simán megy. De van, hogy ez sem segít. Önindító hajt, szikra van, de nem indul. INjektor nem koszos, benzinszűrő volt cserélve. A tippem a benzinszivattyú. Ami hallhatóan nyom, csak lehet nem eleget? Gyújtótrafót cseréltünk, meg HAL jeladót az elosztóba.

Most ezt a jeladót fogom elsőkörben cserélni, olyan 3500 Ft. EDe félek, hogy nem oldja meg a dolgot.

Anno cseréltünk egy kompit is kölcsönbe volt nálunk, az sem segített. Az érdekesség, hogy csak néha csinálja, van hogy hónapokig nem, de van hogy 1 héten keresztül nem lehet vele közlekedni.

Várom az ötleteket........

Előre is THX!

Link to comment
Megosztás:

...Várom az ötleteket........

Előre is THX!

Egy dolgot tudok javasolni: indítsd be az autót, és a motortérben alapjáraton járó motornál mozgasd meg a kábeleket (a gyertyakábelekhez ne nyúlj), főleg a csatlakozásoknál. Ha leáll, ott a probléma. Én már 2 olyan csatlakozást is találtam az enyémben, ami ilyet okozott. Sztem olyan kontakthiba jellege van a dolognak :)

Link to comment
Megosztás:

Meg kell nézni az injektorhídon levő szelepen, hogy van-e nyomás a rendszerben hidegen.

Ha nincs, akkor megvan a ludas, vagy a nyomásszabályzó, vagy az injektorszelepek valamelyike

elereszti a nyomást.

A hang szerintem vagy gumi, vagy kerékcsapágy lesz, ha nem féltengely.

HAli!

Hogyan dől, el, hogy a nyomásszabályzó, vagy az injektorszelepek egyike, vagy másika a rudas?

Link to comment
Megosztás:

egy ilyen művelet alkalmával mit csinálnak vele pontosan?

biztos jó oldalt írtál? Ez a Gats ez valami forgalmazó... vagy én nem találom a jó oldalt?

Átmossák valami speckó cuccal. Azt hiszem ultrahangot is nyomatnak, de ebben nem vagyok biztos. Készül róla egy jegyzőkönyv, hogy mit produkált előtte és mit utána.

Biztos jó oldal, de nem nagyon reklámozzák, nem tudom miért. Inkább csak az elérhetőség miatt linkeltem.

Link to comment
Megosztás:

Szasztok!

Az elmult hónapban kétszer is megtörtént, hogy indítás után égve maradt a motorhiba lámpa. Tegnap kivillogtattam és 28-as kódot dobott. A táblázatom szerint (ami remélem jó) ez "Fuel pump relay (contact problem)"

Szóval AC relé.

Pedig mindig szépen elindult. Az a hibakód mitöl jöhet? Mit figyelhet a computer? Nem húz be időben vagy alacsony a fesz mert rossz a kontakt?

Rögtön cseréljem vagy hagyjam amig egyszer csak nem indul az autó? Vagy esetleg lehet más hiba is nem csak a relé?

Link to comment
Megosztás:

Szvsz az ECU nem hülye. Ha AC relé hibát ír, akkor azzal is van baja. Astrával nincs tapasztalatom, de Calinál így tizensok év után eléggé el szoktak fáradni a gyári AC relék, és ennek csak egy megoldása van, a csere. Wehrle márkájút (asszem ez van benne gyárilag is) olyan 5e körül lehet kapni hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Ha feszt figyel akkor lehet akár gyenge akku is indítózáskor? Már kb 7 éves az akksi benne de eddig jól bírta. Csak télen nagy hidegben éreztem eddig, hogy gyengébben teker.

Gondolom az nem ac relé hivával jönne ki.

Na mindegy veszek egy relét és beteszem a kesztyűtartóba :) Ha megáll vagy ha lesz időm cserélem.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Aki tud segítsen!

Paciens: opel Astra Caravan 1.4 1994. C14SE.

Tünetek: Motorfék uzemmódban motor kontrollámpa kigyullad, kuplung lenyomása után nincs

alapjárat a motor leáll.Mindez csak akkor ha a külső hőmérséklet 26-28 C fok felett

van, és a motor üzemmeleg (85-95 C).Hűvösebb napokon, vagy hideg motornál minden OK.

Tett intézkedések:Hiba jel kiolvasása: sebesség jeladó hiba jelent meg a kiolvasón.

Műszerfal lebont, kilométeróra kiszerel, csatlakozók érintkező megtisztít,

visszaszerel.ECU kiszerel, csatlakozók érintkezők megtisztít, visszaszerel.

Véleményem szerint a hőmérséklet föggő hiba, valamilyen kontaktus hibára vezethető vissza, ezért próbálkoztam először ezen a vonalon.(meg azért is mert kb ennyit konyítok az elektronikához)

A hiba jelenség nem szűnt meg.

A sebesség jeladó (v nevezzük utszakasz impulzus adó) bele van építve a kilométerórába, láttam ott van, de kiszedni nem próbáltam.Szedte már valamelyőtök azt ki?Metr így kilóméterórával együtt igen borsos ára van (62 000 FT)

Ha ki lehet szerelni, meg lehet javítatni ezt a hibáját?

Ki lehet cserélni csak magát a jeladót?

Várom az észerű ötleteket, javaslatokat!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.