Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

A c20ne-k klímázva melegben gyakran 110 fok fölé is mennek,de ez állítólag nem hiba.

Azmeghogy? :rolleyes:

Nekem 105-nél kapcsol a venti (ott kezdődik a piros mező), leviszi a vízhőfokot 100°-ra óra szerint, aztán kikapcsol. 110 már bőven a piros mezőben van, az a skála vége a műszeren. Mondjuk ettől függetlenül se aggódom, mert a hűtőrendszer nyomás alatt van, emiatt ("Így csináld..." szerint legalábbis) a hűtőfolyadék forráspontja kb. 125°.

@atis: Sztem a Te gombád is teljesen jókor kapcsol, az Opelek híresek a pontatlan vízhőfokmérőjükről. Cserélj hőfokjeladót ahogy J0hnny is mondta, és javulni fog a helyzet, pontosabb lesz az órád.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Olyan gondom van h a vízhőfok mutató elhadja a kék mező utáni jelölést és már kapcsol is a ventillátor. A fűtésem az jó meleg. Az órám rossz, a jeladó gomba, vagy a ventillátor gombálya ? Kőszi a segitséget előre is!

Ahogy Johnny is írta, először műszergomba csere, ha ettől nem javul, ventigomba csere. Viszont ha új műszergombával se megy fel üzem közben a vízhőfok legalább a 90-es osztásig, el lehet gondolkodni egy termosztátcserén is. Nekem is ez a gondom, normál használatnál nekem is az első és a 90-es osztás között van a hőfok, csak ácsorgásnál éri el a 90-et, ill. megy feljebb. A műszer kb. jól mutatja a hőfokot, mert a venti bekapcsolásakor kb. 92-95 fokot mutat. Ez az üzemi hőfok alatt járatás nem jó a motornak, jobban kopik és többet is fogyaszt. Csak az enyémen nem olyan egyszerű a csere, úgyhogy egyedül nem állok neki.

Link to comment
Megosztás:

Ahogy Johnny is írta, először műszergomba csere, ha ettől nem javul, ventigomba csere. Viszont ha új műszergombával se megy fel üzem közben a vízhőfok legalább a 90-es osztásig, el lehet gondolkodni egy termosztátcserén is.

Pontosan ezt az útvonalat jártam végig.Nálam a termosztát volt a kaka,de nekem nem kapcsolt a venti soha.

Mostmár ha sokat állok dugóban bekapcsol 100körül és szépen visszamegy 95 körülire és így tovább...

Link to comment
Megosztás:

Ennyire egyszerü lenne? Vajon milyen anyaggal lehetne? Csak egyszerüen befújt, s kész? S a mocsok bement a hengerekbe? Jó lenne, ha ilyen egyszerüen megúsznám....

Szerintem ha nem öntesz bele egy liter féktisztítót nem lesz semmi baja, viszont közel sem végez olyan alapos tisztítást mintha szétkapnád. Én az utóbbit javaslom bármennyivel is nehezebb. Sokszor le lettek írva a tanácsok, használjátok a keresés funkciót is. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ha nem öntesz bele egy liter féktisztítót nem lesz semmi baja, viszont közel sem végez olyan alapos tisztítást mintha szétkapnád. Én az utóbbit javaslom bármennyivel is nehezebb. Sokszor le lettek írva a tanácsok, használjátok a keresés funkciót is. :rolleyes:

hát igen, ez a leghatásosabb. De én ár tudom, hogy biza elég nagy megbontással jár. Csak úgy hobbiból nem ildomos elkezdeni. A féktisztító befújáshoz meg egy csavarhúzó is elég. <_<

Link to comment
Megosztás:

hát igen, ez a leghatásosabb. De én ár tudom, hogy biza elég nagy megbontással jár. Csak úgy hobbiból nem ildomos elkezdeni. A féktisztító befújáshoz meg egy csavarhúzó is elég. :rolleyes:

Nem ismerem potonsan azt a motort, de kétlem hogy az alapjárati motorról és a hozzá tartozó járatokból sokminden kijönne pedig a legnagyobb gond valószínűleg ott van.

Link to comment
Megosztás:

Opeleknél általában 92 fokon kell nyitnia a termosztátnak, és 96 fokon kell elindulnia a hűtőventinek

(vagy az első fokozatának). A régebbi motorokon (C, X) két jeladó, és egy kapcsoló bimetál van a

víz körben, ami a hűtőventit kapcsolja. A két jeladó közül a kétvezetékes a motorvezérlésé, az egy

vezetékes pedig a műszeré. A műszer elég pontatlan, csak tájékoztató jellegű. Általában a venti

bekapcsolásához érdemes kalibrálni a rendszert, mert az a bimetál elég pontos marad öregen is. :rolleyes:

Az újabb motorokon (Z) már csak egy jeladó van, arról működik a műszer, és a ventivezérlés is.

Link to comment
Megosztás:

Na megtanulmányoztam a folytószelepházat (X18XE) . Szerintem nem is olyan nehéz levenni és kipucolni... legálábbis könnyebbnek tünik mint a c14nz esetében. Elvileg négy csavar tartja. Azontúl le kell venni az oda viszza vezető sok csövecskét, az alapjárati motor meg a pillangószeleppotméter csatlakozóját meg a bowdeneket. Ekkor le is lehet emelni... ugy tünik nekem. Ezután levenném az alapjárati motrot és beáztatnám a folytószelepházat oldószerbe. Utána megpucolgatnám és mehetne vissza. Szerintetek????????????

Link to comment
Megosztás:

Na megtanulmányoztam a folytószelepházat (X18XE) . Szerintem nem is olyan nehéz levenni és kipucolni... legálábbis könnyebbnek tünik mint a c14nz esetében. Elvileg négy csavar tartja. Azontúl le kell venni az oda viszza vezető sok csövecskét, az alapjárati motor meg a pillangószeleppotméter csatlakozóját meg a bowdeneket. Ekkor le is lehet emelni... ugy tünik nekem. Ezután levenném az alapjárati motrot és beáztatnám a folytószelepházat oldószerbe. Utána megpucolgatnám és mehetne vissza. Szerintetek????????????

Sima ügy. :rolleyes: Szerintem nem szükséges áztatni sem, csak rá a féktisztító vagy valami oldószer aztán ledörzsölni a koszt. Alapjárati tengelyét ne mozgasd. Szánj rá pár órát és ne kapkodj.

Link to comment
Megosztás:

Na kipucoltam a folytószelepházat (X18XE). Nem volt különösen piszkos, de azért jól fogott neki, gondolom. Nos a baj ott van, hogy a motor nem javult meg tőle :rolleyes:

Amugy elég könnyü volt.... a c14nz-é szerintem nehezebb.

Szóval segítsetek légyszi: a jelenség a következő - mikor belelépek határozottan a gázpedálba, akkor a motor rángat egy párat, mielött fölvenné a fordulatszámot. Ha álló helyzetben van, ha bármilyen sebességfokozatban, a jelenség ugyanaz. És csak akkor ha a fordulatszám 2000 alatt van. Ha aránylag lassan, nem hirtelen nyomom a pedált, gond nélkül felpörög a motor. Na és még egy dolog: minél melegebb a motor, annál hangsúlyosabban jelentkezik a probléma. Hidegen nem is jelentkezik (ezt még leelenörzöm, de ugy tünik igaz - mire erre rájöttem, bemelegedett a motor, holnap ujra próbálom).

A tippeim: gyertyák - holnap veszek egy szett Opel gyertyát

gyertyakábelek - ezt nagyon nem szeretném mert drága - amugy leelenöriztem, az ellenállásuk jó és sötétben megvizslatva, egyik sem húz át

hőmérsékletjeladó - ez talán azért mert hőmérsékletfüggő és mert sokszor mondtátok, hogy ez gyakran meghibásodik - na ezt azt sem tudom hol van.... holnap megkérdem ennek is az árát

Szóval mi a véleményetek, merre tapogatózzak?

Link to comment
Megosztás:

Szóval mi a véleményetek, merre tapogatózzak?

Nem lehet a lambda szonda? Az hidegen nem játszik bele a vezérlésbe és ezért akkor nincs hiba. Ha meleg akkor dolgozik de idővel el szoktak lustulni és lassan szabályoznak, bár ezt már a computer is észre szokta venni és lökni szokta a sárga lámpácskát és a hibakódokat

Link to comment
Megosztás:

Szóval segítsetek légyszi: a jelenség a következő - mikor belelépek határozottan a gázpedálba, akkor a motor rángat egy párat, mielött fölvenné a fordulatszámot. Ha álló helyzetben van, ha bármilyen sebességfokozatban, a jelenség ugyanaz. És csak akkor ha a fordulatszám 2000 alatt van. Ha aránylag lassan, nem hirtelen nyomom a pedált, gond nélkül felpörög a motor. Na és még egy dolog: minél melegebb a motor, annál hangsúlyosabban jelentkezik a probléma. Hidegen nem is jelentkezik (ezt még leelenörzöm, de ugy tünik igaz - mire erre rájöttem, bemelegedett a motor, holnap ujra próbálom).

AGR szelep????? De nem, mégsem, mert ugy tünik (EPC), hogy ez másfajta mint az 1.6-osoknál...

Rövidebbre vettem az idézetet. Gepard

Link to comment
Megosztás:

Ma reggel kimértem a hőfokjeladót. Ugy tünik az értékei jók, hidegen is, melegen is.... :rolleyes: Következik a gyertyacsere

Gyertyát mindenképpen, ha rég voltak cserélve. Egyébként lehet hogy csak nem kellene padlót nyomni neki 2000 alatt. Ilyen alacsony fordulaton túl kevés a vákuum, hogy teljesen nyitott pillangónál megfelelően felgyorsuljon a levegő.

Link to comment
Megosztás:

Gyertyát mindenképpen, ha rég voltak cserélve. Egyébként lehet hogy csak nem kellene padlót nyomni neki 2000 alatt. Ilyen alacsony fordulaton túl kevés a vákuum, hogy teljesen nyitott pillangónál megfelelően felgyorsuljon a levegő.

Hát régebb azért nem igy viselkedett és azért zavaró a mindennapi közlekedésbe. Igaz a c14nz alul húzott, eleve szokatlan most ez a motor (X18XE)

Apropó, vákum. Ennél a motornál van valami izé (szelep), ami a szivócső hosszát változtatja. Állitólag 3600-as fordulat felett leröviditi a szivócső hosszát. Vajon nincsen ez kiakadva egy pozicióba, mondjuk az alacsony fordulatnak kedvezőtlenebbe?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.