Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Ma probaltam volna kinyitni a motorhazat es a kezemben maradt a nyitokar :wub:

Bemasztam visszapattintottam es lattam hogy az lehet a gond, hogy jol meg van nyulva a bowden, legalabb 3-4 cm-el, es ezert mar nagyon lotyog a kar (epphogy oldja a zarat mikor koppanasig felhuzom).

Neztem mindket veget de elsore nem nagyon tudom hogy lehetne ezen segiteni, csere ujra, vagy van valami modszer amivel lehet huzni rajta??

Elküldve
Ma probaltam volna kinyitni a motorhazat es a kezemben maradt a nyitokar :wub:

Bemasztam visszapattintottam es lattam hogy az lehet a gond, hogy jol meg van nyulva a bowden, legalabb 3-4 cm-el, es ezert mar nagyon lotyog a kar (epphogy oldja a zarat mikor koppanasig felhuzom).

Neztem mindket veget de elsore nem nagyon tudom hogy lehetne ezen segiteni, csere ujra, vagy van valami modszer amivel lehet huzni rajta??

Lehet húzni rajta (legalábbis amiket eddig láttam): a bowden motortér felőli végét egy fekete műanyag bilincs rögzíti egy csavarral a zárhídhoz. Annak a bilincsnek a csavarját meglazítod, és magát a bowdent kijjebbhúzod alóla (általában túllóg rajta pár centit a zár irányába). Ha már teljesen ki van húzva, és még mindig túl laza, akkor bowdencsere :P

Elküldve
Lehet húzni rajta (legalábbis amiket eddig láttam): a bowden motortér felőli végét egy fekete műanyag bilincs rögzíti egy csavarral a zárhídhoz. Annak a bilincsnek a csavarját meglazítod, és magát a bowdent kijjebbhúzod alóla (általában túllóg rajta pár centit a zár irányába). Ha már teljesen ki van húzva, és még mindig túl laza, akkor bowdencsere :wub:

Na megneztem, nekem a bowden vegen egy kis gomboc van 2-3cm fem elokevel, ami egy karikan van atvezetve. Ahogy a gomboc a vegen nekifeszul a karikanak, elhuzza magaval a zarbol a fem keresztrudat es igy nyilik.

Sajna ugy latom hogy ezen semmi allitasi lehetoseg nincs. (vagy valaha a gomboc a fem resszel egy csavar lett volna amin ha feljebb tekerem az anyat akkor hamarabb huzza meg a karikat?)

Elküldve

Lehet, hogy kicsit félreérthető volt, amit írtam: az a fekete műanyag bilincs a bowden külső részét rögzíti a zárhídon (a "csövet", amiben a belső huzal mozog). Vagy lehet, hogy nálad tök máshogy van, mint amiket eddig láttam :wub:

Elküldve

Szerintem fényképezni kellene,hogy megértsük egymást!

Ahogy tudom nem állítható a bowden feszessége,nekem is megkéne nézni,de ha nem lesz más én magam gyártok hozzá új bowden belsőt!Anno a versenybringámon már begyakoroltam párszor! :wub:

Elküldve
Lehet, hogy kicsit félreérthető volt, amit írtam: az a fekete műanyag bilincs a bowden külső részét rögzíti a zárhídon (a "csövet", amiben a belső huzal mozog). Vagy lehet, hogy nálad tök máshogy van, mint amiket eddig láttam :wub:

Kezdem erteni, szoval az egesz bowdent kellene "arrebbtenni" csovestul es igy a vegen a gomboc is kozelebb kerulhet... hat majd megnezem.

Viszont leszedtem a hutomaszkot de onnan eleg maceras nyulkalni (felulrol meg baromi keves latszik - ez mar a 94 utani version)

Holnap megint szetszedem :P

Elküldve

Na tegnap megneztem hat annyira ecceru volt a megoldas hogy emiatt fel sem tunt elsore... A zartol jobbra kb 15cm-re ahogy jon a bowden a hutomaszk hatuljan egy helyen oda van fogatva egy kis fem bilinccsel ezt kellett lazitani es az egesz bowdent jobbrahuzni (a vege nekem log a levegoben, illetve a zar karikaja tartja). Aztan jol raszoritani hogy nyitaskor ne tudja elhuzni, es ennyi. Vegulis ezzel barmennyit allithatok ide-oda csak el tudjam tenni a bowdent a motorterbe amit odebbhuztam :wub:

Elküldve
Na tegnap megneztem hat annyira ecceru volt a megoldas hogy emiatt fel sem tunt elsore... A zartol jobbra kb 15cm-re ahogy jon a bowden a hutomaszk hatuljan egy helyen oda van fogatva egy kis fem bilinccsel ezt kellett lazitani es az egesz bowdent jobbrahuzni (a vege nekem log a levegoben, illetve a zar karikaja tartja). Aztan jol raszoritani hogy nyitaskor ne tudja elhuzni, es ennyi. Vegulis ezzel barmennyit allithatok ide-oda csak el tudjam tenni a bowdent a motorterbe amit odebbhuztam :wub:

Erről beszéltem :P Csak nekem fekete műanyag bilincs van ott :P

Elküldve

Lenne egy kérdésem a tisztelt cartársakhoz: hogyan lehet a motorháztetőt jobb-bal irányban állítani? Jelenleg a jobb oldalon alig van távolság a sárvédő mellett, baloldalt meg van 6-8mm. :wub:

Elküldve
Lenne egy kérdésem a tisztelt cartársakhoz: hogyan lehet a motorháztetőt jobb-bal irányban állítani? Jelenleg a jobb oldalon alig van távolság a sárvédő mellett, baloldalt meg van 6-8mm. :wub:

A motorháztető zsanérján jobb ill. bal oldalt van 2-2 6mm-s csavar amit 10-s kulcscsal tudsz meglazítani.

Jobban jársz ha ketten csináljátok, és próbáljátok az eredeti helyzetbe (lehet látni a festéknyomon) visszahozni először. A rugós zár is eltudja húzni a mocitetőt ha lezárod, ezért szokták addig kivenni míg állítgatnak. A zárat a felső anyánál lazítsd, hogy ne a rugóerőn állíts.

Elég szopatós és jó játék főleg ha törött volt az autó. A sárvédőkön is tudsz valamennyit csalni, ha nem jönne össze a dolog.

Elküldve
Lenne egy kérdésem a tisztelt cartársakhoz: hogyan lehet a motorháztetőt jobb-bal irányban állítani? Jelenleg a jobb oldalon alig van távolság a sárvédő mellett, baloldalt meg van 6-8mm. :wub:

Felnyitott állapotban könnyen kézzel is meg lehet "lökögetni". Elég puha a zsanérja. :P

  • 1 month later...
Elküldve
Felnyitott állapotban könnyen kézzel is meg lehet "lökögetni". Elég puha a zsanérja. :D

Végül is ezt csináltam, "nekifutottam" párszor jobbról, és arrébb ment :lol: Aztán arrébb kellett állítanom az elején a zárat is, mert mikor lecsuktam, nehezen csukódott (meg nyílt), és mindig visszahúzta jobbra a mocitetőt, aztán így jó lett.

Más: holnap szedhetem szét a generátort, mert már végképp kezdik megadni magukat a csapágyai :lol:

Hidegen beindítva olyan a hangja, mint valami 20 éves keverőtárcsás mosógépé :D

  • 3 months later...
Elküldve

Szerintem nem normális jelenség...meg kell nézni a gyújtáskapcsolót és a foglalatot. Sajnos lehet kontakthiba vagy a kapcsoló érinkezője van kikopva és ezért nem érinkezik rendesen és melegszik, ilyen esettel még nem találkoztam csak tippelgetek.

Elküldve
Hülye kérdés de normális, ha 1-1,5 órás menet után a slusszkulcs fémrésze meglehetősen forró lesz?

Nekem végig hideg, valami bibi lesz ott szerintem... :unsure:

Elküldve

A slussz részre nem megy fűtés, még csak a közelében sem.

Az a kapcsoló betét lesz, és mielőbb nézd meg, mielőtt felgyullad az egész autó...

Elektromosan egyébként még végiggondolnám azt az SE átalakítást, nem-e maradt

ki egy relé, ami miatt nagyobb amper szaladgál azon a kapcsoló betéten. Mert az

amúgy sem túl erős konstrukció. :unsure:

Elküldve

SE átalakítás során csak a mocivezérlőnél kellett kábeleket kicserélni és minden csatinak meg volt a helye nem kellett semmit átkötni, forrasztani stb. Nálam nem melegszik a kulcs, meg kell nézni azt a gyújtáskapcsolót és a csatikat rajta. :unsure:

Elküldve
A slussz részre nem megy fűtés, még csak a közelében sem.

Az a kapcsoló betét lesz, és mielőbb nézd meg, mielőtt felgyullad az egész autó...

Elektromosan egyébként még végiggondolnám azt az SE átalakítást, nem-e maradt

ki egy relé, ami miatt nagyobb amper szaladgál azon a kapcsoló betéten. Mert az

amúgy sem túl erős konstrukció. :lol:

Elvileg nem is, csak a múltkor nem került vissza az a műanyag ami a lábtér felett eloszlatja a levegőt, de valószínűleg az is messze van.

Azmiaza kapcsoló betét? Az ilyen plug&play dolog? :unsure:

Én is szívesen végigondolnám, ha úgy lenne fogalmam bizonyos dolgokról, de elektromossághoz süsü vagyok. De Udi jól mondja, ott elvileg nem kellett semmit mókolni.

Lehet hogy az a baj hogy a múltkor babráltam. Valószínűleg nem száműztem elég vezetéket. :lol:

Úúú de nincs kedvem szétszedni megint. (azt a részét)

Azóta amúgy még nem mentem vele. Poroltó, tizeskulcs az van meg remélem szerencsém is. :huh:

Elküldve

A kapcsoló betét az a kis fekete kütyü a slussz végén, abba mennek a kábelek. kis hernyócsavarral

oldható a slussz részről. Amikor mókoltál vele, akkor csak kiszedtél kábeleket, vagy némelyiket át

is kötözted olyan helyre, amiről úgy gondoltad hogy jó? :unsure:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.