Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Ma rámilyesztett az autóm: hazaértem melóhelyről, útközben semmi gond. Megálltam a kapuban, motor leállít, bementem átöltözni, kapukulcsért (kb. 2 perc), kaput kinyitottam, indítanám az autót, semmi :lol:

Önindító pörget, de semmi reakció. Adtam neki gázt, akkor nagy nehezen 1 henger próbált beindulni :D , de semmi több. Motorháztető felnyit, tudományos arckifejezéssel körülnéztem :) , megmozgattam a gyújtóelektronika csatlakozását, meg a gyertyakábeleket, beültem és beindult simán :) Remélem ezt nem sűrűn akarja eljátszani, főleg útközben... :D

Lehet, hogy a meleg ártott meg neki? Mikor nem akart elindulni, 90 felett volt a hőmérséklet mutató.

Közben támadt még egy ötletem, mi lehetett: nagyon kevés benya volt már benne, a híd pedig előre lejt... :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Ebben az esetben a gyújtáskebelek mozgatása nem vitt volna eredményre.

Lehet, hogy ki kellene mérni őket.

Nem is vagyok benne teljesen biztos, hogy attól javult meg... :unsure:

Még az jutott eszembe, nem lehet-e, hogy a gyújtáselosztó rotorja kezd széthullani? :)

Link to comment
Megosztás:

nah gyerekek! ilyet még nem pipáltam, de a klímás szaki se! Ugyanis!: fel lett töltve a klímám. a kompresszor kicsit meg volt szorúlva vagy mi, de beindúlt a rendszer.(több mint egy éve áll..van vagy 1.5 is)csakhogy!! a bal oldali fúvókából frankón jön a hideg. Középső kettő már csak langyos!! a jobb szélső meg szinte semmit se nyom, vagy forró levegőt!!

Azt mondja a szaki, hogy ilyet még a 8év alatt nem pipált!

Úgyhogy asszem morci vok, és mindjárt lemegyek, szétszedem a középkonzolt.. remélem holnapra csak összerakom.. mennénk a Balcsira hétvégére

Valaki azért nem látott ilyet? (ha sikerül megoldanom a dolgot, akkor beirom okulásképpen..)

Link to comment
Megosztás:

nah gyerekek! ilyet még nem pipáltam, de a klímás szaki se! Ugyanis!: fel lett töltve a klímám. a kompresszor kicsit meg volt szorúlva vagy mi, de beindúlt a rendszer.(több mint egy éve áll..van vagy 1.5 is)csakhogy!! a jobb oldali fúvókából frankón jön a hideg. Középső kettő már csak langyos!! a jobb szélső meg szinte semmit se nyom, vagy forró levegőt!!

Azt mondja a szaki, hogy ilyet még a 8év alatt nem pipált!

Úgyhogy asszem morci vok, és mindjárt lemegyek, szétszedem a középkonzolt.. remélem holnapra csak összerakom.. mennénk a Balcsira hétvégére

Valaki azért nem látott ilyet? (ha sikerül megoldanom a dolgot, akkor beirom okulásképpen..)

A reteszeléssel lesznek ott gondok sztem.

Link to comment
Megosztás:

A reteszeléssel lesznek ott gondok sztem.

Háát.. kezdtem szétszedni, közben mondom kicsit meghajtom, lássuk hogy hül.. lehet bebeszélem magamnak, de asszem ennyi volt a töltés vagy a klima.. már azon az egy likon se akar fújni hideget.. hüvöset max :) buxa meg. kidobtam 6000 jó magyar forintot.. igaza van havernak.. a klima ha bedöglik több vele a szivás mint amennyit ér.. (igaz, nem volt még klimás kocsija) de ha ugy veszük nekem se :D

Nah mindegy.. reggel irány a balcsi.. majd ki kipróbálom.. de nem igazán bizom benne.. :unsure:

Link to comment
Megosztás:

De nem a kocsiban. :unsure:

Plusz súlyt cipelni teljesen feleslegesen az év 3/4-ed részében, növelni a fogyasztást, meg állandóan javíttatni...

Nekem nem kellene.

A plusz súly mindössze 25kg ami nem sok,a fogyasztás meg kb 1L növekszik.Ráadásul ha esik az eső akkor nem párásodik az ablak,és sorolhatnám az elönyeit,mert van bőven.Nem kell állandóan javítattni,csak ésszel kell használni.

Link to comment
Megosztás:

A plusz súly mindössze 25kg ami nem sok,a fogyasztás meg kb 1L növekszik.Ráadásul ha esik az eső akkor nem párásodik az ablak,és sorolhatnám az elönyeit,mert van bőven.Nem kell állandóan javítattni,csak ésszel kell használni.

25 kg az rengeteg. :unsure: Ahogy az 1 lityi is.

Ablakpárásodást meg egy jó pollenszűrővel is ki lehet küszöbölni.

Egyébként javíttatásról nincs tapasztalatom, de szinte akárhányszor olvasok klímával kapcsolatos hozzászólásokat mindig az van, hogy most nem működik meg ide meg oda lett víve és nem tudni mi baja...

Megjegyzem én is szivesen utazom klímás kocsiban amikor kint 30-40 fok van, csak nekem a sajátomba nem kellene. :)

Link to comment
Megosztás:

Erősebb motor kell az autódba és észre sem veszed a 25kg pluszt :)

Egyenes úton valóban leginkább a teljesítmény tömeg arány számít. De szerencsére azért vannak kanyarok is. Egy amúgy is orrnehéz autót tovább rontani ilyenekkel, hát... :unsure:

Nehogy azt mondd, hogy tegyek fel nagyobb kerekeket meg ültessem lejjebb. :D

Link to comment
Megosztás:

Amúgy szerintem a klíma a világ legnagyobb találmánya,és minden pénzt megér :D

Egyetértek!Nemrég szereltünk bontott klímát egy ezres :) Suzukiba,a tulaj ragaszkodott hozzá,mert csak városban használja a kocsit,és nem akar hőgutát kapni.A klíma 80ezer volt ,15-ért raktuk bele ,és most boldog az ember.Ha ennyiért találnék az Astrába,meg is venném,de a Suzukival ellentétben itt az egész középkonzolt ki kell venni. :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Ha ennyiért találnék az Astrába,meg is venném,de a Suzukival ellentétben itt az egész középkonzolt ki kell venni. :)

Meg még sok más szívás van vele. :D

Én már adtam el GSi gyári klímát bontva. Az is 80ról indult, de aztán az emberke mikor már plusz 70-nél

járt kiadásban, akkor lejjebb ment az ára 40re. :unsure:

A poén az, hogy amikor szét lett szedve, még működött. Aztán beszerelésnél jöttek a gondok... új zárhíd

a klímahűtő miatt (gyárilag más), meg nyomásérzékelő csere (állásában elromlott), aztán a hűtő csere is

(annak meg az oldalán levő tartályával történt vmi, szerintem beszerelésnél), és a szaki javasolt még

egy kuplung cserét is a kompresszoron, a biztonság kedvéért. És a végén még az ikercső is megrepedt

(gondolom a sok cseszegetés nem tett jót az öreg csőnek), úgyhogy azt is cserélni kellett.

Na a vége az lett, hogy a srácnak 1,5 hónapot állt az autója szakinál, és 150 lett a vége, úgy hogy a

bontott klíma ára 40 volt ebből.

Így érdemes nekiindulni. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Egyenes úton valóban leginkább a teljesítmény tömeg arány számít. De szerencsére azért vannak kanyarok is. Egy amúgy is orrnehéz autót tovább rontani ilyenekkel, hát... :)

Nehogy azt mondd, hogy tegyek fel nagyobb kerekeket meg ültessem lejjebb. :D

Lehet hogy kanyarba jobb a Te autód klima nélkül,de egyszer minden út kiegyenesedik..... :)

Normális városi használatban nem hiszem hogy sokat ront a klima az autó vezethetőségén,sőt szerintem sokat segít a tisztánlátásban,mert nem az izadságot kell törölni az arcodról :lol:

köszi, igy már nem is biztos hogy szeretnék :D

pedig nagyonjólenne :unsure:

Azért valahogy Tomnak is megoldották ezt :D

Link to comment
Megosztás:

Lehet hogy kanyarba jobb a Te autód klima nélkül,de egyszer minden út kiegyenesedik..... :)

Normális városi használatban nem hiszem hogy sokat ront a klima az autó vezethetőségén,sőt szerintem sokat segít a tisztánlátásban,mert nem az izadságot kell törölni az arcodról :unsure:

Megegyezünk abban, hogy mások az igényeink. :D

Amúgy én legtöbbször nem városban használom. (szerencsére)

Link to comment
Megosztás:

6000ft-ért még olcsó is volt :P Amúgy szerintem a klíma a világ legnagyobb találmánya,és minden pénzt megér :D

Ócsónak olcsó volt.. de csak rátöltött.. semmi vákumolás meg ilyesmi. mért egy rövid kis ideig.. gondolom hogy tartja e, meg közben babrált a csapokkal.. biztos akkor tolta bele a gázt. meg egy kis olajat.. oszt lön hideg.. de csak a bal oldali fúvókánál..az meg édeskevés volt ahoz,hogy lehütse a kocsit

balcsi felé már nem is próbáltam.. vissza meg pláne nem... majd vmelyik nap megnézem még. De sztem már nem is fog hüteni :)

Amúgy biztos jó, csak még nem volt totál jól müködö klimám.. amikor megvettem.. (meg még most se) nem volt összehasonlitási alapom. beinditottuk.. fújt egy kis hideget.. (szeptember volt, pont nem is meleg nap)... mondom sirály.. de sztem már akkor se volt tökéletes..

Mindegy. most baromira nem költök rá....

De nem a kocsiban. :D

Plusz súlyt cipelni teljesen feleslegesen az év 3/4-ed részében, növelni a fogyasztást, meg állandóan javíttatni...

Nekem nem kellene.

ebben van vmi.. :) a fogyasztást már azon a rövid idő alatt is eléggé megdobta.. 10lityiről felment 12-13ra. Mondjuk sokáig állt a parkolóban és ott járt alapjáraton, meg emelt fordulaton, míg szórakozott vele az ürge..

Meg elégg idegesitő hangja is volt.. lehet nem az igazi a kompressor.. :D és amennyit rá lehet költeni :unsure:

Nem mondom, néha jó lett volna lefelé, de igy is ki lehetett bírni.. ablak le.. huzat rulez.. csak a hátsó részeinknek nem az igazi :D :lol:

Egyetértek!Nemrég szereltünk bontott klímát egy ezres :D Suzukiba,a tulaj ragaszkodott hozzá,mert csak városban használja a kocsit,és nem akar hőgutát kapni.A klíma 80ezer volt ,15-ért raktuk bele ,és most boldog az ember.Ha ennyiért találnék az Astrába,meg is venném,de a Suzukival ellentétben itt az egész középkonzolt ki kell venni. :D

Te klímázol? (szerelés) Erre van vmi lövésed? (csak bal fúvókából jött igazán hideg levegő)

Link to comment
Megosztás:

Mindegy. most baromira nem költök rá....

ebben van vmi.. :) a fogyasztást már azon a rövid idő alatt is eléggé megdobta.. 10lityiről felment 12-13ra. Mondjuk sokáig állt a parkolóban és ott járt alapjáraton, meg emelt fordulaton, míg szórakozott vele az ürge..

Meg elégg idegesitő hangja is volt.. lehet nem az igazi a kompressor.. :D és amennyit rá lehet költeni :unsure:

Pont ez a baj hogy ha nem használod akkor teljesen feleslegesen töltetted fel,mert a klima gázban van a tömítésekhez szükséges olaj.Ha nem kapcsolod be a klimát akkor kiszáradnak a tömítések és elszökik belöle a gáz.Max 1L nő a fogyasztásom.

Link to comment
Megosztás:

"Te klímázol? (szerelés) Erre van vmi lövésed? (csak bal fúvókából jött igazán hideg levegő)"

Nem klímázom,csak a barátom autószerelő,ha kétemberes melója van ,akkor szoktam asszisztálni. :) Reteszelési problémád lesz,valószínűleg a fűtőradiátor feletti légterelőlemez szorult meg vmi köztes állásban ,így a levegő először rámegy a radiátorra,csak utána a klíma hűtőradiátorára.Magyarul fűtesz is kicsit,meg klímázol is, :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.