Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Ma este a spanom c14nz -jén próbáltuk a szélvédő tömítését javítani.Kb 1 éve cseréltek neki szélvédőt,de hanyagul rakták össze,az alsó gumicsíkot,ahol a üveg és a műanyag borítás találkozik,nem ragasztották a szélvédőhöz.Ezért ott bejutott a víz, beázott a pollenszűröje,és nedves időben semmit sem látott a párától.Bekentük szélvédő ragasztóval ,és rányomattuk az üvegre .Most így hagyjuk reggelig.Remélem jó lesz.Volt már vkinek hasonló problémája?

Nem egyedi.. többen végigjátszottuk már... kitöm sziló,gumiám. de a te verziod is jónak tünik... anno csináltam egy képes, hogyan csináltam-ot.. csak képtár frankón törölte az tárhelyem... :)

Gondolom pollenszüröt kicseréltétek...amit még csinálhattok, takaritsátok ki a környékét.. szokott lenni sok sok dzsuva.. falevél.. stb..

viszont valaki irta, hogy neki olyan volt, hogy az ablaktörlő száránál folyt be.. illetve pont a pollenszűrőre..

Link to comment
Megosztás:

Nem egyedi.. többen végigjátszottuk már... kitöm sziló,gumiám. de a te verziod is jónak tünik... anno csináltam egy képes, hogyan csináltam-ot.. csak képtár frankón törölte az tárhelyem... :)

Gondolom pollenszüröt kicseréltétek...amit még csinálhattok, takaritsátok ki a környékét.. szokott lenni sok sok dzsuva.. falevél.. stb..

viszont valaki irta, hogy neki olyan volt, hogy az ablaktörlő száránál folyt be.. illetve pont a pollenszűrőre..

Néztem anno a képeidet,onnan merítettem az ihletet.. :( Ez már a második körünk vele,először FBS pasztával próbáltuk.Viszont ha a műanyagborítás csavarjait meghúztuk,az egész felfelé feszült,nem feküdt fel az üvegre és felfelé feszítette a gumicsíkot is,így már az FBS gyenge volt hogy odaragassza.Talán a szélvédő ragasztó jó lesz... :)

Link to comment
Megosztás:

Bontóban kapsz másik, pucolandót. :) Állítólag könnyű elcseszni. De ezek szerint gyakorlatilag is. :(

Nem kellett másik, újra szétszedtem és fordítva összeraktam (az orsós tengely szimmetrikusan hornyolva van hosszirányban). Tulajdonképpen logikus, mivel ez egy szelep és már bekopott az idők során a kúp és a fészek - ergo fordítva már nem zár jól. Akkor lehetett volna elrontani, ha a motor fogaskerekéből letörtem volna egy-két-sok fogat, de ügyesen kell visszatolni. Ám ekkor már egyátalán nem indult a motor ;) , mérgemben szétszedtem az egész befecskendező részleget és kipucoltam. A történet többi részét be lehet másolni az "Égessük le magunkat" topikba :) Az utcánkban a bal oldalon tudok csak megállni a ház előtt, ezért az autó fele a járdán áll. Ha túl kevés a tankban a benya, akkor ilyen helyzetben már nem szívja fel... Némi gondolkodás után elsétáltam a kútig meg vissza... Azonnal életre kelt a moci, most gyönyörűen jár :P

Link to comment
Megosztás:

Igen, az árlistában az eredeti Opel kivitel kerül 1000Ft körüli összegbe, az utángyártottak párszáz Ft-ba.

A cserét valszeg nem egyedül fogom elvégezni, de sztem a szerelőnek nem lesz kifogása a fényképezés ellen, legfeljebb Ő maga nem lesz rajta a képeken :)

Na ez engem is erdekelne (pont tegnap nezegettem az automat es megallapitottam hogy nekem is tiszta olaj ott minden).

Link to comment
Megosztás:

Na ez engem is erdekelne (pont tegnap nezegettem az automat es megallapitottam hogy nekem is tiszta olaj ott minden).

Jelentem megcsináltuk ma a szimmeringcserét. Képeket sajna nem tudtam csinálni, mert nem kaptam kölcsön a gépet, nekem meg nincs sajátom. De egyébként nem vészes a dolog (ahogy Loree is mondta :( ) :

felül lecsavarod a váltótorony négy csavarját (hosszú 11-es dugókulcs), kis (kalapácsos) ösztönzés után lejön a váltótorony, aztán valahol szétakasztod a váltórudazatot (nekünk annak a tengelynek a végén sikerült, ami kijön a szimmeringen keresztül, két U-alakú villa összecsatlakozik, mint egy kardáncsukló, abból nyomtuk ki a csapot), aztán máris a kezedben van a lényeg :) . Megfordítva azt látod, hogy a tengely keresztül van fúrva, ki kell ütni belőle egy csapot, ezután már kijön a szimmeringen keresztül. Ezután kiveszed a szimmeringet (az enyémből 1 ujjal ki lehetett venni), beteszed az újat, aminek a mérete 13x26x7 , aztán összeszerelés fordított sorrendben. Jobban megnézve amit kivettünk, azt inkább tömítőgyűrűnek lehetne nevezni, annyira ki volt kopva, hogy talán 1 méterről is rá lehetett volna dobni a tengelyre :) , mi viszont a hagyományos rugós szimmeringet tettük a helyére. Ebben jó szorosan megy a tengely, valszeg nem fog ereszteni. Összerakásnál a váltótorony visszahelyezése macerás kicsit, alul 1 nyelv áll ki belőle, annak a váltóban be kell akadnia a helyére. Ja, és ha Te is ott szeded szét a rudazatot, akkor ne felejtsd el a váltótorony visszarakása előtt összeakasztani, mert után már lehet, hogy nem fog sikerülni ;)

Egyébként a szerelőm is most csinált először ilyet (legalábbis Opelen), de így se volt 1 óra, azzal együtt sem, hogy elmentünk szimmeringet venni, miután kivettük a régit.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos a főtengely szimmeringem is ereszt.Olyan rázós az sem lehet.

Az egy kicsit nekem is, de marad a következő olajcsere előttre, mert ahhoz le kell engedni az olajat.

Meg akkor majd valamit csinálok a kartertömítéssel is, mert folyni ugyan nem folyik, de mindig "nedves" egy kicsit, tehát nem zár rendesen.

A váltóm viszont semmivel se lett jobb, bemelegedés után ugyanolyan vacakul műxik :)

Link to comment
Megosztás:

A váltóm viszont semmivel se lett jobb, bemelegedés után ugyanolyan vacakul műxik
feltöltötted olajjal?? :)

Az egy kicsit nekem is, de marad a következő olajcsere előttre, mert ahhoz le kell engedni az olajat.

dehogy kell. csak a vezérlést kell leszedni...

Link to comment
Megosztás:

feltöltötted olajjal?? ;)

dehogy kell. csak a vezérlést kell leszedni...

Természetesen feltöltöttem a szintellenőrző csavarig GM váltóolajjal. Sőt, leengedtük a benne levő régi olajat, és teljesen újat kapott. Még arra tudok gondolni, hogy talán a rudazaton kéne állítani, vagy a szinkrongyűrűk vannak tönkre :) Néha csak dupla kuplungolással tudok visszakapcsolni pl. másodikba :) Melyik az a stift, amit cserélni szoktak ilyen hibánál?

Ha a főtengelyszimmeringet kiveszed, nem folyik ki az olaj? Pedig az eléggé az alján van a motornak... :(

Link to comment
Megosztás:

dehogy kell. csak a vezérlést kell leszedni..---- Na,akkor ez olyan lesz,mikor az ember elmegy fogorvoshoz egy kis lyukat betömetni:mindig lesz más is amihez hozzá kell nyúlni!Ha leszedjük a vezérlést,akkor már a szíjat is ki kéne,mert nem mai gyerek,a vízpumpa is régi már... :)

Link to comment
Megosztás:

dehogy kell. csak a vezérlést kell leszedni..---- Na,akkor ez olyan lesz,mikor az ember elmegy fogorvoshoz egy kis lyukat betömetni:mindig lesz más is amihez hozzá kell nyúlni!Ha leszedjük a vezérlést,akkor már a szíjat is ki kéne,mert nem mai gyerek,a vízpumpa is régi már... :)

Akkor ezeket célszerű összekötni :)

Link to comment
Megosztás:

...Azonnal életre kelt a moci, most gyönyörűen jár :(

Mégse, ugyanolyan, mint az egész buhera előtt :) Pedig cseréltem már benzinszűrőt is. WTF? :)

Hülye kérdések sorozat: lecsatlakoztattam a befecskendező szelep dugóját és a tömítő gumi igencsak furcsa alakot öltött az évek során - kicsit olajos is volt az érintkező. Lehet-e ezt külön kapni ill. okozhatja-e a hibát?

Link to comment
Megosztás:

Mégse, ugyanolyan, mint az egész buhera előtt :) Pedig cseréltem már benzinszűrőt is. WTF? :)

Hülye kérdések sorozat: lecsatlakoztattam a befecskendező szelep dugóját és a tömítő gumi igencsak furcsa alakot öltött az évek során - kicsit olajos is volt az érintkező. Lehet-e ezt külön kapni ill. okozhatja-e a hibát?

Rájöttem, hogy nem csak melegen fulladozik, hanem hidegen is, bár messze nem annyira. Nem jelez hibát a lámpa, de este kivillogtatom, hátha...

HEEEEEELP!

Link to comment
Megosztás:

Mostmár tényleg elegem van a váltómból. Hazafelé jövet egyszerűen nem lehetett visszakapcsolni, csak dupla kuplunggal, de néha úgy se. A harmadik helyén mintha falnak toltam volna a váltóbotot, a másodikat még úgy ahogy vette. Érdekes, felfelé kapcsolgatásnál semmi baja, meg álló helyzetben is simán tudom kapcsolgatni bármelyik fokozatot (mondjuk a hátramenetet néha nehezen), de visszakapcsolni alig lehet. Ja, és mindez főleg melegen van, hidegen sokkal tűrhetőbben működik.

Mi a bánat lehet vele? :) Nem tud vki valami jó váltóspecialista szerelőt?

Link to comment
Megosztás:

Bizti jól van beállítva a rudazat? Álló helyzetben flottul veszi az összes sebességet?

Ha csak a hármas tűnik nagyon rossznak, az lehet a szinkrongyűrű hibája pl...

Ja, Patyi mester a szaki ebben, de nem olcsó egy váltó szétborítása

A rudazatot nem tudom, ma nekifutottam nagy igyekezettel, hogy beállítom (az "Így csináld... szerint), aztán elakadtam ott, hogy nem találtam olyan hosszú crowa-szárat, amivel hozzáfértem volna a rudazat rögzítőcsavarjához a motortérben. Ahogy levettem a váltószoknyát, néztem, eléggé ki vannak kopva a műanyag részek a váltókar alsó részén, lötyög szépen a váltókar. Drága dolog azokat a műanyagokat kicserélni?

Álló helyzetben veszi szépen a sebességeket, a hátramenetet néha nehezen, de a többit könnyen.

Patyi mester kb. mennyiért vállal ilyesmit, és mennyibe kerül a szinkrongyűrű? :)

Link to comment
Megosztás:

Ha komplett felújítókészletet veszel, az közel 40e.ft.Szal célszerű szétszedni, és csak azokat cserézni, amik gázosan kopottak.Nekem a motortérben lévők a GSi-ben 7600ft-ból megvoltak anno.

Nekem igazából azok kopottak, amik közvetlenül a váltóbotot tartják, ez 2-3 db műanyag.

A váltási nehézségeim származhatnak a kuplung hibájából is (nem emel ki eléggé)?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.