mackosajt Elküldve Április23, 2006 Megoszt Elküldve Április23, 2006 Mi az, hogy írjam be aláírásba? És hol lehet megnézni a motorkódot? Beállításaidnál van olyan hogy aláírás... motorkód= motorszám eleje... pl. C14NZ, X16XEL, C20NE...stb. Ezek ismeretében többet segíthetünk! :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Április23, 2006 Megoszt Elküldve Április23, 2006 Mi az, hogy írjam be aláírásba? És hol lehet megnézni a motorkódot? A motorkódot a forgalmiból is meg tudod nézni, a motorszám eleje tartalmazza, C-vel vagy X-el kezdődik, mint pl. nálam a C14NZ. Aláírásba úgy tudod beírni, hogy Beállítások -> baloldalt Személyes profil-ban az Aláírás szerkesztése. Úgy fog kinézni, mint pl. nálam a hozzászólásaim alján láthatod a C14NZ-t :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
buazs Elküldve Április23, 2006 Megoszt Elküldve Április23, 2006 A motorkódot a forgalmiból is meg tudod nézni, a motorszám eleje tartalmazza, C-vel vagy X-el kezdődik, mint pl. nálam a C14NZ. Aláírásba úgy tudod beírni, hogy Beállítások -> baloldalt Személyes profil-ban az Aláírás szerkesztése. Úgy fog kinézni, mint pl. nálam a hozzászólásaim alján láthatod a C14NZ-t :blink: én most beírtam mindent mégse írtok semmit. B) :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Április23, 2006 Megoszt Elküldve Április23, 2006 A tiéd is C14NZ? Azért így máris lenne 1 tippem: van egy csati (szemből nézve) a gyújtáselosztó mögött, egy fémlemezen rögzítve. Alapjáraton ketyegő motornál mozgasd meg. Ha leáll tőle a motor, az a baj. Engem egyszer az szivatott, nekem is leállt, nem mindig indult. Próbáld meg, hátha neked is beválik :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
buazs Elküldve Április23, 2006 Megoszt Elküldve Április23, 2006 A tiéd is C14NZ? Azért így máris lenne 1 tippem: van egy csati (szemből nézve) a gyújtáselosztó mögött, egy fémlemezen rögzítve. Alapjáraton ketyegő motornál mozgasd meg. Ha leáll tőle a motor, az a baj. Engem egyszer az szivatott, nekem is leállt, nem mindig indult. Próbáld meg, hátha neked is beválik :blink: ok majd megpróbálom. kösz. Még valaki valami hozzászólást? Link to comment Megosztás: More sharing options...
afonya Elküldve Április23, 2006 Megoszt Elküldve Április23, 2006 Esetleg a többi csatlakozóval is lehet bróbálkozni. Lehúz, kontaktspray, visszadug. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laci4 Elküldve Április24, 2006 Megoszt Elküldve Április24, 2006 Írj lécci motorkódot és évjáratot, úgy többen tudnak segíteni. De leginkább írd be aláírásba ;) Ha elég gyors vagy, pár csepp víz megy csak el. És ez végülis mindkét jeladóra igaz, csak a kulcsméretük más ;) De van egy harmadik.. esetleg még negyedik is.. :D :blink: (akinek van bc: külső hőmérséklet, vagy akinek olyan mint nekem, van pl. levegő hőmérséklet jeladó is) Csak mert nem irta hogy pontosan milyen hömérséklet jeladóról is lenne szó ;) de gondolom h a viz.. mint ahogy te is.. csak legyünk alaposak B) :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Április24, 2006 Megoszt Elküldve Április24, 2006 De van egy harmadik.. esetleg még negyedik is.. :D :blink: (akinek van bc: külső hőmérséklet, vagy akinek olyan mint nekem, van pl. levegő hőmérséklet jeladó is) Csak mert nem irta hogy pontosan milyen hömérséklet jeladóról is lenne szó ;) de gondolom h a viz.. mint ahogy te is.. csak legyünk alaposak B) :D C14NZ-ben nincs annyi jeladó, mint neked ;) Itt összesen 2 vízhőfokjeladó van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Koli papa Elküldve Április24, 2006 Megoszt Elküldve Április24, 2006 srácok van egy 95 ös 1,4 es F em... 6 szelep :blink: gáz van mert megfeküdt a km óra és világit a csek lámpa... kivilogtattuk 24 es hibakódot dobott ami sebeség érzékelő... visoznt gözünk sincsne hogy az hol van és mi az meg hogy javitható ... olyan a helyzet hogy az órá kiszedtük az tultuk a kocsit akkor a bowden vége pörgött... viszont az óra meg sem mozdul... kérlek titeket segitsetek mert km számlázok és igy nme tudok mit irni ingyen melózok a kocsival segitsetek pls köszi Kolos kkolig@freemail.hu kkolig@msn.com /msn/ 0620-2526980 kolos köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Április24, 2006 Megoszt Elküldve Április24, 2006 srácok van egy 95 ös 1,4 es F em... 6 szelep :blink: Hi! Nem tudom, a 6 szelep mi akar lenni (16?) de mindegy is, a hibát a kilométeróra hibája okozza, ahogy írtad is, ugyanis a motorvezérlő elektronika (ECU) onnan kapja a sebességjelet. Anélkül a az ECU vészüzemmódba kapcsol, olyankor csinálhat érdekes dolgokat az autó, gyengébb, rángat stb. Úgyhogy meg kell csinálni a kilométerórát, akkor meg fog szűnni a hiba B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Koli papa Elküldve Április24, 2006 Megoszt Elküldve Április24, 2006 Hi! Nem tudom, a 6 szelep mi akar lenni (16?) de mindegy is, a hibát a kilométeróra hibája okozza, ahogy írtad is, ugyanis a motorvezérlő elektronika (ECU) onnan kapja a sebességjelet. Anélkül a az ECU vészüzemmódba kapcsol, olyankor csinálhat érdekes dolgokat az autó, gyengébb, rángat stb. Úgyhogy meg kell csinálni a kilométerórát, akkor meg fog szűnni a hiba :blink: és egy kérdés mit csinálja ak km órával... igazából nem tudom hogy mi lehet benne a rossz és mitől javulna meg a dolog--- ha tudsz segits mert ma megnéztük de igazából semmi rendelenst nem láttam benne Link to comment Megosztás: More sharing options...
afonya Elküldve Április24, 2006 Megoszt Elküldve Április24, 2006 Ezt most légysz fejsd ki bővebben, mert a gázolajtól megfáradt agyhelyem nem fogja a dolgott. Mit ad a kilóméteróra az ECU-nak? B) :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Április24, 2006 Megoszt Elküldve Április24, 2006 Ezt most légysz fejsd ki bővebben, mert a gázolajtól megfáradt agyhelyem nem fogja a dolgott. Mit ad a kilóméteróra az ECU-nak? :D B) Egy szóval: sebességjelet. Bővebben: kilométeróra hátsó részén, ahol a spirál becsatlakozik, van egy fekete jeladó, az állít elő impulzusokat a kilométeróra-spirál forgása alapján. Van belül egy tárcsa, körbe elhelyezett tükröző felületekkel, a jeladó elektronikán pedig egy optikai adó-vevő. A tárcsa forgása alapján ez állít elő egy négyszögjelet, ebből tudja az ECU, hogy az autó megy-e, és mennyivel. Egyébként Gábor BC-je (meg gondolom a gyári is) innen kapja a sebességjelet. Azt viszont nem tudom, dízelben is van-e ilyen, egyáltalán van-e azokban ECU? :D Tehát: Koli, azt kéne tudni, hogy a kilométeróra-spirál még forog-e, mert ha nem, ez okozhat ilyen problémát, akkor valószínűleg szakadt lehet a spirál, ki kéne cserélni. Azt nem tudom, hogy elektromos hiba mi lehet, ami ilyet okoz, igazából tudni kéne, hogy mi a baja konkrétan a kilométerórádnak? Szerintem, ha a tápfeszültséget megkapja az a jeladó elektronika, már kéne impulzusokat adnia működő spirál esetén :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
afonya Elküldve Április24, 2006 Megoszt Elküldve Április24, 2006 jaaa. Hát a dizelben ilyen nincsen. Itt a legkomolyabb "elektronika" az irányjelzőrelé. :blink: Visszatérve a problémára, lehet úgy is vizsgálni hogy az egyik kereket megemeled, sebességbe rekod és beindítod a motort. (miután kiszedted az órát) A spirálnak forognia kell, elég gyorsan, nem csak rángaróznia. Amennyiben nem teszi, akkor vagy a spirál szakadt, vagy a váltóban lévő "jeladó" rosszalkodik. (Erröl jön a spirál) Még a spirál végén lévő negyszög is lehet ludas. Szerintem Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Április25, 2006 Megoszt Elküldve Április25, 2006 jaaa. Hát a dizelben ilyen nincsen. Itt a legkomolyabb "elektronika" az irányjelzőrelé. :blink: Visszatérve a problémára, lehet úgy is vizsgálni hogy az egyik kereket megemeled, sebességbe rekod és beindítod a motort. (miután kiszedted az órát) A spirálnak forognia kell, elég gyorsan, nem csak rángaróznia. Amennyiben nem teszi, akkor vagy a spirál szakadt, vagy a váltóban lévő "jeladó" rosszalkodik. (Erröl jön a spirál) Még a spirál végén lévő negyszög is lehet ludas. Szerintem Nem figyeltek! Azt írta, hogy kiszedte az órát és forgott a spirál. Ezen már túl van. Vagy a szenzor halt be vagy a vezeték szakadt az ecu felé. A km órában a mutató mechanikus elven mutat vagy elektromos jel alapján az is?? Ha jól értem akkor spirál forog de a km óra is kifeküdt vagy mi. Ha mechanikus akkor nem lehet, hogy egyszerűen a spirál nem csatlakozik rendesen az órához? Ha a mutató is lektr. akkor lehet az érzékelő halt be. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Április25, 2006 Megoszt Elküldve Április25, 2006 A km órában a mutató mechanikus elven mutat vagy elektromos jel alapján az is?? Teljesen mechanikus, mint ahogy a számláló része is. Vagy a spirál csatlakozásával van gond, vagy esetleg megszorult az óra, és a spirál elforog benne :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Április25, 2006 Megoszt Elküldve Április25, 2006 Ha mechanikus akkor nem lehet, hogy egyszerűen a spirál nem csatlakozik rendesen az órához? Ha a mutató is lektr. akkor lehet az érzékelő halt be. Ha olyan, mint a GSi-é, akkor ki kellene cserélni azt a forgó kütyüt, amibe belecsatizik a spirál, mert nem közvetlenül csatlakozik a mechanikához.Ott lesz a kutya elásva.Sztem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április25, 2006 Megoszt Elküldve Április25, 2006 Még egy dolog: ha van immó a kocsiban, akkor az is bezavarhat, mert azon keresztül megy a sebességjel, miközben tart az ecu felé. Link to comment Megosztás: More sharing options...
buazs Elküldve Április25, 2006 Megoszt Elküldve Április25, 2006 Hi! Nem tudom, a 6 szelep mi akar lenni (16?) de mindegy is, a hibát a kilométeróra hibája okozza, ahogy írtad is, ugyanis a motorvezérlő elektronika (ECU) onnan kapja a sebességjelet. Anélkül a az ECU vészüzemmódba kapcsol, olyankor csinálhat érdekes dolgokat az autó, gyengébb, rángat stb. Úgyhogy meg kell csinálni a kilométerórát, akkor meg fog szűnni a hiba :blink: Hali. Ez most hogyan van? Nekem az óra lett cserélve, de olyanra amin nincs ilyen jeladó hülyeség. Namár most nekem ha motorféket használok mindig kigyullad az a sárga lámpa és onnantól kezdve egyfolytában világít. Erre a szervizben azt mondták, hogy ez azért van, mert nem kap útjelet. Nem lehet, hogy ez miatt áll le időnként a motor és nem akar elindulni? Ja meg még azt had kérdezzem meg, hogy hol van a benzinszűrő az autón? 92-es F astra 1,4 Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Április25, 2006 Megoszt Elküldve Április25, 2006 Hali. Ez most hogyan van? Nekem az óra lett cserélve, de olyanra amin nincs ilyen jeladó hülyeség. Namár most nekem ha motorféket használok mindig kigyullad az a sárga lámpa és onnantól kezdve egyfolytában világít. Honnan vettél olyan órát, amin nincs jeladó? :blink: Dieselből való? Ha megvan a régi óra, esetleg át lehet rakni a jeladót. Amit a szervízben mondtak, az pont ezt jelenti, és valóban csinálhat ilyesmit az autó sebességjel nélkül. A benzinszűrő a jobb hátsó sárvédőnél található, ha ott felnézel, meg is láthatod, hengeres fém dolog, két végére csövek mennek B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
buazs Elküldve Április25, 2006 Megoszt Elküldve Április25, 2006 Honnan vettél olyan órát, amin nincs jeladó? :blink: Dieselből való? Ha megvan a régi óra, esetleg át lehet rakni a jeladót. Amit a szervízben mondtak, az pont ezt jelenti, és valóban csinálhat ilyesmit az autó sebességjel nélkül. A benzinszűrő a jobb hátsó sárvédőnél található, ha ott felnézel, meg is láthatod, hengeres fém dolog, két végére csövek mennek :D Azt, hogy miből vették ki azt nem tom. De különben 500Ft volt a lomisoknál B) :D . Egyébként éppen azért vettem mert a másiknak el volt tőrve a számlapja.Csak tudod van egy olyan baj is, hogy ha elindul akkor durrog is és szerintem ezt nem lehet annak a számlájára írni. Egyébként azt a benzinszűrőt kell cserélni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Április25, 2006 Megoszt Elküldve Április25, 2006 Egyébként az a benzinszűrőt kell cserélni? 60e.km-ként célszerű.S, 1Xű is.Ha nincsenek begyógyulva a csavarok.mert akkor lehet anyázni, meg minden.Na meg az erőszak! :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Április25, 2006 Megoszt Elküldve Április25, 2006 És megvan még a régi? Mert akkor meg kéne próbálni átrakni a jeladót, 2 csavar fogja, plusz egy fém "saru" szorítja rá a paneljére a szalagkábelt. Esetleg a régire átrakni az új számlapját, de sebességjel nélkül nem lesz jó sosem az autód. Link to comment Megosztás: More sharing options...
buazs Elküldve Április25, 2006 Megoszt Elküldve Április25, 2006 És megvan még a régi? Mert akkor meg kéne próbálni átrakni a jeladót, 2 csavar fogja, plusz egy fém "saru" szorítja rá a paneljére a szalagkábelt. Esetleg a régire átrakni az új számlapját, de sebességjel nélkül nem lesz jó sosem az autód. De az a durrogás előfordúlhat az miatt? megvan még az is Link to comment Megosztás: More sharing options...
afonya Elküldve Április25, 2006 Megoszt Elküldve Április25, 2006 De az a durrogás előfordúlhat az miatt? megvan még az is A durrogás az kipufogóba került, el nem égett üzemanyag miatt van. Ezt pedig a motorvezérlö elektronika hibás müködése okozhatja (túldusít, mert fogalmasincs a sebességről, vagy a lambda szarakodik) Szerintem. :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts