Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Mi az, hogy írjam be aláírásba? És hol lehet megnézni a motorkódot?

A motorkódot a forgalmiból is meg tudod nézni, a motorszám eleje tartalmazza, C-vel vagy X-el kezdődik, mint pl. nálam a C14NZ.

Aláírásba úgy tudod beírni, hogy Beállítások -> baloldalt Személyes profil-ban az Aláírás szerkesztése.

Úgy fog kinézni, mint pl. nálam a hozzászólásaim alján láthatod a C14NZ-t :blink:

Link to comment
Megosztás:

A motorkódot a forgalmiból is meg tudod nézni, a motorszám eleje tartalmazza, C-vel vagy X-el kezdődik, mint pl. nálam a C14NZ.

Aláírásba úgy tudod beírni, hogy Beállítások -> baloldalt Személyes profil-ban az Aláírás szerkesztése.

Úgy fog kinézni, mint pl. nálam a hozzászólásaim alján láthatod a C14NZ-t :blink:

én most beírtam mindent mégse írtok semmit. B) :D

Link to comment
Megosztás:

A tiéd is C14NZ? Azért így máris lenne 1 tippem: van egy csati (szemből nézve) a gyújtáselosztó mögött, egy fémlemezen rögzítve. Alapjáraton ketyegő motornál mozgasd meg. Ha leáll tőle a motor, az a baj. Engem egyszer az szivatott, nekem is leállt, nem mindig indult. Próbáld meg, hátha neked is beválik :blink:

Link to comment
Megosztás:

A tiéd is C14NZ? Azért így máris lenne 1 tippem: van egy csati (szemből nézve) a gyújtáselosztó mögött, egy fémlemezen rögzítve. Alapjáraton ketyegő motornál mozgasd meg. Ha leáll tőle a motor, az a baj. Engem egyszer az szivatott, nekem is leállt, nem mindig indult. Próbáld meg, hátha neked is beválik :blink:

ok majd megpróbálom. kösz. Még valaki valami hozzászólást?

Link to comment
Megosztás:

Írj lécci motorkódot és évjáratot, úgy többen tudnak segíteni. De leginkább írd be aláírásba ;)

Ha elég gyors vagy, pár csepp víz megy csak el. És ez végülis mindkét jeladóra igaz, csak a kulcsméretük más ;)

De van egy harmadik.. esetleg még negyedik is.. :D :blink: (akinek van bc: külső hőmérséklet, vagy akinek olyan mint nekem, van pl. levegő hőmérséklet jeladó is)

Csak mert nem irta hogy pontosan milyen hömérséklet jeladóról is lenne szó ;) de gondolom h a viz.. mint ahogy te is.. csak legyünk alaposak B) :D

Link to comment
Megosztás:

De van egy harmadik.. esetleg még negyedik is.. :D :blink: (akinek van bc: külső hőmérséklet, vagy akinek olyan mint nekem, van pl. levegő hőmérséklet jeladó is)

Csak mert nem irta hogy pontosan milyen hömérséklet jeladóról is lenne szó ;) de gondolom h a viz.. mint ahogy te is.. csak legyünk alaposak B) :D

C14NZ-ben nincs annyi jeladó, mint neked ;) Itt összesen 2 vízhőfokjeladó van.

Link to comment
Megosztás:

srácok

van egy 95 ös 1,4 es F em... 6 szelep :blink:

gáz van mert megfeküdt a km óra és világit a csek lámpa... kivilogtattuk 24 es hibakódot dobott ami sebeség érzékelő... visoznt gözünk sincsne hogy az hol van és mi az meg hogy javitható ...

olyan a helyzet hogy az órá kiszedtük az tultuk a kocsit akkor a bowden vége pörgött... viszont az óra meg sem mozdul...

kérlek titeket segitsetek mert km számlázok és igy nme tudok mit irni ingyen melózok a kocsival

segitsetek pls

köszi

Kolos

kkolig@freemail.hu

kkolig@msn.com /msn/

0620-2526980 kolos

köszi

Link to comment
Megosztás:

srácok

van egy 95 ös 1,4 es F em... 6 szelep :blink:

Hi!

Nem tudom, a 6 szelep mi akar lenni (16?) de mindegy is, a hibát a kilométeróra hibája okozza, ahogy írtad is, ugyanis a motorvezérlő elektronika (ECU) onnan kapja a sebességjelet. Anélkül a az ECU vészüzemmódba kapcsol, olyankor csinálhat érdekes dolgokat az autó, gyengébb, rángat stb. Úgyhogy meg kell csinálni a kilométerórát, akkor meg fog szűnni a hiba B)

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Nem tudom, a 6 szelep mi akar lenni (16?) de mindegy is, a hibát a kilométeróra hibája okozza, ahogy írtad is, ugyanis a motorvezérlő elektronika (ECU) onnan kapja a sebességjelet. Anélkül a az ECU vészüzemmódba kapcsol, olyankor csinálhat érdekes dolgokat az autó, gyengébb, rángat stb. Úgyhogy meg kell csinálni a kilométerórát, akkor meg fog szűnni a hiba :blink:

és egy kérdés mit csinálja ak km órával... igazából nem tudom hogy mi lehet benne a rossz és mitől javulna meg a dolog---

ha tudsz segits

mert ma megnéztük de igazából semmi rendelenst nem láttam benne

Link to comment
Megosztás:

Ezt most légysz fejsd ki bővebben, mert a gázolajtól megfáradt agyhelyem nem fogja a dolgott. Mit ad a kilóméteróra az ECU-nak? :D B)

Egy szóval: sebességjelet.

Bővebben: kilométeróra hátsó részén, ahol a spirál becsatlakozik, van egy fekete jeladó, az állít elő impulzusokat a kilométeróra-spirál forgása alapján. Van belül egy tárcsa, körbe elhelyezett tükröző felületekkel, a jeladó elektronikán pedig egy optikai adó-vevő. A tárcsa forgása alapján ez állít elő egy négyszögjelet, ebből tudja az ECU, hogy az autó megy-e, és mennyivel. Egyébként Gábor BC-je (meg gondolom a gyári is) innen kapja a sebességjelet. Azt viszont nem tudom, dízelben is van-e ilyen, egyáltalán van-e azokban ECU? :D

Tehát: Koli, azt kéne tudni, hogy a kilométeróra-spirál még forog-e, mert ha nem, ez okozhat ilyen problémát, akkor valószínűleg szakadt lehet a spirál, ki kéne cserélni. Azt nem tudom, hogy elektromos hiba mi lehet, ami ilyet okoz, igazából tudni kéne, hogy mi a baja konkrétan a kilométerórádnak? Szerintem, ha a tápfeszültséget megkapja az a jeladó elektronika, már kéne impulzusokat adnia működő spirál esetén :blink:

Link to comment
Megosztás:

jaaa. Hát a dizelben ilyen nincsen. Itt a legkomolyabb "elektronika" az irányjelzőrelé. :blink:

Visszatérve a problémára, lehet úgy is vizsgálni hogy az egyik kereket megemeled, sebességbe rekod és beindítod a motort. (miután kiszedted az órát) A spirálnak forognia kell, elég gyorsan, nem csak rángaróznia. Amennyiben nem teszi, akkor vagy a spirál szakadt, vagy a váltóban lévő "jeladó" rosszalkodik. (Erröl jön a spirál) Még a spirál végén lévő negyszög is lehet ludas.

Szerintem

Link to comment
Megosztás:

jaaa. Hát a dizelben ilyen nincsen. Itt a legkomolyabb "elektronika" az irányjelzőrelé. :blink:

Visszatérve a problémára, lehet úgy is vizsgálni hogy az egyik kereket megemeled, sebességbe rekod és beindítod a motort. (miután kiszedted az órát) A spirálnak forognia kell, elég gyorsan, nem csak rángaróznia. Amennyiben nem teszi, akkor vagy a spirál szakadt, vagy a váltóban lévő "jeladó" rosszalkodik. (Erröl jön a spirál) Még a spirál végén lévő negyszög is lehet ludas.

Szerintem

Nem figyeltek!

Azt írta, hogy kiszedte az órát és forgott a spirál. Ezen már túl van.

Vagy a szenzor halt be vagy a vezeték szakadt az ecu felé.

A km órában a mutató mechanikus elven mutat vagy elektromos jel alapján az is??

Ha jól értem akkor spirál forog de a km óra is kifeküdt vagy mi.

Ha mechanikus akkor nem lehet, hogy egyszerűen a spirál nem csatlakozik rendesen az órához?

Ha a mutató is lektr. akkor lehet az érzékelő halt be.

Link to comment
Megosztás:

Ha mechanikus akkor nem lehet, hogy egyszerűen a spirál nem csatlakozik rendesen az órához?

Ha a mutató is lektr. akkor lehet az érzékelő halt be.

Ha olyan, mint a GSi-é, akkor ki kellene cserélni azt a forgó kütyüt, amibe belecsatizik a spirál, mert nem közvetlenül csatlakozik a mechanikához.Ott lesz a kutya elásva.Sztem.

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Nem tudom, a 6 szelep mi akar lenni (16?) de mindegy is, a hibát a kilométeróra hibája okozza, ahogy írtad is, ugyanis a motorvezérlő elektronika (ECU) onnan kapja a sebességjelet. Anélkül a az ECU vészüzemmódba kapcsol, olyankor csinálhat érdekes dolgokat az autó, gyengébb, rángat stb. Úgyhogy meg kell csinálni a kilométerórát, akkor meg fog szűnni a hiba :blink:

Hali. Ez most hogyan van? Nekem az óra lett cserélve, de olyanra amin nincs ilyen jeladó hülyeség. Namár most nekem ha motorféket használok mindig kigyullad az a sárga lámpa és onnantól kezdve egyfolytában világít. Erre a szervizben azt mondták, hogy ez azért van, mert nem kap útjelet. Nem lehet, hogy ez miatt áll le időnként a motor és nem akar elindulni? Ja meg még azt had kérdezzem meg, hogy hol van a benzinszűrő az autón? 92-es F astra 1,4

Link to comment
Megosztás:

Hali. Ez most hogyan van? Nekem az óra lett cserélve, de olyanra amin nincs ilyen jeladó hülyeség. Namár most nekem ha motorféket használok mindig kigyullad az a sárga lámpa és onnantól kezdve egyfolytában világít.

Honnan vettél olyan órát, amin nincs jeladó? :blink: Dieselből való? Ha megvan a régi óra, esetleg át lehet rakni a jeladót. Amit a szervízben mondtak, az pont ezt jelenti, és valóban csinálhat ilyesmit az autó sebességjel nélkül.

A benzinszűrő a jobb hátsó sárvédőnél található, ha ott felnézel, meg is láthatod, hengeres fém dolog, két végére csövek mennek B)

Link to comment
Megosztás:

Honnan vettél olyan órát, amin nincs jeladó? :blink: Dieselből való? Ha megvan a régi óra, esetleg át lehet rakni a jeladót. Amit a szervízben mondtak, az pont ezt jelenti, és valóban csinálhat ilyesmit az autó sebességjel nélkül.

A benzinszűrő a jobb hátsó sárvédőnél található, ha ott felnézel, meg is láthatod, hengeres fém dolog, két végére csövek mennek :D

Azt, hogy miből vették ki azt nem tom. De különben 500Ft volt a lomisoknál B) :D . Egyébként éppen azért vettem mert a másiknak el volt tőrve a számlapja.Csak tudod van egy olyan baj is, hogy ha elindul akkor durrog is és szerintem ezt nem lehet annak a számlájára írni. Egyébként azt a benzinszűrőt kell cserélni?

Link to comment
Megosztás:

És megvan még a régi? Mert akkor meg kéne próbálni átrakni a jeladót, 2 csavar fogja, plusz egy fém "saru" szorítja rá a paneljére a szalagkábelt. Esetleg a régire átrakni az új számlapját, de sebességjel nélkül nem lesz jó sosem az autód.

De az a durrogás előfordúlhat az miatt?

megvan még az is

Link to comment
Megosztás:

De az a durrogás előfordúlhat az miatt?

megvan még az is

A durrogás az kipufogóba került, el nem égett üzemanyag miatt van. Ezt pedig a motorvezérlö elektronika hibás müködése okozhatja (túldusít, mert fogalmasincs a sebességről, vagy a lambda szarakodik) Szerintem. :blink:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.