Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Olyan problémám lenne hogy a műszerfal mögül fura "szörcsögő" hang hallatszik egy ideje.Fogalmam sincs mi lehet,gázadásnál és magasabb fordulaton intenzívebb,hangosabb.Amúgy nem vettem észre hogy bármi hátrány származna a dologból,de idegesít.Mi lehet ez???Talán a hűtővíz(Nem fogy,ugyanannyi)?Vagy a fűtés radiátor?Vagy mi?

Link to comment
Megosztás:

Olyan problémám lenne hogy a műszerfal mögül fura "szörcsögő" hang hallatszik egy ideje.Fogalmam sincs mi lehet,gázadásnál és magasabb fordulaton intenzívebb,hangosabb.Amúgy nem vettem észre hogy bármi hátrány származna a dologból,de idegesít.Mi lehet ez???Talán a hűtővíz(Nem fogy,ugyanannyi)?Vagy a fűtés radiátor?Vagy mi?

Egyszer régen én is hallottam ilyen hangot.. mintha szürcsölte volna a vizet vagy csapta volna ki valahol...

Pont egy gyorsulásin volt.. aztán többet nem hallottam.. azóta se.. de passz..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

bocs srácok most egy kisebb regényt írok :blink:

Olvastam a forumban az elromlott lambda szonda jelenségről. Most vettem egyet amit a hétvégén be is rakok. nagyon kiváncsi leszek, hyogy hoz-e valami változást magával.

Semmi hibaűzenetet nem kaptam, meg nem is jelzezz a "sárga fény" egyszer sem, csak úgy vettem észre mindha meleg motornál alacsonyabb volna a fordulatszámom, mint aminek lennie kéne. A motor nem akart megálni csak a rezgés átjárta az egész autót. Lehet, gogy csak nagy az elvárásom a kocsival szemben de nem tudom....

Ja, ha épen egy kicsi gázt adok, akkor meg olyan szinten elmulik mintha nem is járna a motor.

Na enyit erről ez (is) majd csere után kiderül.

Volna mégegy: A forumot olvasgatva arról is beszéltetek, hogy a lambda szonda állítja ugye az üzemanyag+levegő arányát. Ebből esetleg következtetek arra (lehet, hogy rosszul) de olyan problémám is van (leírom):

beindítom a kocsit és még hidegen megyek vele akkor megy mint az ökör (bocsa kifejezésért) Nem éri röhögni: márminnt ami egy C14NZ- hez képest kifér a csövön. Szoval ahoz képest amit meleg motornál produkál, sokkol jobb. Ha ez melegen is így volna.....

Na a lényeg: lehet ez is lambda szonda? Vagy ez természetes? Tudom ez cserénél kiderül, de már nagyon kiváncsi vagyok rá.... + a véleményetekre és tapasztalataitokra.

.....Mégegyszer bocs a regényért és kiéhezve várom válaszaitokat.

Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

bocs srácok most egy kisebb regényt írok :blink:........

Szerintem teljesen feleslegesen cseréled. Ha lenne valami hiba úgyis jelezné. Meleg motornál természetes az alacsony fordulatszám. Ha már berezgeti a kasztnit az ugyan szerintem sem jó de lambdának nem tulajdonítanám. Cserélj jó minőségű olajat pucold ki az alapjárati mocidat, cserélj szűrőket esetleg gyertyákat. Szerintem még olcsóbban is kijössz mint egy lambdacserélvel.

Hideg motornál valóban jobban megy, mival amíg nem üzemmeleg a motor jobban dúsít. Másik oka lehet a gyengülésnek hogy az egész motortér felmelegszik és melegebb levegő is kerül a motorba ami csökkenti a hatásfokot. Próbáld hidegebb levegőhöz juttatni a mocidat. Például a leömlőtől a légszűrőházba menő csőnek nyáron szerintem nem sok értelme van. (talán télen se, esetleg rövidtávoknál) Stb...

Aztán lehet hogy nem. B)

Az idézetet rövidebbre vettem, előző hsz.-ben végig olvasható. Gepard

Link to comment
Megosztás:

Szerintem teljesen feleslegesen cseréled. Ha lenne valami hiba úgyis jelezné. Meleg motornál természetes az alacsony fordulatszám. Ha már berezgeti a kasztnit az ugyan szerintem sem jó de lambdának nem tulajdonítanám. Cserélj jó minőségű olajat pucold ki az alapjárati mocidat, cserélj szűrőket esetleg gyertyákat. Szerintem még olcsóbban is kijössz mint egy lambdacserélvel.

Nem rég volt cserélve minden olaj, gyertya (generál).... minden.

A meleg vagy hideg levegő szívását nem vákumossan szabájozza? az a kék vákumycső ami az injekor alol megy a légszűrőházhoz?

Egyet nem tudok mi az a alapjárati moci..... :blink:

Idézet rövidítve. Gepard

Link to comment
Megosztás:

Nem rég volt cserélve minden olaj, gyertya (generál).... minden.

A meleg vagy hideg levegő szívását nem vákumossan szabájozza? az a kék vákumycső ami az injekor alol megy a légszűrőházhoz?

Egyet nem tudok mi az a alapjárati moci..... :blink:

Az alapjárati motor nálad a gázbowden mellett van. Két torx csavar fogja, és az alapjáratot hivatott szabályozni. B) Érdemes vele vigyázni. Sokszor volt már szó róla olvass vissza/keress rá.

De az szabályozza (elvileg). Én viszont biztos vagyok benne, hogy kevésbé melegíti a beáramló levegőt, ha nincs ott a cső. :D

Link to comment
Megosztás:

Az alapjárati motor nálad a gázbowden mellett van. Két torx csavar fogja, és az alapjáratot hivatott szabályozni. :blink: Érdemes vele vigyázni. Sokszor volt már szó róla olvass vissza/keress rá.

Ok már tudom mire gondolsz.

De sajna még nem csináltam ezért tudatlan vagyok a témában.

Ha kicsavarom a 2 torz csavart nem fog széthullani az egész belseje?

Csak ki kel kapargatni az esetleges lerakódásokat?

Mire kell vigyázni? (leszedésnél viszarakásnál?)

Link to comment
Megosztás:

Köszi mindhármotoknak!

Ha enyire gáz a takarítása, inkább rábizom szakemberre.

Mégegyszer köszi.

_____________________________________________

A szonda aszem utángyártott.

Nem gáz annyira csak majdnem annyiból megvan mintha vennél hozzá féktisztítót (persze ha nem opel szervízbe viszed mert ott simán elkérik az óradíjat ami kb 3500+Fa)

utángyártott dolgokat NEM SZABAD venni ilyen dolgokba.

Kasztni elemet vehetsz utángyártottat.Szűrőket vehetsz utángyártottat ,de ilyen fontos alkatrészt nem szabad.Itt már millióan kifejtették hogy ilyen olyan u.gy. alkatrészekkel hogy megszívták.

És a bosszuság mellett kidobott pénz mivel utánna meg kell venned az eredetit is. :blink:

Link to comment
Megosztás:

Olyan problémám lenne hogy a műszerfal mögül fura "szörcsögő" hang hallatszik egy ideje.Fogalmam sincs mi lehet,gázadásnál és magasabb fordulaton intenzívebb,hangosabb.Amúgy nem vettem észre hogy bármi hátrány származna a dologból,de idegesít.Mi lehet ez???Talán a hűtővíz(Nem fogy,ugyanannyi)?Vagy a fűtés radiátor?Vagy mi?

Megkérdem mégegyszer,hátha valaki tudja a választ... :blink:

Link to comment
Megosztás:

A képes magyarázt sokat segített, köszi.

Aszem nekivágok én.

Tehát a tengelyre vigyázni.... és még mire?

Suvickólni kell? vagy könyen lejön a szennyeződés?

Elég nehezen jön le,főleg ha nagyon koszos.Célszerű valami olyan flakonba beletenni amibe tud ázni,de csak a feje lógjon bele az a kúp meg a szár,maga a motor test ne B)

És ha ázik egy darabig sokkal könnyebb.Mi egy levágott szőrű sima fastőecsettel takarítottuk.

Azért volt levágva a szőre hogy erősebb legyen. :blink:

Sok sikert.

Link to comment
Megosztás:

Elég nehezen jön le,főleg ha nagyon koszos.Célszerű valami olyan flakonba beletenni amibe tud ázni,de csak a feje lógjon bele az a kúp meg a szár,maga a motor test ne :D

És ha ázik egy darabig sokkal könnyebb.Mi egy levágott szőrű sima fastőecsettel takarítottuk.

Azért volt levágva a szőre hogy erősebb legyen. B)

Sok sikert.

Köcönöm........remélem nem baxom el.. :blink:

Link to comment
Megosztás:

Megtudná nekem valaki mondani mennyibe kerül az a cső ami a légszűrőtől megy a folytóházra vagy mire B)

http://img.tar.hu/silver79/img/19348398.jpg#3

Ami kék szigetelő szallagos ezen a képen.

Köcönöm........remélem nem baxom el.. :blink:

Sztem nem olyan egyszerű azt elbaszni.Meg amire figyelj mikor visszarakod huzd meg eléggé ( persze menetet ne szakíts :D ) mert az enyémnek azért nem volt alapjárata :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.