Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Ha ennyi minden lett cserélve akkor ezek után bennem felmerül a gyanú, hogy biztos, hogy a gyújtással van a baj ?

Egy Tech műszeres vizsgálat szerintem nagyon ajánlott mielőtt fölöslegesen kicseréled a fél autót - és ezt is olyan helyen ahol tényleg értenek is hozzá. Amúgy az üzemanyagrendszer (nagyon koszos szűrő, koszos injektor, kevés benzinnyomás) is tud ilyet, de rángathat akár a lambda-szonda, vagy az AGR szelep miatt is.

Link to comment
Megosztás:

Vagy az új szíj nyöszörög, mert be lett "eröltetve" egy kopott ékbe, vagy kezdi megadni magát a generátor csapágya. Próbáld meg befújni szilokon spré'-vel, ha elhalgat akkor csak nagy volt a felületi tapadása a legördülésnél és ott sípolt, de azt is nézd meg hogy a generátor szilentjei nem lógnak-e. Mert akkor kereszbe tud fordulni amikor megfeszited a szijjat.

Link to comment
Megosztás:

Az normális, hogy generátor ékszíj csere után jobban "sípol", mint elötte? Olyan szép csendes fordulatfüggő sipolgatás hallatszik be a motortérből...

Nekem attól sípolt, h tiszta dzsuva volt, ezért is fogok ősz előtt kartervédőt felapplikálni.

Leszedtem, megpucoltam szilikonnal, letöröltem a görgőket is, és rögtön kuss volt.

De lehet, h most a szíj OK, és a generátor csapágyas, és azt hallod.

Vagy kinyomó csapágy halódik, én erre hittem egy darabig, h megent xar a generátorom. :)

Link to comment
Megosztás:

A szilenteket az ősszel már megbarkácsoltam, azok akkor nagyon lógtak, feszíteni sem tudtam rendesen a szíjat, de most jó. Nem kuplung, mert menetközben is hallom. Meg fogom indítani levett szíjjal is, mikor leszedem pucolás végett... akkor biztosra kiderül.

Ha csapágyazni kell, az nagy dolog? Csapágyboltba lehet kapni hozzávalókat? Tulajdonképpen egy csapágy és persely vagy két csapágy van ott? Mit is kell cserélni?

Link to comment
Megosztás:

Az tuti hogy csapágy, és az is lehet hogy C3-as, tehát nagy fordulatu, gumi porvédős. Bár én még nem szedtem szét.

Tudtommal a C3 a csapágy illesztésére utal és nem a fordulatszámára.

C1: csapágyhézag kisebb mint C2

C2: csapágyhézag kisebb a normálisnál

C3: csapágyhézag nagyobb a normálisnál

C4: csapágyhézag nagyobb a C3-nál

C5: csapágyhézag nagyobb a C4-nél

Pl kerékcsapágynál kis hézagú C2-t szoktak használni és pl ott ahol nagyobb a hőterhelés és az ebből adódó méretváltozás (pl anno wartburg vízpumpa) ott C3-at

A tömítés pedig:

Z egy oldalon védőlemez

2Z két oldalon védőleme

R egy oldalon gumi védő (tömítö) gyűrű

2R mindkét oldalon gumi védőgyűrű

Link to comment
Megosztás:

Tudtommal a C3 a csapágy illesztésére utal és nem a fordulatszámára.

Az lehet, de éppen a hézaga miatt jobban tűri a magas fordulatot. Ezeket használtuk anno a nagy fordulatú kézi gépekbe is, nem melegedett annyira. A generátor maximális fordulata ha jól emléxem Kb 14 000 percenként, tehát kell a nagy fordulatot tűrő csapágy.

Szerintem

István

Mivel még nem szedtem szét aastra generálisát ezé nemtom. Valószínű kell egy zégerfogó, esetleg kettő, csavarhúzó, villáskulcs. A tobbi az akció folymán ki fog derülni.

Link to comment
Megosztás:

Ha csapágyazni kell, az nagy dolog? Csapágyboltba lehet kapni hozzávalókat? Tulajdonképpen egy csapágy és persely vagy két csapágy van ott? Mit is kell cserélni?

Háromféle generátorral gyártották az astrákat.Delco,Bosch és Hitachi!

A Delco könnyen javítható,olcsóbb az alaktrész hozzá(full készlet:csapágyak,kefék,szíjtárcsa kb:5EFt)!

Bosch sokat kibír,de baromi drága minden hozzá(full generál kb 20EFt).

Hitachi-hoz még nem volt szerencsém,az "így csináldban" olvastam,hogy létezik ilyen is!

Keféket cserélni nem nagy kunszt benne,viszont a csapágyak cseréjéhez érdemes egy gázos égőfejes melegítőt beszerezni,mert elég szépen összetudnak gyógyulni!Óvatosan üsd majd ki,mert az aluöntvény generátorpajzs könnyen törik!!!

Egy kipufogóval kapcsolatos kérdésem lenne. Az 1,7 DR leömlőjén van egy flexibilis cső, és ennek a hosszmérete érdekelne. Az enyémen valami kókányolt darab volt, amit beletettem, meg szerintem rövid, (100mm) és félek hogy szétrázza a katalizátort.

Help pííz.

Sajnos megmérni most nem tudom neked,de EPC-ben megnézem majd!

A katalizátor és középdob közötti rugóskötésben cseréld ki esetleg a rugókat és a tűzkarikát,nekem azóta nem ér bele pl a garázslejáromba! ;) Szerintem is rövid a 10cm-es flexicső,bár tudom,hogy a hosszabb drágább is! :)

Link to comment
Megosztás:

Háromféle generátorral gyártották az astrákat.Delco,Bosch és Hitachi!

A Delco könnyen javítható,olcsóbb az alaktrész hozzá(full készlet:csapágyak,kefék,szíjtárcsa kb:5EFt)!

Bosch sokat kibír,de baromi drága minden hozzá(full generál kb 20EFt).

Hitachi-hoz még nem volt szerencsém,az "így csináldban" olvastam,hogy létezik ilyen is!

Delco rulez...milyen jó nekem. De megjött az esős idő és már nem sípol!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Beállt a jobboldali első ablakom elektromos emelője. 5 csavar ki kipattintottam a burkolatot de a motort nem tudtam kiszedni. Ha megfogom azt az íves fogaslecet, akkor ha megnyomom az emelő gombját lefelé nem akar jönni, de ha föl akarnám húzni az ablakot arra rápróbálkozik, csak mivel fel van húzva az ablak ezért meg se moccan, de érezni hogy próbálkozik. Mi lehet a probléma???

Valaki tudja a megoldást?

Előre is köszönöm!

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Én tavaly cseréltettem szerelővel Delco generátoromban a csapágyakat, mert kézzel megforgatva halk csikorgó hangot adott. A művelet kb. 20 percig tartott és végignézem a procedúrát. Első lépésben a körben elhelyezkedő csavarokat kiszedte és eltávolította a generátor hátsó részét. Abból a csapágyat egy nagyobb méretű dugókulcs fejjel kiütötte és újat rakott bele. A másik részben először a 3 db vezetéklábat kiforrasztott, a forgórészt satuba rögzítve az ékszíjtárcsát levette. Satuból ki és kiütötte a forgórészt a pajzsból. Ha még eredeti a csapágy a pajzsban, akkor egy kis behegesztett gyűrű rögzíti a csapágyat. Türelmes és óvatos ütögetéssel a gyűrű szépen elválik a pajzstól és cserélhető a csapágy. Össszeszerelés fordított sorrendben. A régi csapágyakat eltettem a méretei miatt és most itt vannak előttem. A kisebben két szám olvasható: 6202LUAX3 és 6202CS2B, mérete D=35mm,d=15mm, szélesség=11mm, a nagyobbon is két szám van: 9218 és 9204, mérete D=47mm, d=17mm, szélesség=14mm. Mindkettő mindkétoldalról zárt típus. Ja a szerelő csapágyakkal együtt 3.500 Ft-t kért a műveletért. Remélem segítettem az infóval.

Módosítva : RobesPierre
Link to comment
Megosztás:

Segítettél ;)

Már csak az a kérdés, a Bosch-ban is ilyenek-e a csapágyak? :)

Rájöttem, hogy nálam nem a generátor okoz melegen súrlódó hangokat, hanem a vezérműszíj-burkolat nincs egészen a helyén, és az ér hozzá alul az ékszíjtárcsához, de azért a generátor felújításáról nem mondtam le ;)

Link to comment
Megosztás:

Segítettél ;)

Már csak az a kérdés, a Bosch-ban is ilyenek-e a csapágyak? :)

Rájöttem, hogy nálam nem a generátor okoz melegen súrlódó hangokat, hanem a vezérműszíj-burkolat nincs egészen a helyén, és az ér hozzá alul az ékszíjtárcsához, de azért a generátor felújításáról nem mondtam le ;)

Ismerős a dolog. Én is a vezérműszíj csere utáni nyekergés-elhárítás után cseréltettem a generátor csapágyakat. Levettem a generátor-szervó szíjat és még mindíg nyekergés. De kézzel megforgatva a generátor tengelyét csikorgó hangot adott és mivel a kocsi jó darabig még megtartós, így ránézettem.

Nekem nem ér semmi a burkolathoz a hang forrása maga a vezérmű szíj, amin spray-zés sem segített. Pedig annakidején örültem, hogy féláron vettem Gates-hez képest.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.