Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Korábban én is úgy tudtam, de a márkasz@rvízben pedig ezt monták minden próbálkozásom ellenére. Szal jobb ha minél előbb szalad vele az embör a tudós szerelőhöz! Aztán lehet, hogy kamu.

Vagy tart az ember a kocsiban egy gémkapcsot és kiolvassa maga a hibakódot ráadásul ingyé :rolleyes:

Elküldve
Nem követtem a történeteket vissza, de tudjátok-e, hogy egy adott hibajel 10 indítás után törlődik? ha nem találnak jelet, ez is lehet az ok. :rolleyes:

Oké-oké! De a hibakód csak hibajel után lesz!

Az meg nem volt.

Elküldve
Valaki aki nagyon tudja a dolgot erről a hibakiolvasásról mesélhetne nekem részletesen :rolleyes:

a kocsi tipusa az aláírásnál :blink:

Minden típusnál alapvetően egy gémkapoccsal össze kell zárni két lában a Computer csatlakozón.

Rátenni a gyújtást.

A műszerfalban a motor hibajelző felvillanásait kell megszámolni.

Én kétféle számhosszúságot ismerek. 2 és 4 karakterest. Az enyém 4 karakteres.

Ha megtalálom a linket, ott pontosan le van írva.

Elküldve

A napokban vettem észre, hogy apró lyuk van a kipufogó rendszeren, pont a hátsó híd felett. Így felkerestem szerelő havert, hogy menjen már alá és foltozza be a lyukat. Kopácsolás, köszörülés, a kis lyukból nagy lyuk lett, le kellett szedni a középső és a hátsó dobot. Ekkor jött a meglepetés, amikor a hátsó dobból egyszerűen kiszakadt a cső és a dob belseje teljesen össze volt szakadva, pedig kívülről egyáltalán nem volt korrodált.Szerelő haver megjegyezte, hogy jól lefojthatta a motort. Új dobért elszalad, addig cső meghegeszt, fel az új dob. Próbaút. Döbbenet! Legalább 10 LE-t nyertem, vagyis eddig nélkülöztem. Mondjuk eddig csodálkoztam is, hogy jól bírja a kipuff rendszerem, mivel a gyári volt még rajta. Igaz kb. 2 évvel ezelőtt elkezdett a hátsó dobom csörögni, de fél év után abbahagyta. Valószínűleg akkor hullott szét a belseje. Úgyhogy a látszat néha csal!

Elküldve
Majd 1x le akarom cserélni a benzinszűrőmet. Le kell engedni a tankot elötte, vagy nem baj, ha csak úgy leszedem?

szerintem a féltank már kellően alacson szint. Viszont akkor sem árt, ha gyors tudsz lenni, meg azért fog ott folyni egy kis benya...

Elküldve
Majd 1x le akarom cserélni a benzinszűrőmet. Le kell engedni a tankot elötte, vagy nem baj, ha csak úgy leszedem?

Nem kell leengedni.Úgyis csak a csőben lévő tud kifojni,mivel az AC nem tolja. :rolleyes: Leszeded,majd gyorsan felteszed az újat!Ha jól emlékszem,adnak hozzá kis dugókat is,amivel eldugaszolhatod a csövet amíg felteszed!

Elküldve
Nem kell leengedni.Úgyis csak a csőben lévő tud kifojni,mivel az AC nem tolja. :rolleyes: Leszeded,majd gyorsan felteszed az újat!Ha jól emlékszem,adnak hozzá kis dugókat is,amivel eldugaszolhatod a csövet amíg felteszed!
A dugaszok az új szűrőhöz vannak.Egyébként kb. 5 perces meló, ha nincsenek benőve a bilincsek csavarjai.
Elküldve
Sziasztok!

Egy kis segítség kellene. 1.6 SI-m van, ami küszködik valami aprósággal. A hibajelenség a következő: Indítást követően tök jól megy a verda, nincs vele semmi baj, nem jelez semmi hibát. Az első motorfékes lassításkor kigyullad a sárga lámpa. Ekkor menet közben simán megy a gép, nem rángat, gyorsul, ahogy kell. Viszont ha megállok, akkor előfordul, hogy a motor leáll. utána pöccre indul, ha nem áll le, akkor az alapjárata csöppet dadogós. Ha újra kell indítani, akkor a sárga lámpa elalszik.

Mi lehet az oka? Remélem valaki tud segíteni.

Előre is köszi.

Hello! Nekem is volt ilyen problémám, csak az alapjárati állító motort kellett kitakarítani. Nekem már ha kinyomtam a kuplungot akkor le is állt.

Elküldve
szerintem a féltank már kellően alacson szint. Viszont akkor sem árt, ha gyors tudsz lenni, meg azért fog ott folyni egy kis benya...

Kukucska ide.. amint írták, a tankból nem folyik ki a benya,mert a szivattyún nem jön át.. gondolom van benne visszacsapó.. vagy csak szimplán nem tud átjönni rajta.

Elküldve
Szerintem megy egy szorítóval el lehet szorítani a benzincsövet. Illetve 2-vel. :)

jaja.. egy olyannal ami tényleg szorít ;) akkor már csak a benyaszűrőből jöhet egy kis kraft..

Elküldve

Hali!A spanomnak C14NZ-je van,és alapjárat problémákkal küzd.Hidegen beindítva nagyon magas,bemelegedve megálláskor felbőgeti kb. 2-3 másodpercig,utána visszaejti folyamatosan!Melegen a hibát nem mindíg produkálja,van hogy jól működik.Az alapjárati mocit kiszedtük,de tiszta.Falsot nem szív,a csövek hibátlanok.Töltöttünk bele Liqui Molly féle üzemanyagrendszer -tisztítót.A sárga lámpa még nem jelzett,gondolom akkor hibajelet sem tárol.Gyanakszunk a hűtővíz hőmérséklet szenzorra,és a sebességjeladóra.Lehet,hogy vmelyik sz@rakodik ,de annyira nem hogy hibajelet adjon.Vélemények?

Elküldve
Hali!A spanomnak C14NZ-je van,és alapjárat problémákkal küzd.Hidegen beindítva nagyon magas,bemelegedve megálláskor felbőgeti kb. 2-3 másodpercig,utána visszaejti folyamatosan!Melegen a hibát nem mindíg produkálja,van hogy jól működik.Az alapjárati mocit kiszedtük,de tiszta.Falsot nem szív,a csövek hibátlanok.Töltöttünk bele Liqui Molly féle üzemanyagrendszer -tisztítót.A sárga lámpa még nem jelzett,gondolom akkor hibajelet sem tárol.Gyanakszunk a hűtővíz hőmérséklet szenzorra,és a sebességjeladóra.Lehet,hogy vmelyik sz@rakodik ,de annyira nem hogy hibajelet adjon.Vélemények?

Sztem ott valami tömítetlenség lesz, vagy a szívósornál, vagy a vákuumrendszerben. A sebességjeladó hibája adna hibajelet, égne a sárga lámpa. Hőmérséklet szenzor csere nem nagy kiadás, és egyszerű is, érdemes megcsinálni.

Elküldve

Hali!

Hétfőn kész lett az autó (cirka 53e Ft)

Elvileg a probléma:

A 3. henger a hengerfej tömítésnél vizet szívott, ami letestelte a gyertyát, ezért nem ment a henger.

Emiatt volt a folyamatos motorleállás is!

Meg áttakarították a motort, felcsiszolták a szelepeket, stb.

Az egész mutatvány 3 napba telt.

De most sokkal jobban megy az autó mint előtte!

Tehát nem alapjárati motor volt a probléma (bár azt is kitakarították).

Üdv.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.