Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Csergőben kapsz jóval olcsóbban is franya teljes szettet, szerkezettel, csapággyal együtt!

40 pénz alatt van a Sachs asszem. Kérdezd majd meg Vktr kartársat, ő a kompetens ott. :D

Még nem aktuális, nem csúszik a kuplung, ami tudtommal annyit jelent, h jó. :) Viszont ezzel a 40 rugós árral megleptél, azt hittem, h drágább.

Elküldve
Még nem aktuális, nem csúszik a kuplung, ami tudtommal annyit jelent, h jó. :) Viszont ezzel a 40 rugós árral megleptél, azt hittem, h drágább.

Nekem a szakim 36-ban cserélte volna kompletten a kuplungot kinyomócsapággyal együtt munkadíjastól akcióban, de mivel ténylegesen ugye nekem sem rosz, meg nem is volt akkor lóvém ill. kellett fontosabb (futómű) dologra, igy halasztva lett.

Ja, asszem a Bárditól szerezte volna, van valami icconyat kedvezménye náluk

Elküldve

Azért nem mindegy hogy milyen gyártmányú a szett. :D

Lehet rossz külön a szerkezet is, akkor nem csúszik mindig a kuplung...

De nem akarok ijesztgetni. :)

Szerintem sokkal bajosabb a nyelestengely csapágy cseréje, mert ahhoz szét kell

ripityára szedni a váltót. ;)

Elküldve

Végül is a váltót igy is úgy is le kell szedni, csak mondjuk nem mind1, hogy mennyire apró darabokra, mert egyrészt növeli a munkadíjat, másrészt minél jobban szétbombázzák, én részemről anál jobban parázok, hogy összerakás után normálisan minden a helyére kerüljön...

Valami opel gyári beszállítója márka lett volna, nem emléxem, van már annyi, fékből ez a jó, kuplungból az, toronycsapágyból meg a 3., nem bírom követni.

Azt tudom, hogy 1 év gar az tuti.

Elküldve
Kuplungból én a Sachs-ot javasolnám, az a gyári beszállító is.

Mondják még a Luk-ot is, az nemtom milyen, még nem volt olyanom.

AZAZ... ezt mondta a szakim is, hogy ez talán a legjobb... csak az a gond, hogy akkor volt akciós, mert amúgy azt mondta, olyan 38 körül van csak az anyag az ő kedvezményével, + munka.

Viszont toronycsapágyból 3 hónapja tettem besachs-ot és 2 hete kicseréltem, mert kimult, havernak dettó. moszt szép tányéros van benne, ami ugyan szintén sachs, csak kicsit drágáb mint a tányér nélküli, de eddig teljesen jól dolgozik.

Elküldve

Szerintem kuplungban mindegy, hogy LUK vagy Sachs, úgyis kooperál a két gyár, sőt nagyrészt gyári felújított, ami a dobozokban van, de nagyon megbízható és jól kezelhető lesz a kuplung. Ami biztos, óvakodni kell a QH, GST és egyéb olcsó szettektől. Lehet, hogy ezzel nem mindenki ért egyet, de én bontott kuplungot se tennék be.

A váltókar egy bizonyos fordulatnál nekem is zörgött, ha megfogtam, abbahagyta, aztán a zsírsprayzés megoldotta a problémát.

Elküldve

Sziasztok!!

Váltórúd-szimeringet kell cserélnem, mert hordja ki az olajat és tocsog ott már minden.

Ehhez mennyire kell megbontanom a rendszert? Úgy értem, újra kell töltenem az olajat?

Opel 1.4 16V

Elküldve
Sziasztok!!

Váltórúd-szimeringet kell cserélnem, mert hordja ki az olajat és tocsog ott már minden.

Ehhez mennyire kell megbontanom a rendszert? Úgy értem, újra kell töltenem az olajat?

Opel 1.4 16V

Ha előtte fejre állítod a járgányt akkok ki tud folyni belőlle, az olaj :) . Egyépként ez a kütyü a tetelyén van, és emlékeim szerint "könnyen lejön". Mármint a váltó tetején.

Elküldve

A váltórúdszimmering cseréhez:

A váltó tetején ki kell kötni a kart ( stiftet kihúzni ) , a pár darab 11-es fejű csavart kivenni és óvatosan kiforgatva levenni a kulisszát. Fejjel lefelé satuban megfogva, kiütni a stiftet a rúdból, de csak egy bizonyos állásban lehet, különben kilyukasztod az alumínium házat, ahogy lemegy a stift. Rúd kihúz, szimm. csere, rúd vissza, stift vissza. A lényeg, hogy van egy kis műanyag dugó rajta. Azt kell kivenni, a rudat rugóerő ellenében elfordítani és a dugó helyére valami rögzítést bedugni, hogy tartsa meg elfordított állásában. Csak így lehet könnyen visszatenni a váltóra. Ha lefogattad a kulisszát, ugyanúgy elfordítva a kart, a rögzítést ki tudod venni, utána dugót visszatenni. Tömítést szerintem cseréld. olajszintet ellenőrizd, ha nem tudod, mennyit csapkodott már szét. Sok sikert!

Elküldve
A váltórúdszimmering cseréhez:

A váltó tetején ki kell kötni a kart ( stiftet kihúzni ) , a pár darab 11-es fejű csavart kivenni és óvatosan kiforgatva levenni a kulisszát. Fejjel lefelé satuban megfogva, kiütni a stiftet a rúdból, de csak egy bizonyos állásban lehet, különben kilyukasztod az alumínium házat, ahogy lemegy a stift. Rúd kihúz, szimm. csere, rúd vissza, stift vissza. A lényeg, hogy van egy kis műanyag dugó rajta. Azt kell kivenni, a rudat rugóerő ellenében elfordítani és a dugó helyére valami rögzítést bedugni, hogy tartsa meg elfordított állásában. Csak így lehet könnyen visszatenni a váltóra. Ha lefogattad a kulisszát, ugyanúgy elfordítva a kart, a rögzítést ki tudod venni, utána dugót visszatenni. Tömítést szerintem cseréld. olajszintet ellenőrizd, ha nem tudod, mennyit csapkodott már szét. Sok sikert!

Köszi az instrukciókat! Nekiállok délután.

Elküldve

Elmentem több bótba is délután, ugyan aggyanak má nékem szimeringet a váltórúdhoz, de mindenhol kérték a méreteket. Én azt hittem, katalógusból kinézik és kész. Őrület. Hogy mérjem meg a szélességét?? Ahhoz ki kell venni!!

Hiába, szer hely ez a Gödöllő..

Nem tudja valaki véletlenül??

Elküldve
Elmentem több bótba is délután, ugyan aggyanak má nékem szimeringet a váltórúdhoz, de mindenhol kérték a méreteket. Én azt hittem, katalógusból kinézik és kész. Őrület. Hogy mérjem meg a szélességét?? Ahhoz ki kell venni!!

Hiába, szer hely ez a Gödöllő..

Nem tudja valaki véletlenül??

Be kell menni a márkaszervízbe és ott kell megvenni.

Elküldve
3.200,- Ft az Opel-nél. Na ennyit nem adok érte. Nem tudtok esetleg méretet mondani??

Én Hatvanba simán kaptam autós boltban pár száz forintért, de ha kiveszed és a méretek alapján veszel csapágyboltban az a legolcsóbb megoldás és jó minőségű is lesz.

Amúgy nekem egy opel szerelő cimborám cserélte a szimeringet meg a stiftet plusz olajfeltöltés 1500Ft volt (olaj nélkül, azt én vettem opel keribe gyári váltó olaj).

Elküldve
Én Hatvanba simán kaptam autós boltban pár száz forintért, de ha kiveszed és a méretek alapján veszel csapágyboltban az a legolcsóbb megoldás és jó minőségű is lesz.

Amúgy nekem egy opel szerelő cimborám cserélte a szimeringet meg a stiftet plusz olajfeltöltés 1500Ft volt (olaj nélkül, azt én vettem opel keribe gyári váltó olaj).

Sajnos egyik boltban sem volt opelhez szimering. Hát pont az a baj, hogy addig nem akarom kivenni, mert nem tudok mozogni a kocsival, tehát a szélességét megmérni sem tudom! Az dühít, hogy elég lenne a boltosoknak kinyitni a katalógusukat, és máris tudnák a méretet, de ilyen kis szarral nem foglalkoznak.

Elküldve
A cikkszáma 732235

Szia!

Megvan!!

Az általad adott cikkszám alapján a neten megtaláltam. Méretek: átm13/átm26/szél7mm!!!!!!!!!!!!

Ezer köszönet!

Elküldve
Szia!

Megvan!!

Az általad adott cikkszám alapján a neten megtaláltam. Méretek: átm13/átm26/szél7mm!!!!!!!!!!!!

Ezer köszönet!

Szívesen

Elküldve
Amúgy nekem egy opel szerelő cimborám cserélte a szimeringet meg a stiftet plusz olajfeltöltés 1500Ft volt (olaj nélkül, azt én vettem opel keribe gyári váltó olaj).

Ez az a stift amit emlegetnek a "hidegben nehezen kapcsolás" kapcsán is?

Lehet nekem is ezt kellene cserélnem?

Elküldve
Ez az a stift amit emlegetnek a "hidegben nehezen kapcsolás" kapcsán is?

Lehet nekem is ezt kellene cserélnem?

Ezt a stiftet látod ha benézel a kulissza környékéhez.

Mag lehet vizsgálni csak két ember szükséges hozzá.

Az egyik beül és üresban jobbra balra mozgatja a váltókart finomam.

A másik manus pedig ezt a stiftet hesszeli vagyi lóg e az összetétel amit ez a bizonyos stift fog.

Elküldve

Sziasztok.:-)

Kihagytam 3 hónapot némi betegség miatt, alíg győzöm olvasni amit írtatok.:-)

Tegnap voltam futóművesnél.

Azt mutatta a műszer, hogy 4 mm-re szét áltak a kerekek..

Hogy lehet ez ? Mitől ?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.