leslie Elküldve Január27, 2006 Elküldve Január27, 2006 Csergőben kapsz jóval olcsóbban is franya teljes szettet, szerkezettel, csapággyal együtt! 40 pénz alatt van a Sachs asszem. Kérdezd majd meg Vktr kartársat, ő a kompetens ott. :D Még nem aktuális, nem csúszik a kuplung, ami tudtommal annyit jelent, h jó. :) Viszont ezzel a 40 rugós árral megleptél, azt hittem, h drágább.
I_S Elküldve Január27, 2006 Elküldve Január27, 2006 Még nem aktuális, nem csúszik a kuplung, ami tudtommal annyit jelent, h jó. :) Viszont ezzel a 40 rugós árral megleptél, azt hittem, h drágább. Nekem a szakim 36-ban cserélte volna kompletten a kuplungot kinyomócsapággyal együtt munkadíjastól akcióban, de mivel ténylegesen ugye nekem sem rosz, meg nem is volt akkor lóvém ill. kellett fontosabb (futómű) dologra, igy halasztva lett. Ja, asszem a Bárditól szerezte volna, van valami icconyat kedvezménye náluk
opel16v Elküldve Január27, 2006 Elküldve Január27, 2006 Azért nem mindegy hogy milyen gyártmányú a szett. :D Lehet rossz külön a szerkezet is, akkor nem csúszik mindig a kuplung... De nem akarok ijesztgetni. :) Szerintem sokkal bajosabb a nyelestengely csapágy cseréje, mert ahhoz szét kell ripityára szedni a váltót. ;)
I_S Elküldve Január27, 2006 Elküldve Január27, 2006 Végül is a váltót igy is úgy is le kell szedni, csak mondjuk nem mind1, hogy mennyire apró darabokra, mert egyrészt növeli a munkadíjat, másrészt minél jobban szétbombázzák, én részemről anál jobban parázok, hogy összerakás után normálisan minden a helyére kerüljön... Valami opel gyári beszállítója márka lett volna, nem emléxem, van már annyi, fékből ez a jó, kuplungból az, toronycsapágyból meg a 3., nem bírom követni. Azt tudom, hogy 1 év gar az tuti.
opel16v Elküldve Január27, 2006 Elküldve Január27, 2006 Kuplungból én a Sachs-ot javasolnám, az a gyári beszállító is. Mondják még a Luk-ot is, az nemtom milyen, még nem volt olyanom.
I_S Elküldve Január27, 2006 Elküldve Január27, 2006 Kuplungból én a Sachs-ot javasolnám, az a gyári beszállító is. Mondják még a Luk-ot is, az nemtom milyen, még nem volt olyanom. AZAZ... ezt mondta a szakim is, hogy ez talán a legjobb... csak az a gond, hogy akkor volt akciós, mert amúgy azt mondta, olyan 38 körül van csak az anyag az ő kedvezményével, + munka. Viszont toronycsapágyból 3 hónapja tettem besachs-ot és 2 hete kicseréltem, mert kimult, havernak dettó. moszt szép tányéros van benne, ami ugyan szintén sachs, csak kicsit drágáb mint a tányér nélküli, de eddig teljesen jól dolgozik.
mcfield Elküldve Január27, 2006 Elküldve Január27, 2006 Szerintem kuplungban mindegy, hogy LUK vagy Sachs, úgyis kooperál a két gyár, sőt nagyrészt gyári felújított, ami a dobozokban van, de nagyon megbízható és jól kezelhető lesz a kuplung. Ami biztos, óvakodni kell a QH, GST és egyéb olcsó szettektől. Lehet, hogy ezzel nem mindenki ért egyet, de én bontott kuplungot se tennék be. A váltókar egy bizonyos fordulatnál nekem is zörgött, ha megfogtam, abbahagyta, aztán a zsírsprayzés megoldotta a problémát.
16DA Elküldve Január28, 2006 Elküldve Január28, 2006 Én luk szerkezet raktam be és valeo tárcsát. Mégegyszer egyedül biztosss nem állok neki.
Rauros Elküldve Január30, 2006 Elküldve Január30, 2006 Sziasztok!! Váltórúd-szimeringet kell cserélnem, mert hordja ki az olajat és tocsog ott már minden. Ehhez mennyire kell megbontanom a rendszert? Úgy értem, újra kell töltenem az olajat? Opel 1.4 16V
afonya Elküldve Január30, 2006 Elküldve Január30, 2006 Sziasztok!! Váltórúd-szimeringet kell cserélnem, mert hordja ki az olajat és tocsog ott már minden. Ehhez mennyire kell megbontanom a rendszert? Úgy értem, újra kell töltenem az olajat? Opel 1.4 16V Ha előtte fejre állítod a járgányt akkok ki tud folyni belőlle, az olaj :) . Egyépként ez a kütyü a tetelyén van, és emlékeim szerint "könnyen lejön". Mármint a váltó tetején.
mcfield Elküldve Január30, 2006 Elküldve Január30, 2006 A váltórúdszimmering cseréhez: A váltó tetején ki kell kötni a kart ( stiftet kihúzni ) , a pár darab 11-es fejű csavart kivenni és óvatosan kiforgatva levenni a kulisszát. Fejjel lefelé satuban megfogva, kiütni a stiftet a rúdból, de csak egy bizonyos állásban lehet, különben kilyukasztod az alumínium házat, ahogy lemegy a stift. Rúd kihúz, szimm. csere, rúd vissza, stift vissza. A lényeg, hogy van egy kis műanyag dugó rajta. Azt kell kivenni, a rudat rugóerő ellenében elfordítani és a dugó helyére valami rögzítést bedugni, hogy tartsa meg elfordított állásában. Csak így lehet könnyen visszatenni a váltóra. Ha lefogattad a kulisszát, ugyanúgy elfordítva a kart, a rögzítést ki tudod venni, utána dugót visszatenni. Tömítést szerintem cseréld. olajszintet ellenőrizd, ha nem tudod, mennyit csapkodott már szét. Sok sikert!
Rauros Elküldve Január31, 2006 Elküldve Január31, 2006 A váltórúdszimmering cseréhez: A váltó tetején ki kell kötni a kart ( stiftet kihúzni ) , a pár darab 11-es fejű csavart kivenni és óvatosan kiforgatva levenni a kulisszát. Fejjel lefelé satuban megfogva, kiütni a stiftet a rúdból, de csak egy bizonyos állásban lehet, különben kilyukasztod az alumínium házat, ahogy lemegy a stift. Rúd kihúz, szimm. csere, rúd vissza, stift vissza. A lényeg, hogy van egy kis műanyag dugó rajta. Azt kell kivenni, a rudat rugóerő ellenében elfordítani és a dugó helyére valami rögzítést bedugni, hogy tartsa meg elfordított állásában. Csak így lehet könnyen visszatenni a váltóra. Ha lefogattad a kulisszát, ugyanúgy elfordítva a kart, a rögzítést ki tudod venni, utána dugót visszatenni. Tömítést szerintem cseréld. olajszintet ellenőrizd, ha nem tudod, mennyit csapkodott már szét. Sok sikert! Köszi az instrukciókat! Nekiállok délután.
Rauros Elküldve Február1, 2006 Elküldve Február1, 2006 Elmentem több bótba is délután, ugyan aggyanak má nékem szimeringet a váltórúdhoz, de mindenhol kérték a méreteket. Én azt hittem, katalógusból kinézik és kész. Őrület. Hogy mérjem meg a szélességét?? Ahhoz ki kell venni!! Hiába, szer hely ez a Gödöllő.. Nem tudja valaki véletlenül??
Blitz Elküldve Február1, 2006 Elküldve Február1, 2006 Elmentem több bótba is délután, ugyan aggyanak má nékem szimeringet a váltórúdhoz, de mindenhol kérték a méreteket. Én azt hittem, katalógusból kinézik és kész. Őrület. Hogy mérjem meg a szélességét?? Ahhoz ki kell venni!! Hiába, szer hely ez a Gödöllő.. Nem tudja valaki véletlenül?? Be kell menni a márkaszervízbe és ott kell megvenni.
Rauros Elküldve Február1, 2006 Elküldve Február1, 2006 Be kell menni a márkaszervízbe és ott kell megvenni. Nos, igazad van, nem láttam a fától az erdőt....
Blitz Elküldve Február1, 2006 Elküldve Február1, 2006 Nos, igazad van, nem láttam a fától az erdőt.... A cikkszáma 732235
Rauros Elküldve Február1, 2006 Elküldve Február1, 2006 A cikkszáma 732235 3.200,- Ft az Opel-nél. Na ennyit nem adok érte. Nem tudtok esetleg méretet mondani??
loree_gsi16v Elküldve Február1, 2006 Elküldve Február1, 2006 3.200,- Ft az Opel-nél. Na ennyit nem adok érte. Nem tudtok esetleg méretet mondani?? Én Hatvanba simán kaptam autós boltban pár száz forintért, de ha kiveszed és a méretek alapján veszel csapágyboltban az a legolcsóbb megoldás és jó minőségű is lesz. Amúgy nekem egy opel szerelő cimborám cserélte a szimeringet meg a stiftet plusz olajfeltöltés 1500Ft volt (olaj nélkül, azt én vettem opel keribe gyári váltó olaj).
Rauros Elküldve Február1, 2006 Elküldve Február1, 2006 Én Hatvanba simán kaptam autós boltban pár száz forintért, de ha kiveszed és a méretek alapján veszel csapágyboltban az a legolcsóbb megoldás és jó minőségű is lesz. Amúgy nekem egy opel szerelő cimborám cserélte a szimeringet meg a stiftet plusz olajfeltöltés 1500Ft volt (olaj nélkül, azt én vettem opel keribe gyári váltó olaj). Sajnos egyik boltban sem volt opelhez szimering. Hát pont az a baj, hogy addig nem akarom kivenni, mert nem tudok mozogni a kocsival, tehát a szélességét megmérni sem tudom! Az dühít, hogy elég lenne a boltosoknak kinyitni a katalógusukat, és máris tudnák a méretet, de ilyen kis szarral nem foglalkoznak.
Rauros Elküldve Február1, 2006 Elküldve Február1, 2006 A cikkszáma 732235 Szia! Megvan!! Az általad adott cikkszám alapján a neten megtaláltam. Méretek: átm13/átm26/szél7mm!!!!!!!!!!!! Ezer köszönet!
Blitz Elküldve Február1, 2006 Elküldve Február1, 2006 Szia! Megvan!! Az általad adott cikkszám alapján a neten megtaláltam. Méretek: átm13/átm26/szél7mm!!!!!!!!!!!! Ezer köszönet! Szívesen
ptoma Elküldve Február1, 2006 Elküldve Február1, 2006 SOS!!!!! Mi a különbség a F10-5 váltó s F16os váltó között?pl:áttétel,felfogatás,kuplung távolság stb stb
wzsolt_1.6_16V Elküldve Február1, 2006 Elküldve Február1, 2006 Amúgy nekem egy opel szerelő cimborám cserélte a szimeringet meg a stiftet plusz olajfeltöltés 1500Ft volt (olaj nélkül, azt én vettem opel keribe gyári váltó olaj). Ez az a stift amit emlegetnek a "hidegben nehezen kapcsolás" kapcsán is? Lehet nekem is ezt kellene cserélnem?
loree_gsi16v Elküldve Február1, 2006 Elküldve Február1, 2006 Ez az a stift amit emlegetnek a "hidegben nehezen kapcsolás" kapcsán is? Lehet nekem is ezt kellene cserélnem? Ezt a stiftet látod ha benézel a kulissza környékéhez. Mag lehet vizsgálni csak két ember szükséges hozzá. Az egyik beül és üresban jobbra balra mozgatja a váltókart finomam. A másik manus pedig ezt a stiftet hesszeli vagyi lóg e az összetétel amit ez a bizonyos stift fog.
egyhapsi Elküldve Február1, 2006 Elküldve Február1, 2006 Sziasztok.:-) Kihagytam 3 hónapot némi betegség miatt, alíg győzöm olvasni amit írtatok.:-) Tegnap voltam futóművesnél. Azt mutatta a műszer, hogy 4 mm-re szét áltak a kerekek.. Hogy lehet ez ? Mitől ?
Recommended Posts