Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Udv forumlakok

remelem mindenkinek jol megy a gepe.

Hatso ablaktorlovel kapcsolatban kerdeznem:

-10000 HUF bontobol jo ar erte vagy nem?

Kipufogoban a rezges csillapito ( ami a katalizator elott van, motorkod X17DTL) at van lyukadva es oly szep hangja van mint egy 10000 cm3 amerikano GMC-nek :D

kerdesem, hogyan javithato es a katalizatort hany km utan cseres?

Kerdezem, mert egy autoalkatreszboltos azt mondta, hogy ha cserelem a rezges csillapitot es sok a km a motorban akkor cserelni kell a Katalizatort is. Aztan megmondta a Katalizator arat es majden hatradobtam a magam, :) itt 9500 Sk kernek erte ami 64 600HUF eleg huzos nem?

elore is koszi

udv

Link to comment
Megosztás:

Udv forumlakok

remelem mindenkinek jol megy a gepe.

Hatso ablaktorlovel kapcsolatban kerdeznem:

-10000 HUF bontobol jo ar erte vagy nem?

Kipufogoban a rezges csillapito ( ami a katalizator elott van, motorkod X17DTL) at van lyukadva es oly szep hangja van mint egy 10000 cm3 amerikano GMC-nek :D

kerdesem, hogyan javithato es a katalizatort hany km utan cseres?

Kerdezem, mert egy autoalkatreszboltos azt mondta, hogy ha cserelem a rezges csillapitot es sok a km a motorban akkor cserelni kell a Katalizatort is. Aztan megmondta a Katalizator arat es majden hatradobtam a magam, :) itt 9500 Sk kernek erte ami 64 600HUF eleg huzos nem?

elore is koszi

udv

Katalizátort szerintem kérdezd meg egy kipuffosnál... felénk pl. 22e forintért univerzálisat raknak...igaz benyáshoz, de szerintem nem lehet akkora különbség.

Link to comment
Megosztás:

Udv forumlakok

remelem mindenkinek jol megy a gepe.

Hatso ablaktorlovel kapcsolatban kerdeznem:

-10000 HUF bontobol jo ar erte vagy nem?

Szerintem nagyon drága, én 2500ért vettem a sajátom, de asszem az olcsó volt.

5-6ért biztos van, csak eléggé lutrinak tartom a bontottatt... :)

Link to comment
Megosztás:

Udv forumlakok

remelem mindenkinek jol megy a gepe.

Hatso ablaktorlovel kapcsolatban kerdeznem:

-10000 HUF bontobol jo ar erte vagy nem?

Kipufogoban a rezges csillapito ( ami a katalizator elott van, motorkod X17DTL) at van lyukadva es oly szep hangja van mint egy 10000 cm3 amerikano GMC-nek ;)

kerdesem, hogyan javithato es a katalizatort hany km utan cseres?

Kerdezem, mert egy autoalkatreszboltos azt mondta, hogy ha cserelem a rezges csillapitot es sok a km a motorban akkor cserelni kell a Katalizatort is. Aztan megmondta a Katalizator arat es majden hatradobtam a magam, :D itt 9500 Sk kernek erte ami 64 600HUF eleg huzos nem?

elore is koszi

udv

Budapesten szakszervízben 6 éve!!! 35000 HUF volt. Ugyanaz autóvillamossági szerelőnél csak javítással megoldva a probléma 2 éve 3000 HUF. Gondolom a baj az, hogy "nem megy", általában úgy kezdődik, hogy egyre lassabb, mintha szorulna, aztán végleg megáll, ha lehet félúton. Nálam (céges kocsiban) egy hátsó ablaktörlő 30-50 ezer km-t bírt ki, utána kuka. Ugyanez az autó magántulajdonban (nem nálam) legutóbb javítva 50000 km-el ezelőtt. :)

Link to comment
Megosztás:

szjancsi!

Gondolom a hátsó ablaktörlő MOTORra utaltál :P

Szerintem nem jó ár érte a 10k,de ettől függetlenül vedd meg,mert olcsóbban nem fogsz kapni :D

Nekem fél éve kellett cserélnem és előtte 6bontónál érdeklődtem telefonon,mindegyik 10k és 15k között mondta,úgyhogy 10k alatt nem fogsz kapni...Legalábbis itt a pesti bontókban nem ;)

Gyuri bácsi!

A kézifék-visszajelzővel kapcsolatban,ha valóban a kapcsoló romlott el,abban én nem tok segíteni,de akkor is világít a lámpa a műfalon,ha a fékfolyadék-szint a minimum alatt van a kiegyenlítőtartályban.

Igaz ha szép lassan elfolyik a munkahengernél akkor nem kezd el egyből világítani,hanem csak fel felvillan eleinte... ;) ....de azért nézd meg azt is ...talán :)

Link to comment
Megosztás:

Légzsákkal együtt az átvezetőt és az indítót is cserélni kell, mást nem tudtommal.

A pirós patronok meg úgyis egyben vannak az övcsattal, viszonylag könnyű a csere.

Köszi az infót. Ma kicseréltem az utaslégzsákot( majd' megfagytam közben), aztán elindultam az iskolába

gyermekemért. Néhány száz méter után egy széllökés belevágta a motorháztetőz a szélvédőbe ( valszeg

nem csuktam le rendesen). Úgyhogy most keresek egy F-Astra szélvédőt, zöld csíkkal a tetején.

Tud valaki egyet?

Link to comment
Megosztás:

belevágta a motorháztetőt a szélvédőbe ( valszeg

nem csuktam le rendesen).

az széééép :) ,nekem is kell majd vennem,mert kb 2hete bentről nézve a jobb oldalon,de kívűlről meg van repedve...fogalmam sincs hogy történhetett ,nem kavics felverődés ,nem tom mitől van :D

egy kb:8cm-es egyenes repedés,ami rá 2-3 napra tovább repedt ,mostmár vagy 12cm is van az egész... ;)

Tudja valaki,hogy szélvédősnél az ilyet még tudják valahogy orvosolni/eltüntetni???Mer azé úgy jobban járnék zsetonba ;)

Link to comment
Megosztás:

belevágta a motorháztetőt a szélvédőbe ( valszeg

nem csuktam le rendesen).

az széééép :) ,nekem is kell majd vennem,mert kb 2hete bentről nézve a jobb oldalon,de kívűlről meg van repedve...fogalmam sincs hogy történhetett ,nem kavics felverődés ,nem tom mitől van :D

egy kb:8cm-es egyenes repedés,ami rá 2-3 napra tovább repedt ,mostmár vagy 12cm is van az egész... ;)

Tudja valaki,hogy szélvédősnél az ilyet még tudják valahogy orvosolni/eltüntetni???Mer azé úgy jobban járnék zsetonba ;)

egy új berakással együtt 25-30e körül mozog...de ezt azt hiszem a kasznis topicban kiveséztük egy párszor...javítani nem érdemes...ismerösnek csináltak...pár hónap múlva előjött megint... Igaz, a javítás pár ezer volt.. de a csere biztosabb, mint időnként javítani...már ha lehet! :P

Link to comment
Megosztás:

Laci!

Az az!

98-as azér, mer amelyik gépbe van kopogásérzékelő (asszem Redijében már kell lennie),

az biztosan jobban fog menni tőle, meg ha nem vagy mentálisan ösztönzött, akkor még

kevesebbet is fog fogyasztani. :)

Szélvédő: Pilkington, Csepel, Tanácsház utca vége. Nekem legutóbb 15 körül volt a csíkos.

Link to comment
Megosztás:

98-as azér, mer amelyik gépbe van kopogásérzékelő (asszem Redijében már kell lennie),

az biztosan jobban fog menni tőle, meg ha nem vagy mentálisan ösztönzött, akkor még

kevesebbet is fog fogyasztani. :)

Erről az volt egy cikk anno az A2-ben, hogy a kopogásérzékelő csak lefelé avatkozik be, azaz szar benzinnél (ha kopogást hall) csökkenti az előgyújtási szöget, de viszont jó benzinnél nem próbálja növelni a kopogáshatárig. Ezt mondjuk valahol el is hiszem, mert ha elromlana a kopogásérzékelő (mondjuk érzéketlenebb lesz) akkor becsörögnének a motorok mivel túlzottan növelné az előgyújtási szöget - ilyen panaszról viszont én még nem hallottam (persze ez nem jelent semmit :D attól még simán lehet, hogy van) Meg volt egy táblázat is, mely szerint minden benzines Opel motor 95-ös benzinre tervezet.

Az mondjuk másik tészta, hogy a magyar benzin szar, és nem 95 az a 95...

Meg én is éreztem, hogy jobban megy a 99-től, de egy X14NZ is jobban megy tőle.

Link to comment
Megosztás:

Aham, megint egy értelemdús cikk valamelyik unatkozó és fontoskodó firkásztól. :D

Az ECU a kopogásérzékelő alapján állítja az előgyújtási szöget, méghozzá teljes paramétertábla

alapján, ami 91-98 közötti oktános benzinekkel lett gyárilag tesztelve, és papírra (eepromba) vetve.

Tehát ha 98-as benzinnel kezdesz el járkálni, akkor lényegesen nagyobb előgyújtási szögeket tud

az ECU vezérelni. Persze benne van az is, hogy ebben az országban a 95-ös jócskán elmarad a

papírra vetett értékektől, és a 98 sem az teljesen, aminek írva vagyon. :)

Ja, és ha elromlik a kopogásérzékelő (ami világrengető jelenség, még nem láttam olyan embert,

aki hallott olyanról, hogy elromlott volna), akkor azt az ECU rögtön "észreveszi", és átáll vészprogramra.

Link to comment
Megosztás:

Ja, és ha elromlik a kopogásérzékelő (ami világrengető jelenség, még nem láttam olyan embert,

aki hallott olyanról, hogy elromlott volna), akkor azt az ECU rögtön "észreveszi", és átáll vészprogramra.

Én anno (mikor az enyémet cseréltem fölöslegesen :)) a neten azért találtam olyan eseteket, hogy elromlott (igaz nem konrétan Opel, de GM pl. volt).

De tény, hogy egy piezokristály (ha jól tudom az) ritkán romlik el.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nagyon drága, én 2500ért vettem a sajátom, de asszem az olcsó volt.

5-6ért biztos van, csak eléggé lutrinak tartom a bontottatt... :)

Nem vetted rossz áron, 3500-5000ft bontva, de milőtt megvennéd, ki kell próbáltatni ott a helyszínene, mert akkor tényleg lutri.Opeléknél legalább 3 fajtáról tudok, amit beraktak az Astrákba, szal célszerű a bontóba a sajátoddal menni, és úgy keresni meg az "ellendarabot". :D Berakás előtt pedig satupadon járatni, és a lehetőségekhez mérten nyomni neki be a forgó tengelynél a zsírt.

Mikor 40e.km-rel ezelőtt megvettem az enyémet, nálam is egyre jobban szorult, lassult, aztán setovább.Elvittem egy szerelőhöz, lévén akkor még nem voltam annyira "csináldmagadmozgalom", és ők ezzel a megoldással javították meg.Azóta tökkéletesen műxik.Pedig már 180e. van a gépben.

Link to comment
Megosztás:

Ja, és ha elromlik a kopogásérzékelő (ami világrengető jelenség, még nem láttam olyan embert,

aki hallott olyanról, hogy elromlott volna), akkor azt az ECU rögtön "észreveszi", és átáll vészprogramra.

Még egy dolog, ami az enyémben nem romolhat el. :D Ez sincs benne. :)

Link to comment
Megosztás:

Erről az volt egy cikk anno az A2-ben, hogy a kopogásérzékelő csak lefelé avatkozik be, azaz szar benzinnél (ha kopogást hall) csökkenti az előgyújtási szöget, de viszont jó benzinnél nem próbálja növelni a kopogáshatárig. Ezt mondjuk valahol el is hiszem, mert ha elromlana a kopogásérzékelő (mondjuk érzéketlenebb lesz) akkor becsörögnének a motorok mivel túlzottan növelné az előgyújtási szöget - ilyen panaszról viszont én még nem hallottam (persze ez nem jelent semmit :D attól még simán lehet, hogy van) Meg volt egy táblázat is, mely szerint minden benzines Opel motor 95-ös benzinre tervezet.

Az mondjuk másik tészta, hogy a magyar benzin szar, és nem 95 az a 95...

Meg én is éreztem, hogy jobban megy a 99-től, de egy X14NZ is jobban megy tőle.

na most ugzis esedekes lesz a tankolas nemsokaa. kiprobalom a 98ast. de lehet hogy inkabb vpower racingot teszek bele, mondjuk kezdetnek 10lityot. ;) kivancsi leszek mennyivel megy jobban. :)

Link to comment
Megosztás:

"Vpower95 nekem bejön, kevesebbet eszik vele a gép. "

Leginkább csak azért, mert azt nem a MOL finomítja, és ott megvannak az oktánok. :)

Szerintem kb. ugyanaz, mint a sima 98-as, amit bármelyik kúton tankolsz (ahol van). :D

98-as áttérésnél ki kell járni a maradék 95-öt, mert kis mennyiségben is eléggé lerontja

az oktánt. Szerintem inkább másodszori tankolásnál fog látszani, hogy az van benne...

Link to comment
Megosztás:

Hmm.. lehet vissza kellene állnom a 98asra? :) De háát akkor már nem fogok bírni a ménessel?! :P már 95össel is türhetően megy ;) És kevesebbet is enne? háát az a baj, hogy nálam valszeg nem jönne ki.. csak rövid távokat megyek. 10-20 km. nincs ideje bemelegedni.. ;) van is vagy 11literes fogyim ;)

Kép: pillangó- folytószelep... nah.. nem is vok én olyan hüle ;) :D

Link to comment
Megosztás:

Vpower95 nekem bejön, kevesebbet eszik vele a gép. :) Próbáld ki. :D

es legalabb annyival kevesebbet eszik, mint amennyivel dragabb a sima 95nel?

amugy a 95os hany oktanos lehet? es a 98as?

de ha telleg kisebb mint a nevleges, akkor tonkreteheti a kocsit, nem?

valaki nem hallott valakirol, aki latott mar valakit, akinek az ismerose vizsgalt be kulonfele benzineket?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.