Exian Elküldve Január14, 2006 Megoszt Elküldve Január14, 2006 Figyelni leginkább a hangjára kell, ha nagyon csörgős, diesel-es hangja van, az utalhat lestrapált hidrotőkékre, vagy egyszerűen rossz minőségű olajra. Jah. Ha picit kopog/csörög, az még lehet tényleg csak rossz olaj miatt is. Az enyém is ilyen volt. Már eléggé kopogott, persze csak hidegen indítás után. Amióta viszont az új olaj -amit már én töltöttem bele- kezdi rendberakni, azóta nagyon szép hangja van, -10 fokban sem kopog egyáltalán, ilyen hidegben is szép egyenletes az alapjárat, ami -amikor megvettem- közel sem volt ilyen, eléggé ingadozott, és kopogott... azóta gyönyörűen rendbejött, hála a jó olajnak, és az adalékos benzinnek, nyílván az is megtisztogatta egy picit, és regenerálta a motort :blink: Kb én is ezeket tudom elmondani. Sajnos a sárvédő állapotát nem mindig lehet felmérni rendesen, én is úgy jártam az enyémmel, hogy amikor megvettem, gyönyörűen nézett ki, mondta is a tulaj, hogy 1 hónapja lett rendberakva, újra festve meg minden, tényleg szép volt. Viszont fél évre rá eszméletlenül elkezdte ledobálni a festéket, tavasszal csináltathatom meg mindkét oldalt, mert kezd rohadozni :lol: Nagy valószínüséggel kontár módon lett "rendberakva", sztem meg sem csiszolták rendesen a lemezt, csak kapott egy új fényezést... inkább meg se csinálták volna, akkor legalább látszott volna, hogy milyen is valójában az állapota, és mint a kolléga említette, akkor jobban lehet alkudni. Tehát: NE feltétlenül hibátlan autót keress, mármint ami ránézésre hibátlan. Inkább olyat, amin látszanak a hibák, akkor legalább tudod, hogy mire számíthatsz, miket kell rendberakni. Ez az ilyen idős autóknál igaz elsősorban, nyílván ha 2-3 éves autót nézeget az ember, akkor ránézésre is hibátlant kell keresni, de 10 év felett szinte törvényszerű, hogy valami már rohadozik (főleg az ilyen típushiba, mint a hátsó ívek rohadása), inkább látszódjon az állapota, és ne az legyen, mint ami velem volt, hogy tökéletesnek tűnt, mostmeg hullik le a "vakolat" :) Szóval sajnos ránézésre nagyon szépen rendbelehet rakni egy amúgy hulladék, szétesés közeli állapotban lévő autót. Inkább lássa az ember a hibákat, én azt mondom. Természetesen a többi alap dolgot is nézd meg, kormány, pedálok, váltógomb kopottságát, ülések mennyire nyekeregnek, meg én megszoktam mindig nézni, hogy az első sárvédő lemezek eredetiek e, vagy már cserélve voltak (pl utángyártott lemezeknek más a beütött kódja, és más a lemez pereme a motortérben). Ez elárulja, hogy volt e törve az autó, az enyém igen, de azt tudtam, és az eleje szépen rendbe van rakva, mert azt még németországban csinálták, mivel onnan jött a verdám 2003-ban. A hátsó íveket már nálunk hugyozták le helyben... :D Nemkellett volna. Bocs, kicsit hosszú lett :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
leslie Elküldve Január14, 2006 Megoszt Elküldve Január14, 2006 Sziasztok! Első autómat szeretném megvásárolni és a választásom egy F Astra-ra esett (92-94 körüli évjárat). Mikre kell figyelni a vásárlásnál? Milyen motorok vannak ezek a kocsikban és miről lehet felismerni őket? (annyit tudok csak,hogy 1.4-esből is van 2 vagy 3 fajta, nem tiszta a motorválaszték nekem). Köszönöm a segítséget előre is. Üdv: Sipi- Üdv HWSW-s kollega. :blink: Szerintem mindenképp 1.4Si-t vegyél, ebben az évjáratban nem nagyon van 16V. A többiről majd az okosok felvilágosítanak. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sipi- Elküldve Január14, 2006 Megoszt Elküldve Január14, 2006 Üdv HWSW-s kollega. :blink: Szerintem mindenképp 1.4Si-t vegyél, ebben az évjáratban nem nagyon van 16V. A többiről majd az okosok felvilágosítanak. :) Üdv! Klubbosodni akarok én is, keresem is hozzá a kocsit :) Köszönöm az eddigi infókat is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Roland Elküldve Január15, 2006 Megoszt Elküldve Január15, 2006 Hát, jelentem, továbbra is ingadozó az alapjáratom. Tápiószecső kollégától megvettem a jó kis alapjárati mocit, be is raktam, de ugyanazt csinálja. Úgyhogy most van kettő :blink: Hidegen alig lehet beindítani. Amit eddig nem mondtam, hogy gyorsításnál, ha nyomok egy kövér gázt, szelepcsörgés hallatszik a motorból. Na nem vészes, de nem tudom, lehet-e ebben szerepe. Nézegettem, mintha fehéren füstölne kicsit hidegen, nemtom, csak nem hengerfejes kezd lenni? Egyébként asszem nálam már megállt a tudomány. Kezdem unni, hogy tapogatózok, mint vak a pinán, talán érdemes volna hozzáértőnek megmutatni. Ismer valaki becsületes, normális szakit Pesten? Itthon (Baja) nem akarom ezekre a nagypofájú lúzerekre bízni, sajnos épp elég kellemetlen tapasztalatom van eddig is. Kérem, hogy akinek van ötlete vagy sajátkezű hibaelhárítás vagy szerelő ügyben, ne tartsa magában :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Január15, 2006 Megoszt Elküldve Január15, 2006 Üdv HWSW-s kollega. :blink: Szerintem mindenképp 1.4Si-t vegyél, ebben az évjáratban nem nagyon van 16V. A többiről majd az okosok felvilágosítanak. :) Ehh, Sipi, szóval onnan vagy ismerős... tudtam, hogy valahol már láttam ezt a nevet ezzel a képpel :) Ja, 1.4Si erősebb, csak ritkább is, de ha találsz jó állapotút, mozdulj rá :lol: Nem írtad, milyen karosszériaváltozat érdekel (3-vagy 5 ajtós, netán Caravan), de találtam neked ilyet: http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hi...creenwidth=1280 Elég sok SE-motoros van, ahogy láttam, csak ritkán írják ki, melyik az, nézni kell a teljesítményt, már ahol megadják, a 82 lovas az SE-motoros :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Udi Elküldve Január15, 2006 Megoszt Elküldve Január15, 2006 Röviden összefoglalva: - ingadozó az alapjáratom. - hidegen alig lehet beindítani. - gyorsításnál, ha nyomok egy kövér gázt, szelepcsörgés hallatszik a motorból. - nézegettem, mintha fehéren füstölne kicsit hidegen. Szia! A tűnetekből itélve lehet, hogy hidegen túl nagy az olajnyomás meg kellene méretni. (Maximum kb. 4 bar körül kell lennie fontos, hogy hidegen az első indításnál legyen megmérve). Indításnál nem tapasztaltál olyan jelenséget mint ha "a gyertyák ki lennének szedve" és nem lenne elég kompresszió? Ha gondolod tudok szerelőt ajánlani...de ezt majd p.ü.-ben. Látatlanban ennyit tudok mondani...de majd jönnek a többiek ők is biztosan adnak tippeket. :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Január15, 2006 Megoszt Elküldve Január15, 2006 Hát, jelentem, továbbra is ingadozó az alapjáratom. Tápiószecső kollégától megvettem a jó kis alapjárati mocit, be is raktam, de ugyanazt csinálja. Úgyhogy most van kettő :blink: Hidegen alig lehet beindítani. Amit eddig nem mondtam, hogy gyorsításnál, ha nyomok egy kövér gázt, szelepcsörgés hallatszik a motorból. Na nem vészes, de nem tudom, lehet-e ebben szerepe. Nézegettem, mintha fehéren füstölne kicsit hidegen, nemtom, csak nem hengerfejes kezd lenni? Egyébként asszem nálam már megállt a tudomány. Kezdem unni, hogy tapogatózok, mint vak a pinán, talán érdemes volna hozzáértőnek megmutatni. Ismer valaki becsületes, normális szakit Pesten? Itthon (Baja) nem akarom ezekre a nagypofájú lúzerekre bízni, sajnos épp elég kellemetlen tapasztalatom van eddig is. Kérem, hogy akinek van ötlete vagy sajátkezű hibaelhárítás vagy szerelő ügyben, ne tartsa magában :) Akkor a másik mégsem ment tönkre? Mondtam hogy előbb nézd meg. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Roland Elküldve Január15, 2006 Megoszt Elküldve Január15, 2006 Akkor a másik mégsem ment tönkre? Mondtam hogy előbb nézd meg. :) Igen, de nem akartam még egy hetet kínlódni vele. Így jártam. Különben lehet hogy az is rossz, majd kipróbálom ha lesz időm, most csak beraktam, hogy minél előbb jó legyen, nem nézegettem a régit. De többet már nem nagyon akarok vaktában rákölteni. Megkeresek inkább egy szakit: Feltéve, hogy valaki mond egyet! :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
2004tiborc Elküldve Január16, 2006 Megoszt Elküldve Január16, 2006 Üdv HWSW-s kollega. :blink: Szerintem mindenképp 1.4Si-t vegyél, ebben az évjáratban nem nagyon van 16V. A többiről majd az okosok felvilágosítanak. :) Azert az 1.6-osokrol sem kellene megfeledkezni :) Mondjuk az X16SZR sem lehet rosz. Igaz, hogy csak 75paci, de nagyobb a nyomateka mint az 1.4-esnek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sipi- Elküldve Január16, 2006 Megoszt Elküldve Január16, 2006 Ehh, Sipi, szóval onnan vagy ismerős... tudtam, hogy valahol már láttam ezt a nevet ezzel a képpel :D Ja, 1.4Si erősebb, csak ritkább is, de ha találsz jó állapotút, mozdulj rá ;) Nem írtad, milyen karosszériaváltozat érdekel (3-vagy 5 ajtós, netán Caravan), de találtam neked ilyet: http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hi...creenwidth=1280 Elég sok SE-motoros van, ahogy láttam, csak ritkán írják ki, melyik az, nézni kell a teljesítményt, már ahol megadják, a 82 lovas az SE-motoros ;) 5 ajtós, nem kombit keresek :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
knight Elküldve Január16, 2006 Megoszt Elküldve Január16, 2006 Azert az 1.6-osokrol sem kellene megfeledkezni :) Mondjuk az X16SZR sem lehet rosz. Igaz, hogy csak 75paci, de nagyobb a nyomateka mint az 1.4-esnek. Így igaz, bár ezen évjáratokban (92-94) nem hiszem hogy van X16SZR. X16XEL-t láttam már párat még facelift előtti Astrákban de azt se sokat... Viszont a C16NZ és az X16NZ is nagyon jó mocik. Hallottam már olyan véleményt, hogy Astrába a legjobb választás és részben egyetértek vele. Akinek ugyanis nem sokat számít a biztosítási besorolás tényleg jobban jár vele, mint egy 1.4-essel mivel ezzel jóval kevésbé erőlködik a moci, sok esetben ezért kevesebbet is fogyaszt és mindenképpen hosszabb az élettartama, mivel jobban lehet nyomatékból vezetni. Ezek is 75 lovasak amúgy, de kisebb a kompressziója, mint a (jóval ritkább) SZR-nek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január16, 2006 Megoszt Elküldve Január16, 2006 Az C16XE volt, és leginkább csak Corsákba rakták. X16XEL már a 94 utániakba jött bele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sipi- Elküldve Január16, 2006 Megoszt Elküldve Január16, 2006 Így igaz, bár ezen évjáratokban (92-94) nem hiszem hogy van X16SZR. X16XEL-t láttam már párat még facelift előtti Astrákban de azt se sokat... Viszont a C16NZ és az X16NZ is nagyon jó mocik. Hallottam már olyan véleményt, hogy Astrába a legjobb választás és részben egyetértek vele. Akinek ugyanis nem sokat számít a biztosítási besorolás tényleg jobban jár vele, mint egy 1.4-essel mivel ezzel jóval kevésbé erőlködik a moci, sok esetben ezért kevesebbet is fogyaszt és mindenképpen hosszabb az élettartama, mivel jobban lehet nyomatékból vezetni. Ezek is 75 lovasak amúgy, de kisebb a kompressziója, mint a (jóval ritkább) SZR-nek. Akkor már csak találnom kellene egy '94-es vagy utáni, nem széthajtott Astra-t 800-850e-ért, klímával. Mekkora rá az esélyem? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január16, 2006 Megoszt Elküldve Január16, 2006 Akkor már csak találnom kellene egy '94-es vagy utáni, nem széthajtott Astra-t 800-850e-ért, klímával. Mekkora rá az esélyem? :) 96 körüli 1.6-os 16 szelepest találsz ennyiért pl., bár a klíma annyira nem volt jellemző akkoriban. Viszont a 16v motorokról tudnod kell, hogy 150-200e km körül már esedékes szokott lenni egy motorgenerál... Link to comment Megosztás: More sharing options...
knight Elküldve Január16, 2006 Megoszt Elküldve Január16, 2006 Az C16XE volt, és leginkább csak Corsákba rakták. X16XEL már a 94 utániakba jött bele. Na ez érdekes, elvileg tis szerint 93-tól már volt X16SZ, de C16XE egyáltalán nem, csak 95-től X16XEL. Ezzel v.mi nagyon nem stimmel, mert az tuti, hogy láttam olyan facelift előtti astrát amire a nagyobb még fekete betűkkel a vezető oldalra volt írva, hogy Astra 1.6 16V. Na mind1, Sipi én a helyedben X16NZ-t vennék, de ehhez főleg abban a korban ritka volt a klíma - azt jobbára a SE és 16V mocikkal szereltekbe kértek, de azért lehet találni ilyet is... Ha viszont egy picit mélyebben a zsebedbe nyúlsz kaphatsz jóval fiatalabb Classic astrát is X16NZ mocival - szerintem ez is megfontolandó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január16, 2006 Megoszt Elküldve Január16, 2006 Ráírni bármit lehet az autóra. :) Láttam már 1.4i feliratot is sima Astrán, ami sok mosolyt lehervasztott a naív emberek arcáról. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sipi- Elküldve Január16, 2006 Megoszt Elküldve Január16, 2006 ... Ha viszont egy picit mélyebben a zsebedbe nyúlsz kaphatsz jóval fiatalabb Classic astrát is X16NZ mocival - szerintem ez is megfontolandó. Mennyivel mélyebbre? :) Már kezdem így is az aprópénzt összekaparni a zsebem aljáról, mert közben meg augusztusban lagzi is lesz, de kellene előtte egy autó :D Classic alatt a G-t érted? Azok reálisan, nem széthajtva mennyit érnek kb.? Link to comment Megosztás: More sharing options...
knight Elküldve Január16, 2006 Megoszt Elküldve Január16, 2006 Mennyivel mélyebbre? :) Már kezdem így is az aprópénzt összekaparni a zsebem aljáról, mert közben meg augusztusban lagzi is lesz, de kellene előtte egy autó :D Classic alatt a G-t érted? Azok reálisan, nem széthajtva mennyit érnek kb.? Nem a G-t értem, hanem az F Astra 98-tól a G-vel párhuzamosan gyártott példányait. Csökkentett motorválaszték és többnyire alacsonyabb felszereltség jellemzi őket, de újabbak. Ez az előnyük, de persze 4-5 éves autóból is ki lehet fogni nagyon leharcolt, sokat futott példányt meg 10 év felettiből is jót - szóval jól meg kell nézni mindet. Egy klímás Classic tuti 1M, de inkább fölötte van, egy G meg 1.4-1.5-től indul. Azt meg hogy megkímélt, meg keveset futott rá lehet mondani a szétgyilkoltra is úgy hogy el is kérik az árát mintha olyan lenne, de ugynakkor lehet, hogy egy olcsóbb többet futott autó meg tök jó, mert rendesen karbantartották. Szóval egyáltalán nem beszéllek le a régebbiekről, sőt azt mondom, hogy jól szét kell nézni a kínálatban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
leslie Elküldve Január16, 2006 Megoszt Elküldve Január16, 2006 Akkor már csak találnom kellene egy '94-es vagy utáni, nem széthajtott Astra-t 800-850e-ért, klímával. Mekkora rá az esélyem? :) Nézz körbe. Az ilyen korú kocsiktól sokan szabadulnak, nagyon sok F Astra van eladó. És mivel nem tudják eladni őket, ezért eléggé áron alul mennek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sipi- Elküldve Január16, 2006 Megoszt Elküldve Január16, 2006 Nézz körbe. Az ilyen korú kocsiktól sokan szabadulnak, nagyon sok F Astra van eladó. És mivel nem tudják eladni őket, ezért eléggé áron alul mennek. Merrefelé keressek? hasznaltauto.hu? Valamelyik nap majd elmegyek pár kereskedésbe körülnézni. Tudtok valami korrekt kereskedőt ajánlani? Link to comment Megosztás: More sharing options...
leslie Elküldve Január16, 2006 Megoszt Elküldve Január16, 2006 Merrefelé keressek? hasznaltauto.hu? Valamelyik nap majd elmegyek pár kereskedésbe körülnézni. Tudtok valami korrekt kereskedőt ajánlani? Első körnek jó az. Viszont a legjobb lenne kihagyni az egészből a kereskedőket sztem, de hogy ezt hogyan lehet megoldani, azt nem tudom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
knight Elküldve Január16, 2006 Megoszt Elküldve Január16, 2006 Első körnek jó az. Viszont a legjobb lenne kihagyni az egészből a kereskedőket sztem, de hogy ezt hogyan lehet megoldani, azt nem tudom. Pl. úgy, hogy azok a hirdetések amelyeknél nem a kereskedés címe van megadva, hanem 'telefonon egyeztetett helyszínen' az valószínűleg magánszemély (vagy nepper)... Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Január16, 2006 Megoszt Elküldve Január16, 2006 A hasznaltauto.hu-n se mindegyik hirdetés kereskedésé :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Yahher Elküldve Január16, 2006 Megoszt Elküldve Január16, 2006 Én a nyáron vettem x16xel sedan-t 800-ért, azóta is tökéletes. Keresni kell. Van szerencsém több F astrát is használni párhuzamosan, a 60 LE az ugye 60 LE, 1.6-osból meg nekem jobban bejön a 100 lovas, legalábbis itt mifelénk jobb a dombok miatt, mint a 75 lovas, jóval... Link to comment Megosztás: More sharing options...
redline Elküldve Január17, 2006 Megoszt Elküldve Január17, 2006 Reggel már volt némileg melegebb vizem, a fűtés is kellemes meleget fujt be akor csinálta a verda, hogy néha 1-esben nem reagált a gázra ugyanolyan finoman indulva mint mindig (najo majdnem mindig :D ) semmi nem történt,, majd hirtelen felugrott 3000-re és megugrott az autó..... szóval mi a gyik lehet? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts