Gyuri_bácsi Elküldve December16, 2005 Elküldve December16, 2005 Nemrég nekem is volt szerelőnél az autóm, megkértem nézze meg a lambdát, mert a zöldkártyás nem volt elragadtatva az értékektől. Állítólag milliampert is mérő műszerrel ki lehet mérni a jelet, amit ad. Azt mondta tökéletesen működik, csak kellett egy kicsit várni, hogy bemelegedjen. A biztonság kedvéért két új szondát is kipróbált a kocsimban, azzal is kimérte... Még jó, hogy van ilyen szerelő is.
FPepe Elküldve December16, 2005 Elküldve December16, 2005 "A lambdát csak üzemmelegen nézi a komputer, addig értelmetlen a túldúsítás miatt. Ezért látszik csak bemelegedés után a hiba." Mindig tanul vmit az ember :lol: ui.: még mindig nem tudom, hogy lehet itt idézni :lol:
Tom Elküldve December16, 2005 Elküldve December16, 2005 ui.: még mindig nem tudom, hogy lehet itt idézni :lol: Így. Válaszol gomb, jobb alsó sarok. :lol:
opel16v Elküldve December16, 2005 Elküldve December16, 2005 Lambdát hitelesen csak szkóppal lehet mérni, kell a jelváltás sebessége is (meredekség).
Emze Elküldve December17, 2005 Elküldve December17, 2005 A lambdát csak üzemmelegen nézi a komputer, addig értelmetlen a túldúsítás miatt. Ezért látszik csak bemelegedés után a hiba. Hat ez nagyon logikusnak tunik...! Megprobalok valamit tenni. De mi lehet az oka,hogy hol kigyullad,hol elalszik? Es miert akkor gyullad ki-szinte mindig-amikor uresbe rakom? :lol:
mackosajt Elküldve December17, 2005 Elküldve December17, 2005 Volna egy kérdésem... Ha hidegen beindítom a gépet, akkor egy, esetleg 2 visítás hallatszik, majd elhallgat...olyan, mintha valami fémesen szorulna, vagy csúszna a hoszzbordásszíj.., mert valahonnan onnan jön. Esetleg szervó? Vagy a hosszbordásszíj feszítője? Vagy generátor csapágy? Szerintetek melyik? A szervó működik, máskor szinte hangtalan...(csak ugye kitekerve végállásba ad némi hangot)...a generátor tölt... A hosszbordásszíjam kicsit kezd öreg lenni....lehet ő a ludas? Vannak rajta már apró repedések. Csere?
J0hnny Elküldve December17, 2005 Elküldve December17, 2005 Volna egy kérdésem... Ha hidegen beindítom a gépet, akkor egy, esetleg 2 visítás hallatszik, majd elhallgat...olyan, mintha valami fémesen szorulna, vagy csúszna a hoszzbordásszíj.., mert valahonnan onnan jön. Esetleg szervó? Vagy a hosszbordásszíj feszítője? Vagy generátor csapágy? Szerintetek melyik? A szervó működik, máskor szinte hangtalan...(csak ugye kitekerve végállásba ad némi hangot)...a generátor tölt... A hosszbordásszíjam kicsit kezd öreg lenni....lehet ő a ludas? Vannak rajta már apró repedések. Csere? Generátor csapágy nem ad ki ilyen hangot szerintem,inkább valamelyik szíj feszességét ellenőrizném,esetleg megnézném nem-e megcsuszik és szép fényesre van már égve!
mackosajt Elküldve December17, 2005 Elküldve December17, 2005 Generátor csapágy nem ad ki ilyen hangot szerintem,inkább valamelyik szíj feszességét ellenőrizném,esetleg megnézném nem-e megcsuszik és szép fényesre van már égve! Akkor a generátor-szervó meghajtó hosszbordásszíj lesz a ludas...mert mint írtam, kicsit öregecske lehet...repedezett a belső, felfekvő felülete. THX!
Oliverius Elküldve December19, 2005 Elküldve December19, 2005 A lambdaszondámat augusztusban cserélték, 15K volt az ára. (A szerelő azt mondta, hogy ennyi a gyári, a gagyi 8ezer lett volna) Akkor most lehet, hogy átb@szott? Nem biztos mert amikor én vettem a gyári 23 pénz volt a gyári utángyártot amin csak zacsi bavan és elvileg tök ugyanaz az pedig 15 ezerbe került. És a csergőbe vettem.
meriva1.8 Elküldve December19, 2005 Elküldve December19, 2005 ui.: még mindig nem tudom, hogy lehet itt idézni :lol: Vagy úgy, hogy "+Idéz" gomb megnyomása minden egyes régi hsz.-nál és miután az összeset kiválasztottad, ami kell, alul "Hozzászól" gombocska.
FPepe Elküldve December19, 2005 Elküldve December19, 2005 Kösz srácok, meg kell még szoknom ezt az új fórummotort :blink:
Dovi Elküldve December19, 2005 Elküldve December19, 2005 Sziasztok! Hűtővíz hőmérséklettel van problémám. Azt tapasztalom, hogy normál üzemben nem megy fel a hűtővíz hőmérséklete 80 fok fölé, miközben a hőfokmérőn látom, hogy dolgozik a termosztát. (~75-80 fok között ingadozik.) A fűtés a 80 foknak megfelelő langyos... Alapjáraton járatva - jó sokára ugyan - de felmelegszik normál üzemi hőfokra. Picivel 90 fok felett a hűtőventillátor is bekapcsol. Amikor így felmelegszik, akkor a hűtővíz csövek nagyságrendileg melegebbek, mint normál üzem közben. Termosztát cserén túl vagyok, illetve a hűtővíz kiegyenlítő tartály sapkájának cseréje is megtörtént. Mi a csuda baja lehet? (Nyitottam volna új témát, de nincs hozzá jogom.)
Exian Elküldve December19, 2005 Elküldve December19, 2005 (edited) Sziasztok! Hűtővíz hőmérséklettel van problémám. Az enyém is dettó ugyanígy működik, ugyanez a jelenség. Csak annyi, hogy én nem látok 75-80 fok között ingadozást. De nekem sem megy feljebb 80 foknál, vagyis a kék sáv utáni első vonal környékén szokott megállni, de ha dugóban vagyok, tehát alapjáraton nekem is 90 után egy picivel kapcsol be a venti. De én nem foglalkozom vele, fogyasztásom teljesen jó (városi kb 7.5 (most így télen), országút 6 alatt), fűtésem már 2-3km után érezhetően van (persze akkor még csak épphogy langyos), bemelegedés (üzemi hőfokon) viszont már forró levegő van, tehát szerintem minden oké, csak a jeladóm, vagy a műszerem a rossz. Nálad van valami hibajelenség? 10-15km után van rendesen fűtésed? Fogyasztásod jó? Módosítva December19, 2005 : Exian
Dovi Elküldve December19, 2005 Elküldve December19, 2005 Nálad van valami hibajelenség? 10-15km után van rendesen fűtésed? Fogyasztásod jó? Fűtés nagyon gyenge, de legalább sokára van. :blink: Fogyasztás mostanában városban 8,5 körül van. (1.6-os)
istván Elküldve December19, 2005 Elküldve December19, 2005 Az enyém is dettó ugyanígy működik, ugyanez a jelenség. Csak annyi, hogy én nem látok 75-80 fok között ingadozást. De nekem sem megy feljebb 80 foknál, vagyis a kék sáv utáni első vonal környékén szokott megállni, de ha dugóban vagyok, tehát alapjáraton nekem is 90 után egy picivel kapcsol be a venti. De én nem foglalkozom vele, fogyasztásom teljesen jó (városi kb 7.5 (most így télen), országút 6 alatt), fűtésem már 2-3km után érezhetően van (persze akkor még csak épphogy langyos), bemelegedés (üzemi hőfokon) viszont már forró levegő van, tehát szerintem minden oké, csak a jeladóm, vagy a műszerem a rossz. Nálam is ugyanez a helyzet
opel16v Elküldve December19, 2005 Elküldve December19, 2005 Ez inkább jeladó vagy műszer problémának tűnik. A ventillátornak (szimpla gyári hőkapcsoló esetén) 96 fokon kell kapcsolnia.
Dovi Elküldve December19, 2005 Elküldve December19, 2005 Ez inkább jeladó vagy műszer problémának tűnik. Tudja csuda... A hűtővíz tényleg hidegebb, illetve melegebb. A bal oldali az alapjáratit mutatja. Erre szépen beáll. Ha elindulok, akkor szépen lassan lemegy a jobboldalinak megfelelően és ott is marad. (Pici mozgás látható, gondolom termosztát.)
opel16v Elküldve December19, 2005 Elküldve December19, 2005 Fontos hogy milyen állásnál indul a hűtőventi. Az elég jól megmutatja, hogy jó-e a műszer (ill. jeladója), vagy nem. :blink:
Exian Elküldve December19, 2005 Elküldve December19, 2005 Fontos hogy milyen állásnál indul a hűtőventi. Az elég jól megmutatja, hogy jó-e a műszer (ill. jeladója), vagy nem. :) Na igen, én pont ebből gondolom, hogy a jeladóm, vagy a műszerem a rossz, mert nyáron, amikor a kinti hőmérséklet meleg (30 fok körüli) volt, akkor műszer szerint 92-94 körül indult be a ventim, most viszont a nagy hidegekben már 85 körül, szóval a 90-es vonal alatt jóval. Ez szerintem egyértelműen vmi mérési hiba lehet, a külső hőmérsékletet érzékeli, viszont szerintem mindig ugyanakkor kapcsolja a ventit a valóságban. Úgyhogy én azthiszem nem foglalkozok vele, a venti beindul az a lényeg, úgyhogy nagy baj nem lehet, talán nem ég le az autó :blink: És mint írtam, a többi dolog is rendben van (fogyasztás, stb). Bár a rend kedvéért majd ha autósbolt felé járok, veszek egy jeladót, hátha tényleg csak az a rossz. Esetleg a termosztátot is cserélem, bár lehet, hogy tényleg felesleges szórakoznom vele, amíg minden rendben van. Az, hogy mit mutat a műszer, nemnagyon igzat :)
istván Elküldve December19, 2005 Elküldve December19, 2005 Esetleg a termosztátot is cserélem, bár lehet, hogy tényleg felesleges szórakoznom vele, ... Ehhez le kell bontani a vezérlést :blink:
szauter74 Elküldve December19, 2005 Elküldve December19, 2005 Van egy érdekes jelenségem: reggel beindítás után rendesen ketyeg a motor, majd pár 10 méter megtétele után, mikor kereszteződésben meg kell állnom, leáll a motor, majd menet közben is erősen érezni, hogy nem megy az összes henger. Nyár elején már megjártam, akkor ugyanerre a 4. henger gyertyakábelét kellett cserélni. A gyertya kábel sem olcsó 12e/db, mert x14xe motor. Nem találkoztatok még a problémával? Lehet, hogy valami más elektromos gondja is lehet?
Gepard Elküldve December19, 2005 Elküldve December19, 2005 A gyertya kábel sem olcsó 12e/db, mert x14xe motor. Vazze nekem itt a helyi opelboltos 6-7-ezret mondott max a gyári kábel darabjára.
Dovi Elküldve December20, 2005 Elküldve December20, 2005 Fontos hogy milyen állásnál indul a hűtőventi. Az elég jól megmutatja, hogy jó-e a műszer (ill. jeladója), vagy nem. :blink: Amikor nekem elindul, akkor a műszer 90 felett van úgy, hogy a 90-es pálcika és a mutató között van egy mm.
szauter74 Elküldve December20, 2005 Elküldve December20, 2005 Vazze nekem itt a helyi opelboltos 6-7-ezret mondott max a gyári kábel darabjára. Szia! Hát nyáron én is utánnajárta. Itt Bp és környékén nincs utángyártott. :) Bárdi, Opel Vector, Opel Maxabo, Opel Difer amerre jártam. Mindenhol 12-13ezer/db a gyárinak. :blink: Egyik helyre el is szaladtam, mert a raktáros 10ezer körül mondott telefonon utángyártott szettet. Sajna az a 8 szelepeseké volt. :) Ha tényleg a mienké annyiba kerül felétek, akkor boltolnunk kellene. Ma megyek szerelőhöz, ha csrélnem kell a kábeleket, akkor PÜ-ben megkereslek. Üdv.
opel16v Elküldve December20, 2005 Elküldve December20, 2005 "Amikor nekem elindul, akkor a műszer 90 felett van úgy, hogy a 90-es pálcika és a mutató között van egy mm." Akkor biztos "késik" a műszered (jeladó vagy műszer hiba). Gyertyakábelből csak a gyárit ajánlott megvenni, az utángyártottal többen is pórul jártak már itt.
Recommended Posts