Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Nemrég nekem is volt szerelőnél az autóm, megkértem nézze meg a lambdát, mert a zöldkártyás nem volt elragadtatva az értékektől. Állítólag milliampert is mérő műszerrel ki lehet mérni a jelet, amit ad. Azt mondta tökéletesen működik, csak kellett egy kicsit várni, hogy bemelegedjen. A biztonság kedvéért két új szondát is kipróbált a kocsimban, azzal is kimérte... Még jó, hogy van ilyen szerelő is.

Link to comment
Megosztás:

A lambdát csak üzemmelegen nézi a komputer, addig értelmetlen a túldúsítás miatt.

Ezért látszik csak bemelegedés után a hiba.

Hat ez nagyon logikusnak tunik...! Megprobalok valamit tenni.

De mi lehet az oka,hogy hol kigyullad,hol elalszik?

Es miert akkor gyullad ki-szinte mindig-amikor uresbe rakom? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Volna egy kérdésem...

Ha hidegen beindítom a gépet, akkor egy, esetleg 2 visítás hallatszik, majd elhallgat...olyan, mintha valami fémesen szorulna, vagy csúszna a hoszzbordásszíj.., mert valahonnan onnan jön. Esetleg szervó? Vagy a hosszbordásszíj feszítője? Vagy generátor csapágy? Szerintetek melyik?

A szervó működik, máskor szinte hangtalan...(csak ugye kitekerve végállásba ad némi hangot)...a generátor tölt...

A hosszbordásszíjam kicsit kezd öreg lenni....lehet ő a ludas? Vannak rajta már apró repedések. Csere?

Link to comment
Megosztás:

Volna egy kérdésem...

Ha hidegen beindítom a gépet, akkor egy, esetleg 2 visítás hallatszik, majd elhallgat...olyan, mintha valami fémesen szorulna, vagy csúszna a hoszzbordásszíj.., mert valahonnan onnan jön. Esetleg szervó? Vagy a hosszbordásszíj feszítője? Vagy generátor csapágy? Szerintetek melyik?

A szervó működik, máskor szinte hangtalan...(csak ugye kitekerve végállásba ad némi hangot)...a generátor tölt...

A hosszbordásszíjam kicsit kezd öreg lenni....lehet ő a ludas? Vannak rajta már apró repedések. Csere?

Generátor csapágy nem ad ki ilyen hangot szerintem,inkább valamelyik szíj feszességét ellenőrizném,esetleg megnézném nem-e megcsuszik és szép fényesre van már égve!

Link to comment
Megosztás:

Generátor csapágy nem ad ki ilyen hangot szerintem,inkább valamelyik szíj feszességét ellenőrizném,esetleg megnézném nem-e megcsuszik és szép fényesre van már égve!

Akkor a generátor-szervó meghajtó hosszbordásszíj lesz a ludas...mert mint írtam, kicsit öregecske lehet...repedezett a belső, felfekvő felülete.

THX!

Link to comment
Megosztás:

A lambdaszondámat augusztusban cserélték, 15K volt az ára. (A szerelő azt mondta, hogy ennyi a gyári, a gagyi 8ezer lett volna) Akkor most lehet, hogy átb@szott?

Nem biztos mert amikor én vettem a gyári 23 pénz volt a gyári utángyártot amin csak zacsi bavan és elvileg tök ugyanaz az pedig 15 ezerbe került. És a csergőbe vettem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hűtővíz hőmérséklettel van problémám.

Azt tapasztalom, hogy normál üzemben nem megy fel a hűtővíz hőmérséklete 80 fok fölé, miközben a hőfokmérőn látom, hogy dolgozik a termosztát. (~75-80 fok között ingadozik.) A fűtés a 80 foknak megfelelő langyos...

Alapjáraton járatva - jó sokára ugyan - de felmelegszik normál üzemi hőfokra. Picivel 90 fok felett a hűtőventillátor is bekapcsol. Amikor így felmelegszik, akkor a hűtővíz csövek nagyságrendileg melegebbek, mint normál üzem közben.

Termosztát cserén túl vagyok, illetve a hűtővíz kiegyenlítő tartály sapkájának cseréje is megtörtént.

Mi a csuda baja lehet?

(Nyitottam volna új témát, de nincs hozzá jogom.)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hűtővíz hőmérséklettel van problémám.

Az enyém is dettó ugyanígy működik, ugyanez a jelenség. Csak annyi, hogy én nem látok 75-80 fok között ingadozást. De nekem sem megy feljebb 80 foknál, vagyis a kék sáv utáni első vonal környékén szokott megállni, de ha dugóban vagyok, tehát alapjáraton nekem is 90 után egy picivel kapcsol be a venti.

De én nem foglalkozom vele, fogyasztásom teljesen jó (városi kb 7.5 (most így télen), országút 6 alatt), fűtésem már 2-3km után érezhetően van (persze akkor még csak épphogy langyos), bemelegedés (üzemi hőfokon) viszont már forró levegő van, tehát szerintem minden oké, csak a jeladóm, vagy a műszerem a rossz.

Nálad van valami hibajelenség? 10-15km után van rendesen fűtésed? Fogyasztásod jó?

Módosítva : Exian
Link to comment
Megosztás:

Az enyém is dettó ugyanígy működik, ugyanez a jelenség. Csak annyi, hogy én nem látok 75-80 fok között ingadozást. De nekem sem megy feljebb 80 foknál, vagyis a kék sáv utáni első vonal környékén szokott megállni, de ha dugóban vagyok, tehát alapjáraton nekem is 90 után egy picivel kapcsol be a venti.

De én nem foglalkozom vele, fogyasztásom teljesen jó (városi kb 7.5 (most így télen), országút 6 alatt), fűtésem már 2-3km után érezhetően van (persze akkor még csak épphogy langyos), bemelegedés (üzemi hőfokon) viszont már forró levegő van, tehát szerintem minden oké, csak a jeladóm, vagy a műszerem a rossz.

Nálam is ugyanez a helyzet

Link to comment
Megosztás:

Ez inkább jeladó vagy műszer problémának tűnik.

Tudja csuda... A hűtővíz tényleg hidegebb, illetve melegebb.

hofok.jpg

A bal oldali az alapjáratit mutatja. Erre szépen beáll. Ha elindulok, akkor szépen lassan lemegy a jobboldalinak megfelelően és ott is marad. (Pici mozgás látható, gondolom termosztát.)

Link to comment
Megosztás:

Fontos hogy milyen állásnál indul a hűtőventi. Az elég jól megmutatja, hogy jó-e

a műszer (ill. jeladója), vagy nem. :)

Na igen, én pont ebből gondolom, hogy a jeladóm, vagy a műszerem a rossz, mert nyáron, amikor a kinti hőmérséklet meleg (30 fok körüli) volt, akkor műszer szerint 92-94 körül indult be a ventim, most viszont a nagy hidegekben már 85 körül, szóval a 90-es vonal alatt jóval. Ez szerintem egyértelműen vmi mérési hiba lehet, a külső hőmérsékletet érzékeli, viszont szerintem mindig ugyanakkor kapcsolja a ventit a valóságban.

Úgyhogy én azthiszem nem foglalkozok vele, a venti beindul az a lényeg, úgyhogy nagy baj nem lehet, talán nem ég le az autó :blink: És mint írtam, a többi dolog is rendben van (fogyasztás, stb). Bár a rend kedvéért majd ha autósbolt felé járok, veszek egy jeladót, hátha tényleg csak az a rossz. Esetleg a termosztátot is cserélem, bár lehet, hogy tényleg felesleges szórakoznom vele, amíg minden rendben van. Az, hogy mit mutat a műszer, nemnagyon igzat :)

Link to comment
Megosztás:

Van egy érdekes jelenségem: reggel beindítás után rendesen ketyeg a motor, majd pár 10 méter megtétele után, mikor kereszteződésben meg kell állnom, leáll a motor, majd menet közben is erősen érezni, hogy nem megy az összes henger.

Nyár elején már megjártam, akkor ugyanerre a 4. henger gyertyakábelét kellett cserélni.

A gyertya kábel sem olcsó 12e/db, mert x14xe motor.

Nem találkoztatok még a problémával?

Lehet, hogy valami más elektromos gondja is lehet?

Link to comment
Megosztás:

Vazze nekem itt a helyi opelboltos 6-7-ezret mondott max a gyári kábel darabjára.

Szia!

Hát nyáron én is utánnajárta.

Itt Bp és környékén nincs utángyártott. :)

Bárdi, Opel Vector, Opel Maxabo, Opel Difer amerre jártam. Mindenhol 12-13ezer/db a gyárinak. :blink:

Egyik helyre el is szaladtam, mert a raktáros 10ezer körül mondott telefonon utángyártott szettet.

Sajna az a 8 szelepeseké volt. :)

Ha tényleg a mienké annyiba kerül felétek, akkor boltolnunk kellene.

Ma megyek szerelőhöz, ha csrélnem kell a kábeleket, akkor PÜ-ben megkereslek.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

"Amikor nekem elindul, akkor a műszer 90 felett van úgy, hogy a 90-es pálcika és a mutató között van egy mm."

Akkor biztos "késik" a műszered (jeladó vagy műszer hiba).

Gyertyakábelből csak a gyárit ajánlott megvenni, az utángyártottal többen is pórul jártak már itt.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.