Gyuri_bácsi Elküldve December16, 2005 Megoszt Elküldve December16, 2005 Nemrég nekem is volt szerelőnél az autóm, megkértem nézze meg a lambdát, mert a zöldkártyás nem volt elragadtatva az értékektől. Állítólag milliampert is mérő műszerrel ki lehet mérni a jelet, amit ad. Azt mondta tökéletesen működik, csak kellett egy kicsit várni, hogy bemelegedjen. A biztonság kedvéért két új szondát is kipróbált a kocsimban, azzal is kimérte... Még jó, hogy van ilyen szerelő is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve December16, 2005 Megoszt Elküldve December16, 2005 "A lambdát csak üzemmelegen nézi a komputer, addig értelmetlen a túldúsítás miatt. Ezért látszik csak bemelegedés után a hiba." Mindig tanul vmit az ember :lol: ui.: még mindig nem tudom, hogy lehet itt idézni :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tom Elküldve December16, 2005 Megoszt Elküldve December16, 2005 ui.: még mindig nem tudom, hogy lehet itt idézni :lol: Így. Válaszol gomb, jobb alsó sarok. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December16, 2005 Megoszt Elküldve December16, 2005 Lambdát hitelesen csak szkóppal lehet mérni, kell a jelváltás sebessége is (meredekség). Link to comment Megosztás: More sharing options...
Emze Elküldve December17, 2005 Megoszt Elküldve December17, 2005 A lambdát csak üzemmelegen nézi a komputer, addig értelmetlen a túldúsítás miatt. Ezért látszik csak bemelegedés után a hiba. Hat ez nagyon logikusnak tunik...! Megprobalok valamit tenni. De mi lehet az oka,hogy hol kigyullad,hol elalszik? Es miert akkor gyullad ki-szinte mindig-amikor uresbe rakom? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
mackosajt Elküldve December17, 2005 Megoszt Elküldve December17, 2005 Volna egy kérdésem... Ha hidegen beindítom a gépet, akkor egy, esetleg 2 visítás hallatszik, majd elhallgat...olyan, mintha valami fémesen szorulna, vagy csúszna a hoszzbordásszíj.., mert valahonnan onnan jön. Esetleg szervó? Vagy a hosszbordásszíj feszítője? Vagy generátor csapágy? Szerintetek melyik? A szervó működik, máskor szinte hangtalan...(csak ugye kitekerve végállásba ad némi hangot)...a generátor tölt... A hosszbordásszíjam kicsit kezd öreg lenni....lehet ő a ludas? Vannak rajta már apró repedések. Csere? Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve December17, 2005 Megoszt Elküldve December17, 2005 Volna egy kérdésem... Ha hidegen beindítom a gépet, akkor egy, esetleg 2 visítás hallatszik, majd elhallgat...olyan, mintha valami fémesen szorulna, vagy csúszna a hoszzbordásszíj.., mert valahonnan onnan jön. Esetleg szervó? Vagy a hosszbordásszíj feszítője? Vagy generátor csapágy? Szerintetek melyik? A szervó működik, máskor szinte hangtalan...(csak ugye kitekerve végállásba ad némi hangot)...a generátor tölt... A hosszbordásszíjam kicsit kezd öreg lenni....lehet ő a ludas? Vannak rajta már apró repedések. Csere? Generátor csapágy nem ad ki ilyen hangot szerintem,inkább valamelyik szíj feszességét ellenőrizném,esetleg megnézném nem-e megcsuszik és szép fényesre van már égve! Link to comment Megosztás: More sharing options...
mackosajt Elküldve December17, 2005 Megoszt Elküldve December17, 2005 Generátor csapágy nem ad ki ilyen hangot szerintem,inkább valamelyik szíj feszességét ellenőrizném,esetleg megnézném nem-e megcsuszik és szép fényesre van már égve! Akkor a generátor-szervó meghajtó hosszbordásszíj lesz a ludas...mert mint írtam, kicsit öregecske lehet...repedezett a belső, felfekvő felülete. THX! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Oliverius Elküldve December19, 2005 Megoszt Elküldve December19, 2005 A lambdaszondámat augusztusban cserélték, 15K volt az ára. (A szerelő azt mondta, hogy ennyi a gyári, a gagyi 8ezer lett volna) Akkor most lehet, hogy átb@szott? Nem biztos mert amikor én vettem a gyári 23 pénz volt a gyári utángyártot amin csak zacsi bavan és elvileg tök ugyanaz az pedig 15 ezerbe került. És a csergőbe vettem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
meriva1.8 Elküldve December19, 2005 Megoszt Elküldve December19, 2005 ui.: még mindig nem tudom, hogy lehet itt idézni :lol: Vagy úgy, hogy "+Idéz" gomb megnyomása minden egyes régi hsz.-nál és miután az összeset kiválasztottad, ami kell, alul "Hozzászól" gombocska. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve December19, 2005 Megoszt Elküldve December19, 2005 Kösz srácok, meg kell még szoknom ezt az új fórummotort :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dovi Elküldve December19, 2005 Megoszt Elküldve December19, 2005 Sziasztok! Hűtővíz hőmérséklettel van problémám. Azt tapasztalom, hogy normál üzemben nem megy fel a hűtővíz hőmérséklete 80 fok fölé, miközben a hőfokmérőn látom, hogy dolgozik a termosztát. (~75-80 fok között ingadozik.) A fűtés a 80 foknak megfelelő langyos... Alapjáraton járatva - jó sokára ugyan - de felmelegszik normál üzemi hőfokra. Picivel 90 fok felett a hűtőventillátor is bekapcsol. Amikor így felmelegszik, akkor a hűtővíz csövek nagyságrendileg melegebbek, mint normál üzem közben. Termosztát cserén túl vagyok, illetve a hűtővíz kiegyenlítő tartály sapkájának cseréje is megtörtént. Mi a csuda baja lehet? (Nyitottam volna új témát, de nincs hozzá jogom.) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Exian Elküldve December19, 2005 Megoszt Elküldve December19, 2005 (edited) Sziasztok! Hűtővíz hőmérséklettel van problémám. Az enyém is dettó ugyanígy működik, ugyanez a jelenség. Csak annyi, hogy én nem látok 75-80 fok között ingadozást. De nekem sem megy feljebb 80 foknál, vagyis a kék sáv utáni első vonal környékén szokott megállni, de ha dugóban vagyok, tehát alapjáraton nekem is 90 után egy picivel kapcsol be a venti. De én nem foglalkozom vele, fogyasztásom teljesen jó (városi kb 7.5 (most így télen), országút 6 alatt), fűtésem már 2-3km után érezhetően van (persze akkor még csak épphogy langyos), bemelegedés (üzemi hőfokon) viszont már forró levegő van, tehát szerintem minden oké, csak a jeladóm, vagy a műszerem a rossz. Nálad van valami hibajelenség? 10-15km után van rendesen fűtésed? Fogyasztásod jó? Módosítva December19, 2005 : Exian Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dovi Elküldve December19, 2005 Megoszt Elküldve December19, 2005 Nálad van valami hibajelenség? 10-15km után van rendesen fűtésed? Fogyasztásod jó? Fűtés nagyon gyenge, de legalább sokára van. :blink: Fogyasztás mostanában városban 8,5 körül van. (1.6-os) Link to comment Megosztás: More sharing options...
istván Elküldve December19, 2005 Megoszt Elküldve December19, 2005 Az enyém is dettó ugyanígy működik, ugyanez a jelenség. Csak annyi, hogy én nem látok 75-80 fok között ingadozást. De nekem sem megy feljebb 80 foknál, vagyis a kék sáv utáni első vonal környékén szokott megállni, de ha dugóban vagyok, tehát alapjáraton nekem is 90 után egy picivel kapcsol be a venti. De én nem foglalkozom vele, fogyasztásom teljesen jó (városi kb 7.5 (most így télen), országút 6 alatt), fűtésem már 2-3km után érezhetően van (persze akkor még csak épphogy langyos), bemelegedés (üzemi hőfokon) viszont már forró levegő van, tehát szerintem minden oké, csak a jeladóm, vagy a műszerem a rossz. Nálam is ugyanez a helyzet Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December19, 2005 Megoszt Elküldve December19, 2005 Ez inkább jeladó vagy műszer problémának tűnik. A ventillátornak (szimpla gyári hőkapcsoló esetén) 96 fokon kell kapcsolnia. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dovi Elküldve December19, 2005 Megoszt Elküldve December19, 2005 Ez inkább jeladó vagy műszer problémának tűnik. Tudja csuda... A hűtővíz tényleg hidegebb, illetve melegebb. A bal oldali az alapjáratit mutatja. Erre szépen beáll. Ha elindulok, akkor szépen lassan lemegy a jobboldalinak megfelelően és ott is marad. (Pici mozgás látható, gondolom termosztát.) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December19, 2005 Megoszt Elküldve December19, 2005 Fontos hogy milyen állásnál indul a hűtőventi. Az elég jól megmutatja, hogy jó-e a műszer (ill. jeladója), vagy nem. :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Exian Elküldve December19, 2005 Megoszt Elküldve December19, 2005 Fontos hogy milyen állásnál indul a hűtőventi. Az elég jól megmutatja, hogy jó-e a műszer (ill. jeladója), vagy nem. :) Na igen, én pont ebből gondolom, hogy a jeladóm, vagy a műszerem a rossz, mert nyáron, amikor a kinti hőmérséklet meleg (30 fok körüli) volt, akkor műszer szerint 92-94 körül indult be a ventim, most viszont a nagy hidegekben már 85 körül, szóval a 90-es vonal alatt jóval. Ez szerintem egyértelműen vmi mérési hiba lehet, a külső hőmérsékletet érzékeli, viszont szerintem mindig ugyanakkor kapcsolja a ventit a valóságban. Úgyhogy én azthiszem nem foglalkozok vele, a venti beindul az a lényeg, úgyhogy nagy baj nem lehet, talán nem ég le az autó :blink: És mint írtam, a többi dolog is rendben van (fogyasztás, stb). Bár a rend kedvéért majd ha autósbolt felé járok, veszek egy jeladót, hátha tényleg csak az a rossz. Esetleg a termosztátot is cserélem, bár lehet, hogy tényleg felesleges szórakoznom vele, amíg minden rendben van. Az, hogy mit mutat a műszer, nemnagyon igzat :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
istván Elküldve December19, 2005 Megoszt Elküldve December19, 2005 Esetleg a termosztátot is cserélem, bár lehet, hogy tényleg felesleges szórakoznom vele, ... Ehhez le kell bontani a vezérlést :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
szauter74 Elküldve December19, 2005 Megoszt Elküldve December19, 2005 Van egy érdekes jelenségem: reggel beindítás után rendesen ketyeg a motor, majd pár 10 méter megtétele után, mikor kereszteződésben meg kell állnom, leáll a motor, majd menet közben is erősen érezni, hogy nem megy az összes henger. Nyár elején már megjártam, akkor ugyanerre a 4. henger gyertyakábelét kellett cserélni. A gyertya kábel sem olcsó 12e/db, mert x14xe motor. Nem találkoztatok még a problémával? Lehet, hogy valami más elektromos gondja is lehet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gepard Elküldve December19, 2005 Megoszt Elküldve December19, 2005 A gyertya kábel sem olcsó 12e/db, mert x14xe motor. Vazze nekem itt a helyi opelboltos 6-7-ezret mondott max a gyári kábel darabjára. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dovi Elküldve December20, 2005 Megoszt Elküldve December20, 2005 Fontos hogy milyen állásnál indul a hűtőventi. Az elég jól megmutatja, hogy jó-e a műszer (ill. jeladója), vagy nem. :blink: Amikor nekem elindul, akkor a műszer 90 felett van úgy, hogy a 90-es pálcika és a mutató között van egy mm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szauter74 Elküldve December20, 2005 Megoszt Elküldve December20, 2005 Vazze nekem itt a helyi opelboltos 6-7-ezret mondott max a gyári kábel darabjára. Szia! Hát nyáron én is utánnajárta. Itt Bp és környékén nincs utángyártott. :) Bárdi, Opel Vector, Opel Maxabo, Opel Difer amerre jártam. Mindenhol 12-13ezer/db a gyárinak. :blink: Egyik helyre el is szaladtam, mert a raktáros 10ezer körül mondott telefonon utángyártott szettet. Sajna az a 8 szelepeseké volt. :) Ha tényleg a mienké annyiba kerül felétek, akkor boltolnunk kellene. Ma megyek szerelőhöz, ha csrélnem kell a kábeleket, akkor PÜ-ben megkereslek. Üdv. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December20, 2005 Megoszt Elküldve December20, 2005 "Amikor nekem elindul, akkor a műszer 90 felett van úgy, hogy a 90-es pálcika és a mutató között van egy mm." Akkor biztos "késik" a műszered (jeladó vagy műszer hiba). Gyertyakábelből csak a gyárit ajánlott megvenni, az utángyártottal többen is pórul jártak már itt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts