Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Az F Astráknál sajnos előbb rohad bele a tengely a házba, minthogy elfogyjon a szénkefe

a motorban. És azzal nem tudsz semmit csinálni, legalábbis csak rövidtávú ideiglenes

megoldás lehetséges (én egyszer megpróbálkoztam, 1 napi barkácsolás után még

működött vagy egy hónapig).

Link to comment
Megosztás:

Az F Astráknál sajnos előbb rohad bele a tengely a házba, minthogy elfogyjon a szénkefe

a motorban. És azzal nem tudsz semmit csinálni, legalábbis csak rövidtávú ideiglenes

megoldás lehetséges (én egyszer megpróbálkoztam, 1 napi barkácsolás után még

működött vagy egy hónapig).

Az enyemnek is bele van rohadva a tengely a házba :lol: . Szetszedtem de sajna meg sem tudtam mozditani a tengelyt+a belso muanyag reszek kisse ossze vannak olvadva. Ja, a szenkefe meg jo. Az olvadas szereintem attol lett hogy, dolgozott volna a szegeny para de nem tudta mozditani a tengelyt. :lol:

majd megnezem az apos Favoritjanak a hatso torlojet egy probat meger :lol:

udv

Link to comment
Megosztás:

Az enyemnek is bele van rohadva a tengely a házba :lol: . Szetszedtem de sajna meg sem tudtam mozditani a tengelyt+a belso muanyag reszek kisse ossze vannak olvadva. Ja, a szenkefe meg jo. Az olvadas szereintem attol lett hogy, dolgozott volna a szegeny para de nem tudta mozditani a tengelyt. ;)

udv

Nálam is pont ez volt, gyakorlatilag javíthatatlan... :lol:

Én neten találtam magamnak GSi ablaktörlőt, 3k-ért vágták hozzám, már egy éve bent van és jó. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az enyemnek is bele van rohadva a tengely a házba :lol: . Szetszedtem de sajna meg sem tudtam mozditani a tengelyt+a belso muanyag reszek kisse ossze vannak olvadva. Ja, a szenkefe meg jo. Az olvadas szereintem attol lett hogy, dolgozott volna a szegeny para de nem tudta mozditani a tengelyt. :lol:

majd megnezem az apos Favoritjanak a hatso torlojet egy probat meger ;)

udv

Én nem toom nem szedtem szét az astráét, de amilyen motrokat használunk mi a gyárban 99%-n ugyan az.

Annak alu háza és bronz siklócsapágya van, a csigakerék acél és a napkerék műanyag, ezért a büdös életbe nem fog összerohadni :lol:

Ezek a motrok ha nem, szénkefések akkor általában a bronzpersely kopik ki és megszorul. Szoktuk kucigolni pl. esztergálok bele perselyt vagy szénkefe csere de általában mind kuka, bírja a cég :D .

Amúgy egyaránt működik 24 ill. 12 volton.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Itt olyan sok okos szaki szörfözik, tudna nekem valaki segíteni?

A bajom az, hogy 80km/órás sebesség felett kivillan a diagnosztika lámpám. Ég 1-2 percig és elalszik. aztán újra. Az autón semmi különöset nem érzek. Opel szervíz elzavart a francba, hogy akkor menjek, ha folyamatosan világít, mert csak akkor tudják kiolvasni. :lol:

Amúgy ezt egy hónapja csinálja, pedig már háro tankolás alkalmával raktam bele injektortisztító adalékot is.

Ha valaki találkozott ilyen problémával, kérem segítsen. :lol:

Köszi előre is.

Link to comment
Megosztás:

A lambdaszondát a nyár folyamán kellett kicserélni (tövig elszenesedett). Az AGR szelepről nem tudok semmit. Honnan tudod, hogy az szarakodik? :lol:

Milyen lambda szonda került bele?

Ha utángyártott akkor biztos az a hiba. Sajna csak a gyárit viseli el a motor ill a motorvezérlő elektronika.

Nekem is meghalt ami benne volt, vettem bele bosalt (10eft) 1500km után az is elkezdte villogtatni a lámpácskát. Csere gyárira (22-25eft) azóta semmi gond.

AGR szelepnek néha vannak más tünetei is. pl rángatás, ha nyitott állapotban ragad be akkor nem indul vagy leáll a motor. De tud minden érezhető jel nélkül is meghibásodni.

Pontosan milyen motor van a szekeredben?

Opel 16V:

megelőztél :lol:

gmarci 76:

Ja és bocs most láttam (x16xel)

Mint nekem :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

új vagyok itt,de pont látom,hogy az AGR szelepröl irtok.Nekem mult héten gyulladt ki a check-lámpám,és akkor le is állt,de ujra inditottam és ment tovább.Másnap Agr hibát irt ki a müszer,ilyenkor elég tisztitani,vagy kell még más is(pl.:alapbeállítás)?

Ja,és hogy kell kipucolni,és mivel?

X16XEL a motorkod

Bocsi a lámer kérdésekért:ZAG

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Nekem lenne egy olyan problémám,hogy munkaba menet egyszer csak olyant csinált az autom,hogy nem reagál a gázra.Mentem és hirtelen leált alapjáratra majd kb 2 másodperc mulva elindult de addig hiábba nyomtam a gázt nem csinált semmit.Ma kezdte és mire eljutottam a munkahelyemre kb 5.5km 3 szor csinálta és motor se volt hideg mert reggelente szoktam járatni mig leszedem a havat meg a jeget.

amugy ez egy 94.es 1.7d

segitségeteket elöre is köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Az F Astráknál sajnos előbb rohad bele a tengely a házba, minthogy elfogyjon a szénkefe

a motorban. És azzal nem tudsz semmit csinálni, legalábbis csak rövidtávú ideiglenes

megoldás lehetséges (én egyszer megpróbálkoztam, 1 napi barkácsolás után még

működött vagy egy hónapig).

Nekem tavaly februárban adta meg magát, akkor kiszedtem, szétszedtem darabokra, a tengely elég nehezen jött ki, a rozsda miatt, letakarítottam, felpolíroztam, bekenegettem zsírral, aztán összeraktam és be a helyére.

Próbálgattam, közben jött a szomszéd, aki kb 30 éve hűtőkkel és mosógépekkel foglalkozik :lol: , kérdezi, mit bütykölök? Elmesélem neki, nézegeti, azán azt mondta, ha így hagyom nem sok idő kell neki, hogy újra berohadjon. Adott egy darab biciklibelsőt kb akkorát mint egy 100 forintos, csinált rajta középen egy kis lyukat, azán azt mondta, hogy ha ezt ráhúzom a tengelyre, az ablaktörlőlapát karja alatt lévő műanyag kupak alá akkor a tengelyhez több víz be nem folyik. Így is van, azóta semmi gond vele. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Nekem lenne egy olyan problémám,hogy munkaba menet egyszer csak olyant csinált az autom,hogy nem reagál a gázra.Mentem és hirtelen leált alapjáratra majd kb 2 másodperc mulva elindult de addig hiábba nyomtam a gázt nem csinált semmit.Ma kezdte és mire eljutottam a munkahelyemre kb 5.5km 3 szor csinálta és motor se volt hideg mert reggelente szoktam járatni mig leszedem a havat meg a jeget.

amugy ez egy 94.es 1.7d

segitségeteket elöre is köszönöm

Z'üzemanyag ellátás? Szűrő csere mikor volt?

Nekem pont fordítva csinálja. Gázadás után nehezen (lassan) áll vissza alapjáratra.

Link to comment
Megosztás:

Milyen lambda szonda került bele?

Ha utángyártott akkor biztos az a hiba. Sajna csak a gyárit viseli el a motor ill a motorvezérlő elektronika.

Nekem is meghalt ami benne volt, vettem bele bosalt (10eft) 1500km után az is elkezdte villogtatni a lámpácskát. Csere gyárira (22-25eft) azóta semmi gond.

AGR szelepnek néha vannak más tünetei is. pl rángatás, ha nyitott állapotban ragad be akkor nem indul vagy leáll a motor. De tud minden érezhető jel nélkül is meghibásodni.

Pontosan milyen motor van a szekeredben?

Az Opel szarvizban a szerelo a lambda-szonda hiba kerdesemre azt felelte,hogy ILYEN NINCS!

Az vagy jo,vagy nem!/En a kontar Thessaloniki-i szerelore gyanakodtam,aki cserelte a lambda-szondat is/

Aszonta a szarelo,hogy felejtsem el a lambda szondat,annak semmi koze a motorhiba jelzo lampa kigyulladasahoz?! Most kinek higyjek? /Eleg szar ugy habokra cserelgetni a 20eFt-os alkatreszeket/ :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az Opel szarvizban a szerelo a lambda-szonda hiba kerdesemre azt felelte,hogy ILYEN NINCS!

Az vagy jo,vagy nem!/En a kontar Thessaloniki-i szerelore gyanakodtam,aki cserelte a lambda-szondat is/

Aszonta a szarelo,hogy felejtsem el a lambda szondat,annak semmi koze a motorhiba jelzo lampa kigyulladasahoz?! Most kinek higyjek? /Eleg szar ugy habokra cserelgetni a 20eFt-os alkatreszeket/ :lol:

Ki ez a kontár szerelő? Mi az hogy nincs köze a hibalámpához! Ha végigolvasod a hobakódlistát kiderül, hogy igen is van köze, hiszen több hibakód is a lambda szondára hivatkozik.

Ha szakadt a lambda vezetéke, lassú a lambda szonda, túl dús vagy túl szegény a keverék ezt mind hibakóddal jelzi.

Mi volt a kiolvasott hibakód? Vagy villogtasd ki te a kódot és máris tudni fogjuk mi a gond :lol:

Link to comment
Megosztás:

Emze!

Ki volt ez a szerelő? Oda többet ne vidd!

ZAG!

Jól meg kell áztatni benzinben, féktisztítóval, vagy brigéciolban. Lényeg hogy minél

közelebb juss a fémtisztasághoz, főleg belül a tengelyszárnál. Viszont nagy eséllyel

már kopott a tengelye, és csak ideiglenes lesz a megoldás. A legjobb az lenne, ha

a mosás után lezárnád egy lemezzel a gázok útját, mert ezzel többszörösére növeled

az AGR szelep túlélési idejét, és mellesleg szebben is fog járni a motor. :lol:

Link to comment
Megosztás:

A lambdaszondámat augusztusban cserélték, 15K volt az ára. (A szerelő azt mondta, hogy ennyi a gyári, a gagyi 8ezer lett volna) Akkor most lehet, hogy átb@szott? És azt nem tudja valaki, hogy hogyan kell kivillogtatni a hibákat? :lol:

Bocs a sok hülye kérdésért, de ezügyben nincs sok tapasztalatom...

Link to comment
Megosztás:

Asszem 3 féle szonda létezik ehhez a motorhoz.

- extra gagyi, ezen még csatlakozó sincs a vezetéken (10e alatt)

- Utángyártott (pl. Bosal), de még ez sem jó választás (13 körül)

- Gyári, csak ez az ajánlott (23 körül)

Amit írtam, az a kb. kiskerár, legalábbis amennyire emléxem rá. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Asszem 3 féle szonda létezik ehhez a motorhoz.

- extra gagyi, ezen még csatlakozó sincs a vezetéken (10e alatt)

- Utángyártott (pl. Bosal), de még ez sem jó választás (13 körül)

- Gyári, csak ez az ajánlott (23 körül)

Amit írtam, az a kb. kiskerár, legalábbis amennyire emléxem rá. :D

Akkor az enyém a középső kategória lehet, ha 15 pénzbe került. Köszönöm szépen a türelmeteket, és a szakértést. Most mennem kell, mert fejbe kell rugdosnom az autószerelőt. :lol: :lol: :lol: ;)

Link to comment
Megosztás:

Ki volt ez a szerelő? Oda többet ne vidd!

-Hat nem is viszem!

De azt mondta a szarelo,hogy benzin-levego keveresi arany.ill. alapjarat hibat irt ki neki a kiolvaso...

Viszont a szonda- amit cserelt a csirkefogo gorog- szemmel lathatolag vadzsiuj! Tehat biztosan cserelte!

De en arra gondoltam,hogy nem a megfelelo tipusura,hanem csak berakott egyet! amit kapott... :lol:

De ami meg gyanus,hogy miert csak akkor gyullad ki a motorcsekk lampa,amikor jol bemelegedik a motor?

Es akkor is-idonkent elalszik,meg kigyullad...abszolut nem vagom ezt a szamitogepes rendszert!

Link to comment
Megosztás:

Emze, gmarci76: lehet, hogy nem olyan tipusú Lambda-szonda került bele, mint amilyen kéne, akkor pedig hiába új...

De még ha tipusra jó is, az utángyártott nem jó, azt mondják, lassan reagál, nem tökéletesen olyan a jelleggörbéje, mint az eredetinek. Hogy miért csak melegen gyullad ki lámpa? Mert lehet, hogy azon a hőmérsékleten már annyira más értékeket ad a Lambda a computernek a normálishoz képest, hogy a computer hibásnak gondolja a szondát.

Ha van ismerős, akinek ugyanilyen motorú Astrája (netán Corsája) van, egy próba erejéig átrakhatjátok a szondáját :lol:

gmarci76: nem biztos, hogy az a szerelő merő rosszindulatból tette bele neked azt a szondát, lehet, hogy csak nincs sok tapasztalata ezen a téren, és nem tudta, hogy az utángyártott ennyire xar... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.