mackosajt Elküldve November24, 2005 Elküldve November24, 2005 Leslie! Nem lenne kevesebb a fogyasztásod, ugyanis az említett sebességen már akkora terhelés alatt van a motor, hogy ez az optimális fordulatszám, ahol a megfelelő nyomatékot megfelelő fogyasztás mellett lehet leadni. Egy magasabb fokozat esetén kevesebbet pörögne ugyan a motor, de nem lenne optimális az a fordulat a terhelés függvényében, lehet hogy töbebt is fogyasztana. Ugyanaz az eset, mint amikor felfelé mész a dombon... akinek van gyári BC, az láthatja a fogyasztáson, hogy visszakapcsolva az erőlködősebb alsó fordulatról a magasabb fordulatot biztosító előző fokozatba, kevesebbet eszik a gép. :lol:Megerősítem. Ugyan nekem nincs BC, de határozottan észreveszem tankoláskor, ha 80-nal megyek 5.-ikben többet tankolok ugyanakkora távra, mitha 100-110 között haladok, mivel nekem ezekhez 5.-dikben 2700-2900, ill. 3000-3100 fordulat tartozik, vagyis 100-110-el közelebb vagyok a nyomaték-teljesítmén maximumhoz. azaz optimálisabb a fogyasztás.
leslie Elküldve November24, 2005 Elküldve November24, 2005 Be kellene szereznem egy BC-t a kocsiba. :lol:
Laci4 Elküldve November24, 2005 Elküldve November24, 2005 Leslie! ...akinek van gyári BC, az láthatja a fogyasztáson, hogy visszakapcsolva az erőlködősebb alsó fordulatról a magasabb fordulatot biztosító előző fokozatba, kevesebbet eszik a gép. :lol: Pontosan! No meg hallani is szegény motoron, h nem csak nyeli a benáyt és erőlködik, hanem frankón harap...
Dovi Elküldve November24, 2005 Elküldve November24, 2005 Valaki legyen már olyan jó és mérje le, hogy milyen méretű szivargyújtó kell az autóba! Az enyémet elvitte a cica és nem akarnék többet venni, mint muszáj. Meg egy kérdésem is lenne: Valamiért a vízhőfokmérő mutatója az istennek sem akarja elérni a 80 fokot. Termosztát csere volt, fűt mint a bolond, fogyasztás jó. Hagyjam a csudába, vagy ez valami hibának a jele?
Laci4 Elküldve November24, 2005 Elküldve November24, 2005 Valaki legyen már olyan jó és mérje le, hogy milyen méretű szivargyújtó kell az autóba! Az enyémet elvitte a cica és nem akarnék többet venni, mint muszáj. Meg egy kérdésem is lenne: Valamiért a vízhőfokmérő mutatója az istennek sem akarja elérni a 80 fokot. Termosztát csere volt, fűt mint a bolond, fogyasztás jó. Hagyjam a csudába, vagy ez valami hibának a jele? ha visszaolvasol kiderül.. valószínü a vizhőfok jeladó hibája... 1-2 ezer forint max...
FPepe Elküldve November24, 2005 Elküldve November24, 2005 A hőmérő pontatlanságát valószínűleg a vízhőfokjeladó hibája okozza, ha zavar, nyugodtan cseréld ki, nem drága, és nem is bonyolult a cseréje. Úgy látom a Te géped kb. olyan korú, mint az enyém, a jeladót a motor hátsó részén találod, EGY vezeték megy rá. Van egy kétvezetékes jeladó is, az az ECU-é, ha könnyen indul, és a fogyasztás is jó, ezt nem kell cserélni.
Exian Elküldve November24, 2005 Elküldve November24, 2005 Emberek, normális az, hogy most a mínusz fokokban füstöl (vagy gőzölög? :lol:) az autóm? Mármint a kipuffból rettentő nagy füst/gőz távozik, nagyon nagyon megrettentem, mert ilyen hidegben még sohasem használtam az autót, normál időjárásnál viszont abszolút 0 füstölés volt eddig. Bár ez nem igaz, mármint már tavaly télen is használtam, és nem emlékszem, hogy lett volna ekkora füst, bár az igaz, hogy egyáltalán nem is nézegettem/figyeltem, ráadásul egy Trabantból ültem át az Asztrába télen, és Trabinál megszoktam, hogy füstöl, időjárástól függetlenül :lol: Szóval normális ez, vagy mi a gond? Mondjuk ahogy nézegettem, minden autó jobban füstöl most, még a vadi új csodák is. De akkor is parázok kicsit... nyugtassatok meg, hogy csak az autó "lihegése" látszik, ahogyan jön ki a meleg :lol: vagy ha ez nem normális, akkor mitévő legyek...?
ivannorbi Elküldve November24, 2005 Elküldve November24, 2005 Nyugi! Normális! :wink: (SZVSZ a kipufogóból kiáramló meleg levegőből csapódik ki a pára a hideg külső hőmérséklet hatására.)
greg Elküldve November24, 2005 Elküldve November24, 2005 Emberek, normális az, hogy most a mínusz fokokban füstöl (vagy gőzölög? :lol:) az autóm? Mármint a kipuffból rettentő nagy füst/gőz távozik, nagyon nagyon megrettentem, mert ilyen hidegben még sohasem használtam az autót, normál időjárásnál viszont abszolút 0 füstölés volt eddig. Bár ez nem igaz, mármint már tavaly télen is használtam, és nem emlékszem, hogy lett volna ekkora füst, bár az igaz, hogy egyáltalán nem is nézegettem/figyeltem, ráadásul egy Trabantból ültem át az Asztrába télen, és Trabinál megszoktam, hogy füstöl, időjárástól függetlenül :lol: Szóval normális ez, vagy mi a gond? Mondjuk ahogy nézegettem, minden autó jobban füstöl most, még a vadi új csodák is. De akkor is parázok kicsit... nyugtassatok meg, hogy csak az autó "lihegése" látszik, ahogyan jön ki a meleg :lol: vagy ha ez nem normális, akkor mitévő legyek...? Tényleg nyugi van, nézz meg más autót is közvetlen a beindítás után hidegben. Először is, ha nem kék, vagy fekete, akkor nem füst, hanem gőz. Ahogy Ivannorbi mondta, ez a lecsapódó pára miatt van. A kipuffogórendszerben a hideg levegő hatására a pára lecsapódik. Mint a ház ablaka, amikor a kívül hideg, belül meleg levegő hatására párás, tehát vizes lesz. A kipuffogóban is ez történik, sőt, gyakran még meg is áll benne a víz. Ennek következménye, hogy a melegedő renszerben elkezd ez a víz gőzölögni. Gyakran az összegyűlt vizet még köpködi is, de ez csak a rendszer átmelegedéséig tart, pár perc után fokozatosan megszűnik. :wink:
Exian Elküldve November24, 2005 Elküldve November24, 2005 Tényleg nyugi van, nézz meg más autót is közvetlen a beindítás után hidegben. Először is, ha nem kék, vagy fekete, akkor nem füst, hanem gőz. Ahogy Ivannorbi mondta, ez a lecsapódó pára miatt van. A kipuffogórendszerben a hideg levegő hatására a pára lecsapódik. Mint a ház ablaka, amikor a kívül hideg, belül meleg levegő hatására párás, tehát vizes lesz. A kipuffogóban is ez történik, sőt, gyakran még meg is áll benne a víz. Ennek következménye, hogy a melegedő renszerben elkezd ez a víz gőzölögni. Gyakran az összegyűlt vizet még köpködi is, de ez csak a rendszer átmelegedéséig tart, pár perc után fokozatosan megszűnik. :wink: Hálás köszönet :lol: Egyébként ja, nem kék, nem fekete, hanem "szürke füst", olyan, mint amikor az ember lehellete látszik hidegben ;) Tehát akkor csak erről van szó :D Köszi.
greg Elküldve November24, 2005 Elküldve November24, 2005 Majd nézd meg, hogy fél óra autózás után semmivel sem gőzöl jobban mint a többi (hibátlan) autó. :wink:
Exian Elküldve November24, 2005 Elküldve November24, 2005 Majd nézd meg, hogy fél óra autózás után semmivel sem gőzöl jobban mint a többi (hibátlan) autó. :wink: Jah, majd megfigyelem. Mondjuk fél órát ritkán autózok egyhuzamban mostanában, a melóhelyem 3km-re van, úgyhogy hétközben általában ez a napi nagyon kemény 6km van meg :lol: Ez viszont nem igazán egészséges, úgyhogy hétvégén, vagy amikor időm van, megszoktam járatni picit országúton, vagy fel a hegyekbe túráztatom kicsit (itt van ugye a Mecsek, lehet terhelni szegényt :lol:). Szombaton is tervezek egy kis autókázást, úgyhogy majd megnézem. Most így a 3km-es út végén is ugyanúgy gőzölög amikor hazaérek, ennyi idő kevés neki (kevesebb, mint 3 perc alatt vagyok itthon..).
FPepe Elküldve November24, 2005 Elküldve November24, 2005 Múltkor én is meglepődtem kissé: havernál voltam, egy utánfutót vittem (az ő autóján nincs vonóhorog), és megálltam a lejtős kapubejárón, háttal lefelé. Pár perc múlva mentem vissza a kocsihoz és jókora tócsa volt a kipuff alatt. Először megijedtem, hogy talán a benzintank lyukadt ki és az folyik, de csak víz volt, ami összegyűlt a hátsó dobban. Most ebben a hidegben nekem is gőzöl rendesen a kipuff, ne aggódj, természetes jelenség :wink:
Dovi Elküldve November25, 2005 Elküldve November25, 2005 Van egy kétvezetékes jeladó is, az az ECU-é, ha könnyen indul, és a fogyasztás is jó, ezt nem kell cserélni.Szerintem jó. Városban 8-ból kijön. Ezt az ECU dolgot nem értem. Igazából csak zavar a dolog. Mégpedig azért, mert nemrég cserélni kellett a vízpumpát és elfolyt víz mellett lazán felment plafonra. Azaz - gondolom - működik. No, mindegy. Majd megszokom.
knight Elküldve November25, 2005 Elküldve November25, 2005 Szerintem jó. Városban 8-ból kijön. Ezt az ECU dolgot nem értem. Igazából csak zavar a dolog. Mégpedig azért, mert nemrég cserélni kellett a vízpumpát és elfolyt víz mellett lazán felment plafonra. Azaz - gondolom - működik. No, mindegy. Majd megszokom. Az a plafon már több, mint plafon volt akkor :lol: - egyébként sem lineáris a karakterisztikája a jeladónak, sztem is csere - 1.200 huf Csergőben.
greg Elküldve November25, 2005 Elküldve November25, 2005 Mondjuk fél órát ritkán autózok egyhuzamban mostanában, a melóhelyem 3km-re van, úgyhogy hétközben általában ez a napi nagyon kemény 6km van meg :lol: Menj kerülőúton dolgozni!! Biztos találsz arrafelé is dugót, ha nagyon keresel. :lol:
Exian Elküldve November25, 2005 Elküldve November25, 2005 Menj kerülőúton dolgozni!! Biztos találsz arrafelé is dugót, ha nagyon keresel. :lol: Azért annyira nem vágyom rá ;) De szoktam egyébként kerülőúton menni időnként, ha ráérek :lol: Tudok pont úgy mennyi, hogy városon kívül az ipari úton, úgy 15km lesz a 3-ból :D
opel16v Elküldve November25, 2005 Elküldve November25, 2005 "Be kellene szereznem egy BC-t a kocsiba." Hajrá! :lol: Megoldásomat ismered. :lol:
leslie Elküldve November25, 2005 Elküldve November25, 2005 Hajrá! :D Megoldásomat ismered. :lol: Kellene egy kifordított üres zseb szmájli. ;) Már nem merek mondani semmit. Úgy tűnik, beindult a szekerem, de elébb szeretném kajak rendbeszedni a kocsit. Karosszéria, vmi jó felni tavaszra, karter védő, stb. Kelleni fog a cucc, de ez ilyen éves terv. :lol: Viszont olaj sztem 3 hónap, és cserés. :lol:
Gepard Elküldve November25, 2005 Elküldve November25, 2005 Emberek, normális az, hogy most a mínusz fokokban füstöl (vagy gőzölög? :lol:) az autóm? Mármint a kipuffból rettentő nagy füst/gőz távozik, nagyon nagyon megrettentem, mert ilyen hidegben még sohasem Épp ma beszélgettünk erről egy kollegával ő is meg volt ijedve. De ez normális dolog, főleg ha belegondolsz, hogy a levegőnek is van páratartalma. Ami szintén a kipuffon keresztül fog távozni. Párás időben, vagy ilyenkor amikor olvadozik a hó akkor fokozottaban fog jelentkezni ez a dolog.
Voodoo Elküldve November25, 2005 Elküldve November25, 2005 Képzeljétek el hogy akinek nincs katalizátora annak hogy füstölög , gözölög reggel , este :lol: Nem látok ki hátra 8)
opel16v Elküldve November25, 2005 Elküldve November25, 2005 A katalizátor pont hogy még jobban képzi a gőzt. :lol:
Voodoo Elküldve November25, 2005 Elküldve November25, 2005 Annál jobban mintha a mociból kijövő gázok , gözök eltávozna 1 dobon át? Kíváncsi lennék oda álna mellém egy katalizátoros gyári rendszerrel szerelt gép kinél lenne nagyobb füst ,gőz. :lol:
FPepe Elküldve November25, 2005 Elküldve November25, 2005 Lehet egálban lennétek: nálad a füst lenne több, nála meg a gőz :lol:
istván Elküldve November25, 2005 Elküldve November25, 2005 A katalizátorban is utánaégetés van, ugy tudom, azért, hogy tökéletesebb legyen per totál a benzin elégetése... az meg köztudott, hogy tökéletes égés során a szervesanyagból (esetünkben benzin) csupán H2O meg CO2 keletkezik. Akinél meg nem katalizátoros...ott több lesz az egyéb (CO, NOx, el nem égett szénhidrogén etc...).
Recommended Posts