Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Először is nyugodj le, ha tudsz :P

Aztán vidd el olyan helyre, ahol ÉRTENEK hozzá. Ennyi :D

Ja és futóművesnél állíttads be.

Nekem állítással együtt volt 3000 a múlt héten.

Elküldve

Egy kérdés:a rossz motortartó baktól berezonálhat a kipuff.rendszerem?Eléggé gyanús,mert csúsztatott kuplungnál néha a váltókaron is érezni a rezgést. :P

Elküldve
Nos megosztanám a tisztelt társasággal fordulatszámmérős kilométerórára átcserélős tapasztalataimat.

Szia Knight, vagy aki tudna segíteni!

Kilóméterórás segítségre lenne szükségem.

Van egy 1.4 16V-s F Astrám. A kilóméter órájában nincs fordulatszámmérő. Szeretnék vásárolni bontott, fordulatszámmérős kilóméterórát. És beépíteni az autómba.

Nem tudom, ha gyárilag nincs benne fordulatszámméró, akkor kell-e esetleg beépíteni még az autóba jeladót, vagy vmi hasonlót.

Megköszönném, ha valaki tudna segíteni.

Elküldve

Powerup!

Szerintem semmi köze hozzá. Középdob, vagy katalizátor.

Szauter!

Be van kábelezve, csak az órát kell cserélni, de figyelj oda hogy jót vegyél!

Elküldve

Köszi!

A jó alatt a W kódot kell érteni ugye?

Azt igen :P

Ez csak akkor nem fontos, ha át akarod rakni a mostaniból a középső részt, de arról mindent leírtam a héten. :wink:

Elküldve

Nem tudjátok mi lehet a hiba?

Tesónék vettek egy F astra calssicot, asszem 35.000 körüli Km van benne

az a baja, hogy kettesbe nagyon nehezen megy, mindegy hogy 3 ből 2be. vagy 1-2 be, pumpálsz -e a kuplungon, vagy sem.

Ja és nem csak hideg, de meleg motornál is csinálja

Nagy lehet a baj?

Elküldve
Nem tudjátok mi lehet a hiba?

Tesónék vettek egy F astra calssicot, asszem 35.000 körüli Km van benne

az a baja, hogy kettesbe nagyon nehezen megy, mindegy hogy 3 ből 2be. vagy 1-2 be, pumpálsz -e a kuplungon, vagy sem.

Ja és nem csak hideg, de meleg motornál is csinálja

Nagy lehet a baj?

Talán rudazat, rossz esetben szinkron...

Elküldve

Rudazat beállítás nem az, de lehet, hogy a stift van megkopva - az sem, a szinrongyűrű cseréhez viszont szét kell szedni a váltót, szal az már komolyabb móka, de ezek csak ötletek...

Elküldve

Ha valami öreg papa használta, és nem tudott normálisan váltani, akkor legelőbb a kettes és hármas szinkront lehet így tönkrevágni... akár 1000km alatt is. :P

Elküldve

Lehet hogy nem általános a problémám, de azért megosztom veletek:

A hétvégén átnézettem a kocsit, és a kopogás a motortérfelől elvileg a kormánymű. Meg van kopva, de a szerelőm szerint ez nem balesetveszélyes.

Mi a véleményetek, esetleg tapasztalatotok a témáról?

Állítólag csak a csere segít orvosolni a problémát, de el se merte mondani, mennyibe kerül egy új kormánymű, szerinte próbálljak meg szerezni bontóban egyet. '92-es szervós az autó.

Szerintetek mennyibe kerül egy új, ill. bontottan egy jó állapotú? És cseréltessem -e ki, vagy ha nem balesetveszélyes akkor hagyjam az egészet?

Elküldve
Lehet hogy nem általános a problémám, de azért megosztom veletek:

A hétvégén átnézettem a kocsit, és a kopogás a motortérfelől elvileg a kormánymű. Meg van kopva, de a szerelőm szerint ez nem balesetveszélyes.  

Mi a véleményetek, esetleg tapasztalatotok a témáról?

Állítólag csak a csere segít orvosolni a problémát, de el se merte mondani, mennyibe kerül egy új kormánymű, szerinte próbálljak meg szerezni bontóban egyet. '92-es szervós az autó.  

Szerintetek mennyibe kerül egy új, ill. bontottan egy jó állapotú? És cseréltessem -e ki, vagy ha nem balesetveszélyes akkor hagyjam az egészet?

Nekem is kopog, igaz az enyém nem szervós. A szerelő azt mondta, Opel betegség, bajt nem fog okozni, csak egy kicsit zavaró, azt is mondta, hogy a szervósaké is kopog, csak az később kezd kopogni.

Más:

Mitől lehet az, hogy az én autóm /X14NZ/ kuplungja sokkal nehezebben nyomható ki, mint a céges 1,4 es 16V Astráé? Ugyanis a múlthéten azzal voltam pesten, és nagyságrendekkel könnyebb volt benne kinyomni a kuplungot! :?

Elküldve
Rudazat beállítás nem az, de lehet, hogy a stift van megkopva - az sem, a szinrongyűrű cseréhez viszont szét kell szedni a váltót, szal az már komolyabb móka, de ezek csak ötletek...

Az a "stift" hol van, mi a szerepe és mennyire nehéz cserélni?

Elküldve

"Más:

Mitől lehet az, hogy az én autóm /X14NZ/ kuplungja sokkal nehezebben nyomható ki, mint a céges 1,4 es 16V Astráé? Ugyanis a múlthéten azzal voltam pesten, és nagyságrendekkel könnyebb volt benne kinyomni a kuplungot! "

A bowdened nincs szétrohadva? Mármint a vége? Fújd meg WD40-el nekem sokat segített.

Elküldve
"Más:  

Mitől lehet az, hogy az én autóm /X14NZ/ kuplungja sokkal nehezebben nyomható ki, mint a céges 1,4 es 16V Astráé? Ugyanis a múlthéten azzal voltam pesten, és nagyságrendekkel könnyebb volt benne kinyomni a kuplungot! "

A bowdened nincs szétrohadva? Mármint a vége? Fújd meg WD40-el nekem sokat segített.

Az is lehet, hogy valamelyikben már nem a gyári kuplungszerkezet van :?:

Elküldve
Más:  

Mitől lehet az, hogy az én autóm /X14NZ/ kuplungja sokkal nehezebben nyomható ki, mint a céges 1,4 es 16V Astráé? Ugyanis a múlthéten azzal voltam pesten, és nagyságrendekkel könnyebb volt benne kinyomni a kuplungot!

Ha nem a bowden rossz, akkor biztos, hogy a kuplungszerkezet lamellái vannak elkopva illetva elgyengülve.

Nekem is ez volt a problémám, vettem bele bowdent de nem segített.

Nemsokkal később megadta magát a kuplungszerkezet, vettem egyett a bontóban ami még jobb állapotú volt. Belerakattam és sokkal könyebb lett a kuplungot nyomkodni.

Elküldve

Kuplungszerkezet gyártójától és típusától is függ.

Pl. tigrába ugyanahhoz a motorhoz (persze ott erősebbre van hangolva az ECU-val) és ugyanahhoz a váltóhoz teljesen más kuplungszerkezet dukál, mint az astrába.

Elküldve

Ha nem a bowden rossz, akkor biztos, hogy a kuplungszerkezet lamellái vannak elkopva illetva elgyengülve.

Nekem is ez volt a problémám, vettem bele bowdent de nem segített.

Nemsokkal később megadta magát a kuplungszerkezet, vettem egyett a bontóban ami még jobb állapotú volt. Belerakattam és sokkal könyebb lett a kuplungot nyomkodni.

:shock: Amíg nem lesz baja addig nem nyúlok hozzá, eddig semmi ráutaló jel nincs. Egyébként nem zavar, hogy keményebb kinyomni, csak furcsa volt a másik.

Berohadva nincs, de próbáltam belejuttatni a bovden és a burkolata közé egy kis folyékony zsírt, valami OKS márkát, attól javult egy kicsit.

Elküldve
Nekem is kopog, igaz az enyém nem szervós. A szerelő azt mondta, Opel betegség, bajt nem fog okozni, csak egy kicsit zavaró, azt is mondta, hogy a szervósaké is kopog, csak az később kezd kopogni.

Kössz a hozzászólást, most már egy kicsit nyugodtabb vagyok, hogy te is megerősítetted a szerelő véleményét, hogy baj nem lehet belőle.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.