Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Megállsz valahol úgy, hogy a kocsi előtt lehetőleg merőlegesen legyen egy fal, vagy egy kerítés. Az a jó ha a kocsi és a fal között legalább 5 m van. Lehetőleg vízszintesen álljon a kocsi. Ekkor beállsz a kocsi mögé, felkapcsolt tompítottnál, és ha a falra nézve úgy látod, hogy egyenesen előre világítanak, semmi gond. Észre kell venned a két lámpa szögeit(beállítókereszt). ha ezek még ráadásul ugyanakkora távolságra vannak a falon egymástól, mint a lámpák közepe, akkor párhuzamosan világítanak.....a magasságot szintén le tudod mérni a lámpa közepétől, és a falon is ott kell nagyjából lennie a fénynek, vagy inkább kb. 5-6 cm-vel lentebb.

Remélem ez segített. Ha mégsem, akkor szólj nyugodtan(anno a trabink, skodánk ladánk.....lámpáit is így lőttük be festés után.)

Link to comment
Megosztás:

Értsem ugy, hogy a beállítókereszt tulajdonképen a fényszóró képében van (kivetítve), ezt kell felfedeznem a falon és ezeket kell méricskélnem?

Pontosan. Szerintem nem egy nagy ördöngősség az egész. Ha a csavarok könnyen mozdulnak, pár perc lehet az egész. (Nekem anno a 23 éves kadetten egy fél flakon csavarlazító ment rájuk, de szerintem ez neked nem lesz gond.....nem 23 éves a vasad!)

Ja, nekem is le kéne méregetnem, mert néha villognak szemből.......igaz, én jól látok.

Link to comment
Megosztás:

Cartársak kérdésem lenne! Szerintetek lehet állítani az első ablakmosók spricelési írányát? Konkrétan az a bajom, h a bal oldali túlságosan a szélvédő szélére és elég magasra spriccel.

Nem mertem nagyon erőltetni, a motorház felől meg elég szűk a hozzáférés.

5let, tapasztalat...?

Üdv.: ujjzol

Link to comment
Megosztás:

Cartársak kérdésem lenne! Szerintetek lehet állítani az első ablakmosók spricelési írányát? Konkrétan az a bajom, h a bal oldali túlságosan a szélvédő szélére és elég magasra spriccel.

Nem mertem nagyon erőltetni, a motorház felől meg elég szűk a hozzáférés.

5let, tapasztalat...?

Üdv.: ujjzol

A kezedbe veszel egy mezei tűt, és szépen oda állítod azt a kis átfúrt golyót amin a víz jön ki, ahová teríteni kellnie! :wink:

Link to comment
Megosztás:

Cartársak!

Ki tud egy fényképet prezentálni egy két részből álló km óra spirálról illetve, hogy kell vezetni a motortérben.

A jármű egy F Astra Caravan '97 X14XE motorral és ABS-el.

Egy titkot bizton tudok, hogy a csatlakozási pont a fékrásegítő előtt feljövő szervó csövei mellett van.Gepárd gépn már megszerkeszetettük!Neki az alsó szakad el anno tavasszal.
Link to comment
Megosztás:

Cartársak!

Ki tud egy fényképet prezentálni egy két részből álló km óra spirálról illetve, hogy kell vezetni a motortérben.

A jármű egy F Astra Caravan '97 X14XE motorral és ABS-el.

Képet én sem tudok adni, de törekedj a lehető legkevesebb hajlásra.
Link to comment
Megosztás:

Egy titkot bizton tudok, hogy a csatlakozási pont a fékrásegítő előtt feljövő szervó csövei mellett van.Gepárd gépn már megszerkeszetettük!Neki az alsó szakad el anno tavasszal.

Nekem egy rövid (80 cm), egy részbol álló spirál volt benne majdnem 1 évig. Most vettem egy gyári hosszút (120 cm) mert a rövid nagyon feszült.

A rövid egyenesen a tűzfal és a váltó között feszült, az újat pedig próbáltam a fékrásegitő mellett vezeni, felette vezetni, sehogy sem az igazi. Most éppen felette van, de a tűzfalnál is hajlik, meg a váltótól 20 cm-re is nekiér az AGR-nek. Ez igy nem a legjobb...

Link to comment
Megosztás:

A kettő közötti méret nem volt?

Lehet hülyének tünik a kérdés de amikor én vettem akkor a fickó azt mondta, hogy szinte, ahány kocsi, annyi féle bowden.

Amúgy nekem is tekereg egy kicsit (hosszúnak tűnik, de beállítottam egy nagyobb ívbe és így elfogadható.

Neked nem sustorog 100-120 környékén? (az óra mögül hallom ahogy változik a sebesség)

Link to comment
Megosztás:

Nekem hidgen kattogott a régi spirál.

A 80 cm-es spirál Opel16v szerint corsa-ba való, utángyártottként adta nekem egy autóboltos az Astra-ba... A 120 cm-es már szigorúan eredeti Opel.

A Csergő-nél kérdeztem, hogy van-e a kettő közötti méret: van egy 109 cm-es is, de az megint nem Astrába való.

két ismert tipus van:

a rövid:

Astra/Vectra 1.8-2.0/Calibra/Astra1.4-1.6-1.8noAbs

1989-

855mm-es

Opel azonositó: 1268284-1268332-1268351

és hosszú:

Astra 1.4-1.6-1.8 Abs mod.

1996-

1230mm

Opel azonositó: 1268350

.

A 109cm-es valószinű ez lehetett:

Corsa B 1.2-1.4-1.6 benzin

1994-

1095mm

Opel azonositó: 1268415

bocs, hogy hosszú voltam..

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Szerintetek mennyit szabad csalni a kilóméter órának? Szóval van gps vevőm és bemértem az autót 50nél 43 a valósadat 100nál 90 gyorshajtáson igy nem kapnak a vevő pontos mert a haverom 4 karikás penge járgányán bemértük és neki 1km csalt az órája 200k/h nál. Azóval nemtudom hogy az autóm valós végsebessége mennyi még nem volt alkalmam lemérni de már nagyon érdekel. :P

Ez a tévedés rengeteg szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Sztem nem olyan vészes, az enyém 50-nél 60-at mutat, 120 körül már majdnem 20 a csalás, ez van. Én a BC-vel hasonlítottam össze, a kalibrálásánál derült ki, mennyit csal az óra :shock:

Még azon gondolkodtam, mi van, ha nem a megfelelő W-számú óra van a gépemben, és ezért csal ennyit? Az biztos, hogy az előző tulaj cserélte a műszerfalat, lehet nem tudta, hogy a W-számra figyelni kell. Ha tudnék kölcsönbe különböző W-számú órákat szerezni, kipróbálnám, melyik a legoptimálisabb, de honnan... :roll:

Ja, és a kilométerszámlálója is hasonló mértékben csal, ez is amellett szól, hogy talán nem ebbe az autóba való...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.