Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok

Nemrég vettünk egy astra classic-ot amivel az a problémám, hogy valami nyikorog rajta. Főleg váltáskor, amikor egy picit beráng az autó akkor hallani a leginkább, de már motor leállításakor és kisebb rázkódáskor (kátyú) is hallottam. Valahonnan előlről jön a hang.

A másik kérdésem az lenne, hogy lehet-e csinálni valamit a csomagtartóval (kombi), mert az is iszonyat hangot ad ki rázós úton.

Elküldve
Motortartó bakok, szillentek...

Milyen jellegű a nyikorgás.. folyamatos? (szíj) vagy nyekergő, nyöszörgő?

Nem folyamatos. Főleg váltáskor hallani. Minél jobban megráng az autó annál hangosabb a nyikorgás. Én is motortartó bakra gondoltam. De ha elviszem egy szervízbe ki tudja mennyire akarnak majd lehúzni.

Elküldve

Jó, bejaratott helyre kell vinni.. merre laksz? Valószínűleg tudnak itt ajánlani az emberek szerelőt...

a bakot meg többé kevésbé te is meg tudod nézni bár motortipust,felszereltséget nem írtál.. (pl. nekem a klima miatt nemigazán látszik a jobboldali)

Elküldve

Sziasztok!

A multkor huzamosabb ideig gurulgattam a szekeremmel lassu tempóban és észrevettem, hogy a vizhőfok mutatóm 98 fokon van de a ventillátor meg sem mozdul.

Előfordulhat, hogy a hütóventillátor hőkapcsolója mondta fel a szolgálatot, vagy a ventillátor adta be az unalmast?

Más!

A hütőbe bármilyen fagyállót be lehet tölteni vagy van külön Opelhez gyártott fagyálló?

Előre is köszi a segítséget.

Elküldve
Sziasztok!

A multkor huzamosabb ideig gurulgattam a szekeremmel lassu tempóban és észrevettem, hogy a vizhőfok mutatóm 98 fokon van de a ventillátor meg sem mozdul.

Előfordulhat, hogy a hütóventillátor hőkapcsolója mondta fel a szolgálatot, vagy a ventillátor adta be az unalmast?

Más!

A hütőbe bármilyen fagyállót be lehet tölteni vagy van külön Opelhez gyártott fagyálló?

Előre is köszi a segítséget.

Inkább a venti kapcsolója halt meg szerintem, de persze lehet, hogy a venti... (de akár a vízhőfokjeladó vagy a műszer is lehet - bár akkor inkább kevesebbet mutatna, de azért nem kizárt ez sem)

Fagyállót csak jó minőségűt vegyél, mert egy gagyi megmarahtja a hengerfejet meg nem keni rendesen a vízpumpát...

Van gyári Opel fagyálló, én is azt raktam bele tavaly.

Elküldve

Ha jól nézem a kapcsi rajzot, a kapcsoló a moci testjét kapcsolja. Tehát ha leveszed a csatit a kapcsolóról, és egy darab dróttal rövidrezárod a két érintkezőt(ne túl vékonnyal,mert azért szép kis áram mehet ott, rajz szerint 30A-es biztije van), szal ha rövidrezárod be kell indúlnia a ventinek.. persze gyújtás legyen rajta.. (motor nem kell h járjon, csak gyújtás) ha nem indúl, nah akkor gáz.. lehet méregetni.

Jah. és elösször nézd meg a biztijét ha még nem tetted volna.

Elküldve
Sziasztok!

A multkor huzamosabb ideig gurulgattam a szekeremmel lassu tempóban és észrevettem, hogy a vizhőfok mutatóm 98 fokon van de a ventillátor meg sem mozdul.

Előfordulhat, hogy a hütóventillátor hőkapcsolója mondta fel a szolgálatot, vagy a ventillátor adta be az unalmast?

Nekem óra szerint kerek 100foknál kapcsol be és kb 96fokig hűt vissza akkor kapcsol ki a venti.

Elküldve

Sziasztok!

Ma reggel rakoncátlankodott a kocsim olyan szinten, hogy nem tudtam a dolgomat elintézni. Kivillogtatás után 1405-ös kódot kaptam ami ha jól tudom EGR szelep lesz.

Nem tudtok valami oldalt vagy olyat aki szedett már szét ilyet ill. le van írva hogyan kell?

Előre is köszönöm a segítséget!

Elküldve
Sziasztok!

Ma reggel rakoncátlankodott a kocsim olyan szinten, hogy nem tudtam a dolgomat elintézni. Kivillogtatás után 1405-ös kódot kaptam ami ha jól tudom EGR szelep lesz.

Nem tudtok valami oldalt vagy olyat aki szedett már szét ilyet ill. le van írva hogyan kell?

Előre is köszönöm a segítséget!

Én már szedtem ki. Sajna 1.616V (X16XEL)esetén elég szar hozzáférni és torx kulcs kell hozzá de ki lehet szedni csak két csavar tartja.

Milyen motorod van? Motrokód kellene.

Elküldve

Én már szedtem ki. Sajna 1.616V (X16XEL)esetén elég szar hozzáférni és torx kulcs kell hozzá de ki lehet szedni csak két csavar tartja.

Milyen motorod van? Motrokód kellene.

u.a. :wink:

Elküldve

Termosztát 92 foknál enged, venti 96 foknál kapcsol gyári állapotban.

A műszer vagy a jeladója simán csalhat több fokot is. :(

Szab!

Elég szar helyen van a szelep, és elég nagy méretű torx a csavarja, szal otthon csak erős idegzetűeknek, vékony kezűeknek, jó szerszámokkal rendelkezőknek ajánlott. :D

Elküldve

Hát szerelésnél volt infarktusközeli állapot és be kellett ruháznom (1300ft) szerszámra de én túl vagyok rajta :(

Ja és 8 napon belül gyúgyuló sérülések elsősorban az alkaron karcolások formájában :D

Ja és persze opel16V instrukciói sokat segítettek! :wink:

Elküldve

Igen megtaláltam a delikvenst egy régebbi hozzászólás alapján. Hát jobban nem tudták volna eldugni. :(

Torx nem gond max ha valamim nincs beruházok szerszámra. Kezem az elég vékony, ha szűk helyre kell nyúlni többnyire én vagyok az áldozat. :D Kötélidegzet: majd meglátjuk mennyire edzett.

A motor ahogy wolfi is írta X16XEL.

Elküldve

Ha lezárom az milyen változást hoz? Nem kell többet takarítani :(, de teljesítménycsökkenés vagy egyéb változás várható-e?

Elküldve

Javulás várható. :D

Sokkal egyenletesebben megy alsóbb tartományban részterhelésen majd a motor. :(

A közhiedelemmel ellentétben a zöldkártyavizsgálatot sem fogja elrontani. :D

Elküldve

Akkor már csak az instrukciók kellenének, hogy mit milyen sorrendben ha van ilyen. Mire kell figyelni, amikor kiveszem hányfelé fog szétesni vagy van-e valami ami szakad, görbül?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.