Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Néhány napja érdeklődtem fagyálló csere ügyben, meg is kaptam a választ tőletek, hogy hogyan kell leereszteni a mostanit. Holnap fogom megcsinálni valszeg. De nem egészen értek valamit. Szóval, ha lehúzom a hűtő alsó csövét, ahogyan azt írtátok, akkor az elég is? Az összes lötty ki tud ott folyni a rendszerből? Csak ez nem világos számomra... pl a radiátorból hogyan fog így kifolyni, meg az egyéb részekből?

Bocs a hülye kérdésért, de tényleg nem teljesen tiszta számomra :(

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Ha mar a motor varhato elettartamarol van szo, megmondan-a valaki, hogy az enyemtol mennyit remelhetek? Az eloeletet nem ismerem, ora szerint 165e van benne, de ez meg 8 szelepes. Ezert is valasztottam ilyent, mert remelem nem lesz sok problemam vele.

Nekem Interatos szerelő azt mondta, hogy volt már nemegy olyan 8-szelepes náluk, amit cég hordott be 15.000-ként, 400.000km fölött volt benne és még jó volt, nem ette az olajat.

Link to comment
Megosztás:

Néhány napja érdeklődtem fagyálló csere ügyben, meg is kaptam a választ tőletek, hogy hogyan kell leereszteni a mostanit. Holnap fogom megcsinálni valszeg. De nem egészen értek valamit. Szóval, ha lehúzom a hűtő alsó csövét, ahogyan azt írtátok, akkor az elég is? Az összes lötty ki tud ott folyni a rendszerből? Csak ez nem világos számomra... pl a radiátorból hogyan fog így kifolyni, meg az egyéb részekből?

Bocs a hülye kérdésért, de tényleg nem teljesen tiszta számomra :(

Köszi.

Ha röviden akarnék válaszolni,sehogy.... :D és ha igazán kiakarod pucolni,akkor át is kellene mosni,még a fűtőradiátor felé is,az van a legmélyebben,ott mindig marad benne a régi cuccból,úgyhogy javasolnék valami nagyobb nyomást az átmosásra.persze kizárólag hideg állapotában a paripának./nekem klimás van,és ha csak a hűtő alsó csövét veszem,le akkor max 2.5litert lehet utántölteni,annyi marad bennt/No meg nem minden fagyálló szereti a másikat......a gyári töltet 5.7 liter.....

Link to comment
Megosztás:

Ma egy kicsit megrendült a bizalmam az autómban :( :D

Mentem volna anyumért, és az autó egyszerűen menet közben leállt :shock:

Kuplung be, próbáltam indítani, semmi, önindító pörgeti szépen a motort, de nem indult. Félregurultam az út szélére, próbálkoztam indítani, semmi.

Azon gondolkodtam, kinek szóljak, hogy hazahúzzon (kb. 1km), majd úgy 2 perc elteltével megint megpróbáltam, és egy motorfordulat után már be is indult :roll: Mentem tovább, és többet nem jelentkezett a hiba. Az ellenőrzőlámpa nem jelzett hibát, de megpróbálom holnap kivillogtatni, hátha tárolt valami hibakódot. Első gondolatom a benyaszűrő volt, mert azt még nem cseréltem, mióta nálam van az autó, meg talán ha az eltömődik, lehet nem okoz hibakódot. Szerintetek mi lehetett?

Nekem ugyanez volt a problémám,eleinte csak nagy néha,aztán egyre gyakrabban csak úgy egyik pillanatról a másikra megállt meleg motornál,menet közben.Vagy melegen nehezen indult.Aztán 1-2 perc indítgatás után beindult mintha mi sem történt volna...A gyújtásmodul volt a rossz,csere óta egyszer sem állt meg...Állítólag típushiba

Link to comment
Megosztás:

Nekem ugyanez volt a problémám,eleinte csak nagy néha,aztán egyre gyakrabban csak úgy egyik pillanatról a másikra megállt meleg motornál,menet közben.Vagy melegen nehezen indult.Aztán 1-2 perc indítgatás után beindult mintha mi sem történt volna...A gyújtásmodul volt a rossz,csere óta egyszer sem állt meg...Állítólag típushiba

Biztos gyújtás! Tipikus, nekem is ez volt anno 2000 körül. Jó teszt ilyenkor, ha ketten vagytok, hogy valaki önindítózik, te meg egy csavarhúzó nyelével kocogtatod, ütögeted a gyújtásmodult az indítozás alatt. Ilyenkor szokta azt csinálni, pörög csak, megütöd, abban a pillanatban beröffen.

Link to comment
Megosztás:

Lehet EGR szelep is, ki kell villogtatni!

Bár neked Leftwitch, neked olyan nincsen ugyeh

Ha te mondod...:( Az index fórumban írták hogy ha egyszer így leáll,akkor nézzem meg hogy van-e szikra,ha nincs akkor tuti a gyújtás rossz...Mondjuk szerencse is kell hozzá hogy ne egyedül legyen az ember.Na mindegy,azt mondták az okosok hogy a gyújtásmodul lesz a rossz,állítólag típushiba,a hibajelenség annyira tipikus...Meleg motornál leállás,köszörülés ezerrel,aztán egy-két-öt perc múlva beindul minha mi sem történt volna(Nekemk is pont így csinálta)...Sikerült olcsón szereznem egy ilyen vackot (kis dobozka a gyújtótrafó alatt) és azóta egyszer sem állt le.Ennyi...

Link to comment
Megosztás:

Tapasztalatom szerint F Astrában a fűtőradiátor magasabban van, mint a hűtő alsó csöve, így abból kifolyik a cucc. A hűtőben marad vagy egy liter

cucc, azt is ki lehet önteni, ha a hűtőt kiveszi az ember (5 perc).

Az más kérdés, hogy a koszt nem hozza ki magával mind a víz, de egy desztvizes öblítés már elég jó eredményt hozhat.

Link to comment
Megosztás:

Tapasztalatom szerint F Astrában a fűtőradiátor magasabban van, mint a hűtő alsó csöve, így abból kifolyik a cucc. A hűtőben marad vagy egy liter

cucc, azt is ki lehet önteni, ha a hűtőt kiveszi az ember (5 perc).

Az más kérdés, hogy a koszt nem hozza ki magával mind a víz, de egy desztvizes öblítés már elég jó eredményt hozhat.

Köszi. Akkor lekapom majd a hűtőt is, és jól átmosom.

Jól tudom, hogy feltöltésnél lekell húzni a hőmérséklet jeladót, és kikell csavarni a dugaszt, és addig tölteni, amíg ott ki nem folyik a lötty? Most már csak megkell találnom a jeladót :(

Link to comment
Megosztás:

Nekem Interatos szerelő azt mondta, hogy volt már nemegy olyan 8-szelepes náluk, amit cég hordott be 15.000-ként, 400.000km fölött volt benne és még jó volt, nem ette az olajat.

Netes ismerős faterjának volt C14NZ cégautója, hosszú utakban járta a várost, 600ekm-nél adta el a kocsit, probléma nélkül.

Ez a csúcs, amit hallottam, a 400-450ekm-es már több van jóval. Gyanítom, előbb fog az enyém darabokra rohadni, minthogy motor generál gondom legyen. :(

Jó kis moci ez, igaz, nem egy erőgép, de legalább meghálálja, ha vigyáznak rá. :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem nem kellett kicsavarni a jeladót, úgyis lelégtelenítette magát.

Bár lehet hogy ez csak az X16XEL motor jellegzetessége. :(

De termosztát nyitás után mindenképp lesz egy kis pótolnivaló, ha nem is sok. :D

Én úgy olvastam valahol (talán igy csináld ban) hogy 1.4-esnél jeladót kell kicsavarni a 16 szelepesl 1.6, 1.8 és2.0 nél a termosztát mellet van erre egy külön csavar.

Link to comment
Megosztás:

Ez engem is érdekelne.

megnéztem ma egyikben sincs csavar.de tényleg kilégteleníti magát!

és az 1.4-esből simán kifolyik még 2 literviz,ha csak a hűtő csöveknél van leeresztve,tudom,mert 1 hónap alatt kb 6-szor engedtem le meg töltöttem fel.És azért is jó kimosni a radiátort,mert jóval kisebb a belső ker. és sokkal jobban megtelepszik benne a" dzsuva" .utána jobban is melegszik az autó...... :smt039

Link to comment
Megosztás:

azért is jó kimosni a radiátort,mert jóval kisebb a belső ker. és sokkal jobban megtelepszik benne a" dzsuva" .utána jobban is melegszik az autó...... :smt039

Adott esetben ez az elszíneződés, elhasználódás nem jelentkezik a kiegyenlítőtartályban lévő hűtőközegnél?Mert a GSI-nél iszonyat mocsok jött ki a hűtőből, és a kiegyenlítőből is.

Link to comment
Megosztás:

Adott esetben ez az elszíneződés, elhasználódás nem jelentkezik a kiegyenlítőtartályban lévő hűtőközegnél?Mert a GSI-nél iszonyat mocsok jött ki a hűtőből, és a kiegyenlítőből is.

de,én kivízkőoldóztam a tartályt,és még így is elég sok vacak jöttt ki...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.