Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Engem eléggé lehervaszt a 200e km. De remélem az enyém kivétel lesz, igaz nekem "még" csak 127e km van benne a X16XEL -ben. Viszont most volt hengerfej generálon váratlan és idő előtti szíjszakadás miatt. Korábban sem ette az olajat az ECOTEC ellenére. 15000 km alatt töltögettem bele kb. 1 liter olajat a szinthez. (félszintetikus olaj volt, most lett 3 hete lecserélve Aral Blue Tronicra....remélem ezzel is hasonló étvágya lesz).

Viszont most a hengerfej teljes rendbetétele(szelepek és minden más csere...vez.tengelyt kivéve), ki lett takarítva a szívótorok is teljesen, a kipufogóm egyáltalán nem "kormolódik", és semmilyen szaga sincs. Teljesítményileg korábban sem volt panaszom, most meg pláne.

Úgyhogy remélem ez tovább fogja vinni 200e-nél!!!

ui: a vez.szíj még 1 éves se volt, 15e km volt benne, minden görgő, vízpumpa rendben, és csak úgy fogta magát és elszakadt (contitech). Most Gates lett feltéve.

Ja, nekem 16 szelep, szelepvezető, szimmering + munadíjjal együtt csinálták meg a hengerfejet Debrecenben 56,5e Ft-ért, úgy, hogy odavittem a hengerfejet. Másik gépműhely 85-ért csinálta volna. :(

Link to comment
Megosztás:

Engem eléggé lehervaszt a 200e km. De remélem az enyém kivétel lesz, igaz nekem "még" csak 127e km van benne a X16XEL -ben. Viszont most volt hengerfej generálon váratlan és idő előtti szíjszakadás miatt. Korábban sem ette az olajat az ECOTEC ellenére. 15000 km alatt töltögettem bele kb. 1 liter olajat a szinthez. (félszintetikus olaj volt, most lett 3 hete lecserélve Aral Blue Tronicra....remélem ezzel is hasonló étvágya lesz).

Viszont most a hengerfej teljes rendbetétele(szelepek és minden más csere...vez.tengelyt kivéve), ki lett takarítva a szívótorok is teljesen, a kipufogóm egyáltalán nem "kormolódik", és semmilyen szaga sincs. Teljesítményileg korábban sem volt panaszom, most meg pláne.

Úgyhogy remélem ez tovább fogja vinni 200e-nél!!!

ui: a vez.szíj még 1 éves se volt, 15e km volt benne, minden görgő, vízpumpa rendben, és csak úgy fogta magát és elszakadt (contitech). Most Gates lett feltéve.

Ja, nekem 16 szelep, szelepvezető, szimmering + munadíjjal együtt csinálták meg a hengerfejet Debrecenben 56,5e Ft-ért, úgy, hogy odavittem a hengerfejet. Másik gépműhely 85-ért csinálta volna. :(

Hát ez hogyismondjam, felettébb kellemetlen.De hogy 15e. alatt elszakadjon egy vez.műszíj....................

Durva. :D

Link to comment
Megosztás:

Durva, durva, de megtörtént! Túltettem rajta magam.

Hát ilyenkor mást nem tud az ember.Ezért mondja Opel16V is, hogy még ha drága is, ilyen helyzetekben inkább a gyári cuccok javallottak.Bár nekem is ident van, de nem noname cuccokkal lett összerakva a gépsas, ezelőtt 24e. km-rel.Gyáriból közel 60e. lett volna.Így csak 50e, volt.

Link to comment
Megosztás:

Hát ilyenkor mást nem tud az ember.Ezért mondja Opel16V is, hogy még ha drága is, ilyen helyzetekben inkább a gyári cuccok javallottak.Bár nekem is ident van, de nem noname cuccokkal lett összerakva a gépsas, ezelőtt 24e. km-rel.Gyáriból közel 60e. lett volna.Így csak 50e, volt.

viszont, ha az ident cucc elszakad, akkor fog megfogalmazódni a kérdés, hogy az a 10 ezer forint megérte e, hogy egy javitott motorod legyen, nem beszélve a kárról...

én is vettem a vezérlést, amikor az autót vettük, és csak gyári cucc, + vizpumpa is, igy cseréltem.... viszont, semmi baja, pedig 50.000 km-t mentem vele...

Link to comment
Megosztás:

Háát Opel 16V nem nyugtattál meg... :(

De hiszek neked. Plusz egy opel szervizes ismerösöm is alátámasztotta a véleményed. Ezt szomorúan, de tudomásul veszem.

Na mindegy... mese nincs, ennek az autónak még mennie kell alattam egy jóideig.

Úgyhogy majd mérünk egy kompressziót, és ha az rendben van, akkor nem bontjuk meg a hengerfejet, 'csak' szelepszár szimmering csere lesz...

Link to comment
Megosztás:

Nos, ami igaz, az igaz, a gyári cucc biztos jó, de nem biztos, hogy a legjobb. Több forrásból is hallottam, hogy gyárilag Gates szíj van a kocsikon, és a "gyári szíjon" is rajta van a Gates felirat csak ki van egészítve, hogy "made for GM", talán. Sajnos látni még nem láttam.

Viszont ha azt nézzük, hogy tavaly ilyenkor fizettem a szerelőnek az: olajcsere, olajszűrő, vez.szíj, feszítő, görgő, főtengely vezérműkerék, két oldali Első "alsó" szilent cseréért, vizsgáért zöldkártyáért 105e Ft-ot, akkor szerintem nem volt bóvli anyagból összerakva. Tudtommal a contitech nem rossz... s mint kiderült, nem is jó.

S mivel a szerelőm nem szakbarbár, meg is bízom benne, és tudom, hogy nem gagyi cuccokból rakta össze.

Csak sajnos korábban dolgoztam minőségbiztosítási területen, és tudom, hiába vizsgálnak meg minden 1000 szíjat, lehet, hogy a pont két vizsgált darab között kisiklik egy selejt, ami olyat csinál, mint ami velem történt.

Egyébként most a szerelő egy fillért sem kért a szerelésért, tömítésekért, fagyállózásért, mert hajtja az elméletileg garanciális problémát, amit a szíj okozott, hogy mielőbb én is és ő is pénzt lásson belőle.

Reményeim szerint nem kell évekig pereskedni majd a pénzünkért. Nem tudtok valamit az ilyen, vagy hasonló esetekről, amikor a szíj volt hibás, fog fizetni valaki? Rajtunk kívűl! pl: forgalmazó(a "tűz szinonímája" autóalkatrész Kft.), esetleg a gyártó hazai képviselete, importőr?

Link to comment
Megosztás:

Nos, ami igaz, az igaz, a gyári cucc biztos jó, de nem biztos, hogy a legjobb. Több forrásból is hallottam, hogy gyárilag Gates szíj van a kocsikon, és a "gyári szíjon" is rajta van a Gates felirat csak ki van egészítve, hogy "made for GM", talán. Sajnos látni még nem láttam.

Viszont ha azt nézzük, hogy tavaly ilyenkor fizettem a szerelőnek az: olajcsere, olajszűrő, vez.szíj, feszítő, görgő, főtengely vezérműkerék, két oldali Első "alsó" szilent cseréért, vizsgáért zöldkártyáért 105e Ft-ot, akkor szerintem nem volt bóvli anyagból összerakva. Tudtommal a contitech nem rossz... s mint kiderült, nem is jó.

S mivel a szerelőm nem szakbarbár, meg is bízom benne, és tudom, hogy nem gagyi cuccokból rakta össze.

Csak sajnos korábban dolgoztam minőségbiztosítási területen, és tudom, hiába vizsgálnak meg minden 1000 szíjat, lehet, hogy a pont két vizsgált darab között kisiklik egy selejt, ami olyat csinál, mint ami velem történt.

Egyébként most a szerelő egy fillért sem kért a szerelésért, tömítésekért, fagyállózásért, mert hajtja az elméletileg garanciális problémát, amit a szíj okozott, hogy mielőbb én is és ő is pénzt lásson belőle.

Reményeim szerint nem kell évekig pereskedni majd a pénzünkért. Nem tudtok valamit az ilyen, vagy hasonló esetekről, amikor a szíj volt hibás, fog fizetni valaki? Rajtunk kívűl! pl: forgalmazó(a "tűz szinonímája" autóalkatrész Kft.), esetleg a gyártó hazai képviselete, importőr?

Mi importáltuk évekig a Gates szíjakat. A hibás szíjat kiküldtük Belgiumba, és a gyári laborban vizsgálták meg, hogy mi lehetett a meghibásodás oka. Amennyiben a szíj volt a hibás, fizettük a számlával igazolt költségeket .

Link to comment
Megosztás:

Ma egy kicsit megrendült a bizalmam az autómban :( :D

Mentem volna anyumért, és az autó egyszerűen menet közben leállt :shock:

Kuplung be, próbáltam indítani, semmi, önindító pörgeti szépen a motort, de nem indult. Félregurultam az út szélére, próbálkoztam indítani, semmi.

Azon gondolkodtam, kinek szóljak, hogy hazahúzzon (kb. 1km), majd úgy 2 perc elteltével megint megpróbáltam, és egy motorfordulat után már be is indult :roll: Mentem tovább, és többet nem jelentkezett a hiba. Az ellenőrzőlámpa nem jelzett hibát, de megpróbálom holnap kivillogtatni, hátha tárolt valami hibakódot. Első gondolatom a benyaszűrő volt, mert azt még nem cseréltem, mióta nálam van az autó, meg talán ha az eltömődik, lehet nem okoz hibakódot. Szerintetek mi lehetett?

Link to comment
Megosztás:

Ma egy kicsit megrendült a bizalmam az autómban :( :D

Mentem volna anyumért, és az autó egyszerűen menet közben leállt :shock:

Kuplung be, próbáltam indítani, semmi, önindító pörgeti szépen a motort, de nem indult. Félregurultam az út szélére, próbálkoztam indítani, semmi.

Azon gondolkodtam, kinek szóljak, hogy hazahúzzon (kb. 1km), majd úgy 2 perc elteltével megint megpróbáltam, és egy motorfordulat után már be is indult :roll: Mentem tovább, és többet nem jelentkezett a hiba. Az ellenőrzőlámpa nem jelzett hibát, de megpróbálom holnap kivillogtatni, hátha tárolt valami hibakódot. Első gondolatom a benyaszűrő volt, mert azt még nem cseréltem, mióta nálam van az autó, meg talán ha az eltömődik, lehet nem okoz hibakódot. Szerintetek mi lehetett?

Ezzel a hibával küzd egyik kollégám is közel egy éve.neki is olykor üzemmelegen nemes 1Xűséggel leáll, aztán mikor kintebb hűlt, akkor megy tovább.A Corsa-Tigra topőicban volt szó egy ilyen hibával küzdő C14NZ-ről, asszem Uhu tanácsaival segítődött ki a bajból.Nézz utána.

Link to comment
Megosztás:

Wolfi!

Szerencsés ember vagy. :(

De sztem méress egy kompressziót, és majd meglátod, van okod az aggodalomra. :D

Gabi!Ha majd eljön az ideje, méretek.Még egyenlőre nagyon meg vagyok elégedve a moci teljesítményével, olajfogyijával, és az álltalános fogyijával is.

Ha bármelyik rendellenes lenne, már menne is a dokibácsihoz.

Link to comment
Megosztás:

A G Astra-ba is ugyanazt az 1.6 16V motort építették be? motorkód alapján elvileg u.a. vagy változtattak-e rajta valamit?

Ez a 200e km elszomorító.

Warwolf: neked mennyi az olajfogyasztásod? nekem 3dl/1000km átlagosan.

Ha tiporom, akkor nekem is tetemes, de alapvetően hozza azt a 0.01l/100km-t.Annyi meg még nekem belefér.Függ még a sok hidegindítástól, és egyéb hüleségektől.Egyébként megfelelő használat, és nem sportfokozat mellett ez a moci is elmegy 300-350e.-km-t.Komolyabb beavatkozás nélkül.

Ha igaz lenne ez a 200e., akkor nekem jövőre már generáloztatnom kellene.Az meg azé' elég durva lenne! 8)

Link to comment
Megosztás:

Ha mar a motor varhato elettartamarol van szo, megmondan-a valaki, hogy az enyemtol mennyit remelhetek? Az eloeletet nem ismerem, ora szerint 165e van benne, de ez meg 8 szelepes. Ezert is valasztottam ilyent, mert remelem nem lesz sok problemam vele.

Ismerősöm 260ekm-el adta el de még ment rendesen és az olajat sem ette. Bár ismert volt az előélete mikor megvette 180ekm-el. Olajat mindig rendesen időben cserélték és minőségit kapott. Nem spotroltak vele hanem hétköznapi autózásra használták.

Link to comment
Megosztás:

Ismerősöm 260ekm-el adta el de még ment rendesen és az olajat sem ette. Bár ismert volt az előélete mikor megvette 180ekm-el. Olajat mindig rendesen időben cserélték és minőségit kapott. Nem spotroltak vele hanem hétköznapi autózásra használták.

Ez jo hir, en 160e-el vettem, a szerelo aki kompressziot mert azt mondta, hogy meg kb. 100e-et kibir. Valoszinu, hogy nem fog meg 100-at menni, mert sok a hideginditas es rovid (es rossz) utakon hasznalom.

Link to comment
Megosztás:

"ez a moci is elmegy 300-350e.-km-t.Komolyabb beavatkozás nélkül. "

Tényleg nem akarok ez ellen a motor ellen beszélni, mert nagyon szeretem, jó kis motor, de ennyit nem megy el. Muti meg, ha láttál már ennyivel. :(

Konstrukciója folytán (illesztések, anyagok, dugattyúgeometria) sajnos hamarabb kopik, mint a 8 szelepes testvérei. És most nem a versenyzős tapasztalatokról beszélek, mert nekem tavaly 5000km alatt kopott szét egy ilyen motor halálba a versenygépben. :D

Normál használat mellett is hamar "öregszik". Általában 130-150e km körül már esedékes lehet rajta a hengerfej generál, ugyanis ennyi idő alatt lerakódnak, beégnek a szelepek, és a szelepszárszimmeringek is megadják magukat. Aztán 200e közelében már a blokk is meg van kopva, rossz a kompressziója (ráadásul hengerenként nagyon eltérő lesz). Ez amolyan általános tapasztalat. Nem hinném hogy lenne kivétel, még ha Wolfi koma erősnek is érzi a sajátját. :D (lehet hogy meglepődés lenne egy generál után, hogy hűha, eddig nem ment közel sem így... :D )

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.