Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Hai az lenne a prob ,hogy van 1 97-es astra f ami leáll menet közben!!LOL!!indítás menet közben néha újarindul néha nem.........fő a fejem gondolhatjátok.....ha egy kis basszott kábelt megmozgatok utáána jóóó..........a szerelő kicserélt benne vlami

"jeladót" a köcsög jó lehúzott 20.000-errel azóta ugyanolyan szar...1 spnomé ugyanezt csinálat(az 96os) abban az AC-cserélte ki a szaarrágó azóta uan olyan..........ha volt valakinek ilyen problémája PLEASE!! va tudja m a megoldás.........i

Link to comment
Megosztás:

Hai az lenne a prob ,hogy van 1 97-es astra f ami leáll menet közben!!LOL!!indítás menet közben néha újarindul néha nem.........fő a fejem gondolhatjátok.....ha egy kis basszott kábelt megmozgatok utáána jóóó..........a szerelő kicserélt benne vlami  

"jeladót" a értelmifogyatékos jó lehúzott 20.000-errel azóta ugyanolyan szar...1 spnomé ugyanezt csinálat(az 96os) abban az AC-cserélte ki a szaarrágó azóta uan olyan..........ha volt valakinek ilyen problémája PLEASE!! va tudja  m a megoldás.........i

Először talán azt érdemes lenni leírnod, milyen motorral van szerelve a kocsid!!

Talán utána már várhatsz értelmes választ.

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Sajnos ismét a segítségeteket szeretném kérni...!

Elkezdett füstölni az autóm ( X16XEL )...! Piroslámpás elindulásoknál, 1-es, 2-es ben vettem észre a visszapillantóban.

De ha nem nézek bele a tükörbe vlsz eszembe nem jutna, hogy valami nem stimmel, mert nem eszik többet, semmi gyanús hangja nincsen, jól indul, és tökéletesen húz. A füst nem túl kékes, viszont megnéztem és rengeteg olajat megevett! Ez elég jól megállapítható, mert 2 hete volt olajcsere (10w 40-es gyári opel olajjal).

Első gyanúm a szelepszár-szimmeringek... Vajon jóra gondolok?

Ha igen kb mennyibe fog ez nekem fájni?

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Sajnos ismét a segítségeteket szeretném kérni...!

Elkezdett füstölni az autóm ( X16XEL )...! Piroslámpás elindulásoknál, 1-es, 2-es ben vettem észre a visszapillantóban.

De ha nem nézek bele a tükörbe vlsz eszembe nem jutna, hogy valami nem stimmel, mert nem eszik többet, semmi gyanús hangja nincsen, jól indul, és tökéletesen húz. A füst nem túl kékes, viszont megnéztem és rengeteg olajat megevett! Ez elég jól megállapítható, mert 2 hete volt olajcsere (10w 40-es gyári opel olajjal).

Első gyanúm a szelepszár-szimmeringek... Vajon jóra gondolok?

Ha igen kb mennyibe fog ez nekem fájni?

Előre is köszi!

Én is a szelepszászimmeringre gondolok ... :?

Link to comment
Megosztás:

Egen, a szelepszárszimering elég gyanús.

De mennyi km is van a motorban? Egyébként meg az Opel

olaj nem túl jó választás... Érdemes lenne lehúzni a kartergázvisszavezető csövet, ledugózni a szívósorban a csonkját, és úgy kipróbálni. Ha lényegesen kevesebbet füstöl, akkor más dolognak is utána kell járni...

Link to comment
Megosztás:

Ja, pénzben nagyjából ezt takarja, ha csak szimering:

Hengerfej munkák Szurominál (síkba húzás, szelepfészek marrás, szelepcsiszolás, hidrotőke pucolása) kb. 20-25.

Tömítés, szimeringek 15-20 (Csergő, Viktor pontosabbat tud mondani).

Hengerfejcsavarok kb. 5.

Plusz a le fel szerelés...

Link to comment
Megosztás:

köszi!

185.000 km van benne...

Azért ezt az olajat tettem bele, mert gondoltam ez egy picit sűrűbb, mint a többi, mert tudtam hogy ez a moci enni fogja. Hát eszi, bár ez a helyzet extrém. Viszont milyet javasolsz?

Ha szimmerig ("remélem" az), akkor tudtok nagyjábol összeget mondani!?

Link to comment
Megosztás:

Viszont milyet javasolsz?

Én Valvoline-t használok, amióta ez van benne, megszűnt az olajfogyásom, igaz azóta jobb (adalékos) benzint is tankolok (nemtudom van e összefüggés). Szóval nekem most Valvoline TopGard 10W40 van benne. Előtte vmi szutyok nonamet rakott bele a szerelőm (siccc!), hát, 3e km után belement már egy csomó utántöltéskor. A Valvoline most kb 3-4e km óta van benne, még nemkellett egy cseppet sem utántöltenem, és csak 1-2mm-ert ment lejebb a nívópálcán a szint! Úgyhogy látványosan jobb...

Jó még a Castrol olaja is állítólag, opel16v pedig a Metabondot fogja ajánlani, az tuti :( Amit én is kifogok próbálni majd... bár most a Valvoline tényleg nagyon jól vizsgázott eddig, meglátjuk mennyi fogy el belőle úgy 10e km környékén (bár 8k-nál lehet, hogy lecserélem).

Jah és az én mocim is már 180e km felett jár (180750), én füstölést nem vettem észre eddig, de majd én is megfigyelem egyszer.

Link to comment
Megosztás:

<off>

Két árat szeretnék kérni, hogy nagyjából tájékozott legyek:

- Mennyibe szokott lenni egy komplett szilentcsere? Elöl-hátul, jobb-bal, tehát mindenhol. Anyag + átlagos munkadíj érdekelne.

- Mennyibe kerül az Opel gyári fagyálló folyadék, és mennyi kell belöle? Meg milyen kiszerelésben kapható? Az alternatívák mennyibe kerülnek? Prelixet meg Shellt ajálottatok még itt.

Köszöntem.

</off>

Link to comment
Megosztás:

Exian!

Szilent csere Pesterzsébeten az első futóműben (tehát 4db) kb. 20 körül van cakkpakk munkadíjjal.

Prelix -72fokos 5 literes koncentrátum most az Auchanban 2000.

Yuza!

Ahogy mondta Exian kartárs, Valvoline jó olaj, nekem még annál is jobban bejött a Metabond. Persze mindegyiknél a 10W40.

Csodát azért ne várj egyiktől sem olajfogyás terén, ugyanis ennek a motornak sok már az a km! A lehúzógyűrűk is igen kilehetnek már, és a dugattyúk sem passzintanak már bele, azt lefogadom.

Link to comment
Megosztás:

Exian!

Szilent csere Pesterzsébeten az első futóműben (tehát 4db) kb. 20 körül van cakkpakk munkadíjjal.

Köszi. Hátul érdemes cseréltetni? Elöl már hallom, hogy kopog, meg picit úszik az autó ide-oda.

De mintha hátul is kopogna valami, csak nemtudom mi. Főleg hidegben ill esőben szoktam hallani induláskor, hogy valami kopog, de párszáz km után megszűnik. Mi lehet ez?

Elöl meg ballra kanyarodáskor kopog, de úgy, hogy a kormányon is érzem, és mintha a kormány kopogna. Ezt már párszor kérdeztem itt. Ez szilent probléma, vagy valami más lehet? Csak balrakanyarodáskor érzem, ha rossz az út. És a kormányon érezhető, de nem vészesen.

Link to comment
Megosztás:

Szét kell szedni, meg kell nézni mindent az első futóműben... Valszeg toronycsapágy is ráférne új, meg talpas is... Ezek mind "fogyóeszközök". :(

És a kormányösszekötő-gömcsuklót sem árt ellenőrizni.

Hátul nem szokott hamar tönkremenni a szilent, de rá lehet pillantani.

Link to comment
Megosztás:

"Csodát azért ne várj egyiktől sem olajfogyás terén, ugyanis ennek a motornak sok már az a km! A lehúzógyűrűk is igen kilehetnek már, és a dugattyúk sem passzintanak már bele, azt lefogadom."

Én próbálok rá nagyon vigyázni, nem hajtom szét, sztem 140-nél többet még soha nem is mentem vele...Legapróbb baját is azonnal orvoslom. Szóval ha meglesz ez a szimmering cucc szerelés remélem meg lesz oldva a gond!

De sok ez a km??? Azért nyugtassatok meg(!), mert ezt az autót még fizetem egy pár évig, nyáron vettem... és azért szeretem. Örünlnék, ha kitartana mellettem egy ideig.

Link to comment
Megosztás:

yuza: ne aggódj, jó kis gépek ezek; ha az autód megkapja a minimális karbantartást, még sokáig jó lesz :wink: Célszerű így használtautó vásárlásnál megnézetni alaposan a gépet (motor, futómű), hogy kb. megismerd az állapotát. Pl. én is pontosan tudom, hogy az első futóművemet kell majd darabokra szedni egyszer és kicserélni pár dolgot (mielőtt felcsavarodok vele egy fára), viszont pl. a motor egyelőre jónak tűnik.

Lécci írd ki az aláírásodba, hogy milyen motor van a gépedben és hányas évjáratú (biztos írtad már előrébb, de ne kelljen mindig keresgélni :wink: ).

Gábor: nem kötekedésként, csak mert hozzád, mint mérnökemberhez nem illik a pontatlanság :notworthy: : a marás 1 "r" (megfigyeltem, hogy mindenhol konzekvensen kettővel írtad), a szimmering viszont 2 "m" betűvel írandó. :wink:

Link to comment
Megosztás:

FPepe!

Körültkintöbben atót venni, mint ahogy én tettem nem nagyon lehet. Kb 3 hónapig folyamatosan néztem az autókat. Amikor ezt magtaláltam 2szer megnézettem szerelövel, kipróbáltuk, alábújtunk, stb és a világon semmi baja nem volt (kivétel ilyen apróságok, mint müszerfalizzók, hátasó ablaktörlö, stb...) Bár tudtam, hogy egy ecotec nagyobb kockázat, mint a régi 8 szelepes 1.6-os (apámé ilyen '92-es 200ezren böven túl, és semmi baja...)

Persze nem várok hibátlan autót 185.000 km után, de azért én jóval többet remélek ettöl a géptöl. Pláne, hogy ennyire törödok vele...

A biztató szavakat pedig köszi!

Link to comment
Megosztás:

Ha ez a 4-pólusos csatlakozós, abban 3-féle gyártmány volt a C14NZ motorhoz. Ezekből a legszarabb, legmegbízhatatlanabb a Bosch volt.

De csereszabatos mindegyik. Mivel a Corsában ua. a motor volt, teljesen mindegy.

Először is köszi a választ....Igen a négy pólusos csatlakozós.Az előző ami szarakodott egy gyakorlatilag felirat nélküli dobozka volt,illetve volt az oldalán valami számsor,meg a tetején valami de az is festve,ez a mostani pedig kisebb és van rajta egy (többek között) GM felirat.Fogalmam sincs hogy ez meddig lesz jó,vagy hogy ez most melyik gyártmány,a lényeg az hogy ezek szerint csereszabatos és hogy prímán működik.Azóta egyszer sem állt le és a kocsi működésében sem látok semmi különbséget.Remélem minél tovább így is marad...

Link to comment
Megosztás:

Egy C20NE vagy X20SE motornak meg sem kottyan a 180000 km.

De egy X16XEL motor sajnos nem olyan hosszú élettartamú. :D

Én tudom, mert két ilyen motor tulajdonosa is vagyok, és már

mindegyiket szedtük szét párszor. Hamarabb kopik, mások az illesztések.

Szerintem ezeknél a motoroknál normál használat mellett is 200e km

után elkerülhetetlen a generál, mert elkezdi nagyon enni az olajat,

megnő a kartergáz, nem teljesíti a zöldkártyát, és látványosan gyengül.

Ez mind attól, mert a dugattyú és a hengerfal elkopik viszonylag hamar

a kiképzése miatt, meg "elfogynak" a lehúzógyűrűk is.

Érdemes méretni kompressziót, és megnézni mennyi kartergázt nyom

terhelésen. Abból tökéletesen lejön a motor jelenlegi állapota.

Fpepe!

Interneten nem szoktam annyira figyelni a helyesírásra, de azért köszi. :D

Megjegyzem, a szimmeringet legalább annyiszor megtalálod a szakirodalomban egy m-el, mint kettővel. :(

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.