FPepe Elküldve Október4, 2005 Elküldve Október4, 2005 Gábor, azért gondolom, hogy a kormánymű csinálja, mert ha megnyomom a kormányt lefelé tengelyirányba, akkor abbahagyja. A rajz szerint van a tengelyen egy horony, amibe egy csap megy, gondolom a tengely kicsúszása ellen. Nem lehet, hogy az a csap nyikorog ott a horonyban? :roll: Persze aztán a végén még kiderülhet, hogy valami műanyag szivat :(
Leftwitch Elküldve Október4, 2005 Elküldve Október4, 2005 Problémám volt a gyújtásmodullal és most egy corsáéra lett kicserélve bontóból.Nem tudom mennyire jó az ötlet,a motorkód ugyanaz,C14NZ.Látszólag semmi különbség a működésben,csak annyi hogy megszűntek a leállások,vagyis jónak tűnik.De azért aggaszt hogy egy corsából kiszedett cucc van benne,még akkor is ha ugyanolyan motor volt benne...Gond ez?Vagy feleslegesen parázok?
Exian Elküldve Október5, 2005 Elküldve Október5, 2005 Amúgy van egy igen egyszerű teszt: Korán reggel (azért ilyenkor már nincs tool meleg) indulás után 1-2 kilométerrel már meleget (langyosat) kell fújjon a fűtés maxra tekerve !!! Ha nem akkor valszeg termosztát. No, kipróbáltam ezt most hajnalban melóból hazafele jövet. Valóban 1-2km után már jó meleget fújt a fűtés, miközben a hőfokjelző még a kék alján volt. Mire hazaértem (kb 5-6km út) nem is nagyon ment feljebb (max a kék tetejéig), de a fűtés már "forró" volt. Akkor lehet, hogy csak a jeladóm szaraxik?
FPepe Elküldve Október5, 2005 Elküldve Október5, 2005 Nekem a műszerem mutat hülyeséget, a 90-es osztást még sosem érte el városi araszolgatásban sem, miközben a venti már javában ment. Általában hosszabb utakon épphogy középtájt jár a 90-hez képest. Pedig a termosztátot már megnézettem, semmi gond vele.
Exian Elküldve Október5, 2005 Elküldve Október5, 2005 Nekem a műszerem mutat hülyeséget, a 90-es osztást még sosem érte el városi araszolgatásban sem, miközben a venti már javában ment. Általában hosszabb utakon épphogy középtájt jár a 90-hez képest. Pedig a termosztátot már megnézettem, semmi gond vele. Akkor tök ugyanaz a helyzet nálad, mint nálam. Ahogy nézem az évjárat is passzol. Lehet, hogy ezek a '93-asok ilyenek? :( Na csak azért, mert már számtalan hasonló korú Astránál találkoztam ezzel, hogy 80 fok körül mutatja... lehet, hogy mégiscsak így normális? :D
Laci4 Elküldve Október5, 2005 Elküldve Október5, 2005 Problémám volt a gyújtásmodullal és most egy corsáéra lett kicserélve bontóból.Nem tudom mennyire jó az ötlet,a motorkód ugyanaz,C14NZ.Látszólag semmi különbség a működésben,csak annyi hogy megszűntek a leállások,vagyis jónak tűnik.De azért aggaszt hogy egy corsából kiszedett cucc van benne,még akkor is ha ugyanolyan motor volt benne...Gond ez?Vagy feleslegesen parázok? Szerintem nagy baj nem lehet, ha ugyanaz a motorkód, de a legjobb az, ha a modulon lévő bosch számot megnézed. Ha az is ugyanaz, akkor szerintem tökéletesen nyugodt lehetsz!
Laci4 Elküldve Október5, 2005 Elküldve Október5, 2005 a mb elnöknek: olvastam, azért is kérdeztem úgy, ahogy. Köszi. redline: nem tudom, hova megy a másik végük. Majd nézem, ha nincsenek bekötve, mi nem műxik. - ha 1általán rájövök. Egyelőre még úgyis más lenne az asztmán orvosolandó. pl küszöbcsere.. "HI-FI" nincs a kocsiban?(a gyárin kivűl) Mondjuk egy erősítő a csomitérben, vagy valahol? az szokott pl így pluszban ráküldve lenni.
opel16v Elküldve Október5, 2005 Elküldve Október5, 2005 A 80 fok nem normális, de valószínű hogy a műszeretek vagy a jeladótok szarakodik, azért nem mutat jó értéket. :D Loree! "Szerintem a termosztátod, a műszered és a vízfok jeladód is jó a példák alapján." Pont azt taglaljuk itt két oldalon keresztül, hogy nem normális ha 80-at mutat a műszer a hosszabb úton... átgondoltad? :(
opel16v Elküldve Október5, 2005 Elküldve Október5, 2005 ymel! A sok kábel a + sarun teljesen természetes. Ugyanis egy vastagnak le kell mennie az önindítóhoz, egy vékonyabb pedig megy az autó elektromos rendszeréhez. Több típusnál láttam, hogy a generátor töltés is külön van odahozva, és ha még van valami utólag szerelt dolog az autóban, azt is külön teszik rá.
knight Elküldve Október5, 2005 Elküldve Október5, 2005 Akkor tök ugyanaz a helyzet nálad, mint nálam. Ahogy nézem az évjárat is passzol. Lehet, hogy ezek a '93-asok ilyenek? :( Na csak azért, mert már számtalan hasonló korú Astránál találkoztam ezzel, hogy 80 fok körül mutatja... lehet, hogy mégiscsak így normális? :D Nem, nem normális :!: Ezek a jeladók öregszenek ennyi, nem kell itt misztifikálni :wink: Nekem 98-as a verda és mégis cserélnem kellett tavaly a vízhőfokjeladót. Kemény 1000 Ft körül volt a Csergőben kedvezménnyel az identikus (a gyári majdnem 5e) és eddig jól működik ez is, remélem így is marad egy jó darabig :D
FPepe Elküldve Október5, 2005 Elküldve Október5, 2005 Nekem egyébként az egész műszerfalam ilyen: a vízhőmérőről most volt szó, a tankszintmutatóm is csal (még azt mutatja, van egy kevés, de az autó már leáll), a kilométerórám 50-es sebességnél 60-at mutat (BC beszerelésénél derült ki) :D Sztem egy komplett műszerfalcsere kellene, amit egyébként is terveztem fordulatszámmérősre átalakítás végett, csak az aggaszt, hogy akkor valszeg újra kell kalibrálni a BC-t is... :(
knight Elküldve Október5, 2005 Elküldve Október5, 2005 Nekem egyébként az egész műszerfalam ilyen: a vízhőmérőről most volt szó, a tankszintmutatóm is csal (még azt mutatja, van egy kevés, de az autó már leáll), a kilométerórám 50-es sebességnél 60-at mutat (BC beszerelésénél derült ki) :D Sztem egy komplett műszerfalcsere kellene, amit egyébként is terveztem fordulatszámmérősre átalakítás végett, csak az aggaszt, hogy akkor valszeg újra kell kalibrálni a BC-t is... :( A sebességmérő mindenkinek csal, a vízhőfokmérődnél majdnem 100%, hogy a jeladó rossz és nem a műszer, s ez könnyen elképzelhető a benzinszint mutató esetében is... (amúgy meg annyi, hogy inkább előbb elmész tankolni és kész) Szóval fel a fejjel :D
FPepe Elküldve Október6, 2005 Elküldve Október6, 2005 Thx knight, azért még nem megyek a falnak :( Kezdem már kiismerni a műszereket, csak azért kicsit zavaró, na... :evil: Egyébként még nem is olyan biztos, hogy a jeladók rosszak, múltkoriban mértem azt a 12V-os stabilizátort, ami a műszerfal hátulján van, és a műszereknek adná a stabil 12V-ot, nálam ez csak 10,5V, úgyhogy ez is lehet a hiba forrása, bár nemtudom, másnál mennyit lehetne mérni rajta... :roll:
Exian Elküldve Október6, 2005 Elküldve Október6, 2005 Na, ha már szóba jött, én is akartam már kérdezni műszerfal csere ügyben: ha az én kocsimban gyárilag nem fordszám mérős óra van, és ha kicserélem fordszám mérősre, akkor működni fog? Magyarul, jön az enyémben kábel az órához? Mert szeretném én is kicserélni az egészet. Egyáltalán a fizikai méret passzol a mostani helyére? Illetve legjobban annak örülnék, ha egy sima fordszám mérőt betudnék szerelni, mert a műszerfalam teteje sajnos sérült, oda szeretnék rakni egy pici mérőt, így a sérülés el lenne takarva, és a műszerfalat sem kellene megbontani. Csak nemtudom, hogy egyáltalán lehetséges ez e, hogy van e kábel, vagy mi kell hozzá...?!
Johnatano Elküldve Október6, 2005 Elküldve Október6, 2005 Nagyon sokszor volt már téma a fordulatszámmérős óra, leginkább az elektronyos topicot plvasgasd vissza. De röviden. A 98 előtti F Astra gyakorlatilag minden darabja be van vezetékelve a gyújtásmodultól az óráig, annyi a dolgod, hogy szerzel egy fordulatszámmérős órát és kicseréled, a vezetékkötegek dugója kompatibilis és simán működni fog. A 98 utáni lengyel Classic állítólag nincsen gyárilag mindegyik levezetékelve, ott be kell kötni az óráig egy plusz vezetéket a gyújtásmodultól. Fizikailag ugyanaz a két óra, arra kell még figyelni, hogy a km számláló bal sarkában lévő "W" szám stimmeljen a régivel, mert különben többet fog csalni az óra. Nekem ugyan Dízel a vas, (X17DTL) és a fordulatszámmérő a generátorról kapja a jelet, de nekem is csak annyi volt a dolgom hogy kicseréltem a két órát, összeszereltem és működik frankón. Nagyon minimális műszaki érzékkel otthon két csavarhúzóval ki lehet cserélni simán.
opel16v Elküldve Október6, 2005 Elküldve Október6, 2005 FPepe! Teljesen normális a mért értéked, ugyanis az egy 10V-os stabilizátor. :( Tóbiás! Teljesen más a dimenziója a G műszerfalnak, nem hiszem hogy szépen bele lehetne faragni. Amúgy meg a sebességet is elektronikusan méri, azt is meg kellene oldani (főleg a további illesztését az ECU felé, ugyanis az F-nél a műszeregység állít elő egy teljesen más sebességjelet, mint amiről a G műszeregység működik).
Tóbiás Elküldve Október6, 2005 Elküldve Október6, 2005 Teljesen más a dimenziója a G műszerfalnak... Akkor ez felejtős.(csak képen láttam G órát kiszedve,formára úgy tünt ugyan olyan)
meriva1.8 Elküldve Október6, 2005 Elküldve Október6, 2005 Szerintem nagy baj nem lehet, ha ugyanaz a motorkód, de a legjobb az, ha a modulon lévő bosch számot megnézed. Ha az is ugyanaz, akkor szerintem tökéletesen nyugodt lehetsz! Ha ez a 4-pólusos csatlakozós, abban 3-féle gyártmány volt a C14NZ motorhoz. Ezekből a legszarabb, legmegbízhatatlanabb a Bosch volt. De csereszabatos mindegyik. Mivel a Corsában ua. a motor volt, teljesen mindegy.
Exian Elküldve Október6, 2005 Elküldve Október6, 2005 Nagyon sokszor volt már téma a fordulatszámmérős óra, leginkább az elektronyos topicot plvasgasd vissza. De röviden. A 98 előtti F Astra gyakorlatilag minden darabja be van vezetékelve a gyújtásmodultól az óráig, annyi a dolgod, hogy szerzel egy fordulatszámmérős órát és kicseréled, a vezetékkötegek dugója kompatibilis és simán működni fog. A 98 utáni lengyel Classic állítólag nincsen gyárilag mindegyik levezetékelve, ott be kell kötni az óráig egy plusz vezetéket a gyújtásmodultól. Fizikailag ugyanaz a két óra, arra kell még figyelni, hogy a km számláló bal sarkában lévő "W" szám stimmeljen a régivel, mert különben többet fog csalni az óra. Nekem ugyan Dízel a vas, (X17DTL) és a fordulatszámmérő a generátorról kapja a jelet, de nekem is csak annyi volt a dolgom hogy kicseréltem a két órát, összeszereltem és működik frankón. Nagyon minimális műszaki érzékkel otthon két csavarhúzóval ki lehet cserélni simán. Köszi szépen! Ez bíztató. Akkor elballagok majd a közeli bontóba, szerzek fordszám mérős komplett órát. Nemtudod, milyen árban szokták dobálni ezeket? Sima órát (mint ami most nekem van bent) 3000ért adják az opelbonto.hu szerint. Persze nálunk vidéken ennek a duplájáról indul... :( Gondolom a fordszámos még drágább is.
Tom Elküldve Október6, 2005 Elküldve Október6, 2005 Köszi szépen! Ez bíztató. Akkor elballagok majd a közeli bontóba, szerzek fordszám mérős komplett órát. Nemtudod, milyen árban szokták dobálni ezeket? Sima órát (mint ami most nekem van bent) 3000ért adják az opelbonto.hu szerint. Persze nálunk vidéken ennek a duplájáról indul... :( Gondolom a fordszámos még drágább is. 5000 körül szokott lenni asszem. Még arra figyelj hogy 2 fajta óra van tudomásom szerint (Delco és VDO talán), ráadásul valamelyik nem megy be a másik helyére egyből. Nem bizti hogy így van, de rémlik valami, gondoltam inkább szólok, max. nem lesz igazam... :oops: :oops:
opel16v Elküldve Október6, 2005 Elküldve Október6, 2005 Delco VDO eltérés csak akkor lényeges, ha a sebességmérőt akarod áttenni. Viszont a W számnak jó lenne egyeznie. Meg sokféle óra van a végsebesség, tankméret, és benzin-dízel függvényében is...
Szabyka Elküldve Október6, 2005 Elküldve Október6, 2005 Ma vettem észre hogy amikor tekerem a kormányt mintha valami nyikorogna ... Vajh mi lehet az ? :(
ivannorbi Elküldve Október6, 2005 Elküldve Október6, 2005 Ma vettem észre hogy amikor tekerem a kormányt mintha valami nyikorogna ... Vajh mi lehet az ? :( Nem a könyököd? :twisted:
Recommended Posts