Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Igazad van,aláirom nincs hozzá köze! :oops:

Azért sokalom a 70E-t,mert nekem a szerelőm komplett kuplung generált és csapágycserét 50E körül mondta,munkadijjal együtt!Majd rákérdek már milyen márkájú cuccról volt szó!

nekem alig került párezerrel többe a zsiruj Sachs szett, és azt már többen ajánlották, többeknél bevált

azt hogy a munkadij mennyi lesz...az majd kiderül :wink:

ja és sztem az enyémbe drágább a kuplung...de ez csak tipp

szóval sztem 50ért egy csapágycsere meg generál sok :?

Link to comment
Megosztás:

Normális dolog az, hogy hidegben mást mutat a benzinszintmérőm, mint melegben? :( Na az van, hogy reggel mikor indulok hajnalban (10 fok alatt), és ha már csak kevés benzin van a tankban, akkor alig megy fel a szintmutató, a legalljától ilyen 1mm-re kb. A rövid, kb 3-5km-es utanom a melóhelyig nem is megy feljebb. Viszont délután, amikor már meleg(ebb) van, beszállok a kocsiba, és gyújtás ráadás után azonnal felmegy majdnem a piros szint tetejéig. Ez normális, és valami nem szereti a hideget, vagy valami gondja van? Ha igen, mikor jó? Hidegben mutatja a valóságot, vagy melegben? :D
Ha pl. otthon hátrafelé lejtve áll az autód és a melóhelyen előrefelé akkor ez lehet magyarázat.

Ha kevés van benne akkor a lötyögés meg tudja néha bolondítani a szintmérőt.

A hőmérséklet is befolyásolhatja szerintem. Nem csak a szintmérőt de maga a benzin térfogatot is. De ez szerintem szinte észrevehetetlen.

(Szinte üres tankra tankoltam 13L-t legutóbb, azóta 170km-ert mentem, úgyhogy kell még lennie benne)

Egyébként ettől függetlenül, amikor még picit megmozdul a szintmérő (1-2mm-ert megy fel), akkor még kb mennyi benzin lehet a tankban?

13l/170km azaz 7.6l/100km ez most hogy jön a hideg és városban használva nem lehetetlen.

Egyébként meg ne fogyaszd ki ennyire azt nem kell izgulni. Én már szívtam meg úgy (nem az opellel) , hogy volt még benne kb 6liter úgy gondoltam bőven elég aztán jött egy meredek emelkedő és az ac már nem tudta kiszívni a tenkba hártralöttyent benzint. Azért felmentem de rükvercben :D na persze ez forgalommentes földúton.

És még valami ha hideg időben kevés a benzin a tankban akkor nagyobb az esélye, hogy a benne lévő levegőből kicsapódik a pára és víz kerül az üzemanyag rendszerbe. Ezért én télen igyekszem tele tölteni ha az anyadiak is engedik.

Link to comment
Megosztás:

Johnny! Tavaly néztem a Sachs szettet az enyémhez (kb. ennyi a tiedhez is), 40 volt. Kérdezd meg a Viktort a Csergőben! 1/3300000

Exian!

A benzinszintjelző bimetálos fűtőszálas műszer, így viszonylag érzékeny a környezeti hőmérsékletre. Jogos ha hidegben egy picivel kevesebbet mutat. :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

mármint szűrők, csak nem akarék ékezetet a subjectbe

Szóval nemtom, hogy kéne rákeresni (mert gondolom ez is ki van vesézve már): vettem Armafilt szűrőket a gyártónál. Remélem, ezek is jók (A Ladámba jó, akkor ide is..) az olajszűrő 700 Ft, levegőszűrő 1100 és ugyanennyi a pollenszűrőjük is. Ti mitet szoktatok venni?

ymel

Link to comment
Megosztás:

Köszi az infókat :( Na közben sikerült az utolsó cseppet is kijáratnom :D Mehettem kannával kútra. Csak picit szomorú vagyok, mert 177km-ert tudtam csak elmenni ezzel a 13L-rel. Bár tényleg ez csak város, és nagyon rövid utakon, kell is most majd egy kis megjáratás pályán, hadd égjen ki a sok dzsuva. Szerintem mondjuk volt még benne (egy nagyon kicsi :D), mert emelkedőn áltam meg, és sztem hátrafolyt a maradék. Mert nem menetközben fogyott el, hanem megállás után nemindult már el. Vagyis beindult, aztán pár mp után leállt. De többet ilyet nem csinálok, ha jól tudom az AC-nak nem tesz jót az üresre járatás.

Link to comment
Megosztás:

Exian: jól tudod, az AC-nek ez tényleg nem tesz jót... ne csinálj ilyet !

ymel: Olaj és benzinszűrőből én most gyárit vettem, levegőből identet (ez elvileg a gyári beszállító), pollenszűrőből meg utángyártottat (utóbbiból a gyárinak elég húzós az ára - ident meg nem volt akkor épp ott)

Link to comment
Megosztás:

Ide írom, ez olyan általános műszaki probléma...

Adott a gond, hogy néha roppan egyet az üzemanyag tank. Olyan hangon, mint amikor egy bádog lemez a helyére ugrik. A gyanúnk az, hogy nem kap a benzintank megfelelően levegőt és emiatt nagy vákuum keletkezik benne. Erre utal az is, hogy tankoláskor, amikor a tanksapka lekerül szív egy kis levegőt a tank felé. Úgy sejtjük, hogy a benzintank benzinbetöltő csöve melletti levegő beáramló cső lehet eldugulva. Ha van egyáltalán ilyen. Van valakinek valami tapasztalata ezügyben? Esteleg tipikus Opel betegség? Egy ismerősünk Kadettjében valami ilyesmi gond okozta ezt. És hogyan orvosoljam?

Ötletek, vélemények?

Link to comment
Megosztás:

Johnny! Tavaly néztem a Sachs szettet az enyémhez (kb. ennyi a tiedhez is), 40 volt. Kérdezd meg a Viktort a Csergőben! 1/3300000

Exian!

A benzinszintjelző bimetálos fűtőszálas műszer, így viszonylag érzékeny a környezeti hőmérsékletre. Jogos ha hidegben egy picivel kevesebbet mutat. :D

Hát nem tom,egyenlőre nincs ennyi zsém hirtelen,a kuplung fog rendesen,nem csúszik,csak néha idegesítő ez a szaggatás 2-esben.Szerintem marad addig,amíg nem kezd el csúszni! :(

Link to comment
Megosztás:

Mivel nem találtam jobb helyet, itt kérdezném meg a tixtelt cartársakat.A GSI-m hűtőközege elég elhasználódott, zavaros, rozsdás színű.Valszeg a fagyálló sem áll már a helyzete magaslatán, ezért szeretném kicserélni.Viszont megfordult a fejemben, hogy esetleg v.mi mosó, oldó kütyüvel átjáratnám, hogy minden kosz kijöjjön, mikor leengedem, és kicserélem.

Van erre v.mi jól bevált megoldás, vagy ne bonyolítsam ennyire túl?

Link to comment
Megosztás:

Tóbiás!

A bimetál köré egy kisértékű ellenállás, egyszerűen mondva fűtőszál van tekerve, ez a rajta átfolyó áram arányában melegíti a bimetált, ami ennek arányában mozdítja ki a műszert. :(

Poetry!

Igen, el van tömődve a szellőző. Meg kell csinálni, mielőtt az AC összehajlítja a tankot teljesen!

Link to comment
Megosztás:

Igen, el van tömődve a szellőző. Meg kell csinálni, mielőtt az AC összehajlítja a tankot teljesen!

És hogyan tudom kitisztítani? Hozzá lehet férni valahogy, belefújni? Vagy le kell kapni hozzá a tankot?

Nem én használom az autót, most nincs előttem...

Link to comment
Megosztás:

No, örülök, hogy előjött a fagyálló téma, mert lassan nálam is aktuális. Cserélnem kell nekem is az egész lötyit, mert már egy összevissza utántöltött vacak lé van a rendszerben... ráadásul a fagyállósága se az igazi már, bár legutóbb télen még -19 fokig bírta, legalábbis a benzinkutas műszer szerint. Na de mindegy, cserélni kell új, minőségi fagyállóra.

A kérdésem az, hogy ez bonyolult művelet? Megtudom csinálni házilag, vagy szagember kell hozzá?

Ha nem túl bonyolult, eltudja valaki nagyvonalakban mondani, hogyan kell leereszteni a bentlévő vizet? Mert ez az, amiről fogalmam sincs, illetve nemtudom mire kell figyelni, meg mit kell még csinálni.

Illetve, milyen fagyállót ajánlotok? Gyári opelt? Jól tudom, hogy azt 1:1 arányban kell higítani? Sima desztvízzel?

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Ha nem túl bonyolult, eltudja valaki nagyvonalakban mondani, hogyan kell leereszteni a bentlévő vizet? Mert ez az, amiről fogalmam sincs,
Hűtő alsó csöve laköt, és hűtőközeg leenged egy edénybe, mert káros a környezetre, aztán már mikor csak csöpörészik, cső visszaköt.

Illetve, milyen fagyállót ajánlotok? Gyári opelt? Jól tudom, hogy azt 1:1 arányban kell higítani? Sima desztvízzel?

Köszi.

Na erre én is kíváncsi lennék, mert szintén a gyári fagyállót akarom majd beletölteni, bár valszeg a flakonon ott lesz a keverési arány.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem az Opel fagyállója nagyon jó, csak rettenet drága. Tapasztalatom szerint a shell féle folyadék legalább olyan jó, és valamivel olcsóbb. Én a prelix-et használom, azt elég jónak mondták a tesztek, és elég olcsó is.

Leereszteni a hűtőnél kell, a visszatérő ágban (alsó), le kell húzni a gumicsövet. Feltöltés után járatni, hogy nyisson ki a termosztát, utána is kicsit járatni, majd utántölteni, ha szükséges.

Link to comment
Megosztás:

Köszi warwolf, opel16v :(

Tehát akkor talán még én is megtudom csinálni :D

Termosztáttal kapcs. még egy kérdés: mennyi idő alatt kell(ene) neki a hőfokot beállítania normál esetben? Van egy olyan érzésem, hogy nincs termosztátom, vagy rossz, mert nagyon lassan melegszik be, legalábbis a hőfokjelző műszer nagyon lassan megy fel. Kell neki 5-10km, hideg időben még több is, mire eléri az üzemi hőt (ami az én kocsimnál 80fok, nem 90), arra szépen be is áll, de lassan. Vagy keverem a dolgokat, és ennek semmi köze a termosztáthoz?! Egyáltalán lehet olyan, hogy az én autómban még nincs is?

Link to comment
Megosztás:

Köszi warwolf, opel16v :(

Tehát akkor talán még én is megtudom csinálni :D

Termosztáttal kapcs. még egy kérdés: mennyi idő alatt kell(ene) neki a hőfokot beállítania normál esetben? Van egy olyan érzésem, hogy nincs termosztátom, vagy rossz, mert nagyon lassan melegszik be, legalábbis a hőfokjelző műszer nagyon lassan megy fel. Kell neki 5-10km, hideg időben még több is, mire eléri az üzemi hőt (ami az én kocsimnál 80fok, nem 90), arra szépen be is áll, de lassan. Vagy keverem a dolgokat, és ennek semmi köze a termosztáthoz?! Egyáltalán lehet olyan, hogy az én autómban még nincs is?

Ilyen korú autónál szintén nem árt, ha a fagyállócserével együtt megjátszod a termosztátcserét, mert bár néhány 100ft-tal megemeli a költséget, de kifizetődő hosszútávon.Amúgy valszeg v.melyik jeladód viccelődik, azért mutat csak 80fokot, meg ilyenek.A gáz, hogy nekem is termosztátcsere lesz min2 járgányon.A GSI-n biztos.Már csak a rend kedvéért is.

Link to comment
Megosztás:

Exian!

Neked a gyári érték normál esetben 92 fok. Szal vagy rossz a termosztátod, vagy a műszer, illetve a jeladó. Ki kellene próbálni, hogy ha járatod alapjáraton 10-20percig, meddig megy fel a hőmérséklet a műszared szerint. Ha kb. 96 foknál bekapcsol a venti (a műszered szerint), akkor a termosztátod biztosan nyitva van állandóan.

Egyébként meg elég nagy a vízkör az Opelekben, nehezen melegszik be, ez tény.

Link to comment
Megosztás:

Köszi warwolf, opel16v :(

Tehát akkor talán még én is megtudom csinálni :D

Termosztáttal kapcs. még egy kérdés: mennyi idő alatt kell(ene) neki a hőfokot beállítania normál esetben? Van egy olyan érzésem, hogy nincs termosztátom, vagy rossz, mert nagyon lassan melegszik be, legalábbis a hőfokjelző műszer nagyon lassan megy fel. Kell neki 5-10km, hideg időben még több is, mire eléri az üzemi hőt (ami az én kocsimnál 80fok, nem 90), arra szépen be is áll, de lassan. Vagy keverem a dolgokat, és ennek semmi köze a termosztáthoz?! Egyáltalán lehet olyan, hogy az én autómban még nincs is?

Azt, hogy nincs termosztát azt nem hiszem max kiakadt. Ha nyitva marad hidegen is azt könnyen megállapíthatod. Hidegen elindulsz mész pár percet épp hogy megmozduljon a hőfokmutató. Ekkor megállsz és megfogod a hűtő felé menő csövet. Ennek nem szabad melegnek lennie addig amig el nem éred az üzemi hőfokot. Ha meleg akkor nem zár jól a termosztát és ezért melegedhet lasabban a motor.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A műszaki leírások topic le van zárva. Gondolom, h nem én vagyok az első, aki lámákat kérdez. De mégis, nincsenek vhol fotók, amin nyilak mutogatják a lámáknak, hogy mi micsoda? :(

A Zsiguliponthun olyan szépen meg vannak oldva ezek a dolgok.

köszi

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.