Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

opel16v!

Ahogy a leírásodat olvasom úgy tűnik te IAT-ként emlegeted azt a mérőegységet amit én fűtött platinaszálas légtömegmérőként.

Az én leírásaim szerint e mellé raktak sima léghőmérsékletmérőt is(NTC).

Persze nekem szervíz tapasztalatom nincs,főleg nem opellel.

Elküldve

Igazat adok, az IAT szenzort tényleg NTC eszközként emlegetik néhány szakirodalomban, csak nem úgy működik, mint pl. a hűtővízmérő "sima" NTC mérőfej. Ebben ahogy mondtam, egy szál van előmelegítve (ezek szerint hasonló ellenállásszál, mint a "sima" NTC-kben), így gyorsabban tudja követni a hőmérsékletváltozásokat (míg a normál NTC eszköznek kell jópár mp, hogy pár fok eltéréshez igazodjon).

iat_sensor.jpg

Találtam egy jó leírást a MAF szenzorról, így nevezik a szakirodalomban a fűtött szálas légtömegmérőt. ;)

http://www.opel16v.hu/kepek/2005/temp/maf.pdf

Elküldve

opel16v !

Az álltalad belinkelt lapon az IAT = Intake Air Temperature = szívócsonk levegő hőmérséklet (csak,hogy tiszta legyen azoknak akit érdekel)

Viszont a légtömegmérőknek teljesen más a neve/röviditése,nyilván mert japcsali autóké(VAF - csappantyús;KVAF platina szál helyett titánium fűtőelemmel)

Ha időm lesz szétszedem az enyémet,mert már nagyon izgat,hogy mi van benne.

Elküldve

Nah.. kezdem érteni, de mostmár nagyon érdekel a dolog ;)

Holnap csinálok képeket, hogy nekem hogy smint van.

Illetve ha gondolod, van egy rossz forrófilmes légtömegmérőm is... :wink:

Elküldve

Igen láttam,onnan vettem az IAT teljes nevét.

A MAF=Mass Air Flow = tőmeg levegő áramlás (szó szerint)

Szétszedést(persze csak a gumicsövet szedném le róla és belefigyelnék)

azért gondoltam ,hogy tudjam az enyémben melyik variáció van.

Elküldve

Lenne egy kérdésem tetőcsomagtartóval kapcsolatosan: a súlyt a kis sín teteje vagy a mélyebben lévő tetőlemez hordozza? Mivel lenne ingyen két tartó gerendám, ami biztos nem F-Astrához való, mert a lábai hosszabbak, mint az eltolható ablak nyílása. De ha méretre vágnám, akkor a tetőlemezre feküdne fel, a kis sín csak a rögzítésről gondoskodna. Bocs, a nyakatekert megfogalmazásért!

Elküldve

Meg kell nézni egy erre megkonstruált megoldásnál, hogy fexik fel.

Sztem egyébként a tetőlemezre kell feküdnie a talpnak a sín csak

a rögzítés miatt van.

Elküldve

Nálam a thule tetőcsomagtartó az az esőcsatornában lévő T sínbe kapaszkodik és rögzít. A tetőlemezre NEM fekszik fel! A lábnak van ugyan egy gumiszoknyája ami a szélzajt csökkenti az hozzáér a tetőlemezhez de semmiképpen nem a terhelés támaszkodik a tetőlemezre.

Elküldve

Az lesz a legjobb, ha megnézek egy gyári tartót. Szerintem az nem T sín, hanem egy fejreállított L sín. A tetőlemez alatt pedig az elcsúztatható ablak alatti vízszintes lemezfelületet értettem, nem a klasszikus értelembe vett tetőlemezt. Mindenesetre az ingyen tartósínek nem érnek annyit, hogy megsérüljön a kaszni vagy valami elröpüljön tetőről. Köszönöm segítségeteket!

Elküldve
  Idéz
Nálam a thule tetőcsomagtartó az az esőcsatornában lévő T sínbe kapaszkodik és rögzít. A tetőlemezre NEM fekszik fel! A lábnak van ugyan egy gumiszoknyája ami a szélzajt csökkenti az hozzáér a tetőlemezhez de semmiképpen nem a terhelés támaszkodik a tetőlemezre.

Nekem is pont ilyen a 3000ft-os tacskos csomitartom ;)

Elküldve

Azt letárgyaltuk, hogy a gyertyakábel Opelspecifikus, de azt szeretném kérdezni, hogy eltérő tipusu motrok gyertyakábele egymásközt cserélhető ? (pl c14nz és c16nz). Természetesen az ellenállását kimérném elötte... .

Elküldve

Hi!

Mivel a fogyasztás topicban nem találtam semmit erröl, itt kérdeznék.

A hétvégén kétszer is furcsamód leállt az autóm (x16xel caravan), elég kellemetlen helyzetekben. És eszembe nem jutott volna, hogy azért, mert kifogyott a benzin. A müszer szerint még kb 15l volt benne.

De miután mindkét esetben megoldotta a problémát egy kanna benzin, nagyon gyanús lett nekem az üzemanyag szintjelzö (vagy a tankban az úszó)

Van erröl valakinek tapasztalata? Sztem a tankban lesz az úszóval a gáz. Azzal mit/hogyan kell tenni?

(eddig megbizhatóan müködött az óra, bátran mentem, amig pirosba nem fordult)

Elküldve
  Idéz
Hi!

Mivel a fogyasztás topicban nem találtam semmit erröl, itt kérdeznék.

A hétvégén kétszer is furcsamód leállt az autóm (x16xel caravan), elég kellemetlen helyzetekben. És eszembe nem jutott volna, hogy azért, mert kifogyott a benzin. A müszer szerint még kb 15l volt benne.

De miután mindkét esetben megoldotta a problémát egy kanna benzin, nagyon gyanús lett nekem az üzemanyag szintjelzö (vagy a tankban az úszó)

Van erröl valakinek tapasztalata? Sztem a tankban lesz az úszóval a gáz. Azzal mit/hogyan kell tenni?

(eddig megbizhatóan müködött az óra, bátran mentem, amig pirosba nem fordult)

Célszerű nemhinni a mutatónak, én pl. inkább a napi számlálót szoktam szemmel tartani, mert úgy nagyjából tisztában vagyok az autó fogyijával, ill. hogy mennyit tudok elmenni adott esetben egy tank benyával.Hozzátenném, normál körülmények között.Nekem is volt, hogy a szintjelző még vígan mutatta, hogy mehetek, miközben már gyanusan sok km-t mentem a számláló adatai szerint.Elmentem tankolni, és láss csodát, 46L-t tankoltam.Az 53L? tankba.Egyébként a lámpicsek nem világított a műszerben?

Elküldve

Azért ha jó a műszer és a szintmérő, akkor elég jól mutatja. ;)

Asszem a karavánnak pont nincs a hátsó űlés alatt szerelőnyílása a szintmérő felé, de azért érdemes megnézni (kb. 12 cm átmérőjű műanyag fedlap).

Továbbá érdemes lenne tesztelni, nincs-e összeszívva a tank (szellőző dugulás esetén az AC képes akár felére is összehomorítani a tankot).

Ezt egy kb. üres állapotban teli tankolással könnyen el lehet dönteni.

Elküldve

szia!

nemrég találtam az oldalt és regisztráltam magam.gyújtáskapcsoló-záras témában volna egy kérdésem.Nekem egy F Astram van, viszont a gyújtáskapcsoló-zár szerkezet (tehát nem a gyujtáskapcsoló betét, hanem a mechanikus zár megadta magát.pontosabban az a tengely tör el ami a zárból jön ki és forgatja a gyujtáskapcsoló betétet.remélem érted mire gondolok... :-).ezt zárat még sohasem szereltem.hogy lehet ezt szétszedne.egyrészt maga a zár a kormány oszlophoz van csavarozva aminek nincsen feje mindenféle biztonsági okokból gondolom...viszont magát a zárat hogy lehet szétszedni? a kulcs nyílás felől a nyílás körüli gyűrűn van két bevágás elképzelhető valami célszerszám számára.szóval magát a zárbetétet szeretném szétszedni ha lehet.mi a módja ennek, mit merre kell fordítani, stb... ha tudod légyszi válaszolj fontos lenne. nem nagyon szeretnék egyben zárat cserélni, mert valahogy a két kulcsos megoldásért nem rajongok, légyszi írj majd vissza, vagy továbbítsd a levelet annak aki tud ebben segíteni, szerelt már ilyet.

ide is írhatsz privát, vagy a silverdome@freemail.hu ra

segítségedért előre is köszi

üdv tamás

Elküldve
  Idéz
Az Opelnél van vagy kismillió féle légtömeg és légmennyiség mérő,

Megnéztem ,az enyémben "forrófilmes" van,igaz 130 e-nél volt cserélve.

A léghőmérsékletmérő vége sem olyan mint a 109-es oldalon belinkelt.

A képek:

Elküldve

Éppen most hétvégén volt a kezemben egy ilyen. :D

És hallottam rá egy olyan verziót is, hogy ultrahangos elven működik.

Mindenesetre érdekes témakör. :(

Elküldve

Mi a véleményetek?

Metabond a váltóba? Javítana kapcsolhatóságon?

Tegnap néztem. Csavar szintig van töltve a váltó olajjal. Nekem nem 20mm-el alatta kellene a szintnek állni?

Valami finom rózsaszín (v. pirosas) olaj van benne. Ez a gyári lehet még?

Elküldve

Ha rossz a szinkrongyűrű, vagy kopott a váltórudazat, akkor nem fog javítani. Ha jó műszaki állapotban van minden, akkor sem fog egetverő különbséget hozni, inkább arra való, hogy kevesebb mechanikai veszteség legyen a hajtásban, és megnövelje az élettartamot.

A piros olaj lehet gyári, de ez nem biztos (Castrol is olyan).

Csavar alatt kb. 2 centi a szint, azaz ha kiveszed a féltengelyt, éppen egy picinek szabad csak kicsurognia (max. fél deci).

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.