Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Amikor én cseréltem a belső levegőkeringtető gomb mögötti izzót, nekem nem volt semmilyen rézlemezke, meg rugó meg ilyenek, én simán kipattintottam a gombot, amin belül van egy lapos műanyag, alatta egy sárga plexivel, ami kilátszik a gomb elején. Az izzót egy kis fogóval kihúztam a helyéről, bele az újat és kész. Nekem ott semmilyen rézlemezke, meg ilyesmi sem volt...  :roll:

Pedig van! :lol: A rézkorongocska (én így mondanám) a kapcsolóház alján van, amint azt Johnatano cartárs is írta az felelős a gomb benyomott állapotát megtartani, reteszelni. Rugó is van, 2 is :) ezek + azért vannak, mert v.minek ki kel ugye tolni a gombot benyomott állapotból. Ezek két oldalt 1-1 műanyag rudacskán vannak.

Lehet, h te nem szedted szét magát a kapcsolót, csak kiemelted a helyéről.

Szerk.: most olvasom alaposabban, csak szétszedted a gombot ha az izzót kihúztad 1 fogóval... :oops:

Üdv.: ujjzol

Elküldve

Azt hiszem sikerült megoldani a bal első ajtó kattogást.Legalábbis úgy tűnik.A légyeg hogy vettem a praktikerben egy kb másfél centi széles és egy miliméter vastag öntapadós gumicsíkot (valszeg ablak szigeteléshez van eredetileg kitalálva) és ezt felragasztottam az ajtóra pont oda ahová az ajtó keretben lévő gumival találkozik.Nem körben,hanem csak az első felére,élére.Még a járdáról lemászáskor hallható,a kasztni csavarodása miatti nyekergés is megszűnt,nemcsak a kattogás.Aztán hogy mennyire lesz tartós nem tudom...

Elküldve
Azt hiszem sikerült megoldani a bal első ajtó kattogást.Legalábbis úgy tűnik.A légyeg hogy vettem a praktikerben egy kb másfél centi széles és egy miliméter vastag öntapadós gumicsíkot (valszeg ablak szigeteléshez van eredetileg kitalálva) és ezt felragasztottam az ajtóra pont oda ahová az ajtó keretben lévő gumival találkozik.Nem körben,hanem csak az első felére,élére.Még a járdáról lemászáskor hallható,a kasztni csavarodása miatti nyekergés is megszűnt,nemcsak a kattogás.Aztán hogy mennyire lesz tartós nem tudom...

Leftwitch.

Hétfőn igazán megmutathatnád a kocsidat.

Hogy hova is ragasztottad, az enyém is kattog, csak a jobb oldala.:-)

Elküldve

Köszönöm a gyors reakciókat, bár csak most fértem a Nethez.

1. A vákuumos dolog megoldódott a járó motornál! :oops: (hiába, én még a "kezdet kezdeténél" tartok)

2. A kis rézkorongocskával találkoztam már éjszaka is, a két kis rugót délután találtam meg a kamutartó előtt :shock:

3. Vákuumcsővel és elektromos csatival nem is találkoztam (szerencsére)!

4. A keringtető-kapcsolót meg azért szedtem ki, mert még nem csináltam ilyet! Egyszer ezt is ki kell próbálni! (Mondjuk talán nem éjjel kellene ilyeneket csinálni :roll: )

Egyébként nem sikerült kicserélni az izzókat sem, de még nem adom fel!

Melyik a legegyszerűbb hozzáférési lehetőség az izzókhoz? Tudom, hogy már volt róla szó, de nem igazán találom :lol: .

Ha jól emlékszem voltak ilyenek:

1. rádió felől

2. a tekerhetó gombok kiszedése után

3. az egész középkonzol szétszedése által

Az első 2 verzióval próbálkoztam, sajnos nem sok sikerrel (sötét volt 8) )

Elküldve

Sziasztok!

Szeretnék beszámolni a reggeli hidegindítás problémárol, a protec nekem bejött, mert már a második napon rendesen indult, azóta sincs ilyen gondom, a másik az olajcsere : a valvoline érdekes módón nem sötétedik olyan gyorsan mint az opel oil. Az olajfogyiról majd később.

Pali

Elküldve
Sziasztok!

Szeretnék beszámolni a reggeli hidegindítás problémárol, a protec nekem bejött, mert már a második napon rendesen indult, azóta sincs ilyen gondom, a másik az olajcsere : a valvoline érdekes módón nem sötétedik olyan gyorsan mint az opel oil. Az olajfogyiról majd később.

Pali

Könyebben indult, jobban ment, és a februári hidegben produkált egy 7.6-os városi fogyit, amit azóta sem .Ez a legszebb!Mármint az enyémben. :wink:

Elküldve
a valvoline érdekes módón nem sötétedik olyan gyorsan mint az opel oil. Az olajfogyiról majd később.

Pali

Az olajfogyi nálam eddig sem volt gond, az indítás pedig tényleg jobb lett.

Az opel oil felhabosodott 3-4000 km-után, a valvoline még bírja kb 6-7000 van már benne.

Elküldve

Nekem már csak durván 1000 hiányzik a cseréig, de még mindíg tiszta, nem fogyott gyakorlatilag semmi, és még mindíg csak a hidegindításnál cicerek 1-2 másodpercet... ja , valvoline

Kiváncsi leszek majd a Metabondra

Elküldve

Kilóméterórát tekert már vissza valaki? Valami tapasztalat hogy kellene nekifogni, vagy hol lehetne megcsináltatni? (km-óra csere miatt kell mivel bontottat vettem ....)

Elküldve
Kilóméterórát tekert már vissza valaki? Valami tapasztalat hogy kellene nekifogni, vagy hol lehetne megcsináltatni? (km-óra csere miatt kell mivel bontottat vettem ....)

Tedd át bele a régit... elvileg át lehet, mondjuk két gyártó van (Delco, VDO) és ha különböznek akkor v.melyik kombináció esetén faragni is kell kicsit... (már nemtom melyik keress rá, nemrég volt erről szó)

Elküldve

Ha vársz 1-2 napot vele megnézem, hogyan lehet az órát tekerni, ha lehet egyáltalán. Éppen ma sikerült nekem is szert tennem egy fordulatszámmérős órára (az enyém 1,7 TD) mindössze 4 ezret kértek érte - baráti áron- és ki is cseréltem a régivel. Megpróbálom szétszedni a régi órát, meglátjuk lehet-e tekergetni.

Elküldve

Thanx! Addig eljutottam hogy kiszedem az órát de a mutatót nem tudom hogy kell leszedni róla nem merem mert a másikon is megnyomtam a tengelyt(azért kell cserélni mivel ennek következtében kattog az óra és ugrál....)

Elküldve

Sziasztok!

Az olajfogyasztásom még mindig 0,5 l /1000 Km.

Erre azt mondták az opel-nál hogy ennél a típusnál ez megengedett.

Az autom előéletéröl azt kell még tudni, hogy mikor megvettem elvittem a szokásos vezérmüszíj,olaj stb cserére / nem opel, haver szerelö/ ezek után megelehetösen egyenetlenül járt a motor, többször lefulladt. Erre azt momdták vigyem el az Opel-hez ott majd kimérik mi lehet a baj lehet hogy valami dugulás. Az Opel-nél megállapították hogy a vezérlést egy foggal eltették , ez rendberakták, és kicserélték a spanolócsavart, mert az nem volt gyári. Az auto jo lett.

Kb 1000 Km után a spanolócsavar felengedett, elment a vezérlés szelepeknek annyi ...

Nos az opel-nál elismerték a hibát, ujra kellett perselyezni a spanoló menetjét, komplett hengerfej felújítás szerencsére garanciában...

Lehet hogy akkor megszorulhatott valamelyik dugón a gyürü és ezért eszik ennyit.

Most mérettem megy a HC-t azt mondták hogy az jo 100-200 között volt.

Pali

Elküldve
Hello!

De, 1.6 16V ecotec, most volt olajcsere Valvoline Durablend 10W40

Pali

Akkor ne csodálkozz, ez a kiadású motor képes enni az olajat, és ez a mennyiség még az elfogadható érték környékén van.Az 1.6 16v moci tulajok elég sokat írták már ezt a gondot, sajnos ehhez a mocihoz ez is hozzátartozik. De ez legyen a legkisebb problémád.

Elküldve

Akkor ne csodálkozz, ez a kiadású motor képes enni az olajat, és ez a mennyiség még az elfogadható érték környékén van.Az 1.6 16v moci tulajok elég sokat írták már ezt a gondot, sajnos ehhez a mocihoz ez is hozzátartozik. De ez legyen a legkisebb problémád.

a 0.5 l/1000 km szerintem nagyon sok, ez azt jelenti, hogy egy olajcsere periódus alatt 5 liter fogy el. Ilyenformán már olajat sem kell cserélned, mert magától kicserélődik :? . Én ugy értettem, hogy az ecotec normális esetben kb. fél litret fogyaszt 1000 km alatt. A cartársé ennek tízszerese.

Elküldve

No és mennyire nyomod neki? Mert ha nehezebb a jobblábad, akkor teljesen jó ez az érték. ;)

Egyébként meg lehet hogy elcseszték a hengerfejfelújítást, valszeg visszarakták a régi szelepszárszimeringeket (vagy ki sem vették), és ott sok olaj elmegy...

Elküldve

Hello!

Ebből a 2000 Km-böl ami alatt megette az 1 litert 1200 autópálya 120-130Km/h a többi város.

Elméletileg volt szelepszárszimmering, és szelepvezetö csere is.

Pali

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.