Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

5 órája, Zámbi írta:

Sziasztok!

Reggel munkába indulás előtt gond nélkül indult az Astra F.Munka végeztével gyújtásra kapcsolva villog a sárga motorhiba jelző.Az önindtó csak forgatja, de nem indul.Tudna valaki segíteni?

 

Ha folyamatosan villog, akkor az immobilizer lesz. Kulcsból a chipet nem hagytad el? 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megoldódott a probléma.A pótkulccsal most már tudom indítani.Viszont a másik kulccsal valamit kezdenem kell.A benne levő chip-et kell cserélni?Ha jól tudom ez tárol egy kódot, amit elküld a motorvezérlő elektronikának.Van egy Opel Car Pass kártyán, amin van VIN,Security Code,Engine Type/No,és Key No.De ehhez szerintem hozzáértő kell.

 

Link to comment
Megosztás:

16 órája, Zámbi írta:

Sziasztok!

Megoldódott a probléma.A pótkulccsal most már tudom indítani.Viszont a másik kulccsal valamit kezdenem kell.A benne levő chip-et kell cserélni?Ha jól tudom ez tárol egy kódot, amit elküld a motorvezérlő elektronikának.Van egy Opel Car Pass kártyán, amin van VIN,Security Code,Engine Type/No,és Key No.De ehhez szerintem hozzáértő kell.

 

Én a helyedben a pótkulcsot másoltatnám. Mikor én az autót vettem, elballagtam az egyetlen, lógó szárú satnya immós  kulccsommal a kulcsos emberhez, kértem egy ugyanolyat, kb 13000Ft volt 2017 őszén. Nem kért semmilyen kódot, ő olvasta ki és klónozta, majd felprogramozta az új szűz chipet. 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet!

A következő problémával kapcsolatban szeretnék ötleteket kérni, hogy hol keressem a hibát, vagy mire számítsak.

2002-es X14NZ motorkódú Astrám pár hete csinálja, hogy gázadásnál elkezd bizonytalankodni, megtorpan, kicsit dadog, aztán 4-5-6 másodperc után kezd csak gyorsulni. Elég zavaró, mert így nem kis feladat előzni. Minimális kis gázadásnál nem jellemző, és leginkább 3-4-5. sebességi fokozatban jelentkezik a hiba, 1-nél nem vettem észre, 2-nél pedig kevésbé zavaró, mert kis ideig tart. Meleg motornál, 10-15km megtétele után a jelenség kevésbé vagy egyáltalán nem jön elő.

Köszönöm az ötleteket!

 

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Kriza írta:

Üdvözlet!

A következő problémával kapcsolatban szeretnék ötleteket kérni, hogy hol keressem a hibát, vagy mire számítsak.

2002-es X14NZ motorkódú Astrám pár hete csinálja, hogy gázadásnál elkezd bizonytalankodni, megtorpan, kicsit dadog, aztán 4-5-6 másodperc után kezd csak gyorsulni. Elég zavaró, mert így nem kis feladat előzni. Minimális kis gázadásnál nem jellemző, és leginkább 3-4-5. sebességi fokozatban jelentkezik a hiba, 1-nél nem vettem észre, 2-nél pedig kevésbé zavaró, mert kis ideig tart. Meleg motornál, 10-15km megtétele után a jelenség kevésbé vagy egyáltalán nem jön elő.

Köszönöm az ötleteket!

 

Szia  . Benzin nyomást kellene mérni,  vagy ha rég volt cserélve az üzemanyag szűrő   azt első körben megejteni :).

Link to comment
Megosztás:

9 órája, Kriza írta:

Üdvözlet!

A következő problémával kapcsolatban szeretnék ötleteket kérni, hogy hol keressem a hibát, vagy mire számítsak.

2002-es X14NZ motorkódú Astrám pár hete csinálja, hogy gázadásnál elkezd bizonytalankodni, megtorpan, kicsit dadog, aztán 4-5-6 másodperc után kezd csak gyorsulni. Elég zavaró, mert így nem kis feladat előzni. Minimális kis gázadásnál nem jellemző, és leginkább 3-4-5. sebességi fokozatban jelentkezik a hiba, 1-nél nem vettem észre, 2-nél pedig kevésbé zavaró, mert kis ideig tart. Meleg motornál, 10-15km megtétele után a jelenség kevésbé vagy egyáltalán nem jön elő.

Köszönöm az ötleteket!

 

Tankolj 100 as benzint és ha nagyából kijártad nézd meg akkor is csinálja-e . Sajnos sok autónál probléma ez a 95 ös benzin , én nem is merek tankolni bele , haverom is  járt úgy hogy 95 el rángat,dadog 100 asal meg semmi baja nincs .

Link to comment
Megosztás:

12 órája, Barret írta:

Tankolj 100 as benzint és ha nagyából kijártad nézd meg akkor is csinálja-e . Sajnos sok autónál probléma ez a 95 ös benzin , én nem is merek tankolni bele , haverom is  járt úgy hogy 95 el rángat,dadog 100 asal meg semmi baja nincs .

Üzemanyag szűrő nem olyan régen volt cserélve, a magasabb oktánszámú benzinre én is gondoltam, bár eddig is ugyanott tankoltam 95-öst.

10 éve, amióta nálam van soha nem volt benne 95 fölött, csak most nehogy megszokja... :-)

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az alapjárati motor mellet van két vákumcső.Az egyik cső már ki lett cserélve nyomásálló benzin, és olajcsőre, de ugyanúgy szétrepedt.A neten láttam szilikonos fonott vákumcsövet.Vagy milyen csőre cseréljem ki, hogy ne kelljen félévente cserélni?

https://drive.google.com/drive/folders/1IcrhEdk0t1h97BZ8rQe5Qku9h8WZf36G?usp=sharing

 

 

Link to comment
Megosztás:

9 órája, Zámbi írta:

Sziasztok!

Az alapjárati motor mellet van két vákumcső.Az egyik cső már ki lett cserélve nyomásálló benzin, és olajcsőre, de ugyanúgy szétrepedt.A neten láttam szilikonos fonott vákumcsövet.Vagy milyen csőre cseréljem ki, hogy ne kelljen félévente cserélni?

https://drive.google.com/drive/folders/1IcrhEdk0t1h97BZ8rQe5Qku9h8WZf36G?usp=sharing

 

 

Én ugyan ezt tapasztaltam a benzincsőnél amikor ilyen vacak minőségű csövet vettem hogy kb fél év múlva ugyan úgy kirepedezett  aztán elballagtam másik autósboltba ott volt jobbminőségű cső tapintásra is más , puhább és  látszanak kívülről a szövet szál mintái  azóta nem volt vele gondom .

Link to comment
Megosztás:

On 2020. 06. 29. at 19:52, Barret írta:

Tankolj 100 as benzint és ha nagyából kijártad nézd meg akkor is csinálja-e . Sajnos sok autónál probléma ez a 95 ös benzin , én nem is merek tankolni bele , haverom is  járt úgy hogy 95 el rángat,dadog 100 asal meg semmi baja nincs .

Hát igen,  a benzin energia tartalma  meggyőződésem szerint folyamatosan csökken a 2000 évektől (az E10-sítés is  ráadott egy lapáttal) .  A mi öreg Multec központi injektoros járműveink hideg motor üzemanyag-levegő keveréke folyamatosan szegényedik, az ECU  memóriában elmentett nyílt hurkú  fix   injektor befecskendezés idők miatt.  Ezért én is tapasztalom hogy főleg télen nagyon sok időnek kell eltelni   míg bemelegszik a motor és gyorsításkor nem rángat, ez persze többlet fogyasztást is okoz jócskán .  Autó típus társaimmal beszélgetve szinte mindenki szenved ettől. Ezek kiküszöbölésére több lehetőség kínálkozik , amelyek megoldják a problémát. 

Link to comment
Megosztás:

22 órája, nyemi írta:

Hát igen,  a benzin energia tartalma  meggyőződésem szerint folyamatosan csökken a 2000 évektől (az E10-sítés is  ráadott egy lapáttal) .  A mi öreg Multec központi injektoros járműveink hideg motor üzemanyag-levegő keveréke folyamatosan szegényedik, az ECU  memóriában elmentett nyílt hurkú  fix   injektor befecskendezés idők miatt.  Ezért én is tapasztalom hogy főleg télen nagyon sok időnek kell eltelni   míg bemelegszik a motor és gyorsításkor nem rángat, ez persze többlet fogyasztást is okoz jócskán .  Autó típus társaimmal beszélgetve szinte mindenki szenved ettől. Ezek kiküszöbölésére több lehetőség kínálkozik , amelyek megoldják a problémát. 

Én egészen addig " urbán legendának" hittem a magyar és pölö az osztrák ugyanazon cég ( Shell)benzinjének a különbségét amig egyszer nem ingáztam hónapokig Győr és Bécs között. teletankoltam az autót és onnantól kezdve minden másnap mentem tankolni. Ugyanazon az úton ugyanazzal az autóval, ugyanazzal a terheléssel kevesebb maradt a tankban két út után ha itthon tankoltam mint ha kint. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Esedékessé vált az EGR szelep és az alapjárati motor tisztítása. Az volna a kérdésem, hogy a tisztítandó felületeket és fészkeket csak simán befújom valamilyen kokszot oldó anyaggal és kitörlöm/letörlöm? Az EGR szelep "belsejéből" a feloldott szmötyit hogyan tudom kitakarítani? Az oldószer feloldja a lerakodásokat az folyik mindenfelé. Az alapjárati motor fészkénél, illetve az EGR felfogatási felületén lévő járatoknál ugyanez a dilemmám. Nem szeretnék nagyobb bajt okozni a tudatlanságommal! Tudom, hogy létezik EGR tisztító spray, de háznál lévő anyagokkal (benzin, nitrohigító) lehet hatékonyan tisztítani?

 

Előre is köszönöm a segítséget!

dfd5153a-446a-4b16-ab02-984eb07513e1.jpgcdf4a317-4997-463d-99c5-061ce39b2b01.jpge3434109-1b6a-45d4-baf7-0c6966e6c93f.jpg

https://static.kepfeltolto.com/small/2020/06/2/06000c8e-a1a3-4aba-ae96-0f6a47e97f14.jpg

 

Link to comment
Megosztás:

7 órája, kacs írta:

Sziasztok!

Esedékessé vált az EGR szelep és az alapjárati motor tisztítása. Az volna a kérdésem, hogy a tisztítandó felületeket és fészkeket csak simán befújom valamilyen kokszot oldó anyaggal és kitörlöm/letörlöm? Az EGR szelep "belsejéből" a feloldott szmötyit hogyan tudom kitakarítani? Az oldószer feloldja a lerakodásokat az folyik mindenfelé. Az alapjárati motor fészkénél, illetve az EGR felfogatási felületén lévő járatoknál ugyanez a dilemmám. Nem szeretnék nagyobb bajt okozni a tudatlanságommal! Tudom, hogy létezik EGR tisztító spray, de háznál lévő anyagokkal (benzin, nitrohigító) lehet hatékonyan tisztítani?

 

Előre is köszönöm a segítséget!

 

https://static.kepfeltolto.com/small/2020/06/2/06000c8e-a1a3-4aba-ae96-0f6a47e97f14.jpg

 

Szerintem benzin-higító-féktisztító az jó hármas. Miután befújtad próbáld olyan pozícióban  helyezni hogy a mozgató motor legyen felül. 

Én mondjuk zsíroldóval és vízzel mostan EGR-t. :-)

http://96646642_444364225650203_.jpg

Igazából szerintem meg is lehetne járatni kiszerelt állapotban is. Az alapjárati motorhoz elektronika kell, de ehhez ha jól tudom nem, elég a 12Volt. 

A csatornákhoz meg fogsz egy vékonyabb ecsetet fúrógépbe, megpörgeted és azzal pucolod. 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

16 órája, kacs írta:

Sziasztok!

Esedékessé vált az EGR szelep és az alapjárati motor tisztítása. Az volna a kérdésem, hogy a tisztítandó felületeket és fészkeket csak simán befújom valamilyen kokszot oldó anyaggal és kitörlöm/letörlöm? Az EGR szelep "belsejéből" a feloldott szmötyit hogyan tudom kitakarítani? Az oldószer feloldja a lerakodásokat az folyik mindenfelé. Az alapjárati motor fészkénél, illetve az EGR felfogatási felületén lévő járatoknál ugyanez a dilemmám. Nem szeretnék nagyobb bajt okozni a tudatlanságommal! Tudom, hogy létezik EGR tisztító spray, de háznál lévő anyagokkal (benzin, nitrohigító) lehet hatékonyan tisztítani?

 

Előre is köszönöm a segítséget!

dfd5153a-446a-4b16-ab02-984eb07513e1.jpgcdf4a317-4997-463d-99c5-061ce39b2b01.jpge3434109-1b6a-45d4-baf7-0c6966e6c93f.jpg

https://static.kepfeltolto.com/small/2020/06/2/06000c8e-a1a3-4aba-ae96-0f6a47e97f14.jpg

 

Vagy fogod és levakolod az EGR csövet és nincs tovább vele gond :D 

Link to comment
Megosztás:

Szia zotya!

Sikerült a "műtét"! Tudtam venni tömítést és O gyűrűt is. Benzinnel takarítottam, kis türelemmel és óvatos vakarászással/sikálással tisztára tudtam pucolni a kérdéses helyeket, meg a porszívó is jó szolgálatot tett az EGR alatti járatokban felpiszkált koksz kiszippantásában. Szerencsére nem volt túl makacs a kokszolódás. Az EGR szelepet nem kellett 12 volttal megjáratnom, mert kézzel szépen lehetett tengelyirányban mozgatni. Az EGR alatti - még eredeti - fém tömítés szívatott cseppet, mert leszedéskor az öntvényre tapadt a fémen lévő grafit?? anyag, így nem volt egyenletes a felület az új tömítés fogadására, de fúró+drótkorong segített. Pasztát nem raktam ide, mert eredetileg sem volt. Az alapjárati fészkét és a motor kúpját is sikerült tisztára pucoválnom. Összeraktam, majd indítás után érezhetően simább lett az alapjárat. Szépen, egyenletesen jár, igaz első indításkor kicsit hezitált, de aztán pár másodperc után magára talált. Korábban sem volt "nagy" gond, de kicsit zavarta a fülemet, meg a 200.000 km alatt még egyik sem volt tisztítva, így éppen itt volt az ideje. Szóval a foglalkozás elérte a célját! :-)

 Még egyszer köszi a segítséget! :icon13:

 

 

Link to comment
Megosztás:

Szia Barret!

Igen, láttam ilyen megoldást is, de úgy vagyok ezzel, hogy amit beleépítettek, az működjön úgy, ahogy kitalálták! Szerencsére van időm és kedvem is pepecselni ilyen dolgokkal, meg érdekel is! Pár óra alatt sikerült a művelet és összesen 1000 pénzembe került. :)

Köszi Neked is a választ! :icon13:

 

 

Link to comment
Megosztás:

6 órája, kacs írta:

Szia zotya!

Sikerült a "műtét"! Tudtam venni tömítést és O gyűrűt is. Benzinnel takarítottam, kis türelemmel és óvatos vakarászással/sikálással tisztára tudtam pucolni a kérdéses helyeket, meg a porszívó is jó szolgálatot tett az EGR alatti járatokban felpiszkált koksz kiszippantásában. Szerencsére nem volt túl makacs a kokszolódás. Az EGR szelepet nem kellett 12 volttal megjáratnom, mert kézzel szépen lehetett tengelyirányban mozgatni. Az EGR alatti - még eredeti - fém tömítés szívatott cseppet, mert leszedéskor az öntvényre tapadt a fémen lévő grafit?? anyag, így nem volt egyenletes a felület az új tömítés fogadására, de fúró+drótkorong segített. Pasztát nem raktam ide, mert eredetileg sem volt. Az alapjárati fészkét és a motor kúpját is sikerült tisztára pucoválnom. Összeraktam, majd indítás után érezhetően simább lett az alapjárat. Szépen, egyenletesen jár, igaz első indításkor kicsit hezitált, de aztán pár másodperc után magára talált. Korábban sem volt "nagy" gond, de kicsit zavarta a fülemet, meg a 200.000 km alatt még egyik sem volt tisztítva, így éppen itt volt az ideje. Szóval a foglalkozás elérte a célját! :-)

 Még egyszer köszi a segítséget! :icon13:

 

 

Nincs mit!

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Tippeket szeretnék kérni egy problémának a megoldására: nos, nem túl rövid történet és nem Opel, hanem egy Renault 19, 1.4 8V 95-ből. Azért teszem fel itt a kérdést, nem egy Renault fórumon, mert sok GM feliratú alkatrészt látok az adott autóban (gondolom anno vettek mindent a rombuszosok mindenhonnan is).

 Egyik jó barátom egy szép napon kocsikázott majd megállt és leállította az említett autót. Rá egy órára nem indult, csak tekert az indítómotor, felhívott, mondtam neki hagyja ott, majd másnap elhúzzuk biztos elosztó, szivattyú állt meg vagy FHP jeladó. Másnap elmentem a kocsiért és láss csodát pöccre indult. Haza mentem vele, indítgattam, minden okés volt, rá egy pár órára már nem indult, na azóta sem. Teker-teker de nem indul. Szikra volt de kevésnek tűnt, így kapott új gyertyákat, kábeleket, rotort és elosztófedelet is cseréltem mert elég rossz állapotban voltak. Ugyanúgy nem indult, szikra már jónak tűnt, tesztnek kapott egy új FHP jeladót és egy új gyújtó trafót, szintén ugyanaz a jelenség. Megláttam, hogy el van szakadva a motort és karosszériát összekötő testkábel, na mondom meg lesz a hiba, csere, de semmi. Eljutottunk a gyújtásmodulhoz, nagy nehezen találtunk egy bontottat, sőt kettőt is, de egyik sem hozott eredményt. Következett a motorvezérlő hátha az, sikerült azt is szerezni, de azzal sem történt változás. Immo nincs a kocsiban! Kompressziót mértem, tökéletes, vezérlés jelen. Nézzük akkor a benzin szivattyút, központi injektor GM felirat, tekertetés közben porlasztja a benzint, viszont mikor majdnem elkapná megszűnik. Tank le, szivattyú csere, probléma ugyanúgy fenn áll, relét is cseréltem már. Fecskendővel nyomom be neki a benzint a pillangó szelepnél, akkor berőffen. Itt tartok most, és tanácstalan vagyok miért nem akar indulni. Amennyiben valakinek van ötlete kérem segítsen.

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, isi írta:

Sziasztok!

Tippeket szeretnék kérni egy problémának a megoldására: nos, nem túl rövid történet és nem Opel, hanem egy Renault 19, 1.4 8V 95-ből. Azért teszem fel itt a kérdést, nem egy Renault fórumon, mert sok GM feliratú alkatrészt látok az adott autóban (gondolom anno vettek mindent a rombuszosok mindenhonnan is).

 Egyik jó barátom egy szép napon kocsikázott majd megállt és leállította az említett autót. Rá egy órára nem indult, csak tekert az indítómotor, felhívott, mondtam neki hagyja ott, majd másnap elhúzzuk biztos elosztó, szivattyú állt meg vagy FHP jeladó. Másnap elmentem a kocsiért és láss csodát pöccre indult. Haza mentem vele, indítgattam, minden okés volt, rá egy pár órára már nem indult, na azóta sem. Teker-teker de nem indul. Szikra volt de kevésnek tűnt, így kapott új gyertyákat, kábeleket, rotort és elosztófedelet is cseréltem mert elég rossz állapotban voltak. Ugyanúgy nem indult, szikra már jónak tűnt, tesztnek kapott egy új FHP jeladót és egy új gyújtó trafót, szintén ugyanaz a jelenség. Megláttam, hogy el van szakadva a motort és karosszériát összekötő testkábel, na mondom meg lesz a hiba, csere, de semmi. Eljutottunk a gyújtásmodulhoz, nagy nehezen találtunk egy bontottat, sőt kettőt is, de egyik sem hozott eredményt. Következett a motorvezérlő hátha az, sikerült azt is szerezni, de azzal sem történt változás. Immo nincs a kocsiban! Kompressziót mértem, tökéletes, vezérlés jelen. Nézzük akkor a benzin szivattyút, központi injektor GM felirat, tekertetés közben porlasztja a benzint, viszont mikor majdnem elkapná megszűnik. Tank le, szivattyú csere, probléma ugyanúgy fenn áll, relét is cseréltem már. Fecskendővel nyomom be neki a benzint a pillangó szelepnél, akkor berőffen. Itt tartok most, és tanácstalan vagyok miért nem akar indulni. Amennyiben valakinek van ötlete kérem segítsen.

Köszönöm!

itt nem lehet direktben járatni a pumpát mint nálunk az AC-relé áthidalásával? meg lehetne próbálni úgy indítani aztán ha úgy jár a motor, akkor lehetne körbenézni hogy miért szűnik meg a beporlasztás alapból. Ugye nálunk forgásjel kell hozzá, illetve ha van indításgátló az is tudja blokkolni.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

itt nem lehet direktben járatni a pumpát mint nálunk az AC-relé áthidalásával? meg lehetne próbálni úgy indítani aztán ha úgy jár a motor, akkor lehetne körbenézni hogy miért szűnik meg a beporlasztás alapból. Ugye nálunk forgásjel kell hozzá, illetve ha van indításgátló az is tudja blokkolni.

Mára ez volt a tervem, a relénél áthidalom. Immo tuti nincs benne. Még az is felmerült bennem, hogy nem lenne jó az új FHP jeladó? Igaz elég kicsi rá az esély.

Link to comment
Megosztás:

17 órája, isi írta:

Mára ez volt a tervem, a relénél áthidalom. Immo tuti nincs benne. Még az is felmerült bennem, hogy nem lenne jó az új FHP jeladó? Igaz elég kicsi rá az esély.

Nálunk ha nincs forgásjel, akkor se befecsi se szikra. Azt ugye nem tudom itt hogyan van. 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

Nálunk ha nincs forgásjel, akkor se befecsi se szikra. Azt ugye nem tudom itt hogyan van. 

Itt sincs egyik sem, ha széthúzom a csatiját, szóval ugyanúgy kell működnie. Amit tegnap kipróbáltam, ismét fecskendővel nyomtam be a benzint a torokba, amíg nyomtam szépen járt. Az AC relére rámértem és az történik, hogy az egyik lábon hol van hol nincs feszültség, ugye ez látszik is az injektornál, mielőtt majdnem elindulna addig van feszültség és porlasztás, mikor már pont elkapná nincs feszültség se porlasztás és ugye ez ismétlődik.  Áthidaltam az állandó feszt erre a lábra, ami hol van hol nincs, de semmi nem történik. Valami a relé és az injektor fej között lesz, de mi? Az injektor lehet rossz?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.