Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Egyik volt egyetemi cimborámnak most hasonló előjelek után kellett hengerfejezni. Átszakadt a hengerfej tömítés a 3-4es henger között. Előjele neki is a vízcsobogás volt, de nem fogyott a víz úgyhogy ráhagyta. (~1,5 hónap alatt égett át teljesen, napi ~30km-t használva)

Link to comment
Megosztás:

8 órája, Stevy írta:

Egyik volt egyetemi cimborámnak most hasonló előjelek után kellett hengerfejezni. Átszakadt a hengerfej tömítés a 3-4es henger között. Előjele neki is a vízcsobogás volt, de nem fogyott a víz úgyhogy ráhagyta. (~1,5 hónap alatt égett át teljesen, napi ~30km-t használva)

 

8 órája, dorozsma írta:

Sziasztok, a segítségeteket szeretném kérni az alábbi problémában:

adott egy 95-ös kombi f astra klímás c14se motorral és kb. 1 hónapja igen erősen azt hallani a műszerfal közepe tájékáról, hogy bugyog és gurgulázik a hűtőfolyadék hidegindítás után kb. 30 percen keresztül, aztán szép lassan elmúlik. Olyan, mintha egy kis csobogó lenne beépítve. A jelenség konkrétabb gázadásnál a leghangosabb (kb. 2000-2500 fordulatnál). A termosztát normálisan nyit, visszahűti, majd a ventillátor is normálisan kapcsol, rendesen lehűtve a hűtőfolyadékot, nem forr fel, fűtés is teljesen jól működik. A hűtőfolyadékban olajszennyeződés nincs. A tanksapkát letekertem, a tágulási tartályt kicsavaroztam a helyéről és megemeltem egy kicsit, majd folyamatosan járattam a motort kb. 2500-as fordulaton megvárva, amíg kétszer is bekapcsol a hűtőventillátor. Mindeközben a vízszint a tartályban csak minimálisan emelkedett (kb. 1 cm), olajszennyeződés nem volt látható, a visszatérő vezetékből pedig áramlott a tartályba vissza a víz, azaz a kör is megvolt. Ezek után menet közben jó is volt, nem lehetett hallani semmi bugyborékolást, de másnap reggel újra kezdte... Most kicseréltem a tartály kupakját, de sajnos semmi változás... Amit észrevettem tegnap:  sajnos araszolnom kellett vagy 2 órát baleset miatt és hazaérve ránéztem a tartályra ami teljesen tele volt hűtőfolyadékkal. Ma reggel is megnéztem indulás előtt a tartályt, letekertem a kupakot, de ekkor visszaállt normális szintre a tartályban a folyadékszint, azaz nincs túltöltve. Ez normális dolog egyáltalán, hogy ennyire megemelkedjen a folyadékszint a tágulási tartályban, hogy gyakorlatilag tele legyen amikor rajta van a kupak? Azon gondolkodom, ha egy órával többet kellett volna araszoljak a forgalomban, akkor eldurran valami, mert már gyakorlatilag nem volt hely a tartályban, azaz tele volt? A csobogást pedig hogy tudnám megszüntetni? Vajon mi lehet a hiba?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Köszönettel:Attila

 

 

Nekem azóta csobog amióta megvettem az autót, közben volt hengerfej csere és többször lett a hűtőfolyadék is cserélve, alapból nem csak attól lehet hogy hengerfejes, ha nem sikerül rendesen légteleníteni akkor is hangoskodik.  De az hogy tele lesz a kiegyenlítő nem normális, nem szabadna ennyire megemelkednie a szintnek, ha hidegen nem volt benne túl sok.  Az SE-t úgy tudom nem kell légteleníteni, de megpróbálhatod kitekerni az egyvezetékes vízhőfok jeladót az 1-es henger mögül a szívócsonkban, hátha jön ki valamennyi levegő. Nem kell agyontépni, mert kúpos a menet az tömít meghúzáskor. 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

 

Nekem azóta csobog amióta megvettem az autót, közben volt hengerfej csere és többször lett a hűtőfolyadék is cserélve, alapból nem csak attól lehet hogy hengerfejes, ha nem sikerül rendesen légteleníteni akkor is hangoskodik.  De az hogy tele lesz a kiegyenlítő nem normális, nem szabadna ennyire megemelkednie a szintnek, ha hidegen nem volt benne túl sok.  Az SE-t úgy tudom nem kell légteleníteni, de megpróbálhatod kitekerni az egyvezetékes vízhőfok jeladót az 1-es henger mögül a szívócsonkban, hátha jön ki valamennyi levegő. Nem kell agyontépni, mert kúpos a menet az tömít meghúzáskor. 

Köszönöm  a segítséget, megpróbálom kicsavarni a vízhőfok jeladót, hátha segít... Gondolom teljesen lehűlt hideg, álló motornál tegyem ezt...

Köszönettel:
Attila

 

Módosítva : dorozsma
Link to comment
Megosztás:

11 órája, Stevy írta:

Egyik volt egyetemi cimborámnak most hasonló előjelek után kellett hengerfejezni. Átszakadt a hengerfej tömítés a 3-4es henger között. Előjele neki is a vízcsobogás volt, de nem fogyott a víz úgyhogy ráhagyta. (~1,5 hónap alatt égett át teljesen, napi ~30km-t használva)

Köszönöm, bízom benne, hogy nem ennyire komoly a baj, de lelkileg felkészülök rá..., szerelőm szerint nem hengerfejes...

 

Köszönettel:
Attila

 

Link to comment
Megosztás:

21 órája, dorozsma írta:

Sziasztok, a segítségeteket szeretném kérni az alábbi problémában:

adott egy 95-ös kombi f astra klímás c14se motorral és kb. 1 hónapja igen erősen azt hallani a műszerfal közepe tájékáról, hogy bugyog és gurgulázik a hűtőfolyadék hidegindítás után kb. 30 percen keresztül, aztán szép lassan elmúlik. Olyan, mintha egy kis csobogó lenne beépítve. A jelenség konkrétabb gázadásnál a leghangosabb (kb. 2000-2500 fordulatnál). A termosztát normálisan nyit, visszahűti, majd a ventillátor is normálisan kapcsol, rendesen lehűtve a hűtőfolyadékot, nem forr fel, fűtés is teljesen jól működik. A hűtőfolyadékban olajszennyeződés nincs. A tanksapkát letekertem, a tágulási tartályt kicsavaroztam a helyéről és megemeltem egy kicsit, majd folyamatosan járattam a motort kb. 2500-as fordulaton megvárva, amíg kétszer is bekapcsol a hűtőventillátor. Mindeközben a vízszint a tartályban csak minimálisan emelkedett (kb. 1 cm), olajszennyeződés nem volt látható, a visszatérő vezetékből pedig áramlott a tartályba vissza a víz, azaz a kör is megvolt. Ezek után menet közben jó is volt, nem lehetett hallani semmi bugyborékolást, de másnap reggel újra kezdte... Most kicseréltem a tartály kupakját, de sajnos semmi változás... Amit észrevettem tegnap:  sajnos araszolnom kellett vagy 2 órát baleset miatt és hazaérve ránéztem a tartályra ami teljesen tele volt hűtőfolyadékkal. Ma reggel is megnéztem indulás előtt a tartályt, letekertem a kupakot, de ekkor visszaállt normális szintre a tartályban a folyadékszint, azaz nincs túltöltve. Ez normális dolog egyáltalán, hogy ennyire megemelkedjen a folyadékszint a tágulási tartályban, hogy gyakorlatilag tele legyen amikor rajta van a kupak? Azon gondolkodom, ha egy órával többet kellett volna araszoljak a forgalomban, akkor eldurran valami, mert már gyakorlatilag nem volt hely a tartályban, azaz tele volt? A csobogást pedig hogy tudnám megszüntetni? Vajon mi lehet a hiba?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Köszönettel:Attila

 

 

Szia. Így kezdődött nekem is mikor 2 henger közt áttégett a hengerfej tömítés. Szóval készülj fel hengerfejes lesz és messzire ne menj mert ilyenkor 2 henger kiszáll a játékból és azzal el sem tudsz menni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Prózai kérdés.

Nem ismervén a rendszert, kíváncsi lennék, olajfogyasztás növekedést okozhat-e valamilyen úton módon az, hogy olajcserekor ( komplett vezérléssel )  olajból nem a 3,5 liter, hanem 4 liter lett beleöntve? Ezzel egyidőben, egy gyakorlatilag 3500!! km.-es útnak vágtunk neki, körutazásunk alkalmával. Mivel főként Németeknél voltunk, bizony nem feltétlenül a 130-as tempót diktáltam, ennek köszönhetően az olajnyomás hosszútávon magasabb volt a megszokottnál. 

Csak elmélet, tudatlan agyalás nálam, a több beletöltött olajtól, szakadhatott-e valami szimerinng, ami az olajfogyasztást indokolná? 

Magyarázat:

Ma voltam szerelőnél, megemelni az autót, mert katalizátor széthullásra gyanakszom, mert elég sz...r hangja van bizonyos fordulaton gyorsításnál, kipufogó felől. ( középső dob a ludas ) Ekkor néztük, hogy elég erősen kékesen füstöl magasabb fordulaton keresve, miközben kerestük hogy honnan jön a rezgés. A motor meleg volt. És ugye nem látom mikor beülök, és mikor haladok hogy füstől-e, tehát most bukott ki. 

Köszönöm a válaszokat!

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

15 órája, tuskes írta:

Sziasztok!

Prózai kérdés.

Nem ismervén a rendszert, kíváncsi lennék, olajfogyasztás növekedést okozhat-e valamilyen úton módon az, hogy olajcserekor ( komplett vezérléssel )  olajból nem a 3,5 liter, hanem 4 liter lett beleöntve? Ezzel egyidőben, egy gyakorlatilag 3500!! km.-es útnak vágtunk neki, körutazásunk alkalmával. Mivel főként Németeknél voltunk, bizony nem feltétlenül a 130-as tempót diktáltam, ennek köszönhetően az olajnyomás hosszútávon magasabb volt a megszokottnál. 

Csak elmélet, tudatlan agyalás nálam, a több beletöltött olajtól, szakadhatott-e valami szimerinng, ami az olajfogyasztást indokolná? 

Magyarázat:

Ma voltam szerelőnél, megemelni az autót, mert katalizátor széthullásra gyanakszom, mert elég sz...r hangja van bizonyos fordulaton gyorsításnál, kipufogó felől. ( középső dob a ludas ) Ekkor néztük, hogy elég erősen kékesen füstöl magasabb fordulaton keresve, miközben kerestük hogy honnan jön a rezgés. A motor meleg volt. És ugye nem látom mikor beülök, és mikor haladok hogy füstől-e, tehát most bukott ki. 

Köszönöm a válaszokat!

Hát szerintem a fél liter plusz még mindíg a pálca min-max jelzése között kell hogy legyen ami ugye nem kóros. A motor a gyűrűnél és a szelepszár szimeringnél ehet olajat ( ha feltételezzük hogy a hf tömítés ép) a szelepszár szimeringnek tökmindegy mennyi olaj van, mert onnan csak visszacsorog ott már nincs nyomás , meg szerintem a lehúzógyűrű sem kap nagyobb terhelés a plusz fél litertől. Főtengely szimering meg ugye kifelé engedné, más meg nagyon nincs. 

Link to comment
Megosztás:

Én úgy tudom, ha túl sok olaj van benne, megnő az olajnyomás ekkor több olaj kerül az égéstérbe és olajosodnak aztán kokszosodnak a gyertyák meg a szelepek meg a kipufogó rendszer és ez a katalizátort is hamar tönkre teszi valamint a motor tömítőelemeinek élettartamát is befolyásolja negatív irányban. A túl sok olaj majdnem annyira káros mint a kevés.

Link to comment
Megosztás:

21 órája, zotya975 írta:

Hát szerintem a fél liter plusz még mindíg a pálca min-max jelzése között kell hogy legyen ami ugye nem kóros. A motor a gyűrűnél és a szelepszár szimeringnél ehet olajat ( ha feltételezzük hogy a hf tömítés ép) a szelepszár szimeringnek tökmindegy mennyi olaj van, mert onnan csak visszacsorog ott már nincs nyomás , meg szerintem a lehúzógyűrű sem kap nagyobb terhelés a plusz fél litertől. Főtengely szimering meg ugye kifelé engedné, más meg nagyon nincs. 

Sajnos jel fölött volt mikor megnéztem. De ez már közvetlenül indulás elött volt. Nem én cseréltem vezérlést és olajat, így kaptam vissza. Én nem tudtam lelazítani a főtengely szíjtárcsa csavarját....  :( Főtengely szimeringet most, ekkor kapott újat, és bár az olajteknő tömítésem nem az igazi, csepeg az olaj, azt gondolom ott más baj nincs.

13 órája, Astra F Caravan írta:

Én úgy tudom, ha túl sok olaj van benne, megnő az olajnyomás ekkor több olaj kerül az égéstérbe és olajosodnak aztán kokszosodnak a gyertyák meg a szelepek meg a kipufogó rendszer és ez a katalizátort is hamar tönkre teszi valamint a motor tömítőelemeinek élettartamát is befolyásolja negatív irányban. A túl sok olaj majdnem annyira káros mint a kevés.

Itt azért egy olyan motorról van szó, amibe jelenleg 413 000 km. van, tehát nevezhetném kopottnak. :) 

13 órája, wookie írta:

Igazság szerint a túl sok olajjal az az alapvető probléma, hogy beleérhet a főtengelysonka, felhabosítva ezzel az olajat, s ugye a hab jelentős része levegő, ahol meg levegő van olaj helyett, ott nincs kenés. 

Szerencse a dologban, hogy mivel " természetes " külső olajzásom van, a többlet olaj viszonylag ( rövid ) idő alatt normál szintre ment. Ugye itt a rosz olajteknő tömítésre gondolok.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

Egy éve cserélt benzincső kiszerelve és megnyomatva 4-5 Bar levegővel:

2965901-20181105-7Q3dNp.jpg

2965902-20181105-VS4dbT.jpg

Azért ez siralmas. Aztán ha kiég egy idősebb autó azt mondják nem foglalkoztak vele. 

Nálunk ilyen van a boltban igaz hogy 2500Ft métere (volt 5-6-8- ban ).

gates-cs.jpg

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

A topran cuccokat alapból messziről érdemes elkerülni.... Minden tekintetben.
Nyemi nem akarlak elszomorítani de a gates is egy fos, 1 év után pont úgy néz ki mint zoli képén a topran. A semperit dettó.
Múltkor én is normális benzincsőre vadásztam veterános csoportban, pl. a bernerest ajánlották, ill. begyűjtöttem még párat de most telepítettem windowst és elő kell kotorjam a linkeket. Kb. amiket autósboltokban árulnak az összeset el lehet felejteni.

Módosítva : wookie
Link to comment
Megosztás:

46 perce, nyemi írta:

Nálunk ilyen van a boltban igaz hogy 2500Ft métere (volt 5-6-8- ban ).

 

A motortérben most Gates van, de az meg külső szövetes. 

7 perce, wookie írta:

A topran cuccokat alapból messziről érdemes elkerülni.... Minden tekintetben.
Nyemi nem akarlak elszomorítani de a gates is egy fos, 1 év után pont úgy néz ki mint zoli képén a topran. A semperit dettó.
Múltkor én is normális benzincsőre vadásztam veterános csoportban, pl. a bernerest ajánlották, ill. begyűjtöttem még párat de most telepítettem windowst és elő kell kotorjam a linkeket. Kb. amiket autósboltokban árulnak az összeset el lehet felejteni.

Akkor hol érdemes beszerezni? Neten?

Link to comment
Megosztás:

26 perce, zotya975 írta:

A motortérben most Gates van, de az meg külső szövetes. 

Akkor hol érdemes beszerezni? Neten?

Közben előtúrtam a posztot, szóval van a berneres, az 15m-es tekercsben van, de ha van ismerősöd náluk akkor 15ért megkapni, tehát 1000ft/m-re jön ki, boltban a semperit is annyi, és az nem bírja. 6 éve hibátlan.

Van a fagumit, többeknek bent van 5-10 éve. Ahogy olvastam ez sok felé kapható.

Illetve van még ez, szintén 10 éves futással: https://motorline.hu/benzincso-olommentes-55x10-mm-lila-21565?keyword=benzincső

Link to comment
Megosztás:

2 perce, wookie írta:

Közben előtúrtam a posztot, szóval van a berneres, az 15m-es tekercsben van, de ha van ismerősöd náluk akkor 15ért megkapni, tehát 1000ft/m-re jön ki, boltban a semperit is annyi, és az nem bírja. 6 éve hibátlan.

Van a fagumit, többeknek bent van 5-10 éve. Ahogy olvastam ez sok felé kapható.

Illetve van még ez, szintén 10 éves futással: https://motorline.hu/benzincso-olommentes-55x10-mm-lila-21565?keyword=benzincső

A külsö szöveteset 1800-ért vettem egy métert, ezt a Siberia-t 1500-ért. nevetséges hogy bemész azt drágán kapsz valami s*art. És nem is univerzális autósbolt, hanem az Oppá, meg Opel - Chevrolet - Daewoo Alkatrész Szaküzlet.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Stevy írta:

Na majd ránézek én is milyen márkát raktam fel. Már bent van ~3 éve. Előtte külső szövetes fél év alatt kuka...

Egyenlőre nem bántottam a külső szöveteset a motortérben, amúgy is rohadt nehéz hozzáférni a szívócsonk alatt, még akkor bilincseltem fel őket, amikor nem volt bent az egész a motortérben. Hogyan lett kuka szívárgott, vagy kidudorodott először? 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Stevy írta:

Pár hónapig jó volt nekem is. Aztán ugye álló helyben már lehetett kicsit érezni a benzin szagot. (2-esen szoktam járatni a ventit) Fogyasztásban fel se tűnt, csak a szagból. (dolgoztam pár nyarat kúton, úgyhogy kiszagolom hol a nafta :hehe:)

Nekem is elég jó orrom van, ha az asszony nem zárja el a benzincsapot a pincében a kismocin ( átereszt a karbi) akkor fent a lakásban megérzem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni mert egymagam már nem boldogulok. Egy hete vezérlést, alatta szimmeringeket cseréltem az autón, valamint végeztem ezzel egyidejűleg egy motormosást is. Ezek után azt vettem észre menet közben hogy motorfék üzemben 1200 fordulatot (gondolom ekkor kapja vissza a befecskendezést) elérve a motor elkezd rángatni de iszonyatosan. Azt hittem kiszakad a helyéről. Valamint az alapjárat is olyan "habogós", mintha túldúsulna. Gyertyakábelt, gyertyát cseréltem, kifújattam, hátha gyújtás, hőfokjeladót cseréltem, lambdaszondát is széthúztam hátha keverékképzés de a helyzet változatlan. Stekkereket széthúzkodtam amihez hozzáfértem(szívócsövet is levettem) hátha beáztak de nem. Amúgy pedig menet közben semmi baja, megy mint előtte. A következő a folytószelep lesz amit kiszedek hátha oda került víz, csak az jóval macerásabb meló.

Ha valakinek van ötlete szívesen veszem. Köszi

Módosítva : ekotek
Link to comment
Megosztás:

24 perce, ekotek írta:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni mert egymagam már nem boldogulok. Egy hete vezérlést, alatta szimmeringeket cseréltem az autón, valamint végeztem ezzel egyidejűleg egy motormosást is. Ezek után azt vettem észre menet közben hogy motorfék üzemben 1200 fordulatot (gondolom ekkor kapja vissza a befecskendezést) elérve a motor elkezd rángatni de iszonyatosan. Azt hittem kiszakad a helyéről. Valamint az alapjárat is olyan "habogós", mintha túldúsulna. Gyertyakábelt, gyertyát cseréltem, kifújattam, hátha gyújtás, hőfokjeladót cseréltem, lambdaszondát is széthúztam hátha keverékképzés de a helyzet változatlan. Stekkereket széthúzkodtam amihez hozzáfértem(szívócsövet is levettem) hátha beáztak de nem. Amúgy pedig menet közben semmi baja, megy mint előtte. A következő a folytószelep lesz amit kiszedek hátha oda került víz, csak az jóval macerásabb meló.

Ha valakinek van ötlete szívesen veszem. Köszi

Üdv..egészen biztos hogy jelen van a vezérlés? Vagy ezt már ellenőrizte? 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.