Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
1 hour ago, zotya975 said:

Belefér, nekem akkora van lassan 8 éve ( csodálkozom is hogy ilyen sokáig húzza) mivel a fogyasztók ugyanazok maradtak nem veszel ki belőle több energiát mint a piciből, így nem is nagyon kell többet visszatölteni. 

2827763-20180503-6ichSl.jpg

Szuper! Köszönöm szépen a segítséget!

Elküldve

Sziasztok!

Astrám egy 1.4-es 44kw 2001-es, valaki meg tudná mondani, hogy a vékony kék levegő kábelnek mi a szerepe?  A légszűrőház előtt csatlakozik, ahol beáramlik a levegő, és egészen felmegy légtömegmérőhöz(?). Sajnos le van törve a csonkja és nem tudom mennyire befolyásol ez bármit is.. Előre is köszönöm! :icon13:

Elküldve
52 perce, Petiurfi írta:

Sziasztok!

Astrám egy 1.4-es 44kw 2001-es, valaki meg tudná mondani, hogy a vékony kék levegő kábelnek mi a szerepe?  A légszűrőház előtt csatlakozik, ahol beáramlik a levegő, és egészen felmegy légtömegmérőhöz(?). Sajnos le van törve a csonkja és nem tudom mennyire befolyásol ez bármit is.. Előre is köszönöm! :icon13:

Elvileg a légszúróházban van egy " szelep " ami a hideg-meleg motornál szabályozza, honnan szívja be a levegőt. Óriási jelentősége nincs, én így járok vele mióta megvan az autó. Bár ezt a tőlem jóval okosabbak úgy is kifejtik pontosan. :) 

  • Köszi! 1
Elküldve
1 óra, tuskes írta:

Elvileg a légszúróházban van egy " szelep " ami a hideg-meleg motornál szabályozza, honnan szívja be a levegőt. Óriási jelentősége nincs, én így járok vele mióta megvan az autó. Bár ezt a tőlem jóval okosabbak úgy is kifejtik pontosan. :) 

Mindent elmondtál ami a lényeg, hidegen a leömlő hőpajzs alól szívja a levegőt hogy gyorsabban melegedjen a motor melegen meg átvált és már csak a hűtőmaszktól. Én kikötöttem pár éve az enyémet. A kék cső helyét ledugóztam az injektor fedélné,l a szelepet kibeleztem, a légszűrőnél, és csak hideg szívásra állítottam.

  • Köszi! 1
Elküldve

Segítségre lenne szükségem. Pontosabban gyerekkori jóbarátomnak. X14NZ-je van és azt a hibát produkálja, hogy random módon az égbe emeli az alapjáratot. Alapjárati motor, folytószelep már volt cserélve, de a hiba maradt. Most ott tartunk, hogy a computer-t kellene kiolvasni, illetve a tanult dolgait elfelejtetni, de ez is inkább csak olyan "hátha" alapon. Szeged környékén van valaki, aki ebben tudna segíteni?
Nehezíti a dolgot, hogy neki '96 decemberi az autója, úgyhogy még az se biztos, hogy Tech2 kell neki.
Nekem van a népi kínából, az én Y20DTH-hoz kiolvasó, de azt hiába dugom rá, kuka, mint a tök.

Elküldve
4 perce, Dovi írta:

Segítségre lenne szükségem. Pontosabban gyerekkori jóbarátomnak. X14NZ-je van és azt a hibát produkálja, hogy random módon az égbe emeli az alapjáratot. Alapjárati motor, folytószelep már volt cserélve, de a hiba maradt. Most ott tartunk, hogy a computer-t kellene kiolvasni, illetve a tanult dolgait elfelejtetni, de ez is inkább csak olyan "hátha" alapon. Szeged környékén van valaki, aki ebben tudna segíteni?
Nehezíti a dolgot, hogy neki '96 decemberi az autója, úgyhogy még az se biztos, hogy Tech2 kell neki.
Nekem van a népi kínából, az én Y20DTH-hoz kiolvasó, de azt hiába dugom rá, kuka, mint a tök.

Felejtésre úgy is rá lehet bírni hogy hosszabb időre, például egy éjszakára leveszitek az akkusarut. Az alapjárati motor cserekor a fészkét is ki kell takarítani, meg úgy általában az egész fojtószelepházat, ha nem volt. Meg kell nézni milyen alapjárati motor került bele, mert hajlamosak 1-6-osát adni hozzá, aminek hegyes a kúpja, az 1.4-é pedig csonka gúla. Tehát "le van vágva" a vége. Diag módban, ( a diagcsati megfelelő lábait öszsedugva és csak gyujtást adva) ki lehet olvasni az esetleges tárolt hibakdokat, illetve kiszerelve így mneg lehet járani az alapjárati motort, nézve hogy nem akad-e. 

Diagcsati, ebből kétfajta van:

2829705-20180506-zh7RTs.jpg

Illetve alapjárati motor járatás:

 

 

  • Like 1
Elküldve

Üdv!
Ha EGR hibát (1405-ös kód) ír a motorvezérlő az mindenképp az EGR szelep hibája, vagy
utalhat másra is? Nyugodtan nekiláthatok kiszedni és takarítani vagy vigyem szerelőhöz?
Sőt egyáltalán szabad-e így használni? Elvihetem lábon? Olvasgattam, sőt még videót is
találtam, ami alapján nem tűnik túl bonyolultnak a szelep takarítása.
A tünetek egyébként: mintha gyengébb lett volna a motor, aztán mielőtt hazaértem volna,
a szomszéd utcában már jött is a 'check engine' lámpa. Büdös volt és kicsit mintha más
lenne a hangja.
Nyugodtan nekiálljak takarítani vagy forduljak vele szerelőhöz?
Előre is köszönöm a segítséget!

Elküldve
28 perce, hejbaa írta:

Üdv!
Ha EGR hibát (1405-ös kód) ír a motorvezérlő az mindenképp az EGR szelep hibája, vagy
utalhat másra is? Nyugodtan nekiláthatok kiszedni és takarítani vagy vigyem szerelőhöz?
Sőt egyáltalán szabad-e így használni? Elvihetem lábon? Olvasgattam, sőt még videót is
találtam, ami alapján nem tűnik túl bonyolultnak a szelep takarítása.
A tünetek egyébként: mintha gyengébb lett volna a motor, aztán mielőtt hazaértem volna,
a szomszéd utcában már jött is a 'check engine' lámpa. Büdös volt és kicsit mintha más
lenne a hangja.
Nyugodtan nekiálljak takarítani vagy forduljak vele szerelőhöz?
Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv!

Hát szerintem nem feltétlenül biztos az AGR hiba. Szerintem! Egyébként nyugodtan kiszedheted, 2 db. csavar fogja, és a vezetékelés. Veszel alá egy új tömítést, egy flakon féktisztítóspray-t, fogkefe, kiskés, alapos takarítás, majd visszaszerelés. Megúszod kb. 1200 Ft-ból, és adtál egy esélyt a dolognak. Ha mázlid van, csak baromira retkes, és még nem ment gallyra, ha épp ez a hiba oka. Mekkora távokat jársz vele? Símán lehet lambdaszonda is. 

Elküldve

Sok esetben jobb a fektisztitonal a sima egyszeru haztartasi hideg zsiroldo. Eddig a well done-os valt be legjobban. Hamar le kell obliteni, mert oxidalja a femeket.

Elküldve
8 perce, aholy írta:

Sok esetben jobb a fektisztitonal a sima egyszeru haztartasi hideg zsiroldo. Eddig a well done-os valt be legjobban. Hamar le kell obliteni, mert oxidalja a femeket.

És az mehet a belsejébe is? Ki lehet gyorsan öblíteni? Onnan macerásabb kissé szerintem a gyors öblítés. Mert ugye ha jól emlékszem, a torx csavaros részénél is benyomható, én oda is befúlytam anno. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=459IMG_3026.jpg  

Elküldve
2 órája, tuskes írta:

Üdv!

Hát szerintem nem feltétlenül biztos az AGR hiba. Szerintem! Egyébként nyugodtan kiszedheted, 2 db. csavar fogja, és a vezetékelés. Veszel alá egy új tömítést, egy flakon féktisztítóspray-t, fogkefe, kiskés, alapos takarítás, majd visszaszerelés. Megúszod kb. 1200 Ft-ból, és adtál egy esélyt a dolognak. Ha mázlid van, csak baromira retkes, és még nem ment gallyra, ha épp ez a hiba oka. Mekkora távokat jársz vele? Símán lehet lambdaszonda is. 

Üdv!

Elég sokat mentem 1-2 km-es távokat, egész télen, szóval esélyes a lerakódás. Akkor ránézek és kitakarítom,  hátha "megjavul".

Köszönöm a tanácsokat!

Elküldve
Just now, hejbaa írta:

Üdv!

Elég sokat mentem 1-2 km-es távokat, egész télen, szóval esélyes a lerakódás. Akkor ránézek és kitakarítom,  hátha "megjavul".

Köszönöm a tanácsokat!

A távokat azért kérdeztem, mert ha már bemelegszik az autó, onnantól a lambda szabályoz. Télen nem valószínű hogy addig eljutna, de ilyen rövid távon ebben az időben sem. Igen, a lerakódás esélyes lehet, de ennek viszont nem feltétlenül van köze a rövid távokhoz. Szerintem! Ha nem volt més sosem bontva az AGR, akkor mindenképp javasolt. 

Elküldve
16 órája, tuskes írta:

És az mehet a belsejébe is? Ki lehet gyorsan öblíteni? Onnan macerásabb kissé szerintem a gyors öblítés. Mert ugye ha jól emlékszem, a torx csavaros részénél is benyomható, én oda is befúlytam anno. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=459IMG_3026.jpg  

Azt passzolom. Nem volt meg a kezem ugyeben opel egr. 

De nemreg eltakaritottam egy 1.9pdtdi egr-jet, attol nem sajnaltam a zsiroldot. Nem lett baja. Sajnis nincs elotte utana kepem, de durvan kokszos volt az is, meg  szivosor is.

Elküldve
17 órája, tuskes írta:

És az mehet a belsejébe is? Ki lehet gyorsan öblíteni? Onnan macerásabb kissé szerintem a gyors öblítés. Mert ugye ha jól emlékszem, a torx csavaros részénél is benyomható, én oda is befúlytam anno. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=459IMG_3026.jpg  

Én zsíroldóval, plusz magasnyomásúval mostam ki.

2832112-20180510-AbXccP.jpg

2832107-20180510-HWqjUx.jpg

De nem lett jó, mert elektromosan volt halott, nem a koksztól szorult meg. 

 

Elküldve
43 perce, zotya975 írta:

Én zsíroldóval, plusz magasnyomásúval mostam ki.

2832112-20180510-AbXccP.jpg

2832107-20180510-HWqjUx.jpg

De nem lett jó, mert elektromosan volt halott, nem a koksztól szorult meg. 

 

Mondjuk ez egy kicsit más mint a mieink... nekünk a talp rész külön nem leszedhető, csak a szelep. Ez egyébként nem rosz megoldás. Ilyen apróbb kütyüknek, szerintem jó megoldás lehet egy ultrahangos tisztító is, pár tízezerért már kapható. Bár személyes tapasztalatom nincs vele, de jókat hallottam róla.

Elküldve

Az a helyzet, hogy nem sikerült kiszednem, szóval inkább elviszem maszek szervizbe. Igazából megfelelő szerszámom nincs hozzá, amivel hozzáférnék. Szűkös a hely, túl mélyen van és enyhén be van döntve a tűzfal felé, még a kezem is alig fér el. Kicsit több szabadidőm lenne, még foglalkoznék vele, de így inkább rábízom másra.

De köszönöm a segítséget és a tanácsokat!

Elküldve (edited)

Sziasztok,

Ma rászántam magam, hogy lemossam a motorját (C14NZ), mert olyan volt, mintha bundát növesztett volna olajsárból és már az elején sikerült letörni ezt a valamit, alul fekete vezeték megy bele. A találós kérdés, hogy mi lehetett ez?! Nekem gyanús a felirat miatt, hogy a riasztóé lehet. A bal első lámpa mögött. Kép a linken.

https://drive.google.com/file/d/1zjq_bOhhY-WnJCqRcFAWwCBCB8ZlDOkF/view?usp=sharing

Módosítva : arpii
Elküldve
1 órával ezelőtt, arpii írta:

Sziasztok,

Ma rászántam magam, hogy lemossam a motorját (C14NZ), mert olyan volt, mintha bundát növesztett volna olajsárból és már az elején sikerült letörni ezt a valamit, alul fekete vezeték megy bele. A találós kérdés, hogy mi lehetett ez?! Nekem gyanús a felirat miatt, hogy a riasztóé lehet. A bal első lámpa mögött. Kép a linken.

https://drive.google.com/file/d/1zjq_bOhhY-WnJCqRcFAWwCBCB8ZlDOkF/view?usp=sharing

Az a motorháztető nyitásérzékelője. Elvileg 1 db. vezeték megy rá. 500 Ft. bármelyik bontóban, kb. 3 perc a csere.

 

3 órája, hejbaa írta:

Az a helyzet, hogy nem sikerült kiszednem, szóval inkább elviszem maszek szervizbe. Igazából megfelelő szerszámom nincs hozzá, amivel hozzáférnék. Szűkös a hely, túl mélyen van és enyhén be van döntve a tűzfal felé, még a kezem is alig fér el. Kicsit több szabadidőm lenne, még foglalkoznék vele, de így inkább rábízom másra.

De köszönöm a segítséget és a tanácsokat!

Kell hozzá egy emlékeim szerint 8-as imbuszkulcs, és ha esetleg útban van az injektorfedél, az is 2 db. csavar, és félrehúzható az útból. Ha nincs ismerős szerelőd, és nem értesz hozzá, akkor azért vigyázz, mert egy új AGR-t aranyárban mérnek, ebből nem biztos hogy szabad bontottat. Persze jó lenne tudni, egyáltalán az-e a baja. Valaki a környezetedben nincs aki már fogott villáskulcsot a kezébe? 

Elküldve
12 hours ago, tuskes said:

Az a motorháztető nyitásérzékelője. Elvileg 1 db. vezeték megy rá. 500 Ft. bármelyik bontóban, kb. 3 perc a csere.

 

Kell hozzá egy emlékeim szerint 8-as imbuszkulcs, és ha esetleg útban van az injektorfedél, az is 2 db. csavar, és félrehúzható az útból. Ha nincs ismerős szerelőd, és nem értesz hozzá, akkor azért vigyázz, mert egy új AGR-t aranyárban mérnek, ebből nem biztos hogy szabad bontottat. Persze jó lenne tudni, egyáltalán az-e a baja. Valaki a környezetedben nincs aki már fogott villáskulcsot a kezébe? 

Köszönöm a válaszod, van ennek bármilyen jelentősége? Vagy tényleg csak a riasztó használja? Azt ugyanis nem használom, mert afelől akárki el tudná lopni, ha akarná, de éjszaka meg folyamatosan beindítja kutya, macska, akármilyen jószág :D

Elküldve
6 perce, arpii írta:

Köszönöm a válaszod, van ennek bármilyen jelentősége? Vagy tényleg csak a riasztó használja? Azt ugyanis nem használom, mert afelől akárki el tudná lopni, ha akarná, de éjszaka meg folyamatosan beindítja kutya, macska, akármilyen jószág :D

Csak a riasztó használja, azokban amelyekben nincs riasztó nincs is ilyen kapcsoló itt.  Illetve riasztósnál sem mindíg szerelnek ide , típustól függ. 

Elküldve
1 órával ezelőtt, arpii írta:

Köszönöm a válaszod, van ennek bármilyen jelentősége? Vagy tényleg csak a riasztó használja? Azt ugyanis nem használom, mert afelől akárki el tudná lopni, ha akarná, de éjszaka meg folyamatosan beindítja kutya, macska, akármilyen jószág :D

Lehet, hogy túl érzékenyre van állítva a riasztó érzékelője, ami az üvegeket figyeli. Lejjebb lehet venni és akkor nem riaszt fölöslegesen. Nekem is állítanom kellett rajta, mert egy teherkocsira (hanghatás) is riasztott. Tekertem a potin, azóta rendben van :-) 

 

Elküldve
17 órája, tuskes írta:

Kell hozzá egy emlékeim szerint 8-as imbuszkulcs, és ha esetleg útban van az injektorfedél, az is 2 db. csavar, és félrehúzható az útból. Ha nincs ismerős szerelőd, és nem értesz hozzá, akkor azért vigyázz, mert egy új AGR-t aranyárban mérnek, ebből nem biztos hogy szabad bontottat. Persze jó lenne tudni, egyáltalán az-e a baja. Valaki a környezetedben nincs aki már fogott villáskulcsot a kezébe? 

Hát nem tudom megnevezni se, hogy mi van útban.

Itt egy netes kép, az enyém kb így néz ki:

 IMG_82021.jpg

Nálam még rosszabb is a helyzet, ennyire nem látni rá. Rengetek vezeték van és csatlakozó sincs rajtuk, hogy csak úgy széthúzzam és félrerakjam. Az AGR szelep alsó csavarja a légszűrő háztól jövő vastag szívócső(?) miatt nehezen hozzáférhető. Éppen, hogy csak az ujjam végével meg tudom érinteni. Az, hogy éppen nincs a megfelelő méretű torx-om hozzá, az most mellékes, valamit/valamiket mindenképp le kellene még kapni. Már megfordult a fejemben, hogy alulról könnyebb lenne. :) Amikor rákerestem, egyszerűbb műveletnek tűnt, ahogy elnézem más motorokon egyből a szelepfedél mellett van. Arra nem számítottam, hogy nekem így "elrejtették".

Elküldve
8 perce, hejbaa írta:

Hát nem tudom megnevezni se, hogy mi van útban.

Itt egy netes kép, az enyém kb így néz ki:

 IMG_82021.jpg

Nálam még rosszabb is a helyzet, ennyire nem látni rá. Rengetek vezeték van és csatlakozó sincs rajtuk, hogy csak úgy széthúzzam és félrerakjam. Az AGR szelep alsó csavarja a légszűrő háztól jövő vastag szívócső(?) miatt nehezen hozzáférhető. Éppen, hogy csak az ujjam végével meg tudom érinteni. Az, hogy éppen nincs a megfelelő méretű torx-om hozzá, az most mellékes, valamit/valamiket mindenképp le kellene még kapni. Már megfordult a fejemben, hogy alulról könnyebb lenne. :) Amikor rákerestem, egyszerűbb műveletnek tűnt, ahogy elnézem más motorokon egyből a szelepfedél mellett van. Arra nem számítottam, hogy nekem így "elrejtették".

Hát ezt mondjuk annyira nem ismerem, az enyém, és amit láttam eddig, más felépítésű, az tény. 

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.