wookie Elküldve November19, 2017 Elküldve November19, 2017 Bármi tekergetés előtt én megnézném a vezérlést hogy a helyén van-e, ha igen, akkor kompressziómérés, ha az is ok, akkor kipufogó leköt.....
zsoltika32 Elküldve November19, 2017 Elküldve November19, 2017 Vezérlést néztem, a helyén van. Kompressziót nem tudok ithon mérni mert nincs mérőm. Kipufogót mi célból kell lekötni? A pufogó végén hajtatás közben pici hangot hallani (motorhang) meg benzinszagot is érezni.
wookie Elküldve November19, 2017 Elküldve November19, 2017 EGy összeomlott katalizátor vagy dob simán lefojtja a motort a francba és nem fog beindulni. Többen jártak már így.
zotya975 Elküldve November20, 2017 Elküldve November20, 2017 8 órája, wookie írta: EGy összeomlott katalizátor vagy dob simán lefojtja a motort a francba és nem fog beindulni. Többen jártak már így. Jaja volt már ilyen. Sőt akár lehet kezdeni a leömlönél a két rugós csavarral, ahhoz még jobban hozzá is férni, és akkor első-hátsódob, katalizátor is ki van szűrve.
zotya975 Elküldve November20, 2017 Elküldve November20, 2017 17 perce, zsoltika32 írta: Köszönöm., délután lekötöm Ha elindul qrva hangos lesz így, a szomszédokkal eddig jóban voltál? 1
Róóóbi Elküldve November22, 2017 Elküldve November22, 2017 On 2017. 11. 20. at 12:31, zotya975 írta: Ha elindul qrva hangos lesz így, a szomszédokkal eddig jóban voltál? Bele kell vezetni gégecsővel az esőcsatornába!
wookie Elküldve November22, 2017 Elküldve November22, 2017 28 perce, Róóóbi írta: Bele kell vezetni gégecsővel az esőcsatornába! 2
Róóóbi Elküldve November22, 2017 Elküldve November22, 2017 16 perce, wookie írta: *zmeg most lesz két éve, azóta a gyorsacél már Orsi libamájkonzerv...
Róóóbi Elküldve November23, 2017 Elküldve November23, 2017 9 órája, wookie írta: Gyorsan formát váltott. :D Azért a féknyereg-csavaros incidenst tudtam volna nélkülözni. Kb. valamikor ez után a videó után történt hazafelé. Annyira nem vagyunk grammvadászok.
zotya975 Elküldve November23, 2017 Elküldve November23, 2017 12 órája, Róóóbi írta: Bele kell vezetni gégecsővel az esőcsatornába! Kismotor szereléskor már csináltam olyat hogy télen kicsöveztem a kipufogót a pincéből hogy ne fulladjak meg.
Róóóbi Elküldve November23, 2017 Elküldve November23, 2017 28 perce, zotya975 írta: Kismotor szereléskor már csináltam olyat hogy télen kicsöveztem a kipufogót a pincéből hogy ne fulladjak meg. Jól tetted, nekem borzasztó fejfájásom lesz a felgyűlt kipufogógáztól. Élettanilag nem túl kedvező a belégzése. Mi garázsban, aknán állva járattunk motort csak leömlővel, semmi cső nem volt rajta. Annak is finom hangja volt...
zotya975 Elküldve November23, 2017 Elküldve November23, 2017 1 órával ezelőtt, Róóóbi írta: Jól tetted, nekem borzasztó fejfájásom lesz a felgyűlt kipufogógáztól. Élettanilag nem túl kedvező a belégzése. Mi garázsban, aknán állva járattunk motort csak leömlővel, semmi cső nem volt rajta. Annak is finom hangja volt... Én a két ház között ahol a falak még visszaverték a hangot.
Róóóbi Elküldve November23, 2017 Elküldve November23, 2017 2 perce, zotya975 írta: Én a két ház között ahol a falak még visszaverték a hangot. Még egy rozsdás zománcozott vájling kellett volna alá erősítőnek, így az igazi a hangélmény. És a szomszéd többet sose kínál meg almás rétessel.
zotya975 Elküldve November23, 2017 Elküldve November23, 2017 2 perce, Róóóbi írta: Még egy rozsdás zománcozott vájling kellett volna alá erősítőnek, így az igazi a hangélmény. És a szomszéd többet sose kínál meg almás rétessel. Nem szoktam zajongani , de néha nem lehet elkerülni.
Róóóbi Elküldve November23, 2017 Elküldve November23, 2017 4 perce, zotya975 írta: Nem szoktam zajongani , de néha nem lehet elkerülni. Kedvencem, amikor fagyállót cserélek, és percekig ketyeg hogy nyisson a termosztát, várva hogy kidolgozza a buborékokat. Kár, hogy a hűtőrendszert nem lehet alulról buborékmentesen feltölteni. Több, mint körülményes lenne. Hűtőkör nyomáspróba-készleteknek van értelme? Kicsit sokallok több tízezret 6db szelepes gumidugóért meg egy kézi pumpáért.
zotya975 Elküldve November23, 2017 Elküldve November23, 2017 56 perce, Róóóbi írta: Kedvencem, amikor fagyállót cserélek, és percekig ketyeg hogy nyisson a termosztát, várva hogy kidolgozza a buborékokat. Kár, hogy a hűtőrendszert nem lehet alulról buborékmentesen feltölteni. Több, mint körülményes lenne. Hűtőkör nyomáspróba-készleteknek van értelme? Kicsit sokallok több tízezret 6db szelepes gumidugóért meg egy kézi pumpáért. Néhány termosztáton van lyuk, vagy egy V alakú bevágás a záró tányérnál, ami zárt állapotban is enged némi áramlást és talán a légtelenítést is segíti. Beépítéskor figyelni kell ezek helyzetére. Hát egy sapkából lehetne csinálni nem? tenni rá egy szelepet meg egy nyomásmérőt. Én most a hengerfej nyomáspróbán gondolkodom, szerintem nem lenne túl bonyolult lezárni a vízjáratokat, tenni egy szelepet, felfújni és víz alá tenni.
Róóóbi Elküldve November23, 2017 Elküldve November23, 2017 7 perce, zotya975 írta: Néhány termosztáton van lyuk, vagy egy V alakú bevágás a záró tányérnál, ami zárt állapotban is enged némi áramlást és talán a légtelenítést is segíti. Beépítéskor figyelni kell ezek helyzetére. Lyukra konkrétan emlékszem, Wahler-en láttam egy jó hónapja kb. 8 perce, zotya975 írta: Hát egy sapkából lehetne csinálni nem? tenni rá egy szelepet meg egy nyomásmérőt. Kupak akad, szelep kb. mindenki "sz@ros dobozában" akad, T-idom meg manométer a piacról, nem egy nagy összeg. 10 perce, zotya975 írta: Én most a hengerfej nyomáspróbán gondolkodom, szerintem nem lenne túl bonyolult lezárni a vízjáratokat, tenni egy szelepet, felfújni és víz alá tenni. Szelepzárást akarsz vele ellenőrizni?
zotya975 Elküldve November24, 2017 Elküldve November24, 2017 19 órája, Róóóbi írta: Szelepzárást akarsz vele ellenőrizni? Nem, konkrétan a nyomáspróbára gondolok, hogy nincs-e repedve a víztér mielőtt elküldöm síkolni, meg becsiszolom a szelepeket.
Róóóbi Elküldve November24, 2017 Elküldve November24, 2017 24 perce, zotya975 írta: Nem, konkrétan a nyomáspróbára gondolok, hogy nincs-e repedve a víztér mielőtt elküldöm síkolni, meg becsiszolom a szelepeket. Vagy úgy! Igen ez hasznos lehet. Most nincs itt lelki szemeim előtt a hengerfej, de biztosan van rá mód. Ahogy elnézem, meleg víz alatt 4-5 Bar-al nyomják meg (célgépen). Ott már azért kiderül, ha botlik a technika. Sokszor külön gépet találok rá, de nem hiszem, hogy pár vastag lemezzel, vékony deszkával meg átmenő csavarral ne lehetne otthon is megcsinálni.
az igazi kilroy Elküldve November25, 2017 Elküldve November25, 2017 (edited) On 2017. 11. 18. at 11:05, Kispotter írta: Ja, nem akartam semmi korábbit idézni, csak így sikerült (pedig nem vagyok éppen kezdő netes). A saga további fejleményei (emlékeztető: nincs szikra, már a trafóról lejövő kábelen sem): mind a trafóra, mint a gyújtásmodulba menő vezetéken megvan a 12 volt. A trafó ellenállás-értékeit kimértem, nagyjából (valszeg a hibahatáron belül) stimmelnek - gondolom, ha rossz lenne durva, akár nagyságrendnyi eltérések lennének az értékekben. Az egész gyújtás-vonalon minden új (max. pár hónapos). Gyújtásmodul, trafó, kábelek, komplett elosztó (benne HALL jeladóval), gyertyák... Ezek elvileg jók, persze gyakorlatilag elromolhattak időközben, de az nem valószínű. Mi marad még ilyenkor? Esetleg a gyújtáskapcsoló lehet ludas? Olyasformán, hogy amikor ráadom a gyújtást (de még nem indítózok), akkor adja a 12 voltot, de amikor indítózás történik, akkor már nem adja a trafónak, és a gyújtásmodulnak? Lehet ilyen? Vagy egyéb ötlet? Mert én már kifogytam. Ja, és hogyan lehet kimérni a gyújtómodult, hogy jó-e? (Jól válaszoljatok, mert egyszer ti is járhattok így! ;-) ) Módosítva November25, 2017 : az igazi kilroy
daykiller Elküldve November25, 2017 Elküldve November25, 2017 31 perce, az igazi kilroy írta: Ja, nem akartam semmi korábbit idézni, csak így sikerült (pedig nem vagyok éppen kezdő netes). A saga további fejleményei (emlékeztető: nincs szikra, már a trafóról lejövő kábelen sem): mind a trafóra, mint a gyújtásmodulba menő vezetéken megvan a 12 volt. A trafó ellenállás-értékeit kimértem, nagyjából (valszeg a hibahatáron belül) stimmelnek - gondolom, ha rossz lenne durva, akár nagyságrendnyi eltérések lennének az értékekben. Az egész gyújtás-vonalon minden új (max. pár hónapos). Gyújtásmodul, trafó, kábelek, komplett elosztó (benne HALL jeladóval), gyertyák... Ezek elvileg jók, persze gyakorlatilag elromolhattak időközben, de az nem valószínű. Mi marad még ilyenkor? Esetleg a gyújtáskapcsoló lehet ludas? Olyasformán, hogy amikor ráadom a gyújtást (de még nem indítózok), akkor adja a 12 voltot, de amikor indítózás történik, akkor már nem adja a trafónak, és a gyújtásmodulnak? Lehet ilyen? Vagy egyéb ötlet? Mert én már kifogytam. Ja, és hogyan lehet kimérni a gyújtómodult, hogy jó-e? (Jól válaszoljatok, mert egyszer ti is járhattok így! ;-) ) Gyújtáskapcsoló nem hiszem. Az úgy működik, hogy van több kör is, amiket bizonyos kapcsolóállásokban megszakít vagy kapcsol. A gyújtás rész az pont a II-es állástól az indítózásig aktív. De pl van olyan érintkezője, aminél egy bizonyos fogyasztókat lekapcsol arról az áramkörről, ha indítási pozícióba fordítod a kulcsot. Ilyen pl a belső utastér ventilátor, a vízhűtő kint stb.
Róóóbi Elküldve November26, 2017 Elküldve November26, 2017 13 órája, az igazi kilroy írta: Ja, nem akartam semmi korábbit idézni, csak így sikerült (pedig nem vagyok éppen kezdő netes). A saga további fejleményei (emlékeztető: nincs szikra, már a trafóról lejövő kábelen sem): mind a trafóra, mint a gyújtásmodulba menő vezetéken megvan a 12 volt. A trafó ellenállás-értékeit kimértem, nagyjából (valszeg a hibahatáron belül) stimmelnek - gondolom, ha rossz lenne durva, akár nagyságrendnyi eltérések lennének az értékekben. Az egész gyújtás-vonalon minden új (max. pár hónapos). Gyújtásmodul, trafó, kábelek, komplett elosztó (benne HALL jeladóval), gyertyák... Ezek elvileg jók, persze gyakorlatilag elromolhattak időközben, de az nem valószínű. Mi marad még ilyenkor? Esetleg a gyújtáskapcsoló lehet ludas? Olyasformán, hogy amikor ráadom a gyújtást (de még nem indítózok), akkor adja a 12 voltot, de amikor indítózás történik, akkor már nem adja a trafónak, és a gyújtásmodulnak? Lehet ilyen? Vagy egyéb ötlet? Mert én már kifogytam. Ja, és hogyan lehet kimérni a gyújtómodult, hogy jó-e? (Jól válaszoljatok, mert egyszer ti is járhattok így! ;-) ) Van még pár alkatrész: meghalhatott az ECU (nem igazán jellemző de már láttunk rá példát), egy döglött akkumulátor, és ezek csatlakoztatott vezetékei.
zotya975 Elküldve November26, 2017 Elküldve November26, 2017 13 órája, az igazi kilroy írta: Ja, nem akartam semmi korábbit idézni, csak így sikerült (pedig nem vagyok éppen kezdő netes). A saga további fejleményei (emlékeztető: nincs szikra, már a trafóról lejövő kábelen sem): mind a trafóra, mint a gyújtásmodulba menő vezetéken megvan a 12 volt. A trafó ellenállás-értékeit kimértem, nagyjából (valszeg a hibahatáron belül) stimmelnek - gondolom, ha rossz lenne durva, akár nagyságrendnyi eltérések lennének az értékekben. Az egész gyújtás-vonalon minden új (max. pár hónapos). Gyújtásmodul, trafó, kábelek, komplett elosztó (benne HALL jeladóval), gyertyák... Ezek elvileg jók, persze gyakorlatilag elromolhattak időközben, de az nem valószínű. Mi marad még ilyenkor? Esetleg a gyújtáskapcsoló lehet ludas? Olyasformán, hogy amikor ráadom a gyújtást (de még nem indítózok), akkor adja a 12 voltot, de amikor indítózás történik, akkor már nem adja a trafónak, és a gyújtásmodulnak? Lehet ilyen? Vagy egyéb ötlet? Mert én már kifogytam. Ja, és hogyan lehet kimérni a gyújtómodult, hogy jó-e? (Jól válaszoljatok, mert egyszer ti is járhattok így! ;-) ) A rotor forog? Valakinek volt olyan hogy letört a tárcsáról a pöcök ami benyúlik a vezérműtengelybe. Így nincs jel a Hall jeladóról sem.
Recommended Posts