Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

5 órája, tuskes írta:

Köszönöm! Nekem pont fordítva van. Megvan a légszűrőház, és a leömlő közötti cső, viszont a hideg levegő felőli, nincs, csak a légszűrőház csonkja, amire a gumicsőnek kellene csatlakoznia. Tehát, mivel nekem ez a kombinációm van meg, így nem biztos hogy jó? A vákumcső, ami a pillangószelep házat kép: http://kephost.com/image/BR1c összeköti a légszűrőházzal, nekem az első csatlakozási ponton van. A hátsó van letörve. Azt pont nem tudom, így tud-e bármit is csinálni? Ha jól kiveszem a soraitokból, télen jó hogy nekem a fordított kombó van, nyáron pedig érdemes levennem a csövet, így a meleg levegő beszívását megakadályozván. A légszűrőházban kell most valamit mókolnom? Vagy elég, ha a pillangószelep fedelén, a letört vákumcső csatlakozást ledugózom valamivel, mondjuk ragasztópisztollyal? 

Elég ha ledugózód, alapból a hidegre van állítva a gumicső nélkül is hideg levegőt szív a menetszélből.

Link to comment
Megosztás:

18 órája, zotya975 írta:

Nekem ugye a leömlővel összekötő cső már hiányzik, de ilyen a rendszer alapból:

2673832-20171018-WG6jLJ.jpg

Hát ugye a sebesség mérő spirál kihajtása a diferenciál művön van, az a nagy ferde fogazású fogaskerék. 

2673831-20171018-SjFWHQ.jpg

Ha a mutató kimozdult akkor ez a fogaskerék forgott tehát utána volt a hiba és nem előtte, így szerintem volt kapcsolat a motor ( nyelestengely) és a difi között tehát maga sebesség kapcsoló jó és nem kapcsolt szét. Ebbe a difibe vannak bedugva a féltengelyek, és a működési elvéből adódóan bármelyik féltengely elpörög ( kerék kipörög, vagy valami eltörik) a hajtás megszűnik, de attól még a difi pörög a mutató meg kimozdul, hiszen terhelés nélkül a motor felpörög. Hogy hol és mi akadt szét arról sejtésem sincs, meg hogy miért nem szakadt el az adott gumiharang. Meg hogy hogyan állt vissza a hajtás. Kivül bordás a tengely az nem tud elforogni, kicsúszni nincs hely. A belső részt bontva még nem láttam. 

Köszönöm a választ,sajnos senki sem tudja mi okozhatta a jelenséget,azóta nem ismétlődött meg(még),de előbb-utóbb csak kiderül.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na egy kis statisztika megvan az együtt töltött 20 ezredik kilométer Április 12 óta. 

Szerviz költség: 105908,4 Ft
Üzemanyag költség: 449875,1 Ft (Nagy átlag: 6.43l/100km ; Legjobb fogyasztás: 5.48l/100km ; Legrosszabb fogyasztás: 8.3l/100km) 

Összességében:
A vízforraláskor fordult elő kizárólagosan hogy meg kellett állnom hiba miatt. Szélvédő tömítés alul pollenszűrő fölötti tömítés elporladt, ezért ott történtek beázások, csere óta hibátlan. Karosszéria rozsdásodás nincs, csak apró sercenés a tank betöltő alatt, íveket kimosom hetente, küszöbökön pöttyök sincsenek. doblemezek érintetlenek, az alja rozsdapötty mentes. :) A motorjába 5w40-es full szintetikus olajat használok, 9-10 ezrenként cserélem, olajfogyasztás a két csere között nincs. (Nem is értem... van a családban egy 79ezer kilométeres C corsa amely ezrenként 2 decit megeszik.) 

Rengeteg jobb úttartású, jobban vezethető, jobb autóban ültem már, de nagyon tetszik amit a kis Astra képvisel: a nihil, a legolcsóbb közlekedés méltóságteljesen. 21 évesen nem zörög benne semmi, se egy ajtó kárpit, se egy műanyag elem, se egy futómű elem, semmi. :) Megrendeltem a téligumikat és tavasszal találkozunk egy újabb 20 ezer kilométeres etapot követően. Respect for the 1692. F astra from Szentgotthárd :cool::icon13:

üdv, Márk

 

  • Like 4
Link to comment
Megosztás:

On 2017. 10. 22. at 12:12, wolfnet írta:

Sziasztok!

Na egy kis statisztika megvan az együtt töltött 20 ezredik kilométer Április 12 óta. 

Szerviz költség: 105908,4 Ft
Üzemanyag költség: 449875,1 Ft (Nagy átlag: 6.43l/100km ; Legjobb fogyasztás: 5.48l/100km ; Legrosszabb fogyasztás: 8.3l/100km) 

Összességében:
A vízforraláskor fordult elő kizárólagosan hogy meg kellett állnom hiba miatt. Szélvédő tömítés alul pollenszűrő fölötti tömítés elporladt, ezért ott történtek beázások, csere óta hibátlan. Karosszéria rozsdásodás nincs, csak apró sercenés a tank betöltő alatt, íveket kimosom hetente, küszöbökön pöttyök sincsenek. doblemezek érintetlenek, az alja rozsdapötty mentes. :) A motorjába 5w40-es full szintetikus olajat használok, 9-10 ezrenként cserélem, olajfogyasztás a két csere között nincs. (Nem is értem... van a családban egy 79ezer kilométeres C corsa amely ezrenként 2 decit megeszik.) 

Rengeteg jobb úttartású, jobban vezethető, jobb autóban ültem már, de nagyon tetszik amit a kis Astra képvisel: a nihil, a legolcsóbb közlekedés méltóságteljesen. 21 évesen nem zörög benne semmi, se egy ajtó kárpit, se egy műanyag elem, se egy futómű elem, semmi. :) Megrendeltem a téligumikat és tavasszal találkozunk egy újabb 20 ezer kilométeres etapot követően. Respect for the 1692. F astra from Szentgotthárd :cool::icon13:

üdv, Márk

 

Az utóbbi 2 évben megindult rozsdától eltekintve kb. ugyanezt tudom nyilatkozni ~150ezer megtett km után is. Sokezredik A Vectra Aspern 2-ből 90-ben :evilgrin:

Módosítva : Bundee
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

24 perce, wolfnet írta:

Halihó, néma csönd egy ideje. :D Mindenkinél szuperálnak az Astrák? :D üdv

Hát nézzük csak...a téli gumikat fel kéne dobni, néha kelepel egy tőke, a tetőkárpit már megint lóg, az univerzális katalizátornak hülye hangja van, a kuplungpedált ha felengedem a térdem a kormányt súrolja, gyenge a motor ( ja gyenge is volt mert 60 lovas) ,de igazából ami most foglalkoztat hogy be kéne ledezni a ködös kapcsolókat csak nem tudom hogyan álljak neki. :confused: 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

17 perce, zotya975 írta:

Hát nézzük csak...a téli gumikat fel kéne dobni, néha kelepel egy tőke, a tetőkárpit már megint lóg, az univerzális katalizátornak hülye hangja van, a kuplungpedált ha felengedem a térdem a kormányt súrolja, gyenge a motor ( ja gyenge is volt mert 60 lovas) ,de igazából ami most foglalkoztat hogy be kéne ledezni a ködös kapcsolókat csak nem tudom hogyan álljak neki. :confused: 

Ööö, be kéne tennem az intervallumos ablaktörlő bajuszkapcsolót... :blink::-)

Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

Az se lenne rossz. De nincs, amikor vehettem volna akkor nem vettem, most éppen nem is akarok. 

Nekem azóta kell, illetve akkor tapasztaltam meg először, mikor használtam ilyet céges autóban. Azóta akartam,aztán jött szembe egy, igaz ezen vannak BC gombok, de annyi baj legyen. Meg ha már, meg kéne síkosítani kicsit az ablaktörlő mechanikákat. Néha fura hanggal dolgoznak, az elsők meg van, hogy egy centit lefelé mozdul mielőtt feltöröl. Lehet állítani is kéne rajta.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Róóóbi írta:

Nekem azóta kell, illetve akkor tapasztaltam meg először, mikor használtam ilyet céges autóban. Azóta akartam,aztán jött szembe egy, igaz ezen vannak BC gombok, de annyi baj legyen. Meg ha már, meg kéne síkosítani kicsit az ablaktörlő mechanikákat. Néha fura hanggal dolgoznak, az elsők meg van, hogy egy centit lefelé mozdul mielőtt feltöröl. Lehet állítani is kéne rajta.

Igen néha jól jönne, ha állítható lenne a sebessége. Ablaktörlő mechanika javítás van a Gyík-ben.  

Link to comment
Megosztás:

19 perce, zotya975 írta:

Arról és lehúztam a gumit és a rést kiszilóztam. Ocsmány, de nem ázik be. 

Jogos. Csak 10cm miatt nem tépném le ami fogja, inkább visszaragasztom ami elvált. A dudvát alatta már kikotortam, mikor kapott új pollenszűrőt. 2kg macskás ciha jött ki onnan meg egy egész jegenyefa, besz@rás mennyi szutykot be tud ott gyűjteni. Amin csodálkoztam, hogy a lefelé lógó csurgó gumiorrmány totál átjárhatatlan volt, azt is ki kellett vésni, oldalt nem sok minden tudott lefolyni, mégsem párásodott, jócskán elhasznált pollenszűrő mellett sem. Most meg már főleg nem, mentem azóta esős párás időben, itt kint eleve magasabb a páratartalom, és csak annyi csapódik ki, amit mikor beülök fellehelek az ablakra. Igaz minden esetben minimum 1-es fokozaton megy a ventilátor.

Link to comment
Megosztás:

12 órája, Róóóbi írta:

Jogos. Csak 10cm miatt nem tépném le ami fogja, inkább visszaragasztom ami elvált. A dudvát alatta már kikotortam, mikor kapott új pollenszűrőt. 2kg macskás ciha jött ki onnan meg egy egész jegenyefa, besz@rás mennyi szutykot be tud ott gyűjteni. Amin csodálkoztam, hogy a lefelé lógó csurgó gumiorrmány totál átjárhatatlan volt, azt is ki kellett vésni, oldalt nem sok minden tudott lefolyni, mégsem párásodott, jócskán elhasznált pollenszűrő mellett sem. Most meg már főleg nem, mentem azóta esős párás időben, itt kint eleve magasabb a páratartalom, és csak annyi csapódik ki, amit mikor beülök fellehelek az ablakra. Igaz minden esetben minimum 1-es fokozaton megy a ventilátor.

Van egy elméletem miszerint az F-ek extrém párásodását a bódé elégtelen átszellőztetése okozza. Eléggé el van dugva a kilépő levegő helye a hátsó lökös alá, és semmi más nem indokolja ezt. Ven egy fölösleges PC-ventim, lehet beszerelem ide hogy jobban húzza ki a levegőt.

Link to comment
Megosztás:

15 perce, zotya975 írta:

Van egy elméletem miszerint az F-ek extrém párásodását a bódé elégtelen átszellőztetése okozza. Eléggé el van dugva a kilépő levegő helye a hátsó lökös alá, és semmi más nem indokolja ezt. Ven egy fölösleges PC-ventim, lehet beszerelem ide hogy jobban húzza ki a levegőt.

Akkor ez magyarázza, hogy a Kadett miért nem párásodott. Ott ugye háromszög-ablak helyett szellőzők vannak, sokkal "huzatosabb" az utastér az Astrához képest.

Ehhez még hozzátenném azt is, hogy a padlón lévő gumidugók elég könnyen, akár egy tócsára futástól benyomódnak, beesnek a padlólemez és a szivacs közé, utat adva ezzel a felvert víznek, és az első zajszigetelő szivacs a műszerfal alatti részig képes felszívni a vizet, az meg már rohadt nehezen szárad ki.

Link to comment
Megosztás:

3 perce, Róóóbi írta:

Akkor ez magyarázza, hogy a Kadett miért nem párásodott. Ott ugye háromszög-ablak helyett szellőzők vannak, sokkal "huzatosabb" az utastér az Astrához képest.

Ehhez még hozzátenném azt is, hogy a padlón lévő gumidugók elég könnyen, akár egy tócsára futástól benyomódnak, beesnek a padlólemez és a szivacs közé, utat adva ezzel a felvert víznek, és az első zajszigetelő szivacs a műszerfal alatti részig képes felszívni a vizet, az meg már rohadt nehezen szárad ki.

Igen, de én átnéztem már mindent a szivacs teljesen száraz, a pollenszűrő sem ázik be, ilyenkor már bent van a páramentesítő  a csomagtérben, de ha hideg reggelen beülünk 4-en mégis törölgetnek kell az üveget mert azonnal párásodik. Sok autóval mentem már, de egyik sem volt ilyen. Csak nem tudom ha kivenném az egész műanyag rácsot amin ráadásul gumi leffencsek vannak, nem csapná ott be a vizet?:confused: Hátul nincs sárfogó gumi. 

 

Link to comment
Megosztás:

23 órája, zotya975 írta:

Hát nézzük csak...a téli gumikat fel kéne dobni, néha kelepel egy tőke, a tetőkárpit már megint lóg, az univerzális katalizátornak hülye hangja van, a kuplungpedált ha felengedem a térdem a kormányt súrolja, gyenge a motor ( ja gyenge is volt mert 60 lovas) ,de igazából ami most foglalkoztat hogy be kéne ledezni a ködös kapcsolókat csak nem tudom hogyan álljak neki. :confused: 

haha:D Tényleg a tetőkárpit a nyár végére nekem is elengedte magát. Mi az orvosság hozzá szerinted? Tőke nekem is kerepel indítás után 60 másodpercig, az új 5W30 óta jobb :D:D előtte 10W40-el 5percig tette :D 

Link to comment
Megosztás:

24 perce, wolfnet írta:

haha:D Tényleg a tetőkárpit a nyár végére nekem is elengedte magát. Mi az orvosság hozzá szerinted? Tőke nekem is kerepel indítás után 60 másodpercig, az új 5W30 óta jobb :D:D előtte 10W40-el 5percig tette :D 

Tetőkárpit, passzolom...próbáltam már pálmatextel, most meg direkt kárpitragasztóval, de szerintem az anyagot szúrtam el, a műbőr nem alkalmas ilyen célra. Most olajcsere óta mintha nem hallanám, a szokásos GM 10W40-et kapta.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

Tetőkárpit, passzolom...próbáltam már pálmatextel, most meg direkt kárpitragasztóval, de szerintem az anyagot szúrtam el, a műbőr nem alkalmas ilyen célra. Most olajcsere óta mintha nem hallanám, a szokásos GM 10W40-et kapta.

A tetőkárpitomat 2013-ban (amikor volt egy kis rohadás javítás miatti műhelymunka) kivettettem és a falubeli kárpitosunk ahol lehetett vissza ragasztotta és még a csomagtér és a hátsó ülések felett  középen, egy - egy kárpitozott gombbal "odatűzte" a hordozó lemezhez. Bár azóta egy kicsit megint elengedett, de csak épp annyira, hogy nem báncsaja a szemet.

Hétfőn (2013 után) megint viszem a lakatoshoz, hogy az apróbb rozsdapöttyöket lecsiszolja, lekezelje alapozza és lefesse.

Amúgy jól bírja az öreg a hajtást!

Az órában levő 340 + egy pár ezerből én már 190 ezret nyomtam bele. Eddig úton még sose rohadt le velem.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, zotya975 írta:

Tetőkárpit, passzolom...próbáltam már pálmatextel, most meg direkt kárpitragasztóval, de szerintem az anyagot szúrtam el, a műbőr nem alkalmas ilyen célra. Most olajcsere óta mintha nem hallanám, a szokásos GM 10W40-et kapta.

A tetőkárpitot célszerű finoman porlasztott ragasztóval felvinni az anyagra, úgy nem folyik szét. Irószerboltban lehetett kapni régebben ilyen szórófejes ragasztót, nekem az bevált. Viszont a gyári anyagot lehetetlen visszaragasztani... Túl vékony. Akik tetőkárpitoznak, azok is vastagabb filcszerű anyagot használnak... Nem véletlen. 

Link to comment
Megosztás:

44 perce, epk947 írta:

A tetőkárpitomat 2013-ban (amikor volt egy kis rohadás javítás miatti műhelymunka) kivettettem és a falubeli kárpitosunk ahol lehetett vissza ragasztotta és még a csomagtér és a hátsó ülések felett  középen, egy - egy kárpitozott gombbal "odatűzte" a hordozó lemezhez. Bár azóta egy kicsit megint elengedett, de csak épp annyira, hogy nem báncsaja a szemet.

Hétfőn (2013 után) megint viszem a lakatoshoz, hogy az apróbb rozsdapöttyöket lecsiszolja, lekezelje alapozza és lefesse.

Amúgy jól bírja az öreg a hajtást!

Az órában levő 340 + egy pár ezerből én már 190 ezret nyomtam bele. Eddig úton még sose rohadt le velem.

Én lassan 110ezer kilométert mentem a kocsival, kétszer állt meg alattam ebből egyiket az elszakadt vezérműszíj( ami ugye nem a kocsi hibája) a másikat a tönkrement gyári trafó okozta. Volt egy harmadik leállás az szerencsére az udvarban és a benzinpumpa állt meg. Ezt sem lehet a kocsi rovására írni, mert valaki úgy rakta vissza hogy nem tette rá az előszűrőt.

37 perce, Sabby1994 írta:

A tetőkárpitot célszerű finoman porlasztott ragasztóval felvinni az anyagra, úgy nem folyik szét. Irószerboltban lehetett kapni régebben ilyen szórófejes ragasztót, nekem az bevált. Viszont a gyári anyagot lehetetlen visszaragasztani... Túl vékony. Akik tetőkárpitoznak, azok is vastagabb filcszerű anyagot használnak... Nem véletlen. 

Eddíg kábé 20 ezer forint költöttem rá és most jobban lóg mint amikor nekiálltam, szóval most egy kicsit pihentetem a dolgot. Én sem a régit raktam fel, hanem műbőrt, de szerintem ez nem ide való. Hő hatására ( nyáron kánikulában) zsugorodik, és elválik a hordozótól. Amúgy alapból jól nézett ki...egy darabig.

2686772-20171101-mwhRxI.jpg

Link to comment
Megosztás:

3 órája, wolfnet írta:

haha:D Tényleg a tetőkárpit a nyár végére nekem is elengedte magát. Mi az orvosság hozzá szerinted? Tőke nekem is kerepel indítás után 60 másodpercig, az új 5W30 óta jobb :D:D előtte 10W40-el 5percig tette :D 

Kárpitos boltban kifejezetten tetőkárpit anyagokat lehet venni. 2500 HUF/m áron szokott lenni. Biztosan van drágább is... :)

Ragasztóból nekem a Tesa Extra Strong ragasztóspray vált be. Nyáron is meg télen is bírja... olyan 6 ezer körül mozog.

Egy ferdehátút épp kibír egy flakon. Szerintem egy kombihoz már kettő kell.

Link to comment
Megosztás:

20 perce, pszilaj írta:

Kárpitos boltban kifejezetten tetőkárpit anyagokat lehet venni. 2500 HUF/m áron szokott lenni. Biztosan van drágább is... :)

Ragasztóból nekem a Tesa Extra Strong ragasztóspray vált be. Nyáron is meg télen is bírja... olyan 6 ezer körül mozog.

Egy ferdehátút épp kibír egy flakon. Szerintem egy kombihoz már kettő kell.

Ha már tetőkárpit:

Tett már valaki egymás mellé öt ajtósét és három ajtósét? Mindkettőnek voltam/vagyok gazdája, de az istennek se tudnám megmondani, hogy mi a különbség (és hol) a kettő között...

Link to comment
Megosztás:

9 órája, zotya975 írta:

Igen, de én átnéztem már mindent a szivacs teljesen száraz, a pollenszűrő sem ázik be, ilyenkor már bent van a páramentesítő  a csomagtérben, de ha hideg reggelen beülünk 4-en mégis törölgetnek kell az üveget mert azonnal párásodik. Sok autóval mentem már, de egyik sem volt ilyen. Csak nem tudom ha kivenném az egész műanyag rácsot amin ráadásul gumi leffencsek vannak, nem csapná ott be a vizet?:confused: Hátul nincs sárfogó gumi. 

 

Most nem tudom meglesni, de szerintem a lökhárító doblemez felőli belső pereme nem takar rá annyira a sarokra, hogy a kerék ne verhesse be oda  a vizet. Én nem venném ki azt a reluxát a helyedben.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.