Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

9 órája, zotya975 írta:

Üdv, fáradj át ide az egyik topicba, jelenleg az F astrásoknál vagy ahol nincs ilyen motorral szerelt autó, és így nem tudnak segíteni. http://www.opelforum.hu/forum/10-vectra-b/

Úgy látatlanban valószinű generált az esemény hibakódot azt ki lehetne olvastatni, és megmondja az autó mi baja. 

Köszönöm szépen!!

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szétszedtem a jobb oldali ajtót kábel megtörés miatt nem ment át a bal oldali ablak emelő gombról a jel a jobb oldali ablakra. :)

Utolsó dolog ami nem működik a kicsi Astraban, a külső hőmérséklet. Eddig eszembe sem jutott foglalkozni vele, de már csak ez maradt legyen kész. Csak vonalakat jelenít meg, számot nem, viszont tegnap a 40 fokban felvillant egy -34°C :D először és utoljára 4 hónapja ez az első szám amit kiír. 

Érdemes cserélni a szenzort? Ha igen hol van?

Köszi!
üdv, Márk

Link to comment
Megosztás:

1 perc, wolfnet írta:

Sziasztok!

Szétszedtem a jobb oldali ajtót kábel megtörés miatt nem ment át a bal oldali ablak emelő gombról a jel a jobb oldali ablakra. :)

Utolsó dolog ami nem működik a kicsi Astraban, a külső hőmérséklet. Eddig eszembe sem jutott foglalkozni vele, de már csak ez maradt legyen kész. Csak vonalakat jelenít meg, számot nem, viszont tegnap a 40 fokban felvillant egy -34°C :D először és utoljára 4 hónapja ez az első szám amit kiír. 

Érdemes cserélni a szenzort? Ha igen hol van?

Köszi!
üdv, Márk

A lökös aljában a koptató előtt a vezetőoldalon lent. Ha csak egy lyukat látsz, akkor elhagytad, leszakadt. Az akku mellett fordul le a kábele. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2017. 08. 04. at 9:56, zotya975 írta:

A lökös aljában a koptató előtt a vezetőoldalon lent. Ha csak egy lyukat látsz, akkor elhagytad, leszakadt. Az akku mellett fordul le a kábele. 

Szia, köszi megvan a kábel, a végén a csatlakozó is a csatlakozóban pedig a félbetörött szenzorral lógva a semmibe. :D 

Link to comment
Megosztás:

17 órája, zotya975 írta:

Hát az valahol elakadt.

Hát igen, több lehetőség is volt, a kocsi az első tulajdonos bácsinál benézett egy zebrás fékezést és megkoccolt egy előtte lévő autót 3-4évvel ezelőtt, illetve a koptató is hiányzik a lökösről. Mindegy megrendeltem az új szenzort meglátjuk visszatudom-e operálni a helyére. 

Eszembe jutott a kérdés hogy a váltóolajat milyen gyakran illik lecserélni? 217ezredik valós kilométerébe lépett a szekér, gondolkozzak egy cserén? Váltó funkcióit tekintve kifogástalan, hidegen-melegen könnyen kapcsolható, a váltó szerkezeten találni olajat kívülről, a motorblokkon nem. 

Köszi, Márk

Link to comment
Megosztás:

4 perce, wolfnet írta:

Hát igen, több lehetőség is volt, a kocsi az első tulajdonos bácsinál benézett egy zebrás fékezést és megkoccolt egy előtte lévő autót 3-4évvel ezelőtt, illetve a koptató is hiányzik a lökösről. Mindegy megrendeltem az új szenzort meglátjuk visszatudom-e operálni a helyére. 

Eszembe jutott a kérdés hogy a váltóolajat milyen gyakran illik lecserélni? 217ezredik valós kilométerébe lépett a szekér, gondolkozzak egy cserén? Váltó funkcióit tekintve kifogástalan, hidegen-melegen könnyen kapcsolható, a váltó szerkezeten találni olajat kívülről, a motorblokkon nem. 

Köszi, Márk

Alapból ha nincs probléma vele nem kell cserélni, nem is írnak rá csereperiódust.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

26 perce, wookie írta:

Hát azért.... illik azt is cserélni, pláne ha nem tudni mikor volt, vagy volt e egyáltalán. 

Én is ezért kérdeztem meg, nagy összegben fogadnék rá hogy szentgotthárdi olaj van még a váltóban. Van tapasztalat hogy milyen olajat érdemes beletenni? :) 

Link to comment
Megosztás:

9 órája, wolfnet írta:

Én is ezért kérdeztem meg, nagy összegben fogadnék rá hogy szentgotthárdi olaj van még a váltóban. Van tapasztalat hogy milyen olajat érdemes beletenni? :) 

 

3 órája, wookie írta:

Ez egy szögegyszerű mechanikus váltó, kb mindegy, csak legyen benne elég, meg tiszta. Nyilván az előírt viszkozitást érdemes betartani. 

Ebből legtöbben a GM-et favorizálják....de azt tudni kell hogy nincs leeresztő nyílás, le kell venni a váltó alját, és ha eddig nem szivárgott itt akkor majd most fog. Legalábbis én nem tudtam szivárgás mentesen felrakni azzal a vékony lókuki tömítéssel amit lehet hozzá venni. 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

 

Ebből legtöbben a GM-et favorizálják....de azt tudni kell hogy nincs leeresztő nyílás, le kell venni a váltó alját, és ha eddig nem szivárgott itt akkor majd most fog. Legalábbis én nem tudtam szivárgás mentesen felrakni azzal a vékony lókuki tömítéssel amit lehet hozzá venni. 

Ezek a váltók képesek egy évesen 100e km alatti futásteljesítménnyel is ereszteni, úgyhogy nem te vagy a béna. :D

Én ha odajutok, akkor szelepcsiszoló pasztával fogom összecsiszolni a tömítőfelületeket mindenhol, majd kap fekete loctite-ot. (na meg csinálok leeresztőt és betöltőt is rá)

Link to comment
Megosztás:

7 órája, wookie írta:

Ezek a váltók képesek egy évesen 100e km alatti futásteljesítménnyel is ereszteni, úgyhogy nem te vagy a béna. :D

Én ha odajutok, akkor szelepcsiszoló pasztával fogom összecsiszolni a tömítőfelületeket mindenhol, majd kap fekete loctite-ot. (na meg csinálok leeresztőt és betöltőt is rá)

Tényleg az az FBS szilikon amit a nagy kartusos kiszerelésben lehet kapni alkalmas motorszerelési célra? Betöltő van rajta a szuszogónál szoktam feltölteni. Leeresztőt meg azért nem mertem, mert féltem hogy elakad ha teszek bármit is a váltó karterre. 

Link to comment
Megosztás:

43 perce, zotya975 írta:

Akkor kilőve...csak a Piktorban vettem szilót, festéket, ezt azt a házhoz akkor nézegettem.

A nagy motoromnál fekete szilóval szoktuk visszatenni pl a gyári fém szelepfedéltömítést, évente le van szedve hézagok átnézése miatt, sosem folyt még mellette olaj. 

Link to comment
Megosztás:

3 perce, wolfnet írta:

A nagy motoromnál fekete szilóval szoktuk visszatenni pl a gyári fém szelepfedéltömítést, évente le van szedve hézagok átnézése miatt, sosem folyt még mellette olaj. 

Majd szerintem megkérdezem a Karcsit mivel rakta fel a veztengely házamat, mert az nem szivárog, amit én vettem utána elméletileg direkt ide való fekete akármit az mind ereszt. 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

Akkor kilőve...csak a Piktorban vettem szilót, festéket, ezt azt a házhoz akkor nézegettem.

Nekem az egész kocsin szürke Erling paszta van használva. Ezt is lehet kapni szilós kinyomós kiszerelésben. Bárdiba vettem 2eft körüli áron. (Azóta se ereszt sehol semmi)

Link to comment
Megosztás:

5 órája, zotya975 írta:

Majd szerintem megkérdezem a Karcsit mivel rakta fel a veztengely házamat, mert az nem szivárog, amit én vettem utána elméletileg direkt ide való fekete akármit az mind ereszt. 

Azt ugyan kérdezheted, mert már nem emlékszik arra.

Ám a tavalyi motorszerelésemkor én is Elring tömítő pasztát használtam itt, ott. Nem teljes felületen,, hanem csak sarkokban, de eddig tökéletes.

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 08. 04. at 9:51, wolfnet írta:

Sziasztok!

Szétszedtem a jobb oldali ajtót kábel megtörés miatt nem ment át a bal oldali ablak emelő gombról a jel a jobb oldali ablakra. :)

Utolsó dolog ami nem működik a kicsi Astraban, a külső hőmérséklet. Eddig eszembe sem jutott foglalkozni vele, de már csak ez maradt legyen kész. Csak vonalakat jelenít meg, számot nem, viszont tegnap a 40 fokban felvillant egy -34°C :D először és utoljára 4 hónapja ez az első szám amit kiír. 

Érdemes cserélni a szenzort? Ha igen hol van?

Köszi!
üdv, Márk

Na megérkezett az új külső hőfok jeladó. A lökösnél lógó csatlakozó egyik érintkezője erősen zölddé korrodált és kezd szétporladni... rácsatlakoztatva az új jeladót befújva kontakt spray-el a műszerfalon megjelent egy hőmérséklet amely változik is, viszont -29°C ot ír ki, -15°C-ról csökkent a hőmérséklet egészen -29°C-ig, ami mínusz előjel nélkül valósnak is mondható lenne. A csatlakozó foglalatot is érdemes lenne cserélni?

üdv:)

Link to comment
Megosztás:

7 órája, wolfnet írta:

Na megérkezett az új külső hőfok jeladó. A lökösnél lógó csatlakozó egyik érintkezője erősen zölddé korrodált és kezd szétporladni... rácsatlakoztatva az új jeladót befújva kontakt spray-el a műszerfalon megjelent egy hőmérséklet amely változik is, viszont -29°C ot ír ki, -15°C-ról csökkent a hőmérséklet egészen -29°C-ig, ami mínusz előjel nélkül valósnak is mondható lenne. A csatlakozó foglalatot is érdemes lenne cserélni?

üdv:)

Mivel ellenállás változáson alapul a mérés ezért azt mondanám hogy jelentősen befolyásolja a kontakthibás csatlakozó. Mintha nekem is lett volna ilyen gondom...igen volt:

2613033-20170811-boged8.jpg

De én nem jeladót tettem rá, Krajcso hozott két darab biszbaszt azt kellett párhuzamosan ráforrasztani. Talán termisztor a neve.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

12 órája, zotya975 írta:

Mivel ellenállás változáson alapul a mérés ezért azt mondanám hogy jelentősen befolyásolja a kontakthibás csatlakozó. Mintha nekem is lett volna ilyen gondom...igen volt:

2613033-20170811-boged8.jpg

De én nem jeladót tettem rá, Krajcso hozott két darab biszbaszt azt kellett párhuzamosan ráforrasztani. Talán termisztor a neve.

:-) igen sejtettem hogy így működik, én a rávaló cikkszámú után gyártott jeladóval próbálkoztam, de akkor az lesz a trükk hogy az új jeladónak a csatlakozó tűire ráhúzok két toldót, lecsippentem az elkorrodált hibás csatlakozót és a két kábelt ráforrasztom, majd szigetelem zsugorcsővel. Túl egyszerű lenne az élet ha egy csatlakozót összecsatlakoztatva működne valami. 

Link to comment
Megosztás:

1 perc, wolfnet írta:

:-) igen sejtettem hogy így működik, én a rávaló cikkszámú után gyártott jeladóval próbálkoztam, de akkor az lesz a trükk hogy az új jeladónak a csatlakozó tűire ráhúzok két toldót, lecsippentem az elkorrodált hibás csatlakozót és a két kábelt ráforrasztom, majd szigetelem zsugorcsővel. Túl egyszerű lenne az élet ha egy csatlakozót összecsatlakoztatva működne valami. 

Hát ugye ott a kocsi orrán kap eleget, így korrodálódik sajna. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.