Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

Szétszedtem a jobb oldali ajtót kábel megtörés miatt nem ment át a bal oldali ablak emelő gombról a jel a jobb oldali ablakra. :)

Utolsó dolog ami nem működik a kicsi Astraban, a külső hőmérséklet. Eddig eszembe sem jutott foglalkozni vele, de már csak ez maradt legyen kész. Csak vonalakat jelenít meg, számot nem, viszont tegnap a 40 fokban felvillant egy -34°C :D először és utoljára 4 hónapja ez az első szám amit kiír. 

Érdemes cserélni a szenzort? Ha igen hol van?

Köszi!
üdv, Márk

Elküldve
1 perc, wolfnet írta:

Sziasztok!

Szétszedtem a jobb oldali ajtót kábel megtörés miatt nem ment át a bal oldali ablak emelő gombról a jel a jobb oldali ablakra. :)

Utolsó dolog ami nem működik a kicsi Astraban, a külső hőmérséklet. Eddig eszembe sem jutott foglalkozni vele, de már csak ez maradt legyen kész. Csak vonalakat jelenít meg, számot nem, viszont tegnap a 40 fokban felvillant egy -34°C :D először és utoljára 4 hónapja ez az első szám amit kiír. 

Érdemes cserélni a szenzort? Ha igen hol van?

Köszi!
üdv, Márk

A lökös aljában a koptató előtt a vezetőoldalon lent. Ha csak egy lyukat látsz, akkor elhagytad, leszakadt. Az akku mellett fordul le a kábele. 

  • Like 1
Elküldve
On 2017. 08. 04. at 9:56, zotya975 írta:

A lökös aljában a koptató előtt a vezetőoldalon lent. Ha csak egy lyukat látsz, akkor elhagytad, leszakadt. Az akku mellett fordul le a kábele. 

Szia, köszi megvan a kábel, a végén a csatlakozó is a csatlakozóban pedig a félbetörött szenzorral lógva a semmibe. :D 

Elküldve
1 óra, wolfnet írta:

Szia, köszi megvan a kábel, a végén a csatlakozó is a csatlakozóban pedig a félbetörött szenzorral lógva a semmibe. :D 

Hát az valahol elakadt.

Elküldve
17 órája, zotya975 írta:

Hát az valahol elakadt.

Hát igen, több lehetőség is volt, a kocsi az első tulajdonos bácsinál benézett egy zebrás fékezést és megkoccolt egy előtte lévő autót 3-4évvel ezelőtt, illetve a koptató is hiányzik a lökösről. Mindegy megrendeltem az új szenzort meglátjuk visszatudom-e operálni a helyére. 

Eszembe jutott a kérdés hogy a váltóolajat milyen gyakran illik lecserélni? 217ezredik valós kilométerébe lépett a szekér, gondolkozzak egy cserén? Váltó funkcióit tekintve kifogástalan, hidegen-melegen könnyen kapcsolható, a váltó szerkezeten találni olajat kívülről, a motorblokkon nem. 

Köszi, Márk

Elküldve
4 perce, wolfnet írta:

Hát igen, több lehetőség is volt, a kocsi az első tulajdonos bácsinál benézett egy zebrás fékezést és megkoccolt egy előtte lévő autót 3-4évvel ezelőtt, illetve a koptató is hiányzik a lökösről. Mindegy megrendeltem az új szenzort meglátjuk visszatudom-e operálni a helyére. 

Eszembe jutott a kérdés hogy a váltóolajat milyen gyakran illik lecserélni? 217ezredik valós kilométerébe lépett a szekér, gondolkozzak egy cserén? Váltó funkcióit tekintve kifogástalan, hidegen-melegen könnyen kapcsolható, a váltó szerkezeten találni olajat kívülről, a motorblokkon nem. 

Köszi, Márk

Alapból ha nincs probléma vele nem kell cserélni, nem is írnak rá csereperiódust.

  • Like 1
Elküldve
1 perc, zotya975 írta:

Alapból ha nincs probléma vele nem kell cserélni, nem is írnak rá csereperiódust.

Köszi az infót, ehhez tartjuk magunkat. 

Elküldve
26 perce, wookie írta:

Hát azért.... illik azt is cserélni, pláne ha nem tudni mikor volt, vagy volt e egyáltalán. 

Én is ezért kérdeztem meg, nagy összegben fogadnék rá hogy szentgotthárdi olaj van még a váltóban. Van tapasztalat hogy milyen olajat érdemes beletenni? :) 

Elküldve
9 órája, wolfnet írta:

Én is ezért kérdeztem meg, nagy összegben fogadnék rá hogy szentgotthárdi olaj van még a váltóban. Van tapasztalat hogy milyen olajat érdemes beletenni? :) 

 

3 órája, wookie írta:

Ez egy szögegyszerű mechanikus váltó, kb mindegy, csak legyen benne elég, meg tiszta. Nyilván az előírt viszkozitást érdemes betartani. 

Ebből legtöbben a GM-et favorizálják....de azt tudni kell hogy nincs leeresztő nyílás, le kell venni a váltó alját, és ha eddig nem szivárgott itt akkor majd most fog. Legalábbis én nem tudtam szivárgás mentesen felrakni azzal a vékony lókuki tömítéssel amit lehet hozzá venni. 

Elküldve
1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

 

Ebből legtöbben a GM-et favorizálják....de azt tudni kell hogy nincs leeresztő nyílás, le kell venni a váltó alját, és ha eddig nem szivárgott itt akkor majd most fog. Legalábbis én nem tudtam szivárgás mentesen felrakni azzal a vékony lókuki tömítéssel amit lehet hozzá venni. 

Ezek a váltók képesek egy évesen 100e km alatti futásteljesítménnyel is ereszteni, úgyhogy nem te vagy a béna. :D

Én ha odajutok, akkor szelepcsiszoló pasztával fogom összecsiszolni a tömítőfelületeket mindenhol, majd kap fekete loctite-ot. (na meg csinálok leeresztőt és betöltőt is rá)

Elküldve
7 órája, wookie írta:

Ezek a váltók képesek egy évesen 100e km alatti futásteljesítménnyel is ereszteni, úgyhogy nem te vagy a béna. :D

Én ha odajutok, akkor szelepcsiszoló pasztával fogom összecsiszolni a tömítőfelületeket mindenhol, majd kap fekete loctite-ot. (na meg csinálok leeresztőt és betöltőt is rá)

Tényleg az az FBS szilikon amit a nagy kartusos kiszerelésben lehet kapni alkalmas motorszerelési célra? Betöltő van rajta a szuszogónál szoktam feltölteni. Leeresztőt meg azért nem mertem, mert féltem hogy elakad ha teszek bármit is a váltó karterre. 

Elküldve
1 perc, wookie írta:

Az fbs az ami mindenre jó, de igazából semmire sem. Igazából az olajat tökre nem bírja. 

Akkor kilőve...csak a Piktorban vettem szilót, festéket, ezt azt a házhoz akkor nézegettem.

Elküldve
43 perce, zotya975 írta:

Akkor kilőve...csak a Piktorban vettem szilót, festéket, ezt azt a házhoz akkor nézegettem.

A nagy motoromnál fekete szilóval szoktuk visszatenni pl a gyári fém szelepfedéltömítést, évente le van szedve hézagok átnézése miatt, sosem folyt még mellette olaj. 

Elküldve
3 perce, wolfnet írta:

A nagy motoromnál fekete szilóval szoktuk visszatenni pl a gyári fém szelepfedéltömítést, évente le van szedve hézagok átnézése miatt, sosem folyt még mellette olaj. 

Majd szerintem megkérdezem a Karcsit mivel rakta fel a veztengely házamat, mert az nem szivárog, amit én vettem utána elméletileg direkt ide való fekete akármit az mind ereszt. 

Elküldve
3 órája, zotya975 írta:

Akkor kilőve...csak a Piktorban vettem szilót, festéket, ezt azt a házhoz akkor nézegettem.

Nekem az egész kocsin szürke Erling paszta van használva. Ezt is lehet kapni szilós kinyomós kiszerelésben. Bárdiba vettem 2eft körüli áron. (Azóta se ereszt sehol semmi)

Elküldve
5 órája, zotya975 írta:

Majd szerintem megkérdezem a Karcsit mivel rakta fel a veztengely házamat, mert az nem szivárog, amit én vettem utána elméletileg direkt ide való fekete akármit az mind ereszt. 

Azt ugyan kérdezheted, mert már nem emlékszik arra.

Ám a tavalyi motorszerelésemkor én is Elring tömítő pasztát használtam itt, ott. Nem teljes felületen,, hanem csak sarkokban, de eddig tökéletes.

Elküldve
5 órája, hening írta:

Azt ugyan kérdezheted, mert már nem emlékszik arra.

Ám a tavalyi motorszerelésemkor én is Elring tömítő pasztát használtam itt, ott. Nem teljes felületen,, hanem csak sarkokban, de eddig tökéletes.

Valamit vennem kell nekem is. :confused:

  • Like 1
Elküldve
On 2017. 08. 04. at 9:51, wolfnet írta:

Sziasztok!

Szétszedtem a jobb oldali ajtót kábel megtörés miatt nem ment át a bal oldali ablak emelő gombról a jel a jobb oldali ablakra. :)

Utolsó dolog ami nem működik a kicsi Astraban, a külső hőmérséklet. Eddig eszembe sem jutott foglalkozni vele, de már csak ez maradt legyen kész. Csak vonalakat jelenít meg, számot nem, viszont tegnap a 40 fokban felvillant egy -34°C :D először és utoljára 4 hónapja ez az első szám amit kiír. 

Érdemes cserélni a szenzort? Ha igen hol van?

Köszi!
üdv, Márk

Na megérkezett az új külső hőfok jeladó. A lökösnél lógó csatlakozó egyik érintkezője erősen zölddé korrodált és kezd szétporladni... rácsatlakoztatva az új jeladót befújva kontakt spray-el a műszerfalon megjelent egy hőmérséklet amely változik is, viszont -29°C ot ír ki, -15°C-ról csökkent a hőmérséklet egészen -29°C-ig, ami mínusz előjel nélkül valósnak is mondható lenne. A csatlakozó foglalatot is érdemes lenne cserélni?

üdv:)

Elküldve
7 órája, wolfnet írta:

Na megérkezett az új külső hőfok jeladó. A lökösnél lógó csatlakozó egyik érintkezője erősen zölddé korrodált és kezd szétporladni... rácsatlakoztatva az új jeladót befújva kontakt spray-el a műszerfalon megjelent egy hőmérséklet amely változik is, viszont -29°C ot ír ki, -15°C-ról csökkent a hőmérséklet egészen -29°C-ig, ami mínusz előjel nélkül valósnak is mondható lenne. A csatlakozó foglalatot is érdemes lenne cserélni?

üdv:)

Mivel ellenállás változáson alapul a mérés ezért azt mondanám hogy jelentősen befolyásolja a kontakthibás csatlakozó. Mintha nekem is lett volna ilyen gondom...igen volt:

2613033-20170811-boged8.jpg

De én nem jeladót tettem rá, Krajcso hozott két darab biszbaszt azt kellett párhuzamosan ráforrasztani. Talán termisztor a neve.

  • Like 1
Elküldve
12 órája, zotya975 írta:

Mivel ellenállás változáson alapul a mérés ezért azt mondanám hogy jelentősen befolyásolja a kontakthibás csatlakozó. Mintha nekem is lett volna ilyen gondom...igen volt:

2613033-20170811-boged8.jpg

De én nem jeladót tettem rá, Krajcso hozott két darab biszbaszt azt kellett párhuzamosan ráforrasztani. Talán termisztor a neve.

:-) igen sejtettem hogy így működik, én a rávaló cikkszámú után gyártott jeladóval próbálkoztam, de akkor az lesz a trükk hogy az új jeladónak a csatlakozó tűire ráhúzok két toldót, lecsippentem az elkorrodált hibás csatlakozót és a két kábelt ráforrasztom, majd szigetelem zsugorcsővel. Túl egyszerű lenne az élet ha egy csatlakozót összecsatlakoztatva működne valami. 

Elküldve
1 perc, wolfnet írta:

:-) igen sejtettem hogy így működik, én a rávaló cikkszámú után gyártott jeladóval próbálkoztam, de akkor az lesz a trükk hogy az új jeladónak a csatlakozó tűire ráhúzok két toldót, lecsippentem az elkorrodált hibás csatlakozót és a két kábelt ráforrasztom, majd szigetelem zsugorcsővel. Túl egyszerű lenne az élet ha egy csatlakozót összecsatlakoztatva működne valami. 

Hát ugye ott a kocsi orrán kap eleget, így korrodálódik sajna. 

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.